تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):شعبان ماه من است. هر كه ماه مرا روزه بدارد، روز قيامت شفيع او خواهم بود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802416876




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رسانه ها نقش مهمی در فرهنگ سازی مدیریت مصرف آب دارند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیرعامل آب وفاضلاب روستایی هرمزگان: رسانه ها نقش مهمی در فرهنگ سازی مدیریت مصرف آب دارند بندرعباس - ایرنا - مدیرعامل آب وفاضلاب روستایی هرمزگان گفت: رسانه ها نقش مهمی در حل بحران آب و نهادینه کردن فرهنگ مدیریت مصرف آب دارند.


ˈعبدالحمید حمزه پورˈ یکشنبه در آستانه 17 مرداد سالروزشهادت ˈمحمود صارمیˈ و روز خبرنگاردر دیدار با رییس و کارکنان خبرگزاری ایرنا مرکز هرمزگان افزود: اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی در حوزه آب امری ضروری است و صداوسیما و رسانه می توانند دراین زمینه نقش تاثیر گذاری داشته باشند.
وی بیان داشت: درسال جاری که بنام سال اقتصاد وفرهنگ با عزم ملی ومدیریت جهادی از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده، رهبر فرزانه انقلاب نگاه ویژه ای به مدیریت مصرف آب در روستاها، جزایر و سواحل واستفاده از آب دریا دارند و دولت تدبیر وامید نیز دربخش آب توجه خاص داشته است.
مدیرعامل آب وفاضلاب روستایی هرمزگان با اشاره به اینکه بسیاری ازمشکلات جامعه واستان درعرصه های مختلف به علت نبود آگاهی است، یادآورشد: مصرف ناصحیح آب عاملی مهم در کمبود یا نبود آب در سطح روستاهاست که درصورت اطلاع رسانی و فرهنگ سازی می توان به میزان قابل توجهی از هدر رفت آب در این مناطق جلوگیری کرد.
حمزه پور یادآورشد: دربخش آب، استان به خاطر برداشت های بی رویه از سفره های زیرزمینی و خشکسالی های پی درپی در وضعیت بحرانی قرار دارد که برای جبران کم آبی نیاز به عزم ملی از سوی مردم ومسوولان و بویژه رسانه ها می باشد.
وی با اشاره به اینکه 50 درصد از جمعیت استان در روستاها زندگی می کنند، اضافه کرد: اگر منابع آبی برای تامین آب شرب ومحصولات کشاورزی این قشر مهیا نباشد از نظر آب شرب و امنیت غذایی با چالش مواجه می شویم.
وی حفر چاه های غیرمجاز در استان را از دیگر معضلات استان برشمرد وگفت: 400 حلقه چاه مجاز در روستاهای استان داریم که بیش از 10 برابر از این میزان چاه های روستایی غیرمجاز حفر شده که می توان با جلوگیری از این امر به میزان قابل توجهی مشکلات آبی روستاها را رفع کرد.
این مسوول اذعان داشت: هرمزگان دارای 20 هزار حلقه چاه است که تنها پنج درصد از این چاه ها برای تامین آب شرب و 95 درصد اختصاص به چاه های کشاورزی دارد.
وی اضافه کرد: استفاده از روش های نوین آبیاری و اصلاح الگوی کشت در بخش کشاورزی باتوجه به اینکه بیش از 90 درصد از منابع آب در این بخش مصرف می شود، نقش موثری در صرفه جویی و مدیریت مصرف خواهد داشت.
این مسوول خاطرنشان کرد: مهار روان آب های سطحی با احداث سد وکانال های آبی، مدیریت صحیح مصرف آب، سرمایه گذاری بومی در زمینه احداث آب شیرین کن، راه اندازی 10 آب شیرین کن درسطح روستاها، اختصاص اعتبارات ویژه دربخش آب ، جلوگیری از حفر چاه های غیرمجاز وهمچنین اطلاع رسانی از سوی اصحاب رسانه می تواند از مشکلات آب بکاهد.
حمزه پور با اشاره به اینکه 50 درصد دشت های استان به دلیل وجود سازه های شور و گنبدهای نمکی بدون منابع آب شیرین است، گفت: خشکسالی پی درپی و طولانی مدت چند ساله اخیر به مشکلات کمبود و بحران آب در استان افزوده است.
وی درپایان اظهارامیدواری کرد: از طریق شوراها و نمایندگان آنها بتوانیم ارتباط خوبی را برای رفع مشکلات روستاها داشته باشیم و با شناسایی ظرفیت ها و ارائه راهکارها، بهترین عملکرد را در جلب رضایت و رفاه روستاییان داشته باشیم.
رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) هرمزگان نیز گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی باتوجه به وظیفه ای که نظام وملت برعهده این نهاد گذاشته مثل نبض نظام عمل می کند و منتقل کننده مسائل ومشکلات مردم وحامی مسوولان است.
ˈخلیل تنیدهˈ با اشاره به اینکه رسانه ها پل ارتباطی بین مردم ومسوولان هستند، افزود: ایرنا در همه صحنه ها وعرصه ها حضوری فعال داشته و باتوجه به توانایی وحرفه ای بودنش همچنان پیشتاز رسانه ها می باشد.
وی بیان داشت: خبرگزاری جمهوری اسلامی همچنین در زمینه انعکاس مسائل ومشکلات آبی وترویج الگوی مصرف درست آب پیشتاز بوده وسعی براین داشته که تعامل خود را با مردم ومسوولان حفظ کند. ک/3
7195/668



12/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن