تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 31 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):شعبان ماه من است. هر كه ماه مرا روزه بدارد، روز قيامت شفيع او خواهم بود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801488014




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تقاضای ۲۳۰۰ زوج برای دریافت تسهیلات تشویقی ۵۰۰ میلیون‌تومانی دهه شصتی‌ها / شرایط دریافت وام‌های تشویقی برای متولدین دهه شصتی


واضح آرشیو وب فارسی::

معاون امور زنان و خانواده رییس‌جمهوری اعلام کرده است که بیش از ۲۳۰۰ زوج از متولدین دهه شصتی تقاضای دریافت تسهیلات تشویقی ازدواج کرده‌اند. تاکنون ۱۲۰۰ زوج شرایط دریافت وام را داشته و به بانک و معاونت روستایی معرفی شده‌اند، در حالی که دیگر ثبت‌نام کنندگان در حال بررسی هستند.



تسهیلات تشویقی ازدواج برای متولدین دهه شصتی ساکن مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت ارائه می‌شود. این تسهیلات شامل وام‌های مختلفی است؛ مانند ۵۰۰ میلیون تومان برای ازدواج، ۲۰۰ میلیون تومان برای خرید اقساطی جهیزیه و ۲۰۰ میلیون تومان وام اشتغال. به طور کلی، زوج‌های دهه شصتی می‌توانند به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان وام دریافت کنند.

معاون امور زنان و خانواده رییس‌جمهوری توضیح داد که شرایط دریافت تسهیلات تشویقی ازدواج برای متولدین دهه شصتی شامل داشتن تابعیت ایران، عشایر یا ساکن روستا و یا شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، مجرد بودن زوجین، تاریخ تولد افراد در دهه ۶۰، و تاریخ عقد زوجین است. همچنین، داشتن حساب در بانک مهر نیز از شرایط عمومی متقاضیان دریافت تسهیلات است.

تضامین تسهیلات‌گیرندگان بر اساس اعتبارسنجی سامانه ضمان بانک انجام می‌شود. بر اساس این آیین‌نامه، زوجین دارای شرایط می‌توانند تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال برای هر طرح اشتغالی دریافت کنند و سقف کلی اعطای تسهیلات اشتغال به زوجین ۲۰۰ میلیون تومان است.

تاکنون بیش از ۴۶۰۰ نفر، معادل ۲۳۰۰ زوج، تقاضای دریافت این وام را داشته‌اند، اما فقط ۱۲۰۰ زوج شرایط دریافت وام را داشته و به بانک و معاونت روستایی معرفی شده‌اند. بیش از ۵۰۰ زوج تاکنون وام را دریافت کرده‌اند و مابقی نیز در حال طی کردن مراحل اداری هستند. در برخی موارد، برخی از زوجین امکان آوردن ضامن را نداشته و برخی دیگر نیز نتوانسته‌اند اقساط را پرداخت کنند و انصراف دادند.

همچنین، مسئولان اعلام کرده‌اند که اگر مسائل اداری و مدارک تکمیل شود، کسی پشت نوبت نخواهد ماند، زیرا سقف تسهیلات قرارداد شده با معاونت روستایی، تامین اجتماعی کشاورزان و بانک مهر، قابلیت پوشش‌دهی همه زوجین دهه شصتی روستایی را دارد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 130]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن