تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شش (صفت) در مؤمن نيست: سخت گيرى، بى خيرى، حسادت، لجاجت، دروغگويى و تجاوز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819484581




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پژوهشکده مطالعات میان رشته ای قرآن کریم سال آینده راه اندازی می شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


دین و اندیشه
پژوهشکده مطالعات میان رشته ای قرآن کریم سال آینده راه اندازی می شود
رئیس سازمان فعالیتهای قرآنی دانشگاهیان در مراسم اختتامیه بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن گفت: با توجه به اهمیت مطالعات بین رشته ای قرآن کریم، تصمیم جهاد دانشگاهی این است که به زودی پژوهشکده مطالعات میان رشته ای قرآن کریم را راه اندازی کند؛ امیدواریم سال آینده بتوانیم با راه اندازی این پژوهشکده فعالیتهای آنرا اعلام کنیم.



به گزارش خبرگزاری مهر، حمید صابر فرزام، رئیس سازمان فعالیتهای قرآنی دانشگاهیان در مراسم اختتامیه بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن که عصر یکشنبه 29 تیرماه برگزار شد، در سخنانی با اشاره به لزوم کاربردی شدن علوم قرآنی در زندگی مردم، گفت: یکی از فعالیتهایی که باعث رسیدن به این امر می شود برقراری ارتباط قرآن با سایر رشته هاست.

وی افزود: ما در زندگی امروزی که همه چیز به سمت تخصصی شدن پیش می رود نمی توانیم قرآن را از راه یک رشته بشناسیم، یک انسان معتقد به قرآن می تواند از راه مطالعات میان رشته ای این امکان را در اختیار اندیشمندان قرار دهد.

رئیس سازمان فعالیتهای قرآنی دانشگاهیان تصریح کرد: جهاد دانشگاهی چند وقت است که در این زمنیه گام های هر چند کوچک اما خوبی برداشته است که یکی از آنها عرضه اولین و تنهاترین نشریه قرآن و مطالعات میان رشته ای است که به زودی به سطح علمی و پژوهشی خواهد رسید.

فرزام اظهار کرد: سازمان فعالیتهای قرآنی دانشگاهیان امسال در نمایشگاه قرآن متولی بحث فعالیتهای بین رشته ای قرآن بوده است، یکی از فعالیتهای ما در این بخش بحث مشاوره پایان نامه های قرآنی بوده که با استقبال بسیار خوبی هم مواجه شد.

وی یادآور شد: این بخش با همکاری اساتید حوزه و دانشگاه و در محل غرفه سازمان در نمایشگاه قرآن صورت می گرفت که موجبات رضایت بازدیدکنندگان را تا حدود بسیار زیادی فراهم کرده است.

رئیس سازمان فعالیتهای قرآنی دانشگاهیان تصریح کرد: یکی دیگر از فعالیتهایی که برگزار کردیم بحث جشنواره مطالعات بین رشته ای بود که با پذیرش 26 اثر در دو رشته کتاب و پایان نامه برگزار شد. در حوزه کتاب تنها یک کتاب شایسته تقدیر شناسایی شد و در حوزه پایان نامه نیز شش اثر به عنوان آثار برگزیده و شایسته تقدیر معرفی خواهند شد.

فرزام در پایان گفت: برای ادامه مسیر و همچنین با توجه به اهمیت مطالعات بین رشته ای تصمیم جهاد دانشگاهی این است که به زودی پژوهشکده مطالعات میان رشته ای قرآن کریم را راه اندازی کند، امیدواریم سال آینده بتوانیم با راه اندازی این پژوهشکده فعالیت های آن را اعلام کنیم.


۱۳۹۳/۴/۳۰ - ۱۱:۴۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن