محبوبترینها
سررسید تبلیغاتی 1404 چگونه میتواند برندینگ کسبوکارتان را تقویت کند؟
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1852793159
طبیب سیاری که به دنبال دلهای بیمار می گردد/ دلهای بیمار خود را به شفادهنده بسپاریم
واضح آرشیو وب فارسی:مهر:
دین و اندیشه هر هفته با نهج البلاغه/
طبیب سیاری که به دنبال دلهای بیمار می گردد/ دلهای بیمار خود را به شفادهنده بسپاریم
خبرگزاری مهر ـ گروه دین و اندیشه: «طبیب سیار»؛ یعنی طبیبی که به دنبال بیمار می گردد. پیامبر در گوشه خانه نمی نشیند تا مردم به سراغ او بیایند! او به گونه ای رفتار نمی کند که مردم در مقابلش احساس حائل کنند بلکه به فرموده اش: مثل آنان می خورد، می خوابد و می پوشد، با آنان بر می خیزد و می نشیند.
امام علی(ع) در خطبه 108 نهج البلاغه می فرمایند: ستايش مخصوص خداوندى است كه با آفرينش خود بر انسانها تجلى كرده و با حجت و دليل وجود خويش را بر قلبشان آشكار ساخته است. مخلوقات را بدون نياز به فكر و انديشه آفريد، چه اينكه انديشه مخصوص كسانى است كه داراى روح و ضمير باطن باشند و او چنين نيست. علم و دانشش اعماق پرده هاى غيب را شكافته و به عقايد پيچيده و پنهان احاطه كرده است. پيامبرى را از شجره پيامبران، از سرچشمه نور، از مقامى رفيع و بلند از سرزمين«بطحاء»، از چراغهاى برافروخته در تاريكى و از چشمه هاى حكمت برگزيد. او طبيبى است سيار كه با طب خويش همواره به گردش مى پردازد، مرهم هايش را به خوبى آماده ساخته حتى براى مواقع اضطرار و داغ كردن محل زخمها ابزارش را گداخته است (تا در آنجا كه مورد نياز است قرار دهد) براى قلبهاى نابينا، گوشهاى كر و زبانهاى گنك، با داروى خود در جستجوى بيماران فراموش شده و سرگردان است!
فتنه بنى اميه با فروغ حكمت، عقل و خرد خويش را روشن نساخته و با آتش افروز دانشهاى روشنگر فكر خود را شعله ور ننموده اند. آنها در اين قسمت همچون چهارپايان صحرائى و سنگهاى سخت و نفوذ ناپذيرند. حقائق براى آنها كه اهل بصيرتند آشكار است و راه حق براى گمراهان هويدا و رستاخيز نقاب را از چهره خويش بر كنار زده و نشانه هاى حقيقت براى زيركان و آنان كه در جستجوى حقند ظاهر شده است. چرا شما را پيكرهایى بى روح و روحهایى بى پيكر مى بينيم؟! چه شده شما را عبادت كنندگانى بى صلاح و تجارى بى سود، بيدارانى در خواب،حاضرانى غائب، نگاه كنندگانى نابينا!، شنوندگانى كر! و سخن گويانى گنگ مشاهده مي كنم؟!
پرچم گمراهى در جايگاه خود نصب گرديده و گروههاى طرفداران آن در همه جا پراكنده شده اند، آنها شما را با پيمانه هاى گمراهى مى پيمانند و با دستخويش شاخ و برك شما را فرو مى ريزند؟ رهبر اين گروه از ملت اسلام خارج و بر پايه ضلالت و گمراهى ايستاده است. آنگاه كه بر شما چيره شوند، جز تعداد كمى از شما همچون ته مانده ديگ، باقى نخواهد ماند و يا همانند بقايائى كه از خوردن غذا در اطراف ظرف چسبيده است. همچون پوستهاى چرمى شما را ب هم پيچيده و تحت فشار قرار مي دهند و همچون خرمن شما را مي كوبند!، همچون پرنده اى كه دانه هاى درشت را از لاغر جدا مى كند اين گمراهان، مؤمنان را از بين شما جدا مى سازند (و نابود مى كنند). آخر اين روشهاى گمراه كننده شما را به كجا مى كشد؟، تاريكى ها و ظلمتها تا كى شما را متحير مى سازد؟، دروغ پردازى ها تا كى شما را مى فريبد؟، از كجا در شما نفوذ مي كنند و چگونه شما را اغفال مى نمايند؟.
براى هر سرآمدى نوشته اى است و براى هر غيبتى بازگشتى، به سخن مرد خدا و ربانى خويش گوش فرا دهيد! دلهاى خود را در پيشگاه او حاضر سازيد و هنگامي كه (به خاطر احساس خطر) فرياد مي كشد بيدار شويد! فرمانده شما صادقانه سخن مى گويد، افكار خود را جمع و محتويات ذهن خويش را(براى نجات شما آماده ساخته است) حقايق را براى شما به خوبى شكافته همانند مهره هایي كه براى شناسایى درونشان، آنها را مى شكافند و حقيقت را از باطل همچون شيره درختى كه از بدنه آن جدا مى كنند براى شما جداساخته است.
در اين هنگام است كه باطل موضع گرفته و جهالت بر مركبهاى خويش سوار گرديده. «طاغوت» عظمت يافته و داعيان حق به كمى گرائيده اند، روزگار بسان درنده خطرناكى حمله ور شده و پس از مدتها سكوت، باطل ناله سر داده، مردم در شكستن قوانين خدا دست به دست هم داده اند و در فاصله گرفتن از دين متحد شده اند، براى دروغ گفتن پيمان دوستى بسته، در راستى دشمن ورزيده اند، در اين هنگام فرزندان به جاى دوستى با پدران دشمنى مي كنند و باران گرمى مى افزايد، لئيمان همه جا را پر مى كنند و نيكان بزرگوار كمياب مي شوند مردم آن زمان همچون گرگان و رؤساى آنها درندگان، طبقه متوسط طعمه و مستمندان مردگان خواهند بود، راستى از بين آنان رخت بر مى بندد و دروغ فراوان مي شود، با زبان اظهار دوستى مي كنند و با دل دشمنى، مردم به گناه افتخار مي كنند و از پاكدامنى در شگفتى فرو مى روند و اسلام را همچون پوستينى وارونه مى پوشند!
طبیب سیار نکته ها:
1. انسان، بيماريهاي گوناگوني دارد؛ جسمي و روحي.
2. بيماريهاي روحي و باطني نيز متنوعند؛ برخي دلهاي تيره و تار دارند که حقايق الهي و معارف نوراني را جذب و درک نمي کنند؛ افرادي هستند که گوش دارند، اما نداي حقيقت را نمي شنوند؛ چشم دارند، اما واقعيات را نمي بينند؛ زبان دارند، اما به حق اعتراف نمي کنند.
3. پيامبر اکرم(ص) چون طبيبي است که زندگي خود را براي درمان چنين بيماريهايي وقف کرده است، تا انسانها از غفلت به هوشياري و از حيرت به بصيرت و از تاريکي به نور سير کنند. و اين پيش نياز و آغاز حرکت تکاملي انسان است.
4. بيماريهاي يادشده هم در گذشته بوده است و هم الآن وجود دارد و نيز تا انسان در حيات زميني است، با او همراه خواهد بود.
5. درمان بيماريهاي فوق، تنها از عهده پيامبران و جانشينان آنان ساخته است. بنابراين امروز و فردا نيز به پيامبر و جانشين و به تعبيري به دين نياز داريم. فلسفة دين، يعني نجات انسان از کژراههها و هدايت او به صراط مستقيم.
اَحَبّ العباد الي الله تعالي المتأسّي بِنَبيهِ وَ المُقتصُّ اَثَره. محبوبترين افراد نزد خداوند متعال، کسي است که به پيامبر(ص) تأسّي نمايد (او را اسوه و الگوي خود قرار دهد) و به دنبال او حرکت کند.
نکته ها:
1. انسانها در زندگي خود، نيازمند الگوهايي هستند تا بتوانند براساس آن، زندگي خويش را تنظيم کرده و به سعادت برسند.
2. چون خداوند متعال، آفريدگار انسان است؛ به نيازهاي او و نيز اين که چگونه بايد زندگي کند تا به خوشبختي و سعادت برسد، علم مطلق دارد.
3. الگوهاي معرفي شده از سوي بشر، حتي اگر الگوهاي خوبي باشند، هم ناقص اند (در همه ابعاد انساني توفيق نيافتهاند) و هم ضعيفاند (نتوانستهاند همة راه را بروند) و نيز اعتماد و اطميناني کامل به ادامه حرکت آنان وجود ندارد.
4. کساني نزد خدا محبوبند که به الگوهاي معرفي شده از سوي او تأسي ورزند، نه افرادي که خلاف آن مسير حرکت مي کنند. روش و سنت پیامبر (ص) به عنوان یک پیام رسان و مبلغ دین الگویی ست برابر دیدگان همه آنانی که در کسوت روحانیت یا غیره به عنوان مبلغ دینی شناخته می شود.
با کمی تدبر پیرامون این تعبیر هوشمندانه و حکیمانه امیرالمؤمنین علی(ع) از شیوه ابلاغ رسالت تکلیف همه آنانی که داعیه پرچم داری دین در میهن عزیزمان را دارند به خوبی روشن خواهد شد! بگذارید از آن به «طبیب سیار» اشاره کنیم ؛ یعنی طبیبی که به دنبال بیمار می گردد. پیامبر در گوشه خانه نمی نشیند تا مردم به سراغ او بیایند! او به گونه ای رفتار نمی کند که مردم در مقابلش احساس حائل کنند؛ بلکه به فرموده اش: مثل آنان می خورد، می خوابد و می پوشد، با آنان بر می خیزد و می نشیند. در واقع او برای خود یک حریم کاذب نمی سازد تا دیگران از او فاصله بگیرند! به قول خواجه شیراز :
نه هرکه چهــره برافروخـت دلبــری دانـد/ نه هـرکـه آینــه ســازد سکنــدری دانـد* نه هر که طرف کله کج نهاد و تند بنشست/ کــلاهداری و آیـیـن ســروری دانـــــد.
وی از آنان فاصله نمی گیرد ! بلکه اگر بیماری از شدت بیماری اش به او دشنام هم بدهد او را در میابد و مداوایش می کند. او برای هر نوع بیماری داروی خاصی را به همراه دارد و برای همگان نسخه ای واحد نمی پیچید. «طبیب سیار» کنج عافیت را رها کرده و رنج هجرت را بر خوب روا می دارد. وی از داروخانه قرآن شربت شفا را در جانهای مردمان تشنه می ریزد.(و ننزل من القران ما هو شفاء و رحمة للمؤمنين) بلی این بخشی از آن حلقه مفقوده ای است که جامعه کنونی ما به آن دچار گشته و به تعبیر مقام معظم رهبری « کوتاهی و عافیت طلبی خواص» آفت جانمان گشته! و شد آنچه که نباید می شد!!... آیت الله مصباح یزدی در سخنرانی ای می فرمایند: جامعهاي كه حضرت در آن مبعوث شدند، يك جامعه دور از فرهنگ، علم و معارف بلند بود. پيامبري كه براي هدايت انسانها تا روز قيامت مبعوث شده است، در چنين جامعهاي ظهور ميكند و با آن وسايل محدود ارتباطي كه آن زمان وجود داشته، در مدت كوتاهي چنان تحولي در اين مردم به وجود ميآورد كه يك جامعه نمونه در عالم و منشأ خيرات و بركاتي براي ساير جوامع شدند، و به واسطه اينها اروپاي امروز با علم آشنا شد. جا دارد كه عزيزان، مطالعاتي در اين زمينهها داشته باشند. اميرالمؤمنين(ع) در نهج البلاغه رابطه خاصي را بين پيغمبر و مردم ترسيم كرده كه براي ما خيلي آموزنده است. ميفرمايد: «طبيب دوّار بطبّه قد احكم مراهمه و احمي مواسمه يضع من ذلك حيث الحاجه`اليه من قلوب عمي و آذان صمّ و السنه` بكم. متتبّع بدوائه مواضع الغفله` و مواطن الحيره`، لم يستضيئوا بأضواء الحكمه` و لم يقدحوا بزناد العلوم الثّاقبه`، فهم في ذلك كالانعام السّائمه` والصّخور القاسيه». پيغمبر طبيبي براي مردم بود اما نه مثل طبيبهاي ديگر: طبيب معمولاً مطبي دارد كه بيماران به آن جا مراجعه ميكنند و او دستور ميدهد. اما پيامبر، طبيب سيار بود، نمينشست تا بيمار از راههاي دور و با زحمت، خودش را به او برساند؛ بلكه بيمارياب بود، تفاوت ديگر پيغمبر اين بود كه نتيجه معالجهاش، سعادت بينهايت بود! فرق ديگر اين است كه طبيبهاي ديگر معمولاً حق ويزيت و پول دارو و درمان ميگيرند، ولي پيامبر(ص) از همان آغاز اعلام كرد كه هيچ مزدي نميگيرد. آيا ما قدر اين طبيب را ميدانيم؟!
اگر كسي بيماري سختي داشته باشد و پزشكي او را معالجه كند، خيلي ممنون ميشود، به ويژه اگر دارويش را مجاني بدهد و هزينه بيمارستان را هم از او نگيرد. آن وقت اگر طبيبي دردهايي را معالجه كند كه نتيجهاش سعادت و خوشبختي ابدي باشد، چقدر بايد انسان خود را مديون او بداند و در مقام تشكر از او برآيد؟ دست كم بايد به نسخهاي كه ميدهد، خوب عمل كند. ميداند طبيب حاذقي است، دردهاي علاجناپذير را معالجه ميكند، مجاني هم هست، كمترين كار اين است كه انسان دستوراتش را خوب اجرا كند. خيلي ناداني است كه انسان طبيب حاذقي داشته باشد كه داروي مجاني هم ميدهد؛ ولي به آن عمل نكند و همچنان درد بكشد. علي(ع) ميفرمايد: طبيب دوّار بطبه» طبيبي سيار است كه طبّش را برداشته و در بين مردم راه افتاده «قد احكم مراهمه» مرهمهايي را كه براي زخمها و بيماريها لازم است، آماده كرده و همراه خود دارد. «و احمي مواسمه» حتي وسايل داغ كردن و جراحي را هم آماده كرده است «يضع ذلك حيث الحاجه اليه» هر جا نياز باشد، اين داروها و وسايلش را به كار ميگيرد. چه كساني به اين طبيب احتياج دارند؟
ما با بيماريهاي بدن آشنا هستيم اما دردهاي روحي و معنوي را خيلي نميشناسيم. اجمالاً ميدانيم كه انسان روح هم دارد و برخي بيماريها مربوط به روح انسان است. اما اين كه چهقدر ضرر دارد، چه مشكلاتي براي انسان ميآورد، چه كسي ميتواند معالجه كند و... اينها را خيلي اهميت نميدهيم. خودتان تاكنون چه قدر درباره بيماريهاي روحتان فكر كردهايد؟! يكي از كارهاي مهم پيامبران اين بود كه بشر را متوجه بيماريهاي روحي كردند كه اگر معالجه شوند، ارزش مثبتش بينهايت است، و در صورت درمان نشدن به عذاب ابدي منتهي ميشود. در اثر بيماريهاي بدني، چند سال عمر آدمي كم ميشود؛ ولي بيماريهاي روحي عذاب ابدي را در پي دارد؛ چه قدر بين اين دو تا فرق است؟! خدا به وسيله پيغمبر آن بيماريها را به بشر معرفي كرده است و آنها براي درمان، هيچ مزدي هم نميخواهند. آن بيماريها نوعي كوري، ناشنوايي و لالي است كه با آنها آشنا نيستيم. وقتي چشممان نبيند زود ميفهميم، اما از كورباطني و كوردلي اطلاع چنداني نداريم؛ ولي قرآن ميگويد كه هست. لازمه اين كوري، كري و لاليها اين است كه آدميزاد از يك طرف به غفلت و از طرف ديگر به سرگرداني مبتلا ميشود. هنگامي كه گرسنه ميشويم، احساسي به ما ميفهماند كه تو به غذا احتياج داري، گرسنگي و تشنگي خودمان را زود ميفهميم؛ ولي در بعضي از بيماريها به گونهاي ميشود كه انسان اصلاً اشتهايش هم از بين ميرود و تشنگي و گرسنگي را درك نميكند! معمولاً ما نيازهاي جسماني خودمان را درك ميكنيم اما نيازهاي باطني چنان است كه وقتي انسان بيمار ميشود، فطرتش درست كار نميكند و اصلاً متوجه نميشود كه بيمار است! وجود درد براي آدميزاد نعمت بسيار بزرگي است، اگر نباشد نميداند كه بيمار است و درصدد معالجه برنميآيد و درد باعث ميشود كه انسان براي تسكين آن هم كه شده، نزد دكتر برود؛ ولي اين بيماريهاي باطني به گونهاي است كه زنگ خطر ندارد؛ انسان مبتلا ميشود اما هيچ احساس نميكند كه كمبود و مشكل دارد. پزشك الهي اين موردها را شناسايي ميكند و ميگويد: تو بيمار هستي.
خدا استعدادهايي در وجود آدمي قرار داده است كه بايد با كمكهاي بيروني شكوفا شود. نهالي كه در باغچه ميكاريد، استعداد اين را دارد كه به درخت برومندي تبديل شود و خروارها ميوه تحويل دهد؛ اما شرطش اين است كه نور و حرارت و آب و ... تأمين شود. يا جريان الكتريسيتهاي كه در سيمها وجود دارد، ميتواند اتاق شما را روشن كند؛ ولي بايد كليد را بزنيد تا اتصال بين سيم مثبت و منفي برقرار و اين انرژي به صورت انرژي نوراني ظاهر شود. برخي ميگويند: اضطراب، خاصيت ذاتي آدميزاد است. ولي انبيا ميگويند: اضطراب داشتن، بيماري است؛ شما نبايد به اين اضطرابها مبتلا باشيد، بلكه بايد آرامش روحي داشته باشيد. «الا بذكر اللّه تطمئن القلوب». آرامش هست، راه رسيدن به آن ارتباط با خداست تا استعدادهايي را كه به بندگان داده شده، شكوفا كند.
پس ما اولاً بايد ببينيم كه آيا بيمار هستيم يا خير؟ علايمي دارد، وقتي انسان بيمار ميشود يكي از آثارش اين است كه راحتيهايي كه هميشه دارد، از او سلب ميشود، از غذاهاي لذيذي كه هميشه دوست داشت، خوشش نميآيد و ... بايد ببينيم آيا از غذاهاي خوبي كه انبيا تعريف كردهاند، از چيزهايي كه خود انبيا خيلي لذت ميبرند ـ عبادت، نماز، انس با خدا، شب زنده داري و ... ـ لذت ميبريم يا نه؟ بدترين عقوبت اين است كه لذت مناجات را از آدمي بردارند؛ و ديگر دوست نداشته باشد كه با خدا راز و نياز كند. بايد ببينيم آيا وقت نماز كه ميشود، به شوق ميآييم؟ قرآن ميفرمايد:«و انّها لكبيره` الّا علي الخاشعين»؛ نماز براي كساني كه اهل خشوع نيستند، يك بار گران است. آيا نماز كه ميخوانيم ميگوييم چرا اين قدر زود تمام شد، يا ميگوييم كاش زودتر تمام ميشد؟! اگر امام جماعتي يك مقدار نمازش طول بكشد، لذت ميبريم كه بيشتر با خدا انس گرفتيم، يا ميگوييم ما را معطل كرد و از كارمان عقب افتاديم؟!
امام سجاد(ع) از فراق ماه رمضان گريه ميكرد. در اين برنامههايي كه تلويزيون پخش ميكرد، در بعضي مجالس وقتي دعاي وداع ميخواندند، مردم زار زار گريه ميكردند كه ماه رمضان دارد تمام ميشود. برخي هم هستند كه اين روزه گرفتن برايشان مصيبت بزرگي است! ميگويند اي كاش روزها كوتاهتر باشد، كاش مسافرتي پيش آيد تا از اين روزه خلاص شويم، زودتر ماه ديده شود، ماه 30 روز نشود 29 روز بشود و ...! همين طور انفاق و كارهاي ديگر، خيرخواهي براي مردم و ... بعضي اصلاً دوست دارند از اموالشان به ديگران بدهند، وقتي ديگران استفاده ميكنند، لذت ميبرند؛ اما كساني هم هستند كه اگر يك ريال بخواهد از جيبشان دربيايد، گويا ميخواهد جانشان درآيد! اينها نشان ميدهد كه ما سالم هستيم يا بيمار. اين بيماري غير از بيماري دست و پا است؛ اين بيماري روح است. انبيا آمدهاند تا اين بيماريها را معالجه كنند؛ آثارش سعادت بينهايت است، نه شادي چند روزه در اين زندگي دنيا. وظيفه ما چيست؟ بايد بيماري خودمان را خوب درك كنيم، به دستوراتي كه پزشك داده است درست عمل كنيم؛ پزشكي كه هم دارو و هم ويزيتش مجاني است. قدر اين طبيب را هم بدانيم و به ديگران هم معرفي كنيم.
۱۳۹۳/۴/۷ - ۰۸:۳۷
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 347]
صفحات پیشنهادی
7 آیه شفابخش قرآن جهت شفای بیماری ها
7 آیه شفابخش قرآن جهت شفای بیماری ها در قرآن 7 آیه وجود دارد که به آنها آیه های شفا گفته می شد قرائت این هفت آیه برای شفای بیمار توصیه شده است و آن آیات به شرح زیر است آیه 57 سوره یونس يَا أَيُّهَا النَّاسُ قَدْ جَاءتْكُم مَّوْعِظَةٌ مِّن رَّبِّكُمْ وَشِفَاء لِّمَا فِي الصُّدُورموقوفهای 12 میلیارد تومانی در لنجان وقف بیماران کلیوی شد
سهشنبه ۳ تیر ۱۳۹۳ - ۱۳ ۰۲ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان از ثبت 6 موقوفه طی سه ماهه اخیر به ارزش بیش از 242 میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد و گفت زمین 3225 مترمربعی در این شهرستان با نیت حمایت از انجمن بیماران کلیوی وقف شد به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانخواندن دعا برای شفای بیمار
خواندن دعا برای شفای بیمار هر که بیمار باشد و این دعا را در آن بیماری چهل مرتبه بخواند به امید خدا شفا پیدا کند در زبده الدعوات روایت کرده است که رسول خدا ص به خانه حضرت فاطمه س آمد امام حسن را بیمار یافت و این منظره بر آن حضرت خیلی گران آمد جبرئیل نازل شد و گفت یا محمقرآن همه بیماریهای انسان را درمان میکند
چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸ ۳۹ مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان گفت مومن در پرتو شفای قرآن به ولایت میرسد که خاصیت ولایت نجات از هرگونه انحراف است حجتالاسلام جمال یاری در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا منطقه گیلان اظهار کرد قرآن همه بیماریهای اعتقادی و اخپلیس به دنبال یک بیمار روانی خطرناک
پلیس به دنبال یک بیمار روانی خطرناک پلیس لندن برای دستگیری بیمار روانی فراری و خطرناک آسایشگاه هاکنی از مردم کمک خواست به این مطلب امتیاز دهید به گزارش سرویس حوادث جام نیوز «آنتونی نولیز» 48 ساله چهار روز پیش از غفلت نگهبانان آسایشگاه استفاده و فرار کرد به&بیماریهای بینایی چشم خود را با این نرم افزار تشخیص دهد + دانلود
برای IOS بیماریهای بینایی چشم خود را با این نرم افزار تشخیص دهد دانلود Eyesight Test and care یک نرم افزار تخصصی پزشکی برای گوشی های هوشمند است که می تواند مانند یک دکتر چشم پزشک تمامی معایب چشم شما را تشخیص دهد به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران حتما این عبه دنبال بروز بیماری پوستی دامی صورت گرفت هشدار رئیس دامپزشکی تالش نسبت به شیوع بیماری لمپیاسکین
به دنبال بروز بیماری پوستی دامی صورت گرفتهشدار رئیس دامپزشکی تالش نسبت به شیوع بیماری لمپیاسکینرئیس شبکه دامپزشکی تالش نسبت به احتمال بروز بیماری دامی پوستی لمپیاسکین در دامهای این شهرستان هشدار داد علی رسولی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در تالش با اشاره به شیوع بیماری داتوصیه یک فوق تخصص گوارش: بیماران گوارشی از هم اکنون رژیم غذایی خود را تغییر دهند
چهارشنبه ۴ تیر ۱۳۹۳ - ۰۹ ۵۱ به گفته یک فوق تخصص گوارش آن دسته از بیماران مبتلا به مشکلات گوارشی که میتوانند روزه بگیرند باید از همین حالا با تغییر رژیم غذایی خود را برای ماه رمضان آماده کنند دکتر محمدجعفر فرهوش استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتوگو با خبرنگار سلامت خبر۸۰ روز سالم در بهار/ ابتکار: گفته بودم هر لحظه تولید بنزین پتروشیمی قطع گردد بچه کمتری بیمار میشود
۸۰ روز سالم در بهار ابتکار گفته بودم هر لحظه تولید بنزین پتروشیمی قطع گردد بچه کمتری بیمار میشود جامعه > محیط زیست - مهر نوشت رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت در ۹۳ روز فصل بهار امسال در شهر تهران ۸۰ روز سالم ۷ روز ناسالم و شش روز پاک را تجربه کردیم دکتر معصومهمگر نفت تهران با رضا نوروزی روی تخت بیمارستان قرارداد امضا نکرد؟! تارتار: خودمان از مختاری خواستیم عمل کند/ مص
مگر نفت تهران با رضا نوروزی روی تخت بیمارستان قرارداد امضا نکرد تارتار خودمان از مختاری خواستیم عمل کند مصدومیت رحیمی برطرف شود با او قرارداد میبندیمسرمربی تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز گفت مختاری مصدومیت کوچکی داشت و ما از او خواستیم تا مینیسکش را عمل کند تا در لیگ برتر به متصادف زنجیره ای 14 خودرو در ولنجک / 5 نفر راهی بیمارستان شدند
تصادف زنجیره ای 14 خودرو در ولنجک 5 نفر راهی بیمارستان شدند سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از برخورد یک دستگاه مینی بوس به 13دستگاه خودروی سواری در خیابان ولنجک خبر داد جلال ملکی در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران عنوان کرد در ساعت 13 4 دقیقه ظهر90 درصد مبتلایان به آب سیاه از بیماری خود اطلاعی ندارند
90 درصد مبتلایان به آب سیاه از بیماری خود اطلاعی ندارند تهران-ایرنا- متخصص چشم پزشکی و استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت 80 تا 90 درصد مبتلایان به گلوکوم یا آب سیاه در کشور از بیماری خود اطلاعی ندارند آب سیاه یا گلوکوم به انگلیسی glaucoma نوعی بیماری چشم است که در آن به عتوجه به پیشگیری در اولویت برنامه طرح تحول سلامت قرار گیرد/ به دنبال ترویج فرهنگ بستری بیماران نباشیم
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس توجه به پیشگیری در اولویت برنامه طرح تحول سلامت قرار گیرد به دنبال ترویج فرهنگ بستری بیماران نباشیم طرح تحول نظام سلامت روند خوبی را دنبال میکند اما با توجه به اینکه این طرح بر درمان بیماران بستری تمرکز دارد مراقب غفلت از مقوله پیشگیری باشیمروزانه حدود 300 نفر در کشوربه دليل بيماري هاي قلبي و عروقي جان خود را از دست مي دهند
۳ تير ۱۳۹۳ ۱۶ ۲۹ب ظ نظري مطرح کرد روزانه حدود 300 نفر در کشوربه دليل بيماري هاي قلبي و عروقي جان خود را از دست مي دهند رئيس دانشگاه علمي کاربردي همدان گفت روزانه حدود 300 نفر به دليل بيماري هاي قلبي و عروقي جان خود را از دست مي دهند به گزارش خبرگزاري موج سعيد نظري در نشست همدر 3 ماه نخست سال جاری بیماران قلبی بیشترین مأموریتهای اورژانس خراسانجنوبی را به خود اختصاص دادند
در 3 ماه نخست سال جاریبیماران قلبی بیشترین مأموریتهای اورژانس خراسانجنوبی را به خود اختصاص دادندسرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی خراسان جنوبی گفت بیشترین مأموریتهای اورژانس استان در 3 ماه نخست سال جاری مربوط به اورژانسهای قلبی و فشار خون بوده است محمدرضا آذرکیش ام-
دین و اندیشه
پربازدیدترینها