تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1833043850
قرآن پنددهنده صادقی است که هرگز کسی را فریب نمی دهد/ داوری واقع بینانه میان حق و باطل
واضح آرشیو وب فارسی:مهر:
دین و اندیشه هر هفته با نهج البلاغه/
قرآن پنددهنده صادقی است که هرگز کسی را فریب نمی دهد/ داوری واقع بینانه میان حق و باطل
خبرگزاری مهر ـ گروه دین و اندیشه: امام علی(ع) می فرمایند: قرآن پنددهنده صادقی است که هرگز کسی را فریب نمی دهد و از آنجا که نصیحتهای قرآن صادقانه و دلسوزانه است و نیرنگ و فریبی در آن نیست تأثیر آن در دلها نیز بیشتر و عمیقتر خواهد بود.
امام علی(ع) در خطبه یکصد و دهم نهج البلاغه می فرماید: برترين وسيله اى كه متوسلان مي توانند با آن به سوى خداوند تقرب جويند: ايمان به او و پيامبر اوست، و همچنان جهاددر راه او. چه اينكه جهاد قله مرتفع اسلام است و نيز كلمه اخلاص (شهادت به يگانگى خدا و رسالت پيامبر) كه هم آهنك با سرشت بشر است و به پا داشتن نماز كه آئين اسلام است و اداى زكات كه فريضه اى است واجب و روزه ماه رمضان كه سپرى است در برابر مجازات خدا و حج و عمره خانه خدا كه نابودكننده فقر و شستشوكننده گناه است و صله رحم كه باعث فزونى مال و طول عمر است و صدقه هاى پنهانى كه كفارهى خطاهاست و صدقه هاى آشكار كه از مرگهاى ناگهانى و بد پيشگيرى مي كند و نيكوكارى كه از لغزشها و شكستهاى خواركننده باز مى دارد.
دائما به ياد خدا باشيد كه بهترين ذكرهاست و به آنچه به پرهيزكاران وعده داده اند دل بنديد كه وعده اش درست ترين وعده هاست. به راه و رسم پيامبرتان اقتدا كنيد كه بهترين راه و رسمهاست. رفتارتان را با روش پيامبر(ص) تطبيق دهيد كه هدايت كننده ترين روشهاست. قرآن را فراگيريد كه بهترين گفته هاست و در آن بينديشيد كه بهار قلبهاست، از نور آن شفا بجوئيد كه شفاى دلهاى بيمار است، آنرا به نيكوترين وجه تلاوت كنيد كه سودبخشترين سرگذشت هاست، دانشمندى كه به غير علمش عمل كند همچون جاهل سرگردانى است كه هرگز از جهل به هوش نمى آيد، بلكه حجت بر آن دانشمند عظيمتر و حسرت براى او ثابت تر است و در پيشگاه خدا سزاوار سرزنش بيشتر. در این مجال مروری خواهیم داشت بر دیدگاه امام علی(ع) در مورد قرآن؛ قرآن حقگوست
قرآن کریم سخن خداست و هیچ گونه باطلی در آن راه پیدا نکرده و هرگز مطلب ناروایی از آن به گوش نمی رسد. نیز به این دلیل که تک تک احکام و آموزه های آن مطابق با معیارهای حق است، با گذشت زمان و پیشرفت های علمیِ جوامع بشری و دشمنی های انسان های هواپرست و حق ستیز، گردی بردامن آن نمی نشیند و چنان چه پیروان قرآن هم به درستی از آموزه های آن پیروی کنند، همیشه سرافراز و پیروز خواهند بود. علی بن ابی طالب علیه السلام در اشاره به حقانیت و شکست ناپذیری قرآن می فرماید: «... کتاب خدا قرآن، سخن گویی است که زبانش از حق گویی خسته نمی شود و همواره گویاست. این کتاب آسمانی همانند خانه ای است که ستون های آن به قدری محکم است که هرگز فرو نمی ریزند و صاحب عزّتی است که یارانش هیچ وقت دچار شکست نمی شوند».
قرآن شفای دردها
آموزه های حیاتبخش قرآن، جهالت و گمراهیها را برطرف می سازد، راه چاره دردهای روحی و معنوی را نشان می دهد، انسان را از دچار شدن به سرگردانی در عقیده و ایمان باز می دارد و عطش حقیقت جویی و خداخواهی را ـ که یک نیاز فطری است ـ به بهترین صورت سیراب می کند. علی بن ابیطالب(ع) پس از اشاره به برخی ویژگیهای قرآن، در این باره می فرماید: «آگاه باشید هیچ کس پس از برخورداری از نعمت قرآن دچار فقر و بیچارگی نمی شود و بدون قرآن هم کسی به بی نیازی دست نخواهد یافت. بنابراین از قرآن برای بیماریهای خود شفا و بهبودی بطلبید و برای پیروزی بر مشکلات از آن کمک بگیرید؛ زیرا در قرآن شفای بزرگ ترین بیماری ها، یعنی کفر، نفاق و گمراهی وجود دارد». قرآن، بیانگر حلال و حرام
قرآن کریم پرهیزدهنده انسانها از کردار ناشایست و راهنمای ایشان به سوی اعمال نیک است تا در پرتو انوار قرآن، به سعادت واقعی دست یافته از عذاب در امان بمانند. علی(ع) به این حقیقت اشاره دارند که همه انبیاء پس از به جای آوردن مسئولیت خود در رساندن احکام و دستورات الهی به مردم، ندای حق را لبیک گفته و به جوار رحمت او منتقل شدند، پیامبر اکرم (ص) نیز همانند پیامبران گذشته، امّت خود را بدون سرپرست و راهنما به خود وانگذاشت، بلکه در میان آنها کتاب خدا را به یادگار قرارداد که حلال و حرام را روشن می سازد و تمام احکام در آن به وضوح آشکار است.
قرآن پندگوی امین
یکی از راه های محفوظ ماندن از لغزشها و انحرافات، پند و اندرز پذیری از صالحان و خیرخواهان است. انسانهای عاقل و علاقه مند به هدایت همواره تلاش می کنند تا نصیحت و اندرز افراد آگاه و حقیقت شناس را آویزه گوش خود سازند در مقابل، خودبینان و متکبران از قبول پند و اندرز سرباز زده و با این کار، به دست خود زمینه گمراهی و غلتیدن در مسیرهای ناصواب را رقم می زنند؛ البته شناخت پنددهندگان واقعی از غیرواقعی بسیار مهم است. حضرت علی(ع) در این باره می فرمایند: «قرآن پنددهنده صادقی است که هرگز کسی را فریب نمی دهد» و از آن جا که نصیحتهای قرآن صادقانه و دلسوزانه است و نیرنگ و فریبی در آن نیست، تأثیر آن در دلها نیز بیشتر و عمیقتر خواهد بود. قرآن حجت خدا
به این دلیل که در سرتاسر قرآن کریم، راه های دستیابی به فلاح و رستگاری در دنیا و آخرت، و هم عوامل شقاوت و گرفتاریهای انسان آمده، در حقیقت حجت برای همگان تمام شده است و از قرآن به عنوان حجت الله یاد می شود. علی بن ابیطالب(ع) می فرمایند: «چون قرآن هم فرمان دهنده [به نیکیها] و هم بازدارنده از بدیهاست... حجت خداوند بر بندگانش محسوب می شود.» مرحوم بحرانی در توضیح این مطلب می نویسد: «به این دلیل قرآن حجت خدا بر خلق است که در بردارنده وعده ها و وعیدهای الهی و بیان کننده هدف و غایت وجودی آن هاست تا در روز قیامت، جایی برای عذر و بهانه نباشد و آن ها نگویند که ما از حقیقت خبری نداشتیم». قرآن، معدن ایمان
آدمی از دو دسته نیاز برخوردار است: نیازهای مادی و نیازهای معنوی و ایمان، از جمله گرایشهای والای معنوی انسان است. بدون ایمان صحیح، انسان از داشتن زندگی سالم محروم می گردد؛ چون انسان فاقد ایمان غرق در خودخواهیها و هوا و هوسها می شود و در سایه ایمان است که زندگی معنا و هدف پیدا می کند. انسان برای دستیابی به ایمان کامل، افزون بر عقل و اندیشه، به منابع سالمی نیاز دارد که او را در دستیابی به آن یاری دهند. در این زمینه، قرآن کریم یکی از مهمترین منابع است که مشتمل بر تمام اصول و ارکان ایمان می باشد. حضرت علی بن ابیطالب(ع) در توصیف آن می فرمایند: «قرآن معدن و سرچشمه ایمان است» و شایسته است علاقه مندان به ایمان خالص اعتقادات صحیح و واقعی را از این کتاب آسمانی به دست آورند. قرآن، سند رسالت
از ضرورتهای پرداختن به قرآن و لزوم شناخت آن، این است که این کتاب معجزه جاوید رسول خدا(ص) است که رسالت پیامبر با نزول آن تحقق پیدا کرد و ایشان مردم را به معارف تابناک آن فراخواندند. آشنایی با آموزه های قرآن در حقیقت آشنایی با بزرگترین معجزه آن حضرت نیز محسوب می شود تا همگان به صدق ادعای پیامبری ایشان پی ببرند. از آنجا که رسالت رسول مکرم اسلام(ص) جهانی و جاودان است، معجزه ایشان هم جاودان و همیشگی خواهد بود. از این برهان گویای نبوت، در سخنان علی بن ابیطالب(ع) با تعبیرهای گوناگون یاد شده است؛ از جمله آن حضرت می فرمایند: «خداوند پیامبری هدایتگر با کتابی گویا برانگیخت». در جای دیگر از این معجزه همیشگی تحت عنوان نور روشن گر یاد کرده می فرمایند: «خداوند پیامبر را با نورِ روشنگر، برهان آشکار، راه روشن و کتاب هدایتگر برانگیخت». جامعیت قرآن
جامع و کامل بودن قرآن از ویژگیهای مهم آن است. این کتاب آسمانی، همه امور مربوط به هدایت انسانها به سوی کمال را در خود دارد و از این نظر، هیچ گونه نارسایی در آن یافت نمی شود. خداوند متعال در آیه ای خطاب به پیامبر تصریح کرده که «ما کتابی به تو فرو فرستادیم که بیانگر همه چیز است». امام علی بن ابیطالب( ع) در این باره می فرماید: «خداوند قرآنی را برای شما فرو فرستاد که بیان کننده همه مطالب است. پیامبرش را در میان شما زنده نگه داشت تا دین خود را برای او و شما بدان گونه که در کتاب خود نازل کرده بود و خودش می پسندید به کمال رساند و بر زبان او هر کار زیبا و ناپسند و بایسته و نبایسته را به شما ابلاغ کرد» و در جای دیگر فرمودند: «... بدانید که علم آینده و سخن گذشته و درمان دردهایتان و سامان زندگی تان در قرآن وجود دارد».
داوری قرآن
از ویژگیهای اساسی قرآن، توانمندی در حل اختلافات و داوری واقع بینانه در تشخیص حق از باطل است. در برخی از آیه ها، در اشاره به این بعد از قرآن از آن با عنوان «فُرقان» یعنی جداکننده درست از نادرست و در بعضی آیات دیگر با تعبیر «قَول فَصل» یعنی حکم قاطع و برطرف کننده اختلافات یاد شده است. همچنین در آیاتی توصیه شده که اگر در امری از امور اختلاف نظر داشتید، آنرا به خدا و پیامبرش عرضه کنید تا حقیقت برایتان روشن گردد. حضرت علی(ع) در این باره ضمن تأکید براین نکته که آیات محکم قرآن کریم و سنت قطعی پیامبر اکرم(ص) یگانه مرجع برطرف سازی شبهات است، به فرماندار خود مالک اشتر می نویسند: «درهر کار بزرگی که برای تو دشوار می شود و یا هر امری که برایت مشتبه می گردد، به خدا و رسول او رجوع کن... رجوع به پروردگار از طریق آیات کتاب آسمانی او صورت می گیرد». ظاهر زیبا و باطنی عمیق
به اعتراف آشنایان به آرایه های سخن وری و زیباییهای زبان بخشی از اعجاز قرآن، مربوط به فصاحت و بلاغت آن است. ابوالعَلاءِ مُعَّرِی که داعیه مبارزه با قرآن را داشته است، در این باره می گوید: «این سخن در میان همه مردم اعم از مسلمان و غیرمسلمان مورد اتفاق است که کتاب حضرت محمد(ص) عقلها را مغلوب می کند و تاکنون کسی نتوانسته مانند آنرا بیاورد. سبک آن بی نظیر است و جاذبه آن به گونه ای است که اگر آیه ای از آن در میان کلمات دیگر قرار گیرد، چون ستاره ای فروزان در شب تاریک می درخشد». از نظر مضمون و محتوا هم به اندازه ای مباحث آن عمیق و گران بهاست که به حق جز اهل بیت عصمت کسی را یارای دست یابی به همه معارف آن نیست و همان گونه که ائمه اطهار(ع) تأکید و تصریح کرده اند، در مسیر هدایت و به هنگام مواجه شدن با هر فتنه ای، از طریق تمسک به قرآن می توان نجات یافت. حضرت علی(ع) این ویژگی قرآن را با تعبیر زیبای «قرآن دارای ظاهری زیبا و باطنی پرمایه است» مورد تأکید قرار داده اند. قرآن بهار دلها
همان گونه که جسم آدمی در نتیجه برخورداری کامل از نعمتهای مادی طراوت و شادابی می یابد، جان و روح او نیز در اثر بهره مند شدن از معارف و حقایق متعالی، مراتب والای تعالی را یکی پس از دیگری پشت سر می گذارد تابه قرب حق که هدف از آفرینش انسان است، برسد. تعمق و تدبّر در آیات کلام الله و تلاش در راستای پرده برداری از چهره زیبای حقایق قرآن، مهم ترین وسیله ای است که زمینه برخورداری از برکات معارف عالی آیات الهی را فراهم می سازد. قرآن کریم در آیه ای، ضمن سرزنش کسانی که در آیات الهی تدبّر نمی کنند و با این حال انتظار دارند که دل هایشان با طراوت باشد، به آنان توصیه و تأکید می کند که به منظور برخورداری از برکاتْ در آیات قرآن تدبّر و تفکر داشته باشند. حضرت علی علیه السلام در این باره می فرمایند: «در آیات قرآن تفقّه و تعمّق داشته باشید؛ چون تعمق و تدبّر در قرآنْ بهار دل هاست». ره آورد عمل به قرآن
بدون تردید همه نسخه های درمان دردها و رنجها و دستورالعملهای بهینه سازی زندگی فردی و اجتماعی، هنگامی نتیجه بخش است که همراه با عمل باشد. از آنجا که رهنمودهای قرآن مسیر واقعی سعادت انسانها را نشان می دهند، موفقیت واقعی در میان آشنایان به معارف قرآنی، تنها نصیب کسانی می شود که به دنبال تحصیل این معارف و در پی عمل به این آموزه ها باشند. بر این اساس، هر کس در عمل به قرآن و معارف آن توفیق بیش تری یابد، به همان نسبت از سایرین در پیمودن راه سلوک به سوی خداوند پیشی گرفته است. علی بن ابی طالب(ع) در این باره می فرمایند: «هر کس مطابق مطالب قرآن سخن گوید، گفتارش صادقانه خواهد بود و کسی که بر طبق رهنمودهای قرآن عمل کند، بر دیگران پیشی خواهد گرفت».
۱۳۹۳/۴/۳۰ - ۰۹:۳۸
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]
صفحات پیشنهادی
اسلام واقعی از راه نفی دیگران خود را ثابت نمی کند
دین و اندیشه حجت الاسلام بی آزار شیرازی اسلام واقعی از راه نفی دیگران خود را ثابت نمی کند یکی از اساتید حوزه و دانشگاه در نشست رسالت قرآن در عصر حاضر با بیان اینکه اسلام واقعی از راه نفی دیگران خود را ثابت نمی کند گفت اسلام همواره برای حقانیت خود استدلال میکند و همگان را بقصص قرآنی به روایت قرآن بیان نمیشوند/ سریال یوسف سه نسل از مخاطبان را ویران کرد
قصص قرآنی به روایت قرآن بیان نمیشوند سریال یوسف سه نسل از مخاطبان را ویران کرد فرهنگ > دین و اندیشه - دکتر لسانی می گوید متاسفانه قصههای قرآنی دچار آسیبهای متعددی هستند که نتایج آن را امروز در اشکال مختلف مشاهده میکنیم در حالی که ما باید در این باره نقش حاکماگر انسان لذت تلاوت قرآن را بچشد بین خود و قرآن فاصله نمی اندازد
دین و اندیشه پای تفسیر قرآن آیت الله جوادی آملی اگر انسان لذت تلاوت قرآن را بچشد بین خود و قرآن فاصله نمی اندازد آیت الله جوادی آملی در کتاب قرآن در قرآن بیان کرد اگر اهميّت و فضيلت تلاوت قرآن براي ما روشن شود و بدانيم که قرآن تکلّم و سخن گفتن خداوند با ماست و با طهارت باطن واسلام واقعی از راه نفی دیگران خود را ثابت نمیکند
چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲ ۱۵ یک استاد حوزه و دانشگاه گفت اسلام همواره برای حقانیت خود استدلال میکند و همگان را به خردورزی و تدبر در آیات قرآن دعوت میکند به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا چهارمین نشست از سلسله نشستهای رسالت قرآن در عصر حاضر با حضوراولین واکنش وزیرخارجه جدید انگلیس درباره مذاکرات هستهای ایران و 5+1:ایران باید رویکرد واقعبینانهتری در مذاک
اولین واکنش وزیرخارجه جدید انگلیس درباره مذاکرات هستهای ایران و 5 1 ایران باید رویکرد واقعبینانهتری در مذاکرات هستهای اتخاذ کند وزیر خارجه انگلیس بیانیهای درباره تمدید مذاکرات هستهای بین ایران و ۱ ۵ منتشر کرد به گزارش نامه نیوز به نقل از فارس فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلملت ایران هرگز جام زهر را به دست رهبر خود نمی دهد
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه ملت ایران هرگز جام زهر را به دست رهبر خود نمی دهد قم - ایرنا- جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با مقایسه مردم ایران با مردم دوره امام حسن مجتبی ع گفت ملت فهیم ایران هرگز جام زهر را به دست رهبر خود نمی دهد بلکه تا پای جان انشست تخصصي « نگاهي به فعاليتها و پژوهشهاي قرآني معاصر مالزي» برگزار شد
دین و اندیشه نشست تخصصي نگاهي به فعاليتها و پژوهشهاي قرآني معاصر مالزي برگزار شد دومين نشست از سلسله نشست هاي تخصصي مهمانان خارجي بيست و دومين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم با عنوان نگاهي به فعاليت ها و پژوهش هاي قرآني معاصر مالزي در سالن كنفرانس باغ موزه ي دفاع مقدس برگزارجمال الدین اسدآبادی آغازگر تفاسیر اجتماعی قرآن کریم است
دین و اندیشه واعظی بیان کرد جمال الدین اسدآبادی آغازگر تفاسیر اجتماعی قرآن کریم است معاون دانشکده الهیات دانشگاه تهران با بیان اینکه جمال الدین اسدآبادی را میتوان آغازگر تفاسیر اجتماعی قرآن کریم دانست گفت وی توجه به معارف قرآن را از رویکرد جامعه آغاز کرد به عبارت دیگر وی برآشیخالاسلام در گفتوگو با فارس عنوان کرد: سوءاستفاده از فرصت جام جهانی برای حمله به غزه/ مانعتراشیهای حامی
شیخالاسلام در گفتوگو با فارس عنوان کرد سوءاستفاده از فرصت جام جهانی برای حمله به غزه مانعتراشیهای حامیان اسرائیل چیزی از مسئولیت تشکیلات خودگردان نمیکاهدمشاور رئیس مجلس گفت تحرکات تکفیریها و مسابقات جام جهانی دو عامل مهم انتخاب این مقطع زمانی از سوی رژیم اشغالگر قدس برامحفل انس با قرآن در حرم حضرت عبدالعظیم
محفل انس با قرآن در حرم حضرت عبدالعظیم مراسم معنوی محفل انس با قرآن کریم همه روزه در ایام ماه مبارک رمضان در حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی ع برگزار می شود عکس سارا رجائی کد خبر ۴۱۳۹۶۳ تاریخ انتشار ۱۶ تير ۱۳۹۳ - ۰۸ ۳۷ - 07 July 2014تأثیر اسباب نزول در فهم و تفسیر قرآن
تأثیر اسباب نزول در فهم و تفسیر قرآنشهید ثانی در مسالک الافهام به طور مستقل به علم اسباب نزول نپرداخته اما در مواردی از سبب نزولهای ذکر شده درباره آیات بهره گرفته گاهی در خلال برداشت های خود به آنها توجه کرده و گاه در نقل و نقد نظرات دیگران به این اسباب اشاره می کند چکیده شهینقد پژوهش اعجاز یک بعدی قرآن
نقد پژوهش اعجاز یک بعدی قرآنریچارد سی در بیان اعجاز قرآن به بررسی وجوه ادبی پرداخته در حالی که قرآن کتاب همه انسانها و برای همه اعصار است و اعجاز آن نمی تواند به وجه خاصی منحصر شود آن چنان که با گذشت زمان وجوه دیگری از اعجاز قرآن آشکار می شود بخش اول چکیده ریچارد سی مارتینآیت الله امجد: اگر کسی را نقد نکنیم، مصداق شرک است
آیت الله امجد اگر کسی را نقد نکنیم مصداق شرک است فرهنگ > دین و اندیشه - پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران نوشت آیت الله امجد در سخنانی در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در مجتمع آموزشی روشنگر با تاکید بر بازگشت به سیره و منش اهل بیت و حضور آموزه های قرآن درامامت در قرآن
امامت در قرآن ولىّ شما تنها خدا و پیامبر اوست و کسانى که ایمان آورده اند همان کسانى که نماز برپا مى دارند و در حال رکوع زکات مى دهند به این مطلب امتیاز دهید سرویس دینی جام نیوز سوال اگر امامت از اصول است چرا قرآن در این مورد سخن نگفته است پاسخ در این که مدیریت جامعهجانشین نماینده ولی فقیه در سپاه:ملت ایران هرگز جام زهر را به دست رهبر خود نمی دهد
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه ملت ایران هرگز جام زهر را به دست رهبر خود نمی دهد قم - ایرنا- جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با مقایسه مردم ایران با مردم دوره امام حسن مجتبی ع گفت ملت فهیم ایران هرگز جام زهر را به دست رهبر خود نمی دهد بلکه تا پای جان ازاز 22 تا 29 تیرماه صورت میگیرد برگزاری نمایشگاه قرآنی در میاندوآب
از 22 تا 29 تیرماه صورت میگیردبرگزاری نمایشگاه قرآنی در میاندوآبرئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب از برگزاری نمایشگاه قرآنی در میاندوآب به مدت هفت روز خبر داد رضا شیخه امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت به مناسبت ماه مبارک رمضان اداره فرهنگ و ارشاد اکسی که میرود از گمشدن نمیترسد/بدون مقصد، پایانهها شبیه همند
اشعاری که در محضر مقام معظم رهبری خوانده شد 15 کسی که میرود از گمشدن نمیترسد بدون مقصد پایانهها شبیه همند غزاله شریفیان در دیدار شاعران با مقام معظم رهبری غزل زیبایی را خواند به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران در شب ولادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام جم-
دین و اندیشه
پربازدیدترینها