تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798639500




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دستورالعملی که سیاستمداران اسرائیلی از آن برای تاثیرگذاری بر افکار عموم در آمریکا و اروپا استفاده می‌کنند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: تکرار/
دستورالعملی که سیاستمداران اسرائیلی از آن برای تاثیرگذاری بر افکار عموم در آمریکا و اروپا استفاده می‌کنند
سیاستمداران اسرائیلی در سخنان خود از دستورالعملی استفاده می‌کنند که حاصل مطالعه‌ای حرفه‌ای، تحقیق شده و محرمانه اس که به آن‌ها می‌گوید چگونه می‌توان بر رسانه‌ها و افکار عموم در آمریکا و اروپا تاثیر گذاشت.


به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران،  روزنامه "ایندیپندنت" در مقاله‌ای به قلم "پاتریک کاکبرن" می‌نویسد: سیاستمداران اسرائیل، در مقایسه با تنها سه غیرنظامی کشته شده اسرائیلی، همچنان از توضیح کشته شدن بیش از 1000 فلسطینی ساکن در غزه که عمدتا غیرنظامی بودند، طفره می‌روند. اما سخنگوهای دولت اسرائیل از جمله "مارک رجیو"، در تلویزیون و رادیو و در روزنامه‌ها، بسیار زیرک‌تر ظاهر شدند و نسبت به پیشینیان خود که اغلب به وضوح نسبت به کشته شدن عده بسیاری از فلسطینی‌ها بی‌تفاوت بودند، کنترل بیشتری بر روحیه پرخاشگرانه خود داشتند.


*** سخنگویان اسرائیلی در سخنان خود، از یک دستورالعمل واحد پیروی می‌کنند
این افزایش مهارت سخنگوهای اسرائیلی، یک دلیل دارد. آن‌ها در سخنان خود از دستورالعملی استفاده می‌کنند که حاصل مطالعه‌ای حرفه‌ای، تحقیق شده و محرمانه است که به آن‌ها می‌گوید چگونه می‌توان بر رسانه‌ها و افکار عموم در آمریکا و اروپا تاثیر گذاشت. این تحقیق، 5 سال پیش توسط «دکتر فرانک لانتز»، افکارسنج و استراتژیست معروف جمهوریخواه، به سفارش گروهی موسوم به «پروژه اسرائیل» که دفاتر آن در آمریکا و اسرائیل قرار داشت، برای استفاده کسانی «که در صفوف اول جنگ رسانه‌ای برای اسرائیل» قرار داشتند، صورت گرفت.»


*** این دستورالعمل، شکاف بین آنچه که مقامات و سیاستمداران اسرائیلی واقعا به آن اعتقاد دارند و آنچه که بر زبان می‌آورند را به وضوح نشان می‌دهد
در تک تک صفحات این کتابچه 112 صفحه‌ای مي‌توان علامت «برای توزیع و انتشار نیست» را مشاهده کرد. دانستن دلیل این امر ساده است. گزارش «لانتز»، با عنوان «فرهنگ زبان جهانی 2009 پروژه اسرائیل»، تقریبا بلافاصله در نشریه «نیوزویک آنلاین» منتشر شد اما مفهوم واقعی آن، به ندرت احساس شده است. این دستور العمل باید در اختیار تمام افراد، مخصوصا خبرنگاران علاقمند به هر یک از جنبه‌های سیاست اسرائیل، قرار گیرد.
این دستورالعمل، شکاف بین آنچه که مقامات و سیاستمداران اسرائیلی واقعا به آن اعتقاد دارند و آنچه که بر زبان می‌آورند را به وضوح نشان می‌دهد که مورد اخیر، با نظرسنجی افکار عموم در آمریکا و با جزئیات کامل، ساخته و پرداخته می‌شود. مطمئنا هیچ روزنامه‌نگاری نمی‌تواند بدون مطالعه قبلی در مورد بسیاری از تعابیر و اصطلاحاتی که «رجیو» و همکارانش به کار می‌برند، با یک سخنگوی اسرائیلی مصاحبه کند.


*** وقتی که اسرائیلی‌ها در مورد مرزهای قبل یا بعد از 1967 صحبت می‌کنند، حمایت مردم آمریکا از حق اسرائیل برای دفاع از مرزهای خود، از 89 درصد به زیر 60 درصد کاهش پیدا می‌کند
این کتابچه پر از توصیه‌های مهمی است که سیاستمداران اسرائیلی را راهنمایی می‌کند تا پاسخهای خود را برای مخاطبان مختلف تنظیم کنند. برای مثال، در این دستورالعمل که خطاب به سیاستمداران و سخنگوهای اسرائیلی است، می‌خوانید: «آمریکایی‌ها با این موضوع که اسرائیل حق دارد تا از مرزهای خود دفاع کند، موافق هستند. اما تعریف دقیق از مرزها به شما توصیه نمي‌شود. شما باید از صحبت کردن در مورد مرزهای قبل یا بعد از 1967 اجتناب کنید؛ چرا که این کار برای آمریکایی‌ها یادآور پیشینه نظامی اسرائیل است. این کار مخصوصا از جناح چپ به شما آسیب می‌زند. برای مثال، وقتی که در مورد مرزهای قبل یا بعد از  1967 صحبت می‌کنید، حمایت مردم از حق اسرائیل برای دفاع از مرزهای خود، از 89 درصد به زیر 60 درصد کاهش پیدا می‌کند.»


*** آمریکایی‌ها دوست ندارند مفهوم «جدا ولی برابر» را باور یا قبول کنند
اما در مورد حق بازگشت آوارگان فلسطینی که در سال 1948 و سال‌های بعد از آن، از فلسطین بیرون شدند و یا فرار کردند و اینکه چه کسانی اجازه بازگشت به خانه‌های خود را ندارند چه؟ دکتر «لانتز» در این باره عقیده جالبی دارد. به گفته وی: «حق بازگشت، مسئله دشواری برای اسرائیلی‌ها در تاثیرگذاری بر افکار عموم به شمار می‌رود. چرا که لحن زبان اسرائیلی شبیه مفهوم «جدا ولی برابر» طرفداران جدایی سازی نژاد سیاه و سفید در دهه 1950 و طرفداران نظام آپارتاید در دهه 1980 است. حقیقت این است که آمریکایی‌ها دوست ندارند مفهوم «جدا ولی برابر» را باور یا قبول کنند.


*** آمریکایی‌ها از کسانی که چیزی را مطالبه می‌کنند، خوششان نمی‌آید
پس سوال اینجاست که سخنگوهای اسرائیلی با این مسئله چطور کنار می‌آیند؟ طبق دستورالعمل مذکور، آن‌ها باید حق مردم فلسطین و خواسته آن‌ها برای بازگشت را «مطالبه کردن» بنامند؛ چرا که آمریکایی‌ها از کسانی که چیزی را مطالبه می‌کنند، خوششان نمی‌آید. پس می‌گویند: «مردم فلسطین از شرایط خود راضی نیستند و حالا سرزمین‌های داخل اسرائیل را مطالبه می‌کنند.» توصیه دیگر برای تاثیر گذاشتن بر افکار عموم این است که آن‌ها بگویند که حق بازگشت، می‌تواند بخشی از یک راه حل نهایی باشد «راه حلی در آینده نه چندان نزدیک.»


*** تحقیق «لانتز» پس از عملیات «سرب گداخته» اسرائیل صورت گرفت
دکتر «لانتز» در ادامه به این نکته اشاره می‌کند که آمریکایی‌ها همگی از مهاجرت جمعی دیگر اقوام به کشورشان واهمه دارند بنابراین، عنوان مسئله «مهاجرت جمعی فلسطینی‌ها» به اسرائیل، آن‌ها را به خوبی تحت تاثیر قرار می‌دهد. این دستورالعمل به اسرائیلی‌ها می‌گوید که اگر هیچ چیز دیگر کارساز نبود، بگویید که بازگشت فلسطینی‌ها «تلاش برای دستیابی به صلح» را از خط خود خارج می‌سازد.
تحقیق «لانتز» پس از عملیات «سرب گداخته» اسرائیل در دسامبر 2008 و ژانویه 2009، یعنی هنگامی که 1387 فلسطینی و 9 اسرائیلی کشته شدند، صورت گرفت.


*** ابراز همدلی اسرائیل برای فلسطینی‌ها بسیار مهم و حیاتی است
در این گزارش، یک فصل کامل در مورد «منزوی ساختن حماس (که مورد حمایت ایران است) به عنوان مانعی برای صلح» نوشته شده است.
دکتر «لانتز»، در این گزارش بیشتر به لحن و نوع بیان اسرائیلی‌ها می‌پردازد. به گفته وی، ابراز همدلی برای فلسطینی‌ها بسیار مهم و حیاتی است. «لانتز» می‌گوید: «برای هر دوطرف ابراز همدلی کنید!» این موضوع می‌تواند ناراحتی ظاهری  برخی از سیاستمداران و سخنگوهای اسرائیلی در مورد وضعیت اسفناک فلسطینی‌ها که حاصل بمب‌ها و خمپاره‌های اسرائیلی است را توضیح دهد.
دکتر «لانتز» در جمله‌ای که با حروف درشت که زیر آن خط کشیده شده بود می‌گوید، سخنگویان و یا رهبران سیاسی اسرائیل هرگز نباید به هیچ وجه، «کشتار عمدی زنان و کودکان بی‌گناه» را توجیه کنند و باید آن عده از کسانی را که اسرائیل را به چنین جنایاتی متهم می‌کنند، شدیدا به چالش بکشند. سخنگو‌های اسرائیلی در پنجشنبه گذشته، هنگامی که 16 فلسطینی در یکی از پناهگاه‌های سازمان ملل در غزه کشته شدند، دقیقا از همین توصیه استفاده کردند.


*** اسرائیلی‌ها باید طوری رفتار کنند که در تمام مدت بر تمایل شدید آن‌ها به صلح با فلسطینی‌ها تاکید کند
در اینجا به فهرستی از کلمات و عبارات مورد استفاده و فهرستی از آن دسته از جملاتی که نباید استفاده شوند، اشاره می‌شود که عبارت‌اند از: «بهترین راه، تنها راه، رسیدن به صلحی پایدار، رسیدن به احترام متقابل.» علاوه برهمه این‌ها، اسرائیلی‌ها باید طوری رفتار کنند که در تمام مدت بر تمایل شدید آن‌ها به صلح با فلسطینی‌ها تاکید کند؛ چرا که مردم آمریکا مشتاقانه خواستار به وقوع پیوستن این امر هستند. اما می‌توان با گفتن «آرام آرام و به تدریج»، هر گونه فشاری را برای برقراری صلح واقعی، از روی اسرائیل کاست که خود این مسئله می‌تواند به عنوان «رویکردی عام برای معادله زمین برای صلح»، پذیرفته شود.


*** سرپوش گذاشتن نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر محاصره اقتصادی 7 ساله اسرائیل
دکتر «لانتز» مثالی از یک «عبارت تاثیرگذار فلسطینی» ذکر می‌کند: «من مخصوصا با مادران فلسطینی که فرزندان خود را از دست داده‌اند ابراز همدردی می‌کنم. هیچ پدر و مادری نباید مجبور باشد که فرزند خود را به خاک بسپارد.»
این مطالعه بر این موضوع تاکید دارد که دولت اسرائیل واقعا خواستار راه حل دودولت نیست اما این مسئله را پنهان می‌کند زیرا 78 درصد از مردم آمریکا از این راه حل حمایت می‌کنند. به علاوه، امید برای بهبود اوضاع اقتصادی فلسطینی‌ها باید مورد تاکید قرار گیرد.
گفته بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه: «اکنون زمان آن رسیده است که از حماس سوال شود که برای رفاه مردمش چه کاری انجام داده است؟»، بر روی این واقعیت که محاصره اقتصادی 7 ساله اسرائیل، دلیل اصلی فقر و فلاکت غزه است، سرپوش می‌گذارد.»
در هر موقعیتی، هدف سخنگوهای اسرائیلی این است که با لحن و طرز بیان رویدادها، این احساس را در مردم آمریکا و اروپا به وجود بیاوردند که اسرائیل خواستار صلح با فلسطین و آماده مصالحه است؛ در حالی که تمام شواهد موجود، عکس این موضوع را ثابت می‌کنند.


انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن