تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 1 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روز قيامت محبوب‏ترين آدميان نزد خداوند فرمان‏برترينِ آنها از او است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801558357




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام جمعه املش: نمازجمعه محور وحدت جامعه اسلامی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: امام جمعه املش: نمازجمعه محور وحدت جامعه اسلامی است رشت - ایرنا - امام جمعه املش در همایش اولین اقامه نمازجمعه در کشور گفت: آیین سیاسی عبادی نمازجمعه محور وحدت جامعه اسلامی است.


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین ˈتقی روحانیˈ روز شنبه در این مراسم با گرامیداشت اولین اقامه نمازجمعه تهران در پنجم مرداد 1358 گفت: برپایی 35سال آیین های باشکوه نمازجمعه در کشور نقش تعیین کننده در آگاهی های سیاسی و دینی مردم و خنثی سازی توطئه های دشمنان اسلام داشته است.
وی آیین نماز جمعه را یک دستور اجتماعی هفتگی مردم دانست و با اشاره به دو اقدام اساسی پیامبر اسلام(ص) در اولین روزهای ورودش به یثرب در برپایی نماز جمعه گفت: این آیین بزرگ اسلام ذکر خاص، استثنائی و ویژه خداست که بین ارائه خطبه های آن هر نوع حرکت اضافی منع شده و پرداختن به امور مسلمین در آن مورد تاکید قرار گرفته است.
حجت الاسلام روحانی گفت: امام جمعه علاوه بر اقامه نمازجمعه به اموری دیگری چون مشکلات مذهبی مردم، مشکلات فرهنگی شهرستان نیز توجه و نظارت دارد.
وی با اشاره به هدف همایش که ترویج امر نمازجمعه است، مهمترین توصیه های خود را داشتن برنامه برای حضور مردم بویژه جوانان در نمازجمعه توسط مسوولان محلی، حضور پر رنگ مسوولان شهرستان در نمازجمعه، ارتباط با امام جمعه و اعضای ستاد، حمایت همه جانبه به نمازجمعه و عدم انتظار از ائمه جمعه به جز در ارائه مسائل دینی بیان کرد.
فرماندار املش نیز در ادامه این همایش با بیان اینکه انعکاس خطبه های ائمه جمعه در داخل و جهان بازتاب های زیاد و موثری داشته و دارد، افزود: نماز در رشد، ارتقاء و بالندگی انسان ها تاثیر بسزایی دارد و یک فریضه آرامش بخش است که بر اساس روایات برپایی و شرکت در نمازجمعه ثواب یکسال نماز و روزه را در بر دارد و موجب رهایی انسان از آتش جهنم می شود.
ˈمهدی جعفریˈ با تاکید بر اینکه حضور نیافتن بدون عذر در نمازجمعه انسان را در گروه منافقان قرار می دهد، یادآور شد: مهمترین دلایل اهمیت شرکت در نمازجمعه دعوت به تقوا پیشگی، تلاش برای ایجاد وحدت بین صفوف مسلمین، گردهمایی مردم شهر و روستا در کنار هم، پیوند مسائل اخروی و دنیوی، پیوند دین با سیاست و...بیان کرد.
وی با بیان اینکه دین اسلام دینی همه جانبه نگر است، افزود: ارتباط ائمه جمعه با مردم و مسوولان به علت ارائه خدمت بیشتر به مردم جامعه است و در واقع ائمه جمعه بین خواسته های مردم تعادل ایجاد می کنند و نقش محوری در جامعه دارند.
در پایان این همایش از اعضای ستاد نمازجمعه املش تجلیل شد.
شهرستان املش در شرق مرکز گیلان قرار دارد.ک/2
7291/603



11/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن