تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1837920951
حضرت محمد(ص) چه کسی را به درجه انبیاء نزدیک می داند؟ / عملی که از یک سال عبادت بهتر است
واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:
حضرت محمد(ص) چه کسی را به درجه انبیاء نزدیک می داند؟ / عملی که از یک سال عبادت بهتر است فرهنگ > دین و اندیشه - خداوند، از حکمت، خیر کثیر را مراد می کند و دنیا را مزرعه آخرت می داند. دین معرفت اندیش نیز حکمت را از منظر توحید می بیند و نگاه توحیدی به حکمت، دنیا و آخرت را به طور توأمان متضمن است، حکمتی که متولی معیشت بشر نیز هست.
آنچه در ادامه می خوانید یادداشت دكتر محمد تقي فرجي در موضوع «حکمت و حیات حکیمانه و جامعه اخلاقی» است. را در
«يوتي الحكمة من يشاء و من يوت الحكمة فقد اوتي خيراً كثيراً و ما يذكر الا الوالالباب.
خداوند به هر كس كه بخواهد حكمت مي بخشد و كسي كه صاحب حكمت شود، صاحب خير كثير شده است. (بقره ٢٦٩)» حكمت، "Hekmat"؛ عدل؛ داد؛ دانش؛ دانايي؛ حلم؛ بردباري؛ راستي؛ درستي؛ صواب؛ حق؛ پند؛ اندرز؛ معرفت فلسفه؛ عبادت و اخلاق را در ابعاد وسيع آن شامل مي شود. حكمت عملي، به معني علم به احوال و اشياء و موجوداتي است كه وجود آنها تحت حيطه و هيمنه بشر است. حكمت، به عبارتي نيل به سعادت اخروي و استعلاي نفس است. حكمت نظري، شامل تهذيب اخلاق، تدبير منزل و سياست است. حكمت كشفي، حكمت اشراق و حكمت مشرق زمين است. حكمت مطلقه، فلسفه اولي حكمت خداوندي است. امام علي (ع) مي فرمايند: و نوره بالحكمه؛ يعني دل تاريك را با نور خود روشن كن. اگر حكمت را اخروي و دنيوي ارزيابي كنيم، در بعد اخروي، مراد همان خير كثير آخرت در مقايسه با متاع قليل دنيا است. واژه حكمت اخروي به قول مولوي، همان حكمت ديني و قرآني است كه آدمي را به فوق فلك سوق مي دهد. و حكمت دنيوي، در حقيقت پيرامون علم كلام و فلسفه بحث مي كند. بــرآســتانه اســرار آســمان نرســد
به بـام فقر و يقـين هـيچ آسـمان نرسـد
گمـان عـارف در معرفت چـو سـير كـند
هزار اختر و مه اندر آن آسمان گمان نرسد خداوند، از حكمت، خير كثير را مراد مي كند و دنيا را مزرعه آخرت مي داند. پيامبران كه براي تعليم كتاب و حكمت آمده اند، بهترين راه رسيدن به حكمت را رجوع به قرآن مي دانند. «لا تجعل مع االله الهاً اخر فتعقد مذموماً مخذولاً .
به جز خداي واحد، خداي ديگري را نپرست، چه در آن صورت مخذول و مذموم باقي خواهي ماند. (الاسراء 22)» «ذلك مما اوحي اليك ربك من الحكمة و لا تجعل مع االله الهاء اخذ فتلقي في جهنم ملو مامد حورا.
اين از چيزهايي است كه خدايت از روي حكمت به تو وحي كرده است و با خداي يكتا، كسي را به خدايي مپرست و گرنه ملامت زده و مردود به دوزخ خواهي افتاد. (الاسراء 39)» پيامبر (ص) مي فرمايند: نزديك است حكيم به درجه انبياء برسد. نيز مي فرمايند: كلام حكمت انگيزي كه مومن بشنود، از يك سال عبادت بهتر است. امام علي (ع) مي فرمايند: حد حكمت، اعراض از دار فنا و پرداختن به دار بقاء است. رأس حكمت، خوف از خداست و هر كسي كه حكمت در او استوار شود، عبرت ها را مي شناسد. امام علي(ع) در نامه حكيمانه «حكمت نامه» خود به امام حسن(ع) در حقيقت، حكمت اُخروي را مراد مي كنند و مي خواهند به وسيله اين نامه كه خطاب به فرزند خويش نگاشته اند، همه فرزندان روحاني خود را مخاطب قرار دهند و حاصل حكمت اخروي و حكمت دنيوي را در قالب خير كثير در اختيار همگان قرار دهند. دين معرفت انديش، حكمت را از منظر توحيد مي بيند و نگاه توحيدي به حكمت، دنيا و آخرت را بطور توأمان متضمن است. حكمتي كه متولي تمشيت بشر است، معيشت ايشان را نيز در نظر دارد، اما اين حكمت، از آنجا كه حكمت عملي ناميده مي شود و آن را كوششي دنيوي براي نيل به سعادت اخروي مي شناسيم، همراه حكمت نظري كه شامل تهذيب نفس و تدبير منزل است، خواه از منظر حكمت كشفي و خواه حكمت اشراق تحقيقاً بشر را به حكمت مطلقه كه همان فلسفه عملي حكمت خداوندي است، هدايت مي كند. منع حكمت شود حـكمت طلب
فارغ آيـد او ز تحصـيل وسبب
لوح حافظ لـوح محفوظي شود
عقل او از روح، محفوظـي شود
چـون معلم بـودعقلش زابتـدا
بعد ازاين شد عقل شاگردي ورا
عقل چون جبرئيل گويـداحمدا
گر يكي گامي نهم سـوزد مـرا حکمت دنیا و حکمت دین در تزاحم هم نبوده بلکه همراه یکدیگرند حكمت دنـيا، هيچگاه و در هيچ شرايطي بـا حكمت ديني در تـزاحم نيست؛ بلـكه هـمـراه آن اسـت. بـرخي مدعيان فلسـفه و فيلسـوف نمايان، بر طـبل سـفسـطه و مغلطه مي كوبند و مي كوشند، حكمت را تنها از نـگاه فلسفه مادي و حكمت دنيا ببينند؛ هم ايشان كه كمترين توفيقي در حكمت الهي ندارند، بـه جاي همراهي بـا دين و حكمت دينـي، به دشمني با دين و معرفت ديني مي پردازند. امام علي(ع) در حقيقت با تبيين حكمت و معرفت ديني، هم چگونه زيستن را به ما مي آموزد و هم چگونه مردن را. و انسان اين عصر، بلكه تمام اعصار، با تأسي به آن پيشواي بزرگ و در پرتو حكمت و حيات حكيمانه مي تواند راه خود را از اغيار تميز دهد و با هدايت خود، هادي ديگران شود. شرح و تفسير نامه حكيمانه و «حكمت نامه» امام علي به امام حسن «عليهما السلام»، از آنجا كه بعنوان يك اثر ماندگار شناخته مي شود پرواضح است، عمل به توصيه هاي آن امام حكيم، در اين نامه حكيمانه، منشور جاودانگي و حيات عزيزانه انسان و جامعه در دو جهان است. چـو اوست معني عـالم به اتفاق همه
بجز به خـدمت معني كجا روند اسماء
شد اسم مظهر معني كاردت ان اعرف
وزاسـم يافت فـراغت بـصيرت عرفا در بحث مربوط به كليات نامه امام علي به امام حسن «عليهماالسلام» آنچه حائز اهميت بيشتر مي باشد؛ توجه به اين امر مهم است كه مخاطب نامه، تنها امام حسن(ع) نيست، بلكه همه كساني كه دل در گرو امامت و ولايت دارند و عاشق همسفري با مولاي متقيان امير مؤمنان علي(ع) هستند، به نوعي مورد مواعظ آن بزرگوار قرار دارند. نامه امام علي به امام حسن «عليهما السلام» مي تواند بهترين گزينه براي انسان سازي باشد، نامه اي كه در آن حكمت دنيا و حكمت دين، تؤامان آمده است. و درس حكمت و دين و دنيا، از جمله ملزومات حيات عزيزانه براي انسان است. فهرست نويسي از محورهاي اصلي نامه امام علي(ع) به خوانندگان ارجمند كمك مي كند، تا قبل از ورود به بحث اصلي و شرح و تفسير آن، ابتدا با نمايه اي از نامه آشنا شوند، تا بدين وسيله روح معنا و معاني روح، در علاقمندان احياء شود و با حضور قلب و آمادگي ذهني بيشتري، ميهمان سفره معرفت شناختي آن آموزگار بزرگ اخلاق و عدالت باشند. در نامه حكيمانه يا به عبارتي «حكمت نامه» امام علي(ع) كه منشور كمال و آزادگي است، شاخصه ايي كه در پي مي آيد، برجسته تر نشان مي دهد. انسان شناسي، حكمت و يقين، توحيد و خداپرستي، حيات و ممات، قناعت و رياضت، صبر و توكل، جهاد و شهادت، امر به معروف و نهي از منكر، هدايت و رهبري، علم و عقل، وحي و منطق، و حدت وجود و پيام انبياء روشها و موانع، دعا و مناجات، اخلاق و عرفان، تواضع و فروتني، عدالت و شجاعت، ايمان و تقوا، صداقت و صراحت، مروت و مدارا، جبر و اختيار، غرور و خود ستايي، مصلحت و عزت، شرك و بت پرستي، توبه و استغاثه استقلال و وابستگي زهد و پارسايي؛ احسان به والدين و حق خويشاوندان، فلسفه و سياست، حكومت و مردم شيعه و پيروان و لايت ظاهر و باطن، تكليف و تعهد، محبت و لطف، نقد و نظر، دينداري و روشنفكري، حاجت و عادت، زشتي و زيبايي، عشق و مستي، ادراك و تعقل، مرگ و زندگي و چگونه زيستن و چگونه مردن. بديهي است كه مواردي از قبيل آنچه ذكرش رفت و در كليات نامه امام علي(ع) آمده است، جزء لاينفك نياز بشر، براي يك زندگي فردي و اجتماعي است. يا تو واگو آنچه عقلت يافته است
يـا بگويم آنچه بر من تافته است
از تو بر من تافت چون داري نهان
مي فشاني نـورچون مـه بي زبان نامه پر پند و اندرز و سرشار از درس ها و دستورات معيشتي و تمشيتي امام علي به امام حسن «عليهماالسلام» ظاهراً يك مخاطب مشخص دارد، اما باطناً اين نامه خطاب به همه كساني است كه به سعادت و نيكبختي در دو جهان مي انديشند. امام اول شيعيان و اولين يار و ياور پيامبر(ص) اولين كسي را كه براي موعظه و راهنمايي بر مي گزيند، مقام اول امامت و ولايت بعد از خودشان است. بديهي است كه در اين محرم راز يا به عبارتي گنجينه اسرار، چه مطالب مهم و حياتي بايد نهفته باشد. شخصيت حقيقي و حقوقي امام علي و امام حسن «عليهماالسلام» در كنار مقام عصمت و علمانيت الهي و معرفت و تجربه بلند و بي نظير آنان در راه تعاليم آسماني و تعليم انسان و جامعه در قد و قوارهاي است كه خود از جمله ادله روشن و مبرهن جامعيت و كمال مكتوبي دارد كه حقيقتاً دون كلام خالق و فوق كلام مخلوق است. تحقيقاً، امام علي(ع) در اين نامه، تمام آنچه را از حي داور و رسول وحي و داوري، يعني پيامبر(ص) اخذ كرده اند. به همراه آموخته هاي حكمت آميز و تجربت انديش و ارزنده خود در قالب اين نامه مسؤلانه و عاطفي، هم در مقام پدر و هم در مقام امام؛ به فرزند و فرزندان خويش نگاشته اند آنچه از آن مراد مي شود ارائه يك الگوي صريح و كامل براي اداره زندگي برتر در اين دنيا با هدف دستيابي به زندگي بهتر در آن دنيا است. دنيا مزرعه آخرت است و آنچه در اين دنيا بكاريم، درآن دنيا درو مي كنيم. دقت و ژرفنگري در متن نامه امام علي(ع) كه برخي آن را شايد از جهت كمال و جامعيتش يا از نگاه روايي، وصيت نامه امام(ع) مي خوانند نشان مي دهد كه امام علي(ع) در اين نامه به آنچه آن را نياز انسان و جامعه مي ناميم، پرداخته اند. مسائلي از قبيل؛ تعليم و تزكيه؛ خودسازي و تربيت، هدايت جامعه در پرتو توحيد و خداپرستي؛ قناعـت پيشگي و برائت از هوي و هوس، پرهيز از چرب و شيرين دنيا و سبك باري براي حركت به سوي ديار ابدي، عدالتورزي و ظلم ستيزي تقوي و پرهيزكاري، انجام امر خدا و ترك نهي آن، در اين نامه آمده است. هر بنده كم ظرفيتي خواسته يا ناخواسته، آلوده به قدرت و ثروت و بعد تدريجاً زر و زور و تزوير مي شود و مهمترين مسئله اي كه در نامه امام علي(ع) مورد تاكيد قراردارد، مسئله اخلاق است. اخلاق سرمايه جاودانگي است. و جامعه اي كه اخلاق و مباني اخلاقي را سر لوحه برنامه هاي خود قرار ندهد، به هيچ وجه جاودانه نمي شود. اينكه بعضاً مي بينيم كه برخي كشورهاي توسعه يافته و متمدن و احياناً غربي ها و اروپائي ها، رفته رفته توانسته اند روح اعتماد و خود باوري را كه لازمه هر گونه ترقي، پيشرفت و آباداني است، بيش از پيش احيا كنند، تحقيقاً ناشي از تجربه و دانشي است كه آنها از اخلاق صحيح فرا مي گيرند. امام علي(ع) راه و رسم حيات عزيزانه را اخلاق و ارزش هاي اخلاقي مي دانند و از جمله ارزنده ترين ارزش اخلاق، بحث مروت و مدارا است. موضوعي كه حافظ با تأسي از امام علي(ع) مي گويد:
آسايش دو گيتي تفسير اين دو حرف است
بــا دوسـتان مـروت بـا دشمنـان مـدارا دينداري، آموزگار جامعه اخلاقي است و يك جامعه ديني، يك جامعه اخلاقي نيز هست. طبيعي است، كساني كه بيشتر بر طبل دينداري و فربهي دين در جامعه مي كوبند، بايد بيشترين بهره را از اخلاق ببرند. دين و اخلاق مكمل يكديگرند و جامعه ديني بايد ملتزم به اخلاق و شايستگي هاي اخلاقي باشد، گو اينكه جامعه تا اخلاق پسند نشود، جامعه مدني نمي شود، زيرا مدنيت در پرتو اخلاق محقق مي شود. از خـدا جـوييـم تـوفـيق ادب
بـي ادب محروم شد از لطف رب
بي ادب تنها نه خود را داشت بد
بـلكه آتـش در هـمه آفـاق زد
/6262
شنبه 4 مرداد 1393 - 17:45:08
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]
صفحات پیشنهادی
وظیفه مسلمانان در روز شهادت حضرت علی(ع)
وظیفه مسلمانان در روز شهادت حضرت علی ع آیتالله وحید خراسانی در دیدار جمعی از رؤسای هیئات مذهبی به بیان وظیفه مسلمانان در روز شهادت حضرت امیر المؤمنین ع پرداخت کد خبر ۴۱۷۳۵۸ تاریخ انتشار ۲۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۴ ۰۰ - 18 July 2014 آیتالله وحید خراسانی در دیدار جمعی از رؤسای هیئات مذهبیانیه سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) روز قدس نمایشی از قدرت جهان اسلام در برابر تمامی دنیای کفر است
بیانیه سپاه حضرت محمد رسول الله ص روز قدس نمایشی از قدرت جهان اسلام در برابر تمامی دنیای کفر استسپاه تهران بزرگ در بیانیهای تاکید کرد روز قدس تنها صحنه حمایت از ملت مظلوم فلسطین نیست بلکه نمایشی از قدرت جهان اسلام در برابر تمامی دنیای کفر و حمایتی همه جانبه از مظلومان و ستمدیدآیت الله امجد: اگر کسی را نقد نکنیم، مصداق شرک است
آیت الله امجد اگر کسی را نقد نکنیم مصداق شرک است فرهنگ > دین و اندیشه - پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران نوشت آیت الله امجد در سخنانی در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در مجتمع آموزشی روشنگر با تاکید بر بازگشت به سیره و منش اهل بیت و حضور آموزه های قرآن درطریق عملی تزکیه در کتاب مقالات آیت الله شجاعی بررسی شد
دین و اندیشه طریق عملی تزکیه در کتاب مقالات آیت الله شجاعی بررسی شد چاپ دوازدهم جلد دوم مجموعه مقالات آیت الله محمد شجاعی با موضوع طریق عملی تزکیه از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد به گزارش خبرگزاری مهر مجموعه مقالات محمد شجاعی با موضوع مبانی تزکیه نظری و طریق عانگار برزیل قدر کسی که برای والیبال میجنگد را نمیداند جیبا: از ایتالیا، روسیه و لهستان پیشنهاد دارم
انگار برزیل قدر کسی که برای والیبال میجنگد را نمیداندجیبا از ایتالیا روسیه و لهستان پیشنهاد دارمیکی از محبوبترین بازیکنان در تاریخ ورزش والیبال تأیید کرد که به بازی کردن ادامه خواهد داد به گزارش خبرگزاری فارس گیلبرتو آمائوری د گودوی فیلو ستاره سابق تیم ملی والیبال برزیل کمراسم عزاداری شهادت حضرت علی(ع) با حضور آیتالله صافی در مشهد برگزار میشود
جمعه ۲۷ تیر ۱۳۹۳ - ۰۹ ۲۴ مراسم بزرگ عزاداری شهادت مولای متقیان حضرت علی علیه السلام با حضور آیتالله صافی در مشهد مقدس برگزار میشود به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا همزمان با سالروز شهادت مولای متقیان حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام و به منظور عرض تسلدعوت سپاه حضرت محمد رسول الله برای شرکت در راهپیمایی روز قدس
چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲ ۴۹ سپاه حضرت محمد رسول الله در بیانیهایاز مردم برای شرکت در راهپیمایی روز قدس دعوت کرد به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا متن این بیانیه به شرح زیر است قدس و رمضان دو نام مبارکی هستند که همیشه در دل مسلمین جهان درخشیده و تابننیت کلی تفسیر روز این است که قرآن را به مردم نزدیک کند/ قرآن را برای پاسخ به سؤالهای روز بخوانیم
دین و اندیشه اندیشمندان سید یحیی یثربی در گفتگو با مهر نیت کلی تفسیر روز این است که قرآن را به مردم نزدیک کند قرآن را برای پاسخ به سؤالهای روز بخوانیم نویسنده تفسیر روز با بیان ویژگی ها واهداف تفسیری اش گفت هر کتابی را برای یاد گرفتن می خوانیم غیر از قرآن کمتر آدمی را می بچه کسی قراردادگرایی اخلاقی در دوران معاصر را گسترش داد/ چیستی قراردادگرایی اخلاقی
دین و اندیشه اندیشمندان به بهانه گفتگو با توماس اسکانلون چه کسی قراردادگرایی اخلاقی در دوران معاصر را گسترش داد چیستی قراردادگرایی اخلاقی خبرگزاری مهر-گروه دین و اندیشه توماس اسکانلون از فیلسوفان اخلاق معاصر و صاحب نظریه در اخلاق است که نظریه قراردادگرایی اخلاقی توسط وی بسطشکست محمدعلی شاه از مشروطهطلبان
شکست محمدعلی شاه از مشروطهطلبانولادت امام حسن مجتبی ع شکست سپاه محمدعلی شاه از مشروطهطلبان درگذشت حمید سمندریان حرکت حضرت مسلم بن عقیل ع از مکه به سوی کوفه و ولادت شیخ طوسی از رویدادهای تاریخیای است که در ۲۲ تیر در تاریخ روی داده است به گزارش خبرنگار تاریخ خبرگزاری فارنکات و ترفندهای کامپیوتر که هر کسی نمی داند! (قسمت دوم)
نکات و ترفندهای کامپیوتر که هر کسی نمی داند قسمت دوم به این مطلب امتیاز دهید به گزارش سرویس کشکول جام نیوز در گذشته قسمت اول از “نکات و ترفندهای کامپیوتر که هر کسی باید بلد باشد” درسرویس کشکول جام نیوز قرار داده شد و امروز با دومین قسمت از این مقاله در خدمتانسان چه هنگام به درجه رضایت الهی می رسد/ رَّضِيَ اللَّـهُ عَنْهُمْ وَ رَضُوا عَنْهُ
دین و اندیشه دعای روز بیست و دوم ماه رمضان انسان چه هنگام به درجه رضایت الهی می رسد رَّضِيَ اللَّـهُ عَنْهُمْ وَ رَضُوا عَنْهُ خبرگزاری مهر ـ گروه دین و اندیشه در دعای روز بیست و دوم ماه رمضان می خوانیم اللهمّ افْتَحْ لی فیهِ أبوابَ فَضْلَكَ وأنـْزِل علیّ فیهِ بَرَكاتِكَ وَشعرخوانی محمدرضا آقاسی در مدح حضرت علی(ع)
شعرخوانی محمدرضا آقاسی در مدح حضرت علی ع چند رسانهای > صدا - در این فایل شعر خوانی محمدرضا آقاسی در مدح حضرت علی ع را می شنوید لطفا منتظر بمانید 2424 دانلود لینک را کپی کنید دانلود یکشنبه 29 تیر 1393 - 08 42 00افطار در جوار حرم حضرت عبدالعظیم
افطار در جوار حرم حضرت عبدالعظیم رمضان قطعهای از بهشت است که خدای رمضان در هر سال آن را در زندگی ما زمینیها قرار میدهد این روزها ماه مبارک رمضان در گوشه و کنار شهر شاهد برپایی سفرههای افطار است و حرم عبدالعظیم حسنی ع نیز آماده میزبانی میهمانان پروردگار است عکس سارا رجائیشهادت حضرت علی (ع) ریشه در بیبصیرتی مردم داشت
یکشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۳ - ۰۷ ۳۱ یک استاد اخلاق با بیان اینکه جلو افتادن و در عین حال عقب افتادن از ولایت گمراهی به دنبال دارد گفت شهادت حضرت علی ع ریشه در بی بصیرتی و گمراهی مردم داشت حجتالاسلام علی طباطبایی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا منطقه قم با گچرا به حضرت سلیمان اوّاب گویند؟
چرا به حضرت سلیمان اوّاب گویند كسی كه فقط نعمت را میبیند دید مادّی دارد اما كسی كه منعم را میبیند بینشی الهی دارد به این مطلب امتیاز دهید به گزارش سرویس دینی جام نیوز هیچ كمالی برای انسان بهتر از شناخت جایگاه خود در نظام هستی نیست و جایگاه انسان همانتوصیه حضرت صادق(ع) به عجله نکردن در اجابت دعا
توصیه حضرت صادق ع به عجله نکردن در اجابت دعا مؤمن پيوسته در خير و رفاه و رحمت خداست مادام كه عجله نشان ندهد و نوميدانه دست از دعا نكشد به این مطلب امتیاز دهید به گزارش سرویس دینی جام نیوز یکی از مسائل مهم درمعارف اسلامی مسئله دعا است که امام جعفر صادق علیه&z-
دین و اندیشه
پربازدیدترینها