تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 16 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799621474




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماینده مجلس: آزادگان همواره روحیه معنوی خود را در اسارت حفظ کردند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نماینده مجلس: آزادگان همواره روحیه معنوی خود را در اسارت حفظ کردند قزوین - ایرنا - عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: آزادگان در دوران اسارت و در سخت ترین شرایط در اوج آزادگی قرار داشتند و همواره روحیه معنوی خود را حفظ کردند.


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ˈسید مرتضی حسینیˈ روز شنبه در آیین گرامیداشت مرحوم حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی اکبر ابوترابی فرد در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین افزود: روحیه ایثار و از خودگذشتگی در تک تک آزادگان سرافراز میهن اسلامی موج می زد.
وی یاد و خاطره مرحوم ابوترابی فرد را گرامی داشت و خاطر نشان کرد: این آزاده سرافراز سالها از عمر پربرکت خود را در اسارت رژیم صدام جنایتکار پشت سرگذاشت و به خاطر رفتار نیکو و اعمال حسنه به سردار آزادگان ملقب شد.
نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: مرحوم ابوترابی فرد در سخت ترین دوران و شرایط به مدیریت بحران پرداخت و در حالی که بسیاری از اسرا وی را ندیده بودند، اما با شنیدن پیام وی، صبر و استقامت خود را در برابر دشمن چندین برابر کردند.
حسینی همچنین به سابقه فرهنگی و تاریخی استان قزوین پرداخت و افزود: از دیرباز قزوین به عنوان مرکز علم و فقاهت بود به طوری که اکنون هشت مدرسه تاریخی که در زمان خود از پایگاه های علمی برجسته محسوب می شدند و جزء میراث فرهنگی قزوین به شمار می روند.
وی قزوین را محل رشد و پرورش بزرگان و عالمان دینی برجسته دانست و اظهار داشت: بسیاری از بزرگان فقه و فلسفه دوران تحصیل خود را در این شهر سپری کردند.
دبیر اول کمیسیون فرهنگی مجلس از کمبود آب به عنوان یکی از مشکلات اساسی قزوین یاد کرد و با یادآوری تاکید رهبر معظم انقلاب برای احیای دشت قزوین، اظهار کرد: تحقق این خواسته معظم له و رونق کشاورزی قزوین بدون وجود آب محال است.
وی با بیان این که امکان آبرسانی به دشت قزوین از نواحی و رودهای اطراف از جمله الموت رود وجود دارد، اظهار امیدواری کرد، با هماهنگی رییس مجلس شورای اسلامی و برگزاری یک نشست با وزیر نیرو در این زمینه تصمیم گیری شود.
حسینی همچنین با اشاره به این که سهم 10 درصدی بخش صنعت از صندوق توسعه ملی هنوز محقق نشده است، یادآور شد: برای خروج از رکود در بخش تولید و صنعت، پرداخت این سهم ضروری است.
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس ظرفیت های گردشگری این استان را بالا و قابل توجه خواند و ابراز امیدواری کرد، با حمایت مسوولان و با توجه به نزدیکی قزوین به پایتخت، از این ظرفیت ها به شکل بهتری استفاده شود و شاهد رشد گردشگری در این استان باشیم.
مرتضی روزبه استاندار قزوین نیز در این آیین پیشینه فرهنگی و معنوی این استان را بسیار غنی و عمیق خواند و گفت: این پیشینه ریشه در دیانت مردم این سرزمین دارد که در تعهد و ایثارگری جزو پیشتازان کشور هستند.
وی با بیان این که مردم مومن و انقلابی قزوین بر عهدی که با امام خمینی (ره) بسته اند، وفادار و پابرجا هستند، افزود: تقدیم سه هزار شهید، هفت هزار جانباز، 660 آزاده به انقلاب و حضور 45 هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس، از این دیار در جبهه های نبرد حق علیه باطل گواه بر این ادعا است.
روزبه یاد و خاطره سردار آزادگان مرحوم ابوترابی فرد را گرامی داشت و گفت: بزرگی و عظمت وی نباید از توجه به عظمت خاندان ابوترابی فرد که خدمات زیادی به دین و انقلاب کردند، مانع شود.
استاندار قزوین با تشریح خدمات خاندان ابوترابی فرد به دین و تلاش آنها برای به پیروزی رساندن انقلاب اسلامی افزود: وقتی برگ های تاریخ را ورق می زنیم، نقش این خاندان در ایجاد تحولات سیاسی، اجتماعی، دینی و انقلابی در قزوین بسیار پررنگ است.
وی یادآور شد: باید به نظام تربیتی که موجب شد تا خاندان ابوترابی فرد از جمله مرحوم علی اکبر ابوترابی فرد سردار آزادگان به درجه والایی از تقوا و وارستگی و معنویت دست یابند و اسوه و الگوی جامعه شوند، توجه جدی کنیم.
روزبه در پایان با تاکید بر ترویج سیره و منش خاندان ابوترابی فرد بویژه مرحوم حجت الاسلام سید علی اکبر ابوترابی فرد، تصریح کرد: نسل جوان نیازمند داشتن چنین چراغ های فروزانی برای روشن کردن مسیر و راه خود هستند.
به گزارش ایرنا، مراسم نکوداشت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی اکبر ابوترابی فرد سردار آزادگان به مناسبت 26 مرداد سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی با عنوان ˈابر فیاضˈ در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد و علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی سخنران اصلی این مراسم بود.
مرحوم ابوترابی فرد که 10 سال از عمر پربرکت خود را در اسارت رژیم بعثی گذراند و با اخلاق و کارهای نیکوی خود به سردار آزادگان ملقب شد، در 12 خرداد سال 1379 در حالی که به همراه پدرش آیت الله سید ˈعباس ابوترابی فردˈ قصد عزیمت به مشهد مقدس و زیارت حرم امام رضا(ع) را داشت، در سانحه تصادف به لقاء الله پیوست.
7392 / 614/ 2025



25/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن