تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 18 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روز قيامت محبوب‏ترين آدميان نزد خداوند فرمان‏برترينِ آنها از او است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814527308




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بررسی قیمت تیرچه + قیمت تیرچه کرومیت + قیمت یونولیت


واضح آرشیو وب فارسی::

قیمت تیرچه

تیرچه یک نوع محصول است که برای پوشش دادن سقف ساختمان از آن استفاده میشود و استفاده بسیار زیادی از آن میشود. 

در سالهای دور از تیرآهن و آجر برای پوشش دادن سقف استفاده میشد که به مرور تیرچه جایگزین تیرآهن شد و از یونولیت برای پوشش دادن تیرچه در مابین آنها قرار میگیرد.

تیرچه به صورت بتنی و فلزی تولید میشود که استحکام و مقاومت تیرچه کرومیت به مراتب بیشتر از تیرچه بتنی است ولی قیمت آن هم تقریبا دو برابر تیرچه بتنی میباشد.

برای ساخت تیرچه بتنی از میلگرد و بتن استفاده میشود اما برای تولید تیرچه کرومیت از ورق آهن، نبشی و استفاده میشود میلگرد.

این دو نوع تیرچه به چندین صورت مختلف میتوانند تولید شوند ک استحکام و مقاومت هر کدام با دیگری میتواند متفاوت باشد به همین دلیل قیمت تیرچه را نمیتوان به صورت دقیق در مقاله و سایت یافت نمود.

تیرچه بلوک

تیرچه بلوک یعنی استفاده از تیرچه بتنی همراه بلوک سیمانی برای پوشش سقف است. این نوع بلوکها نسبت به بلوکی که برای ساخت دیوار به کار برده میشود، بزرگتر و محکم تر است. نحوه نصب تیرچه بلوک به این صورت است که ابتدا تیرچه­ها در بالای دیوار و به فاصله 50 سانتیمتر از هم قرار میگیرند و در مابین آنها بلوک نصب میشود که در نهایت با استفاده از بتن بالای آنها بتن ریزی میشود و به این صورت سقف ساختمان پوشش کامل داده میشود.




تیرچه بلوک

تیرچه بتنی

تیرچه بتنی از دو میلگرد در پایین صفحه و یک میلگرد در بالای تیرچه در موازی هم قرار میگیرند و که میتوان اندازه ضخامت این میلگردها را به دلخواه و با توجه به نیاز خود انتخاب کنید. اما از یک میلگرد نازک­تر برای زیگزاگ آن استفاده میشود که باعث محکم شدن تیرچه میشود و در پایین صفحه نیز از بتن استفاده میشود.

تیرچه کرومیت

تیرچه کرومیت یا تیرچه فلزی یک نوع تیرچه کاملا فلزی است که قیمت آن بر حسب وزن محاسبه میشود و مبنای آن کیلوگرم میباشد. یعنی تیرچه کرومیت با هر مشخصاتی نیاز داشته باشید برای شما تولید میشود و در نهایت کل بار روی باسکول وزن میشود و در قیمت روز آن ضرب میشود که قیمت نهایی به دست بیاید.

برای اطلاع دقیق در مورد قیمت تیرچه کرومیت یا تیرچه بتنی میتوانید با کارشناسان شرکت نوین سرمایه آرکا تماس حاصل نمایید تا علاوه بر اعلام قیمت، شما را در امر خرید این محصول راهنمایی کنند.

نحوه محاسبه وزن تیرچه کرومیت

برای خرید تیرچه کرومیت مانند سایر آهن آلاتی که در بازار آهن به فروش میرسد ابتدا باید وزن این محصول محاسبه شود.

معمولا در بازار تیرچه کرومیت را به دو صورت به فروش میرسانند ، تیرچه کرومیت بین 1 تا 5.5 متر و کرومیت 5.5 تا 9 متر.

این اصطلاح به دین معنا است که اگر کرومیت زیر 5.5 متر باشد ورق سیاه مناسب آهن 3 میل ، میلگرد 12 و نبشی 3 میباشد که همیت امر باعث میشود در نهایت وزن کرومیت پایین بیاید.

که تقریبا بین 8 تا 9 کیلو برای هر متر وزن میدهد.

اما برای تیرچه کرومیت بالای 5.5 متر باید از ورق سیاه با کیفیت تر و ضخیم تر (ورق 3.5 تا 4 میل) و همچنین میلگرد بزرگ تر یعنی 14 ، و نبشی نمره 4 استفاده کرد ، که معمولا وزنی بین 11 تا 12 کیلو برای هر متر بدست می آید.

در نهایت بر خلاف تیرچه بتنی که به صورت متری محاسبه میشود ، ورن تیرچه کرومیت را در فی روز بازار مینماییم.

بعنوان مثال اگر یه تیرچه کرومیت 5 متری را داشته باشیم ، این عدد را در وزن هر متر یعنی تقریبا عدد 9 میکنیم که تقریبا 45 کیلو گرم میباشد و در نهایت در فی بازار که قیمت روز تیرچه کرومیت امروز در تاریخ هفتم مرداد ماه سال 1403 برابر 33 هزار تومان میباشد.

تیرچه بلوک

تیرچه بلوک یا تیرچه بتنی یکی دیگر از محصولاتی است که با نام های تیرچه بتنی ، تیرچه بلوک نیز شناخته میشود ، برای استعلام قیمت تیرچه بلوک نیز میتوانید با روش های مختلفی ، تماس گرفتن ، و یا سرچ کردن در گوگل "قیمت تیرچه بلوک" میتوانید وارد سایت فولاد نوین آرکا شوید.

یونولیت

یونولیت یک مادهٔ سبک و فوم مانند است که به‌عنوان عایق حرارتی، صوتی و ضربه‌گیر استفاده می‌شود. این ماده عمدتاً از پلی‌استایرن تشکیل شده و در صنایع مختلفی مانند ساختمان‌سازی، بسته‌بندی و حمل‌ونقل کاربرد دارد. از ویژگی‌های مهم یونولیت می‌توان به سبکی، عایق بودن و قابلیت شکل‌دهی آسان اشاره کرد.

یونولیت سقفی یا پلاستوفوم سقفی در ساخت و ساز ساختمان‌ها برای عایق‌بندی حرارتی و صوتی و همچنین کاهش وزن سازه استفاده می‌شود. این نوع یونولیت‌ها به چند دسته تقسیم می‌شوند که هر یک ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود را دارند.

یونولیت‌های سقفی بر اساس ابعاد و ضخامت نیز طبقه‌بندی می‌شوند. این ابعاد و ضخامت‌ها با توجه به نیازهای مختلف ساختمانی و نوع استفاده در پروژه‌ها متغیر هستند. در زیر به برخی از انواع یونولیت سقفی بر اساس ابعاد اشاره می‌شود:

1. یونولیت سقفی معمولی:

  • ابعاد استاندارد 200*50  سانتی‌متر
  • ضخامت‌ها:   معمولاً 20، 25، 30 سانتی‌متر

2. یونولیت سقفی کرومیت:

  • ابعاد استاندارد 200 *50 سانتی‌متر
  • ضخامت‌ها:  20، 25، 30، 35 سانتی‌متر

قیمت یونولیت سقفی

قیمت یونولیت سقفی می‌تواند به عوامل متعددی بستگی داشته باشد. این عوامل شامل ابعاد، ضخامت، نوع یونولیت (معمولی، فشرده، نسوز، گرافیتی و غیره)، کیفیت مواد اولیه، و شرایط بازار می‌شوند. در زیر به بررسی برخی از این عوامل و نحوه تأثیر آنها بر قیمت یونولیت سقفی پرداخته می‌شود:

عوامل مؤثر بر قیمت یونولیت سقفی

  • ابعاد و ضخامت

هرچه ابعاد و ضخامت یونولیت بیشتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود. یونولیت‌های با ضخامت بیشتر معمولاً دارای قیمت بیشتری هستند زیرا مواد اولیه بیشتری برای تولید آنها مورد نیاز است.

  • نوع یونولیت
  • کیفیت مواد اولیه

کیفیت پلی‌استایرن و سایر مواد اولیه مورد استفاده در تولید یونولیت تأثیر زیادی بر قیمت نهایی دارد. یونولیت‌های با کیفیت بالاتر معمولاً گران‌تر هستند.

  • شرایط بازار

نوسانات قیمت مواد اولیه، هزینه‌های حمل و نقل و شرایط اقتصادی می‌توانند بر قیمت یونولیت تأثیرگذار باشند. همچنین تقاضا و عرضه بازار نیز می‌تواند باعث تغییرات قیمتی شود.








این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 159]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن