تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798772420




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتظار باید با فراهم کردن مقدمات ظهور حضرت(عج) عجین باشد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


دین و اندیشه > اسلام در جهان حجت الاسلام غیاث:
انتظار باید با فراهم کردن مقدمات ظهور حضرت(عج) عجین باشد
حجت الاسلام والمسلمین رحمان غیاث در برنامه کوی محبت با بیان اینکه انتظار باید با فراهم کردن مقدمات ظهور حضرت(عج) عجین باشد. اولین کسی که انتظار فرج را مطرح کردند پیامبر اسلام(ص) بودند و به صورت کلی از زبان پیامبر انتظار به معنای عبادت است. در زبان فارسی چشم به راه بودن به معنای انتظار است، فرج نیز به معنای گشایش.



یه گزارش خبرگزاری مهر، اولین برنامه «کوی محبت» پس از ویژه برنامه رمضان، شب گذشته 17 مردادماه همزمان با روز خبرنگار روی آنتن رفت. در این برنامه علاوه بر موضوع مهدویت که با حضور حجت الاسلام و المسلمین رحمان غیاث مطرح شد، فعالیت خبرنگاران در مناطق جنگی و دغدغه کودکان و نوجوانان غزه نیز مورد توجه برنامه قرار گرفت.

در ابتدای برنامه حجت الاسلام والمسلمین رحمان غیاث سخنان خود را با شرایط انسان مسلمان منتظر آغاز کرد و گفت: انتظار باید با فراهم کردن مقدمات ظهور حضرت(عج) عجین باشد. اولین کسی که انتظار فرج را مطرح کردند پیامبر اسلام(ص) بودند و به صورت کلی از زبان پیامبر انتظار به معنای عبادت است. در زبان فارسی چشم به راه بودن به  معنای انتظار است، فرج نیز به معنای گشایش.

گرفتاری در تفکر شیعه به معنای سیطره باطل است

وی در ادامه تاکید کرد: انتظار فرج یعنی چشم به راه داشتن به این امید رفع گرفتاری. گرفتاری درتفکرات افراد متفاوت است. گرفتاری در تفکر شیعه این است که حق غریب و تنها باشد و باطل سیطره داشته باشد. انتظار همراه دو عنصر است ابتدا آمادگی و تلاش عنصر دوم امید است انتظار وقتی معنا می یابد که انسان امید داشته باشد. وعده خداوند درباره ظهور امام عصر (عج) محقق می شود و ما امیدوار به تحقق آن هستیم.

در ادامه برنامه کوی محبت به مناسبت روز خبرنگار با یکی از خبرنگاران شبکه خبر در غزه  «یوسف» ارتباط زنده برقرار شد. او در ابتدای سخنانش به حمایت مردم ایران از مظلومیت غزه اشاره کرد و گفت: رسانه های ایران به خوبی وضعیت غزه و حامیان مظلومیت مردم غزه را به خوبی پوشش دادند ما حامیانی مانند ایران داریم که به فکر مظلومان جهان است و با تلاش رسانه های ایران و حمایت مردم می توانیم با دنیا ارتباط داشته باشیم. تصاویر همدردی مردم ایران در آخرین روز جمعه ماه مبارک رمضان به خوبی منعکس شد.

وی ادامه داد: ما هم همیشه مورد هدف و تحریم بودیم تا صدای حق و حقیقت به مردم دنیا نرسد اما با همه این سانسورها وقایع دردناک غزه و وحشی گری ها خبری شد. رسانه ها به گونه ای وقایع را نشان می دهند که جای ظالم و مظلوم تغییر کرده است.

خبرنگار شبکه خبر در ادامه به اوضاع غزه اشاره کرد و گفت: اوضاع عجیبی در غزه است که با زبان یا دوربین نمی توان آنرا منعکس کرد اوضاع سختی است خبرنگاران هم نمی دانند با چه زبان و قلمی بیان کنند. امروز که آتش بس تمام شد از صبح اشغالگران صهیونیست چندین منطقه را هدف قرار دادند و کودک 10 ساله اولین شهید امروز بود.

نگرانی ام از آینده است

در کنار خبرنگار شبکه خبر نوجوانی با نام محمد از ساکنان روستای بیت هانون حضور داشت. او در پاسخ به سؤالات یوسف درباره روستایش گفت: روستای من با خاک یکسان شده است بسیاری از خانواده من کشته شدند. گویا زلزله ده ریشتری اتفاق افتاده است خانه ها همه ویران شده است تنها چند نفر از اطرافیان من زنده ماندند. ما واقعا ناراحت و نگران از آینده هستیم. امکان درس خواندن وجود ندارد دیگر مدرسه ای نداریم همه چیز خراب شده است نمی دانیم سال تحصیلی جدید می توانیم درس خواندن را ادامه بدهیم یا خیر.

وی درباره همدردی کودکان دنیا با کودکان غزه گفت: اگر کودکان دنیا ما را ببینند با ما همدردی می کنند همانطور که کودکان ایران به ما کمک و همدردی کردند از آنها متشکریم که رنج و درد ما را احساس کردند.

20 روز آوارگی

وی درباره خاطراتش از خانه و روستایش گفت: خونه ما باغچه کوچکی داشت ما خاطرات خوبی داشتیم آن فضا را موشکها از بین بردند و صهیونیستها از میان برداشتند. بیت هانون 20 روز است ویران شده و ما آواره شدیم نمی توانیم بازگردیم چون جایی دیگر باقی نمانده ما به صدای موشکها وحشی گری ها عادت کردیم اما با این متجاوزین باید به زبان خودش که موشک است صحبت کرد. محمد از نابودی خانه و شهادت نزدیکانش بسیار ناراحت است و به گروه مقاومت گفت: خدا به گروه مقاومت کمک کند تا بتوانند سیلی محکمی به آنها بزنند و امنیت را از آنها بگیرند. انشاءالله پیروز می شویم.

 آغاز سفرهای زمینی به عتبات

در ادامه برنامه و پس از سخنان خبرنگار شبکه خبر،خامنه مدیر دفتر نمایندگی صدا و سیما در کشور عراق درباره وضعیت سفر علاقه مندان به سفر عتبات و عالیات گفت: پروازهای هوایی انجام می شود و اقامت سه روز زائرین در کربلا و چهار روز در نجف انجام می شود. با هماهنگیهای انجام شده به زودی سفرهای زمینی از مرز چزابه و مهران به عتبات عالیات آغاز می شود.

برنامه ریزی برای زیارت کاظمین

وی درباره زیارت کاظمین توضیح داد: با توجه به شرایط عراق مدتی بود زائرین نمی توانستند به زیارت کاظمین برونداما با رایزنیهای صورت گرفته این مکان مقدس نیز به به جدول سفر عتبات اضافه می شود اما درباره سفر به سامرا به دلیل شرایط ناامن منطقه هنوز ممکن نیست.

مدیر دفتر نمایندگی صدا و سیما در کشور عراق به وضعیت گروه های تکفیری و داعش در عراق گفت: نکته مهمی که الان در عراق رخ داده حضور نیروهای مردمی در کنار نیروهای نظامی  است. نیروهای داوطلب مردمی عملیاتی انجام دادند و تعداد زیادی تروریستها کشته شدند و 15 خودرو منهدم شده است، اما رسانه های مغرض خبرها را به گونه ای دیگر بازگو می کند.

برنامه شب گذشته (17 مردادماه) کوی محبت با اجرای سیدمصطفی موسوی و محسن سوهانی به سفارش گروه معارف شبکه دو روی آنتن رفت. این برنامه هر هفته جمعه قبل از اذان مغرب پخش می شود.


۱۳۹۳/۵/۱۸ - ۱۲:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن