تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 1 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801558204




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام جمعه همدان:خبرنگاران در خط مقدم فرهنگ سازی جامعه قرار دارند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: امام جمعه همدان:خبرنگاران در خط مقدم فرهنگ سازی جامعه قرار دارند همدان-ایرنا-نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت:ارتقاء فرهنگ کشور بر عهده خبرنگاران است و باید برای انجام این رسالت تنها به خدا اتکا کنند.


آیت الله ˈغیاث الدین طه محمدیˈ روز یکشنبه در دیدار با اصحابه رسانه استان همدان اظهارکرد:خبرنگاران به واسطه انتقال آگاهی در جامعه نقش و جایگاه مهمی دارند و این قشر فرهنگی، در مقاطع مختلف تاریخ کشور به خصوص پس از پیروزی انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس نقش مهمی در آگاهی بخشی جامعه ایفا کردند.
وی ادامه داد: خبرنگاران در خط مقدم فرهنگ سازی جامعه قرار دارند، بنابراین این قشر فرهنگی و فرهیخته باید با بکارگیری فنون خاص این حرفه رسالت خود را در ارتقاء فرهنگ عمومی به خوبی انجام دهند.
وی افزود:رسانه ها از جایگاه رفیعی برخوردارند و می توانند با ارائه راهکارهای اصولی باعث پویایی جامعه شوند و زمینه رشد و توسعه فرهنگ دینی را فراهم کنند.
آیت الله محمدی تاکید کرد:مطبوعات باید با جریان سازی مردم را هدایت کنند ، قلم هایی که در نشریات زده می شود در تحولات فرهنگی و اجتماعی جامعه نقش دارد ؛ موجب هدایت جامعه و نشاط اجتماعی می شود.
امام جمعه همدان تصریح کرد: امروز مشکلات فراوانی از جمله طلاق،اعتیاد و خودکشی در طبقه های مختلف اجتماعی وجود دارد و این رسالت و وظیفه اصحاب رسانه است که با
تیز بینی های خود علاوه بر شناسایی معضلات و مشکلات، راه حل ها و راهکاری رفع آن را به جامعه ارائه کنند.
آیت الله محمدی گفت: امروز نسل جوان ما دچار سردر گمی است و باید خبرنگاران با قلم فرسایی های خود هویت دینی و فرهنگی را به نسل جوان امروز عرضه کنند.
وی تصریح کرد: رسانه می تواند جریان فرهنگی را در مسیر جلب رضایت خداوند ایجاد کند و جامعه را در این مسیر قرار دهد آن هم جامعه ای که سمت و سوی آن توحید، رفاقت و همدلی بین انسان ها است.
شهیدˈمحمود صارمیˈ خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، در سال 1377 در مزار شریف افغانستان و به هنگام هجوم طالبان به درجه شهادت نائل شد و روز شهادت او به نام روز خبرنگار نامگذاری شده است.
576/7529/ 605



12/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 120]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن