محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1841994691
نوآوريهاى حكمت متعاليه فرصتهاى نوينى را براى تكوين نظريات سياسى و اجتماعى به دنبال مى آورد
واضح آرشیو وب فارسی:مهر:
دین و اندیشه
نوآوريهاى حكمت متعاليه فرصتهاى نوينى را براى تكوين نظريات سياسى و اجتماعى به دنبال مى آورد
خبرگزاری مهر ـ گروه دین و اندیشه: ترديدى نيست كه نوآوريهاى حكمت متعاليه فرصتهاى نوينى را براى تكوين نظريات سياسى و اجتماعى به دنبال مى آورد و ايجاد اين فرصتهاى جديد براى گشودن افقهاى نوين و تكوين راههاى ويژه اى كه استناد به حكمت متعاليه پيدا مى كند، كفايت می كند، استفاده از اين فرصتها ابداعاتى را در نظريات علوم اجتماعى و سياسى به دنبال مى آورد كه حكمت اسلامى، بدون حكمت متعاليه از وصول به آن محروم است.
1 - روش در روش شناسى روش شناسى با بحث روش متفاوت است. روش، مسيرى است كه در معرفت طى مى شود و روش شناسى از مسير طى شده، يا مسيرى كه طى خواهد شد، بحث مى كند. روش شناسى بعد از شكلگيرى روش است، اما الزاماً اين گونه نيست. محقق مى تواند قبل از آنكه تحقيق خود را در يك حوزهی علمى آغاز كند، تأمل روش شناسى دربارهی آن داشته باشد. روش شناسى شيوهی انديشه، تفكر، تحقيق و پژوهش را تبيين و شناسايى می كند. به نظر مى رسد اين معناى روش شناسى كه تحقيق و پژوهش را شناسايى مى كند، بر زمينه هاى معرفتى پيشينى، مبتنى نباشد. اما اين نظر صائب نيست. روش شناسى از برخى مبانى هستى شناسى و معرفت شناسى كمك مى گيرد و همين مسئله موجب شده است تا روش شناسى هاى مختلفى در طول تاريخ انديشهی بشر مطرح بشوند. آنچه تحت عنوان منطق مى شناسيم، نوعى روش شناسى است كه بر اصولى چند بنيان نهاده شده است مثل اينكه واقعيتى هست و راهى براى شناخت آن وجود دارد، اجتماع يا ارتفاع نقيضين محال است. منطق ارسطويى، ديالكتيكی، پوزيتيويستى و تجربى هر يك نوعى روش شناسى براى معرفت و علم هستند و اگر تأمل شود اختلافشان به اصول و مبادى آغازينشان باز مى گردد. 2- روش شناسى بنيادين و روش شناسى كاربردى اصطلاح روش شناسى بنيادين نظربه مسيرى دارد كه در آن، نظريه هاى مربوطبه يك حوزهی علمى شكل مىگيرد، مانند دانش سياسى، اجتماعى، روانشناسى، روانكاوى، علوم طبيعى، فيزيك و شيمى. اين نظريه ها در درون اين دانش چگونه و با چه روشى توليد مى شوند؟ روشى كه نظريه را توليد مى كند روش شناسى بنيادين است. روش شناسى بنيادين در قبال روششناسى كاربردى به كار مى رود، روش شناسى كاربردى، نظربه مسيرى دارد كه در آن نظريه به كار برده مى شود. يك نظريه پس از آنكه شكل مى گيرد براى شناخت موضوعات خود روشى را دنبال مى كند، و اين همان روش كاربردى است، روش كاربردى از عواملى تأثير مى پذيرد، و يكى از مهمترين آن عوامل همان نظريه است، يعنى هر نظريه اى روش كاربردى متناسب با خود را طلب مى كند. نظريه هايى كه در دامن روش شناسى بنيادين پوزيتيويستى توليد مى شوند، در حوزهی كاربرد هم روشهاى پيمايشى متناسب با خودشان را دارند. نظريه هايى كه در دامن يك روش شناسى بنيادين پديدارشناختى و غيرپوزيتيويستى شكل مىگيرند، در عرصه كاربرد، روششناسىهاى كاربردى متناسب با خودشان را دارند. 3 - رويكردهاى روششناختى از روشهاى مختلفى براى توليد نظريه هاى اجتماعى و سياسى ياد مى شود و اين روشها را با عناوين متفاوتى معرفى مى كنند مثل روش تبيينى، توصيفى، تفهمى، كاركردى ساختارى، هرمنوتيكى، كلان و خرد، رئاليستى، انتقادى، هنجارى، روشهاى مختلفى هستند كه هر كدام به سبك خاصى نظريه را توليد مى كنند. به نظر مى رسد اين روشها بعضاً در طول يكديگرند، يعنى روشهاى تبيينى مىتوانند كاركردگرايانه و يا ساختارى، كلان يا خرد باشند. شايد تقسيم بندى ابتدايى كه بتواند نظريات را به صورت نسبتاً جامعى پوشش بدهد، در يك تقسيم بندى سه گانه مناسبتر باشد. تقسيمى كه به نظر مى رسد بتواند در گام نخست، اين روشها را در عرض همديگر تقسيم كند و به لحاظ تاريخى هم اين تقسيم را به نحوى جواب دهد، اين است كه بگوئيم روشها يا تبيينى است، يا توصيفى- تفسيرى و يا انتقادى - هنجارى. 4- روشهاى تبيينى روشهاى تبيينى كه امروزه در عرصهی علوم اجتماعى و سياسى بهكار مىبريم، روشهايى هستند كه در حاشيه ی فلسفه هاى پوزيتيويستى شكل مى گيرند و محدوديتهايى بر نظريه هايى كه با اين روش توليد مى شوند از ناحيه مبادى پوزيستى آنها الزام خواهد شد. وقتى دانش پوزيتيويستى باشد، از ارزش جدا مىشود و علم حق ندارد هنجارى و انتقادى سخن بگويد، علم فقط به گونهاى آزمونپذير به دنبال تبيين پديده هاى اجتماعى خواهد بود، حتى وقتى كه مسئلهی تفهم در عرصهی موضوعهاى اجتماعى مطرح مى شود مادامى است كه سايه پوزيتيويسم بر علم سنگينى مى كند، مانند آنچه كه در انديشهی ماكس وبر است؛ بايد ايده ها به گونه ی آزمون پذير، اثباتپذير و ابطال پذير بيان بشوند و نبايد علم راجعبه هنجارها و ارزشها حرف برند. اين مسئله بر علمسياست و بر علماجتماع، لوازمى را بار مى كند و دامنه ی اين علم را به سرعت محدود مى كند و اين دانش را بهصورت يك دانش تكنوكرات، اسير و ذليل هنجارهاى حاكم بر جامعه اى مى كند كه در ارزشهاى خود تابع علم نيست اما بر علم حكم مى رانند. 5 . روش توصيفى - تفسيرى به لحاظ تاريخى بعد از آنكه در نيمهی اول قرن بيستم به تدريج معناى پوزيتيويستى علم تضعيف شد، رويكرد ديگرى بنام رويكرد توصيفى- تفسيرى متولد گشت. اين رويكرد بر اين باور است كه علم در عرصهی فرهنگ شكل مىگيرد و چيزى جز نوعى توصيف جهان نيست؛ ما چيزى بهنام مشاهده ناب و علم ناب نسبت به جهان واقع نداريم. همه آنچه كه بهعنوان علم (seience) از نيمهی دوم قرن نوزدهم تا نيمه دوم قرن بيستم پديد آمد محصولى از يك فرهنگ بشرى است. رويكرد توصيفى همهی دانش تبيينى را مىبلعد و دانش تبيينى بسيار كوچكتر از آن است كه قدرت مقاومت در برابر رويكرد توصيفى- تفسيرى را داشته باشد، چون رويكرد تفسيرى منكر آن تبيين نيست، اما تمام تبيين را توصيف حالتى از انسان و بخشى از تاريخ و فرهنگ آدمى مىداند. از اين رويكرد مباحث هرمنوتيكى فعال مى شوند. 6 . روش استنادى رويكرد سوم، رويكردى است كه با استفاده از ميراث دو رويكرد پيشين سعى مى كند به گونهاى علم را تبيين و توصيف كند كه مسئلهی هنجار و مسئلهی انتقاد به عرصهی واقعيت اجتماعى و علمى كه بخشى از اين واقعيت است باز گردد و علم بتواند از آن ذلت و اسارت و محدوديتى كه در معناى پوزيتيويستى خودش پيدا كرده بود رهايى پيدا كند، و گزاره هاى هنجارى، ارزشى و انتقادى صادر كند. اين رويكرد در نيمهی اول قرن بيستم در حلقهی فرانكفورت شكل مى گيرد و پس از آن در سالهاى پايانى قرن بيستم بهصورت برخى از نظريات پسامدرن ظاهر مىشود. 7 . روش مبتنى بر فلسفه اسلامى حال سخن بر سر اين است كه حكمت متعاليه با تبيينى كه از هستى، معرفت و از انسان دارد چه روشى را دنبال مى آورد؟ به لحاظ منطقى، قبل از اينكه به روش توليد نظريه در عرصهی حكمت متعاليه بپردازيم، بايد به روش توليد نظريه در عرصهی فلسفهی اسلامى بپردازيم. فلسفهی اسلامى به نحوى از آغاز، رويكردى متعالى دارد، يعنى ريشه هاى آنچه را كه در حكمتصدرايى و به اصطلاح در حكمت متعاليه مى شناسيم، به طور جدى در انديشه هاى فارابى، حكمت مشاء و اشراق مى توانيم ببينيم. آنچه كه در حوزهی هستى شناسى در فلسفهی اسلامى مطرح است، مراتب هستى و هستى را اين جهانی نديدن و منحصر نكردن هستى به عالم طبيعت و تقسيم هستى به غيب و شهادت است. در حوزهی انسان شناسى، تعلق انسان به ساحتهاى مختلف هستى و به دنبال آن تبيين سعادت و آرمانهاى انسانى در جغرافيايى گسترده تر از هستى دنيوى و اين جهان است. در عرصهی معرفت شناسى عقل عملى و عقل نظرى در ابعاد تجربى، تجريدى و مهمتر از همه وحى و مرجعيت وحى و در حاشيهی وحى، نقل حضور دارد. و حضور اين امور باعث مى شود تا مسير و روش خاصى براى توليد نظريات فراهم آيد. هستى شناسى، معرفت شناسى و انسان شناسى حكمت اسلامى مسيرى خاص را براى نظريه هاى اجتماعى و سياسى هموار مى كند. منحصر نكردن هستى، به هستى هاى دنيوى، تجربى و آزمونپذير از يك سو، و مقيد نكردن معرفت به معرفت تجربى و گسترش حوزه عليت به علل فاعلى و غايى متافيزيكى و فوق طبيعى ضمن آنكه اصل تبيين را به رسميت مى شناسد، آنرا محدود به تبيين هاى تجربى و آزمون پذير نمى كند، و عرصه هاى وسيعترى از تبيين را به دنبال مى آورد. انسان شناسى حكمت اسلامى با پذيرش اراده و اخبار انسانى و قبول تأثير آن در تكوين هستى هايى كه بااراده آدمى ايجاد مى شود. فرصت تقسيم علوم، به علوم نظرى و علومعملى را پديد مى آورد، علوم عملى كه فارابى از آنها با علومانسانى ياد مىكند علومى هستند كه با موضوع آنها با اراده و آگاهى انسانها ايجاد مىشود. اين مسئله موجب مى شود تا علومانسانى و از جمله علوم اجتماعى و سياسى به دليل ويژگى موضوعات خود صورتى تفهمى و تفسيرى پيدا كنند، و قبول مرجعيت عقلعملى و تعقل سبب مى شود، تا رويكرد تجويزى، انتقادى نيز در عرصهی علوم اجتماعى و سياسى به رسميت شناخته شود. پديده هاى اجتماعى و سياسى در اين نگاه پديده هاى معنايى هستند كه با اراده كنشگران محقق مى شوند، مراتب مختلف عقلانيت در فلسفهی اسلامى ضمن آنكه مسير فهم اين پديدهها را هموار مى كند ابزار مناسب با خود را براى ارزيابى و انتقاد نسبت به آنها نيز فراهم مى آورد. تبيين، تفسير، انتقاد در متن فلسفهی اسلامى معنايى متناسب با همان فلسفه را دارد و هرگز التقاطى از معناى پوزيتيويستى تبيين، و معناى پراگماتيستى و يا پديدارشناختى تفسير، و معناى فرانكفورتى انتقاد نيست، چه اينكه رئاليسم و واقعگرايى فلسفهی اسلامى نيز صورت و سيرتى توحيدى داشتند، و يك پيش فرض تناقضى با سيستم معرفت شناختى آن نمىباشد. تأثير حكمت متعاليه در روش علوم سياسى اين مجموعه بين فلسفهی سياسى فارابى، سينوى و اشراق مشترك است. اما رهاوردهاى حكمت متعاليه چيست و كدام بخشهاى حكمت متعاليه مى تواند در تكوين و مسير توليد نظريه هاى سياسى دخيل باشد. در عرصهی هستى شناسى مسئله اصالت وجود، مراتب وجود كه البته مراتب وجود به گونه اى در حكمت مشاء و اشراق هم هست، اما تشكيك وجود و مهمتر از همه اشتداد در وجود كه حركت جوهرى است و نحوهی حركت از يك مرتبه به مرتبهی ديگر و بهدنبال آن جسمانيه الحدوث و روحانية البقاء بودن نفس انسان و از آن پس، اتحاد عامل با معمول و اتحاد عاقل با معقول، اين مجموعه و برخى از مبادى حكمتمتعاليه مثل حمل حقيقت و رقيقت ظرفيتهاى عظيمى را براى تبيين هويت اجتماع، رابطهی انسان با جامعه و هويت فرد و جامعه ايجاد مى كند و مى تواند در ترسيم بخشهاى كلان و خرد و نحوهی ارتباط اين دو در عرصهی سياست و اجتماع تأثيرگذار باشد. در حوزهی هستى شناسى، مباحث عليت و ارجاع عليت به تشأن و تجلى، يك عرصهی بسيار جديدى را به وجود مى آورد، چنانكه روابط بين عوالم را به صورت ظاهر و باطن و رابطهی معاش و معاد را رابطه ابعاد يك حقيقت مى بيند نه رابطهی دو روى يك سكه و نه رابطهی دوامر در طول هم. حكمت متعاليه همان گونه كه فلسفه را متحول و به عرفان نزديك مى كند، سياست را هم در دقيقترين و رقيقترين معناى خودش متعاليه مى كند. ترديدى نيست كه نوآوريهاى حكمتمتعاليه فرصتهاى نوينى را براى تكوين نظريات سياسى و اجتماعى به دنبال مى آورد. و ايجاد اين فرصتهاى جديد براى گشودن افقهاى نوين و تكوين راههاى ويژه اى كه استناد به حكمت متعاليه پيدا مى كند، كفايت می كند، استفاده از اين فرصتها ابداعاتى را در نظريات علوم اجتماعى و سياسى بهدنبال مى آورد كه حكمت اسلامى، بدون حكمت متعاليه از وصول به آن محروم است.* *نویسنده: حجت الاسلام دكتر حميد پارسانيا، عضو هيئت علمي دانشگاه باقرالعلوم(ع) *منبع: فصلنامه علوم انسانی اسلامی صدرا، شماره 9.
۱۳۹۳/۴/۱۰ - ۰۹:۴۲
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]
صفحات پیشنهادی
فلسفه حكومت در عصر غيبت از منظر حكمت متعاليه/ تفاوت حکمت صدرایی و حکمت متعالیه
دین و اندیشه فلسفه حكومت در عصر غيبت از منظر حكمت متعاليه تفاوت حکمت صدرایی و حکمت متعالیه حكمت صدرايى به آن بخشى از حكمت اطلاق مى شود كه صدرالمتألهين شخصاً به آن پرداخت و علماً و عملاً مطرح كرده است اما حكمت متعاليه به مراتب فراتر از آن است كه در آثار ملاصدرا وجود داردائمه(ع) با گفتار و کردار به دنبال تعلیم و تعلم مردم بودند/ همایش سبطالنبی(ع) حرکت بسیار مفیدی است
دین و اندیشه آیت الله علوی گرگانی ائمه ع با گفتار و کردار به دنبال تعلیم و تعلم مردم بودند همایش سبطالنبی ع حرکت بسیار مفیدی است آیت الله العظمی علوی گرگانی مرجع تقلید شیعیان در دیدار با مسئولان برگزاری همایش بین المللی سبط النبی ع اظهار داشتند برگزاری همایش سبط النبی ععدالت اجتماعى از منظر نهج البلاغه
عدالت اجتماعى از منظر نهج البلاغهاز منظر نهج البلاغه مهم ترین وظیفه حکومت اسلامى برقرارى عدالت در جامعه بوده و رفاه و آسایش آحاد جامعه و تحقیق صلح و امنیت واقعى تنها در سایه عدالت امکان پذیر مى باشد عدالت اساسى ترین شرط حاکم اسلامى است بخش دوم وپایانی مزایاى برقرارى عدالت اجتمطبیب سیاری که به دنبال دلهای بیمار می گردد/ دلهای بیمار خود را به شفادهنده بسپاریم
دین و اندیشه هر هفته با نهج البلاغه طبیب سیاری که به دنبال دلهای بیمار می گردد دلهای بیمار خود را به شفادهنده بسپاریم خبرگزاری مهر ـ گروه دین و اندیشه طبیب سیار یعنی طبیبی که به دنبال بیمار می گردد پیامبر در گوشه خانه نمی نشیند تا مردم به سراغ او بیایند او به گونه ای رفتاآیت الله مصطفوی در علوم جامعیت دارد/ استاد کار تدریس و تعلیم را با هم دنبال می کنند
دین و اندیشه یک استاد دانشگاه آیت الله مصطفوی در علوم جامعیت دارد استاد کار تدریس و تعلیم را با هم دنبال می کنند یک استاد فلسفه دانشگاه علامه طباطبایی عصر امروز در مراسم بزرگداشت آیت الله مصطفوی گفت استاد یک شخصیت ذوجنبتین دارند علاقه ایشان به خدمت در دانشگاه امام صادق ع دمسجد بسترى مناسب براى تربيت اجتماعى است
استانها شمال گیلان یاری تصریح کرد مسجد بسترى مناسب براى تربيت اجتماعى است رشت – خبرگزاری مهر مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان گفت مساجد بسترى مناسب براى تربيت اجتماعى و روحی بشریت به شمار می روند به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام جمال یاری عصر دوشنبه به مناسبت دهه تکریم مساجدجشنواره مقاومت به دنبال تاثیرگذاری در منطقه و جهان است
تهیه کننده سینما جشنواره مقاومت به دنبال تاثیرگذاری در منطقه و جهان است تهران-ایرنا- یک تهیه کننده سینما گفت با توجه به موضوع ارزشمند دفاع مقدس در شکل گیری انقلاب اسلامی و منسوبان به این ارزش ها جشنواره مقاومت باید جایگاه بالایی داشته باشد به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روقوه قضاییه به دنبال جرمزدایی است/ اطلاعات پرونده کودکآزاری ناقص است
پور محمدی در جمع خبرنگاران قوه قضاییه به دنبال جرمزدایی است اطلاعات پرونده کودکآزاری ناقص است وزیر دادگستری گفت قوه قضاییه به دنبال جرمزدایی است و تلاش دارد تا میزان مجازاتهای زندان کاهش پیدا کند به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران حجتالاسلام والمسلمین مصطفی پوبه دنبال دائمی کردن سفر در سبد خانوار هستیم
شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴ ۱۳ شرکت سهامی بیمه ایران با سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری تفاهمنامه همکاری امضا کرد به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا تفاهمنامه ارائه خدمات بیمه ای و گردشگری امروز شنبه به امضای محمود امرالهی رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت سهامی بیبه دنبال بروز بیماری پوستی دامی صورت گرفت هشدار رئیس دامپزشکی تالش نسبت به شیوع بیماری لمپیاسکین
به دنبال بروز بیماری پوستی دامی صورت گرفتهشدار رئیس دامپزشکی تالش نسبت به شیوع بیماری لمپیاسکینرئیس شبکه دامپزشکی تالش نسبت به احتمال بروز بیماری دامی پوستی لمپیاسکین در دامهای این شهرستان هشدار داد علی رسولی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در تالش با اشاره به شیوع بیماری داحمایت از تولید شاه بیت اقتصاد مقاومتی است/ به دنبال ایجاد صنایع بزرگ مادر در آذربایجان شرقی هستیم
استانها شمال آذربایجان شرقی رحمانی حمایت از تولید شاه بیت اقتصاد مقاومتی است به دنبال ایجاد صنایع بزرگ مادر در آذربایجان شرقی هستیم تبریز- خبرگزاری مهر رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت حمایت از تولید شاه بیت اقتصاد مقاومتی است به گزارش خبرنگار مهر رضا رحپدافند غیرعامل اتخاذ خط مشی واحد در پیشبرد اهداف نظام را دنبال می کند
پدافند غیرعامل اتخاذ خط مشی واحد در پیشبرد اهداف نظام را دنبال می کند معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری فیروزکوه گفت طراحی پدافند غیرعامل به منظور هدفمندسازی ایجاد هماهنگی همسویی و هوشمندسازی و اتخاذ خط مشی واحد در پیشبرد اهداف نظام اسلامی است معاون سیاسی و انتظامی فرماندپاکستان به دنبال استرداد رهبر طالبان از افغانستان است
۳۱ خرداد ۱۳۹۳ ۱۲ ۲۳ب ظ پاکستان به دنبال استرداد رهبر طالبان از افغانستان است پاکستان تلاش مي کند ملا فضل الله رهبر غيرقانوني تحريک طالبان پاکستان TTP را از افغانستان به پاکستان منتقل کند به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج هفته گذشته محمود خان اچکزي رهبر مشهور پشتون ها و نمامعاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی: بهبود وضعیت راههای خراسان جنوبی با جدیت دنبال میشود
معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی بهبود وضعیت راههای خراسان جنوبی با جدیت دنبال میشودمعاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت استانداری پیگیر بهبود وضعیت راههای استان است به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند همایون نخعینژاد پیش از ظهر امروز در دومین کمیته حمل و نقل و سوانح رانندشمنان به دنبال برداشتن تفکر ولایی مردم ایران هستند
مسئول بسیج دانشآموزی مازندران دشمنان به دنبال برداشتن تفکر ولایی مردم ایران هستند خبرگزاری پانا مسئول بسیج دانشآموزی مازندران گفت دشمنان به دنبال برداشتن تفکر ولایی مردم ایران هستند ۱۳۹۳ شنبه ۳۱ خرداد ساعت 09 07 به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری پانا شعبانعلیاگر دنبال نام و نان هستید نگاه نکنید
اگر دنبال نام و نان هستید نگاه نکنید مهدی غبرایی خطاب به جوانان علاقهمند به نوشتن و ترجمه میگوید اگر دنبال نام و نان هستید اصلا به این رشتهها نگاه نکنید اما اگر شیفته این کار باشید مثل دو عاشق که موانع را بر هم میزنند و چه بسا موفق میشوند به نتیجه میرسید مهدی غبرایرییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی: شهروندان برای رسیدگی به مشکلاتشان نباید به دنبال مسئولان بدوند
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهروندان برای رسیدگی به مشکلاتشان نباید به دنبال مسئولان بدوندرییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی بر اهمیت تکریم شهروندان تاکید کرد و گفت تکریم مردم این نیست که شهروندان برای رسیدگی به مشکلاتشان دنبال مسئولین بدوند تا یک نامه به دست-
دین و اندیشه
پربازدیدترینها