تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 5 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن در سرشتش دروغ و خيانت نيست و دو صفت است كه در منافق جمع نگردد: سيرت نيكو و د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802041866




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عاشقانه دومین روز مهمانی/ خدایا ما را به اعتدال بازگردان/ از نعمت های خدا استفاده کنید و پرهیز نکنید


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: عاشقانه دومین روز مهمانی/ خدایا ما را به اعتدال بازگردان/ از نعمت های خدا استفاده کنید و پرهیز نکنید فرهنگ > دین و اندیشه - دومین روز مهمانی آغاز شده است، از میزبان مهربان و بخشنده یاری می خواهیم که در این روز شامل خشنودی او و به دور از ناراحتی اش باشیم.

لطفا منتظر بمانید...

ویژه نامه خبرآنلاین در روز دوم مهمانی به عاشقان بندگی تقدیم می شود.

سخنانی برای شنیدن در روزهای مهمانی توصیه امیرالمومنین به فرزندش درباره اندیشیدن در زندگی گذشتگان فایلی که در ابتدای مطلب می شنوید، بخش‌هایی از سخنان علامه محمد تقی جعفری درباره وصیت امام علی(ع) به فرزندش امام حسن(ع) است. امام توصیه دارد که برای رهایی از زنجیره تاریخ باید در احوال گذشتگان اندیشید و سیر کرد. امیرالمومنین می فرماید: «با این که در بازه مشخصی از زمان زندگی می کنم و عمر محدودی دارم به قدری در احوال گذشتگان اندیشیدم که گویی از آغاز زندگی با آنها بودم و نفع و ضرر و پاکی و بدی سرگذشت آنها را دیده و منفعت ها را برگزیدم و اینک به تو بازگو می کنم.»  

نجوای روز دوم مهمانی
خداوندا مرا به خشنودی خودت نزدیک کن! روز دوم ماه مهمانی دوست فرا رسید. پیامبر خدا در نجوای عاشقانه این روز می گوید: «خداوندا، مرا در اين روز به رضا و خشنوديت نزديك ساز! ». نجوای امروز را اینجا بشنوید.  

نزدیک شدن به اخلاق الهی در روزهای مهمانی وقتی روزه و عبادت ارزش متفاوت و بالاتری پیدا می کند! آیت الله حسین مظاهری توصیه زیبایی درباره روزه ماه رمضان دارد که می گوید: «اگر بتوانیم روزه بگیریم که آن روزه برای ما لذت‌بخش باشد، مقام خضوع در روزه باشد؛ این روزه ارزش زیادی پیدا می‌کند. علاوه بر عاقبت‌ بخیری که برای خود و دیگران تهیه می‌کند، در عالم برزخ مقام بالایی و در قیامت مقام بالاتری و در بهشت مقام رضوان پیدا می‌کند و بهشت رضوان پیدا می‌کند. و این حالت گرچه کم پیدا می‌شود که یک شخصی از روزه لذت ببرد و روزه برای او از هر غذا و استراحتی و از هر چیزی لذت‌بخش‌تر باشد. کم است اما اگر پروردگار عالم بخواهد، عنایت می‌کند: «اِنَّ لِلصَّائِمِ فَرْحَتانِ فَرْحَةٌ عِنْدَ الْافِطار و فَرْحَةٌ عِنْدَ لِقاءِ الْمَلِکِ الْجَبَّار» موقع افطار یک شادی برای او هست و در عمق جان او یک شادی پیدا می‌شود. سحرش بهتر از افطار و افطارش بهتر از سحر است، و روزه برای او یک لذت مافوق لذت‌ها دارد. این حالت مربوط به روزه هم نیست، بلکه راجع به هر عبادتی هست. شما گاهی نماز می‌خوانید برای اینکه رفع تکلیف شود و این خوب است، گاهی نماز می‌خوانید و آدم متقی هم هستید و این خوب‌تر است و اما گاهی نماز می‌خوانید و نماز شما یک مکالمه با خدا و یک گفت و گو با خداست و رسیده‌اید به مقامی که عمق جان شما درک می‌کند که خدا با شما صحبت می‌کند و شما با خدا صحبت می‌کنید، که این مکالمه برای بعضی، معاشقه می‌شود و معلوم است که بالاترین لذت‌ها برای او دل شب و قبل از اذان صبح است. بالاترین لذت‌ها برای او نماز است و لذا نمی‌خواهد از نماز بیرون رود و تا بشود نماز را طول دهد، طول می‌دهد برای اینکه می‌یابد صحبت کردن با خدا را. بعضی اوقات انسان می‌رسد به آنجا که خمس می‌دهد و جداً می‌یابد که به خدا پول می‌دهد و این لذت دارد و اما لذت بالاتر اینکه خدا این پول را قبول می‌کند و روی آن آفرین می‌گوید. خرج کردن این پول خیلی لذت دارد و از نظر معنویت بالاترین لذات اینست و نمی‌شود مقایسه کرد این لذت را با لذات مادی.»  

زمزمه هایی از زبور اهل بیت برای نجوا در روزهای مهمانی خداوندا اگر میانه روی نکردیم ما را به اعتدال بازگردان امام سجاد در دعای ورود به ماه رمضان چنین می گوید: «خدایا، این ماه را با عبادت ما آکنده ساز و لحظه هایش را با طاعت ما بیارای، و ما را یاری کن که روزهایش را روزه بداریم و شب هایش را با نماز و نیاز و فروتنی و اظهار خاکساری در برابر تو به صبح آوریم، تا هیچ رور آن بر غفلت ما و هیچ شب آن بر کوتاهی ما گواه نباشد. خدایا بر محمد و خاندانش درود فرست و اگر در این ماه میانه روی پیشه نکرده ایم، ما را به راه میانه و اعتدال آور و اگر از راه راست گردیده ایم، به راه راستمان برگردان، و اگر دشمن تو، شیطان ما را احاطه کرده است از چنگ او رهایی مان بخش.»

سخنانی ناب از مولا علی برای تفکر در روزهای مهمانی آیا می پندارید که خداوند خوش ندارد از نعمت های پاکیزه اش استفاده کنید؟ هنگامی که امیرمومنان(ع) در بصره به عیادت علا بن زیاد حارثی، از یارانش رفت و خانه او را وسیع و بزرگ دید فرمود: «با این خانه بزرگ در دنیا چه می کنی؟ حال آن که در آخرت به آن نیازمندتر خواهی بود! اگر بخواهی با این خانه به آخرت دست یابی، در این خانه میهمانی ده، صله رحم بجای آور و حقوق آن را در مصارفش بپرداز. در این صورت به وسیله این خانه به آخرت دست یافته ای.»
علا گفت: «ای امیرمومنان! از برادرم عاصم بن زیاد نزد تو شکایت دارم. عبایی بر تن کرده و از دنیا دل کنده است.» امام فرمود که او را نزدش بیاورند. وقتی آمد فرمود: «ای دشمنک خویشتن! شیطان پلید تو را گمراه ساخته، آیا به خانواده و فرزندانت رحم نکردی؟ می پنداری خداوند چیزهای پاکیزه را برایت حلال کرده ولی خوش ندارد که از آنها بهره مند شوی؟ تو نزد خدا کوچک تر از آن هستی که با تو چنین کند.»
عاصم گفت: «ای امیرمومنان! تو خود لباسی خشن بر تن می کنی و غذایی ناگوار می خوری»
امام فرمود: «من مانند تو نیستم. زیرا خداوند بر پیشوایان عادل واجب کرده که زندگی خود را در سطح مردم ضعیف و تهیدست قرار دهند تا فقر مستمندان آنان را دچار اندوهی هلاکت بار نسازد.»
***** روزه دل و جسمتان مقبول ... /6262
دانلود


لینک را کپی کنید دانلود


دوشنبه 9 تیر 1393 - 11:24:11





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن