تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 4 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسادت نمى ورزد، منافق حسادت مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812487678




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کمند امیرسلیمانی در نقش عروس دلواپس و نگران «فاخته»


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین:
کمند امیرسلیمانی در نقش عروس دلواپس و نگران «فاخته»

تاریخ انتشار : جمعه 20 تیر 1393 ساعت 12:39 | شماره خبر : 1564215115259145444


کمند امیر سلیمانی که از نیمه دهه ۶۰ بازیگری را آغاز کرده در مجموعه «فاخته» این بازیگر در نقش عروس یک خانواده مذهبی ظاهر شده است.

با آغاز ماه مبارک رمضان مجموعه‌های ویژه تلویزیون رونق دوباره گرفته و مهمان سفره‌های افطار و خانه‌های گرم مخاطبان شده‌اند. یکی از مجموعه‌‌های امسال که تاکنون توانسته مخاطبان بسیاری را جذب کند، مجموعه «فاخته» است. با کمند امیرسلیمانی بازیگر نام‌آشنای تلویزیون که در این مجموعه به هنرنمایی پرداخته، به گفت‌وگو نشسته‌ایم. کمند امیر سلیمانی که از نیمه دهه ۶۰ بازیگری را آغاز کرده است، مدتی در مجموعه‌‌های طنز ظاهر شد و بینندگان جنبه دیگری از توانایی‌های او را شناختند اما در مجموعه «فاخته» این بازیگر در نقش عروس یک خانواده مذهبی ظاهر شده است. چطور شد بازی در مجموعه «فاخته» و به‌ویژه این نقش را پذیرفتید؟ من مدت زمان طولانی مسافرت بودم و امکان اینکه در مجموعه‌های بلند بازی کنم را نداشتم، یک سال و نیم هم درگیر بازی در مجموعه‌‌های رسانه‌های تصویری و شبکه خانگی بودم، وقتی این نقش به من پیشنهاد شد و دیدم کار مناسبتی است و به‌خصوص مربوط به ماه رمضان است، تشویق شدم در آن بازی کنم. نقشی که بازی می‌کنید چه ویژگی‌هایی دارد؟ این شخصیت در یک خانواده نه‌چندان سنتی اما مذهبی زندگی می‌کند. این خانواده نه از جنس خانواده‌های عجیب و غریب بلکه نمونه خانواده ایرانی است. یک خانواده ساده ایرانی با تمام مشخصه‌های عمومی آن که همه می‌شناسیم. من عروس این خانواده هستم که خیلی به هم وابستگی دارند و دچار برخی مشکلات می‌شوند که از نظر عاطفی زندگی من و دخترم را تحت تأثیر قرار می‌دهد. از این رو بازی در این نقش بسیار حسی است و به شخصیت‌سازی و درآوردن دقیق حس‌های عاطفی یک مادر و یک عروس نیاز دارد.
http://cms.jamejamonline.ir/Media/Image/1393/04/12/635399979145103971.jpg
این شخصیت چقدر با علایق و خلق و خوی واقعی شما نزدیک است؟ از لحاظ عاطفی برای خودم بسیار جالب است و تجربه چنین وقایعی را در زندگی دارم ولی از این نظر که این شخصیت بسیار دلواپس و نگران است خیلی با شخصیت خود من موافق و سازگار نیست. مجموعه «فاخته» در چه قالبی و با چه هدفی ساخته شده است؟ در این سریال شخصیت من خیلی غمگین است؛ یعنی زمینه این مجموعه چنین اقتضا می‌کند و به این دلیل جزو سریال‌های درام به شمار می‌آید. بازی با دیگر بازیگران را چطور دیدید؟ خوشبختانه با اینکه اولین بار بود که با برخی از دوستان کار می‌کردم، خیلی ارتباط حرفه‌ای و خوبی داریم و رفتار پشت صحنه بسیار مطلوب است. با توجه به اینکه گفتید این نقش با ویژگی‌های شخصیتی شما چندان ارتباط ندارد، به نظرتان بر چه اساسی شما را انتخاب کردند؟ راستش این را باید از کارگردان بپرسید ولی از نظر فیزیکی و جنس بازی، من به این شخصیت نزدیک هستم. البته قرار هم نیست ما خودمان را بازی کنیم. از خیلی جنبه‌ها هم شخصیت من در این نقش وجود دارد. شما ادبیات نمایشی خوانده‌اید، فیلمنامه مجموعه «فاخته» را با توجه به اینکه برای ماه رمضان نوشته شده است، چطور دیدید؟ در هنگام شروع، فیلمنامه قسمت‌های ابتدایی را در اختیار داشتیم و هر چه بازی پیش می‌رفت، متن‌های جدید به دستمان می‌رسید و نگارش همچنان ادامه دارد اما در کل به نظرم فیلمنامه ساختار قابل قبولی دارد و مخاطب را جذب می‌کند. تصویربرداری کی شروع شد؟ از اواخر فروردین و همچنان ادامه دارد. به هر حال ساخت مجموعه برای کل ایام ماه مبارک رمضان وقت زیادی می‌طلبد. آیا زمان کافی برای ارائه یک کار اثرگذار در اختیار داشتید؟ چون کار باید در ماه رمضان پخش می‌شد، شاید بشود گفت نه، زمان مناسب را در اختیار نداشتیم و به علت کمبود زمان برخی از قسمت‌ها با عجله ساخته می‌شود. برای بازی در این نقش نیازمند کسب اطلاعات ویژه‌ای بودید؟ نه، احتیاجی نبود؛ یک کار واقعیت گرا و خانوادگی است که بیشتر به درآوردن حس‌ها و نزدیک شدن به احساسات شخصیت نیاز دارد. گفتید مدتی در خارج از کشور زندگی می‌کردید، فکر می‌کنید شبکه‌های ماهواره‌ای با چه رویکردی می‌خواهند مخاطبان تلویزیون ایران را تحت تأثیر قرار دهند؟ خیلی ساده است، سوژه‌هایی را انتخاب می‌کنند که برای عموم مردم جذاب است، لوکیشن‌ها و تصویرها و لباس‌ها و چهره‌های زیبا تأثیر دارد و ویژگی‌های بصری آنها مخاطبان را جذب می‌کند. به نظرتان ما در ساخت فیلم‌ها و سریال‌‌هایمان دچار کاستی در ویژگی‌های بصری هستیم؟ خیلی زیاد. ما تنوع تصویری‌مان خیلی کم است و سال‌های سال است که تماشاچی‌ها ما را به یک شکل دیده‌اند، لوکیشن و ابزار صحنه ما متنوع نیست و این موضوع دلیل اصلی افت برخی کارهاست. یک مجموعه برای اینکه بتواند مخاطب را جذب کند و بر او تأثیر بگذارد باید از چه عوامل و ابزاری استفاده کند؟ مهم‌ترین بخش از نظر من سوژه داستان است. مورد دیگر، زیبایی بصری و تصویری است؛ نوع لباس، دکور و لوکیشنی که از آن استفاده می‌شود، هر چه این موارد را بیشتر تقویت کنید، می‌‌توان بیشتر روی مخاطبان اثر گذاشت.
http://cms.jamejamonline.ir/Media/Image/1393/03/31/635389764993181349.jpg
با توجه به اینکه سریال «فاخته» برای ماه مبارک رمضان تولید شده که فرصت خوبی برای جذب مخاطبان است، تصور می‌کنید تا چه حد از این فرصت بهره برده است؟ هیچ! چون این سریال کمابیش با همان شکل تکراری دارد ساخته می‌شود و با همان بازیگرانی که مثلاً پارسال در شبکه دو بازی کرده‌اند و امسال آمده‌اند شبکه سه. تنها چیزی که می‌دانم و می‌خواهم درباره‌اش صحبت کنم این است که همه گروه تلاش می‌کنند کاری ارائه کنند که تماشاگر از آن احساس رضایت کند. (هفته نامه سروش)


تاریخ انتشار : جمعه 20 تیر 1393 ساعت 12:39 | شماره خبر : 1564215115259145444





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن