تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس امر به معروف كند به مؤمن نيرو مى بخشد و هر كس نهى از منكر نمايد بينى منافق را ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804118879




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقش ضعیف را به سختی می‌توان خوب بازی کرد/ ایفای نقش پدر بی‌عاطفه در «فاخته»


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


فرهنگ و هنر > رادیو و تلویزیون فرخ نعمتی در گفتگو با مهر:
نقش ضعیف را به سختی می‌توان خوب بازی کرد/ ایفای نقش پدر بی‌عاطفه در «فاخته»
فرخ نعمتی که در سریال «ولایت عشق» به تعبیر خودش مثبت‌ترین نقش آثار ایرانی را بازی کرده، معتقد است نقش بد را به سختی می‌توان خوب بازی کرد و نقش خوب را نمی‌توان بد بازی کرد.



فرخ نعمتی بازیگر «فاخته» سریال رمضانی شبکه دو، در گفتگو با خبرنگار مهر درباره این سریال توضیح داد: قصه ما درباره خانواده‌ای است که فرزند کوچکی دارند که پدر و مادرش را از دست داده‌ و خانواده مادری یعنی دایی و زندایی او به نام خودشان برایش شناسنامه گرفته‌اند. او پدربزرگ بی عاطفه‌ای داشته که از ایران رفته و حالا که همه بستگانش را آنجا از دست داده، برای باز پس گرفتن آن دختر به این خانواده برمی‌گردد و تلاطمی در آن ایجاد می‌کند؛ آن پدر بی‌عاطفه منم. وی با بیان اینکه این سریال را کار کودک نمی‌داند، یادآور شد: محور این قصه کودک است اما دعوا و مرافعه‌هایی در کار وجود دارد که شاید اصلا بهتر باشد کودکان آن را نبینند. پذیرفتن دو نقش منفی پس از ایفای مثبت‌ترین نقش مملکت نعمتی در پاسخ به اینکه فکر می‌کنید چقدر کارگردان‌های ما این جسارت را دارند که به بازیگران با پیشینه نقش مثبت یا منفی، نقش‌های متفاوتی پیشنهاد بدهند و در فیلمنامه‌ ضمن پرداخت به ویژگی‌های منفی یک شخصیت از خصایص انسانی او صرف نظر نشود، اظهار کرد: می‌خواهم یک چیز کلی درباره نقش‌های منفی و مثبت بگویم. من یکی از مثبت‌‌ترین نقش‌های این مملکت تا به حال را بازی کرده‌ام. تنها نقشی که یک علیه السلام پشت عنوان آن وجود دارد اما به عنوان یک بازیگر، پس از ایفای آن نقش در دو اثر حسن فتحی ایفای نقش‌های منفی را قبول کردم.

بازیگر سریال‌های «مدار صفر درجه» و «سال‌های مشروطه» ادامه داد: با وجود اینکه فتحی به دلیل لطفی که به من دارد، مرا در انتخاب نقش مختار کرده بود، می‌خواستم بگویم نقش منفی را هم می‌شود با باور بازی کرد. یک شخصیت منفی هیچوقت خودش را منفی نمی‌داند. همه ما گاهی اوقات سعی می‌کنیم کارهای خوبی انجام دهیم اما تضادی که در آن قرار می‌گیریم باعث می‌شود یکدیگر را آزار دهیم. من همیشه نقش منفی را اینگونه می‌بینم. قرار نیست مخاطب از اول نقش‌های مثبت و منفی را تفکیک کند وی تأکید کرد: شاید در این مجموعه نقش من به نوعی منفی که نه حتی پلید نوشته شده بود اما این شخصیت هم فرد حق به جانب و پدری است که اشتباه هایی کرده و حالا پشیمان است و برگشته تا زندگی عادی‌اش را ادامه دهد. نمی‌توانیم از ابتدا تماشاگر را مختار کنیم تا بین نقش‌های منفی و مثبت انتخاب کند. سعی کردیم این چنین نباشد. نقش بد را به سختی می‌توان خوب بازی کرد نعمتی در پاسخ به اینکه آیا مخاطبان با شخصیت او همذات‌پنداری خواهند کرد یا خیر، گفت: حتما همین طور است. اگر اینگونه نباشد من یا نویسنده در کارمان موفق نیستیم. نویسنده‌ها تاثیر زیادی روی کار ما دارند. حتی من می‌خواهم پا را از این فراتر بگذارم و بگویم شما هر وقت بازی خوبی می‌بینید حتما نقش خوبی نوشته شده است. نقش خوب را نمی‌شود بد بازی کرد اما نقشی که بد نوشته می‌شود به سختی می‌توان خوب بازی کرد. به نظر من فیلمنامه مهم‌ترین است اما در سینما و تلویزیون کم‌ترین اهمیت به آن داده می‌شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه اکنون نوشته‌های سردستی و عجولانه مورد استفاده قرار می‌گیرد و اینطور است که امشب می‌نویسند و فردا کار می‌کنند. این امر به کار ما آسیب می‌زند. به قوام آمدن نقش و پخته شدن آن تنها در فرصت کافی ایجاد می‌شود. من یک بار به مهدی فرجی که آن زمان مدیر گروه فیلم و سریال بود، گفتم لااقل برای کارهای مناسبتی که زمان پخش آنها مشخص است برنامه‌ریزی داشته باشید و او هم دلایل خاص خودش مربوط به شتاب‌زدگی این آثار را داشت. تا عید فطر داریم سریال رمضانی می‌سازیم! این بازیگر متذکر شد: متاسفانه ما همواره تا عید فطر مشغول ضبط سریال‌های رمضانی هستیم. نمی‌دانم چرا. به هرحال سیاست‌های سازمان است و باید از خودشان سوال کرد. سیاست‌هایی که به نظر من غلط است.

نعمتی درباره لطمه خوردن سریال با اختصاص ساعت پخش پیش از افطار اظهار کرد: آثار مخاطب خودشان را پیدا می‌کنند. زمان خیلی تاثیری روی پخش سریال ندارد. شاید بزرگانی که تا 10 و 11 شب در دفاترشان هستند کارهای ما را نبینند اما آنها هم در دفترشان یک تلویزیون کوچک را دارند. بازیگر «فاخته» در پاسخ به اینکه آیا شخصیتی که در این سریال بازی می‌کند دچار تغییر و تحولی هم می‌شود یا خیر، گفت: او از فضا تاثیر می‌گیرد اما تحول او ملاک ما نیست. موضوع اصلی آن دختر و انتخابی است که باید داشته باشد. او بین این دو خانواده قرار می‌گیرد و وقتی این دو خانواده به هم نزدیک شوند او آرامش پیدا می‌کند. ما تلاش می‌کنیم اینچنین باشد. وی درباره فعالیت‌های تازه خود در حوزه تئاتر به مهر گفت: سال گذشته دو مورد تئاتر کار کردم. یکی در نمایش «ادیپ» به کارگردانی امین اصلانی که نقش کرئون را بازی می‌کردم. دیگری نمایش دو نفره‌ای به نام «دو مرد در یک اتاق» بود که با همایون ارشادی همبازی بودم و کارگردانی را مسعود رایگان برعهده داشت. شاید در شیراز تئاتر بازی کنم نعمتی در پایان گفت: برای تئاتری دعوت شده‌ام که در شیراز اجرا می‌شود. نمی‌دانم فرصت این کار فراهم می‌شود یا خیر. آنها به دلیل سابقه آشنایی که با من داشتند دوست دارند در کارشان باشم و اگر فرصت و موقعیت فراهم باشد حتما برای همکاری با آنها به شیراز خواهم رفت.


۱۳۹۳/۴/۱۵ - ۰۹:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن