تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دانشمندان وارثان پيامبران هستند
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819405488




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار کرمان: وظیفه دولت فراهم کردن زمینه ایجاد شغل است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استاندار کرمان: وظیفه دولت فراهم کردن زمینه ایجاد شغل است کرمان - ایرنا - استاندار کرمان گفت: مدیران دستگاه های اجرایی زمینه ایجاد شغل را که وظیفه دولت است، فراهم کنند.


به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی در نشست بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و اقتصادی شهرستان های زرند و کوهبنان افزود: هر میزان اشتغالزایی شود؛ رونق اقتصادی استان را شاهد خواهیم بود.
وی تاکید کرد: مدیران دستگاه های اجرایی تلاش کنند، مشکلات قابل حل در استان را مرتفع نمایند.
وی گفت: دولت می تواند تحرک لازم را در فضای اقتصادی کشور ایجاد کند، نظارت لازم را انجام دهد و قوانین مزاحم را از سر راه سرمایه گذاران و کارآفرینان بردارد، بنابراین امیدواریم با فعالیت خوب دولتمردان در این زمینه ها، مشکلات سرمایه گذاران و کارآفرینان حل شود و شاهد رونق اقتصادی در استان باشیم، ضمن اینکه تاکنون فعالیت های خوبی صورت گرفته است.
استاندار کرمان با بیان این که اگر نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، فعال باشند، می توانند بخش عمده ای از مشکلات شهرستان های استان را حل کنند، اظهار کرد: هم افزایی میان دستگاه های اجرایی، رفع قوانین مزاحم و مدیریت جهادی فرمانداران، بسیاری از مشکلات کارآفرینان استان را حل خواهد کرد.
ˈحسین امیریˈ نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی نیز به بیان برخی مشکلات واحدهای تولیدی و اقتصادی شهرستان های زرند و کوهبنان که در ادامه به آنها اشاره می شود، پرداخت و خواستار بررسی و حل این مشکلات شد.
در این جلسه با حضور استاندار کرمان، نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی، معاونان استاندار و جمعی از کارآفرینان، مسئولان و فرمانداران شهرستان های زرند و کوهبنان، مشکلات واحدهای تولیدی و اقتصادی این شهرستان ها مورد بررسی قرار گرفت.
مشکلات شرکت تعاونی ˈغدیرˈ زرند از جمله عدم مقرون به صرفه بودن فعالیت کارخانه تولید آجر سفال این شرکت تعاونی به دلیل فروش پایین، مطرح و راهکارهایی از جمله تغییر خط تولید به منظور افزایش بهره وری، تعدیل کارگران، کاهش هزینه های مصرفی و فروش کارخانه تولید آجر سفال مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) زرند برای اجرایی کردن 600 طرح تولیدی و اشتغالزا از دیگر مسائلی بود که در این جلسه مطرح و مقرر شد پیگیری لازم در این خصوص از طریق معاونت برنامه ریزی و اشتغال استانداری و سیستم بانکی صورت گیرد.
اختصاص سه میلیارد ریال از طریق اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به کمیته امداد زرند برای تهیه و راه اندازی 350 دار قالی برای مددجویان این کمیته از دیگر مصوبات این جلسه بود که مقرر شد کمیته امداد زرند نیز ضمانت نامه بانکی در قبال بازپرداخت این میزان اعتبار به صورت یکساله به اداره کل میراث فرهنگی ارایه کند.
مشکلات اداره آموزش فنی و حرفه ای شهرستان زرند و امکان واگذاری کارگاه های این اداره به بخش خصوصی نیز در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت، ضمن این که مقرر شد اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تا زمان واگذاری کارگاه های یاد شده به بخش خصوصی، تجهیزات و لوازم مصرفی مورد نیاز این کارگاه ها را تا حد امکان، تامین کند.
مشکلات مربوط به زغال سنگ و کک سازی شهرستان زرند نیز بررسی و مقرر شد واگذاری معدن خمرود از طریق مزایده توسط مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان در اولویت قرار گیرد، ضمن این که در زمینه اکتشافات جدید و توسعه و تجهیز معادن این شهرستان اقدامات لازم صورت گیرد.
همچنین دعوت از مدیرعامل شرکت بازنشستگی فولاد ایران به منظور اندیشیدن تمهیدات لازم برای پیشگیری از تبعات مربوط به کارگران معادن، از پیشنهاداتی بود که مقرر شد از سوی معاونت سیاسی امنیتی استانداری کرمان پیگیری شود.
آلایندگی کک سازی زرند نیز در این جلسه مطرح شد و معاونت برنامه ریزی و اشتغال استانداری و اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان، بررسی این مشکل را عهده دار شدند.
تعمیر و تجهیز ایستگاه راه آهن زرند از مطالبات مسئولین و نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی بود که مقرر شد معاونت عمرانی استانداری و اداره کل راه آهن استان آن را پیگیری و طی 15 روز آینده مشاور و پیمانکار این طرح را انتخاب کنند.
مشکل راه های روستایی نیمه تمام و تکمیل آنها، نیاز طرح های کشاورزی کوهبنان (با قابلیت اشتغالزایی برای 600 نفر) به خرید یک حلقه چاه آب، استفاده از آب پشت سد محمد رسول الله (ص) و ایجاد خط انتقال از این سد به اراضی مستعد کشاورزی نیز از دیگر مشکلات و مطالبات مسئولین و نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی بود که مقرر شد اقدامات لازم در این خصوص از سوی استانداری کرمان صورت گیرد.
فرماندار کوهبنان نیز در ادامه این نشست به طرح مشکلات و نیازهای این شهرستان پرداخت و مقرر شد اجرای طرح های پرورش کبک و بوقلمون در این شهرستان با تامین 70 درصد از هزینه ها از سوی سرمایه گذار بخش خصوصی ادامه یابد و با جدیت پیگیری شود، ضمن این که برای رونق اقتصادی شهرستان کوهبنان، فرصت های سرمایه گذاری در بخش گردشگری از سوی فرماندار این شهرستان به معاونت برنامه ریزی و اشتغال استانداری کرمان معرفی شود.
مشکلات مربوط به آکواریوم طبیعی در منطقه درگسک کوهبنان نیز مطرح و مقرر شد اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بررسی های لازم برای مرتفع کردن این مشکلات را انجام و راهکارهای مربوط را ارایه دهد.
مسائل مربوط به معادن زغال سنگ و کک سازی شهرستان کوهبنان نیز در این جلسه مطرح و مقرر شد فرماندار این شهرستان ضمن تهیه گزارشی از این مشکلات، راهکارهای لازم برای بهبود شرایط و بهره وری این معادن را به استانداری کرمان ارایه کند.ک/1
8154



09/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن