تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خاطر خداى سبحان از چيزى بگذرد، خداوند بهتر از آن را به او عوض خواهد داد. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821174933




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مفاهيم برخاسته از مراكز ديني ايران مملو از عقلانيت است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


دین و اندیشه استاد دانشگاه و نويسنده ايتاليائي:
مفاهيم برخاسته از مراكز ديني ايران مملو از عقلانيت است
یک استاد دانشگاه و نويسنده ايتاليائي در دیدار با رایزن فرهنگي كشورماندر رم گفت: مفاهيم ديني برخاسته از مراكز ديني ايران مملو از عقلانيت و ايده هاي جهانشمول است كه براي دنيا هم تازگي دارد.



به گزارش خبرگزاری مهر، دكتر داگوستيني استاد دانشگاه و نويسنده ايتاليائي با حضور در محل رايزني فرهنگي ايران در رم با "قربانعلي پورمرجان"رايزن فرهنگي كشورمان ديدار و گفتگو كرد.
 
در اين ديدار، داگوستيني ضمن اظهار خوشحالي از مواضع اخير جمهوري اسلامي ايران در عرصه بين الملل، گفت : برخي از متفكرين اروپائي معتقدند كه اصطلاح "اسلام سياسي" بعد از آغاز استعمار توسط اروپا رايج شد و قبل از آن كسي به اسلام سياسي اعتقادي نداشت ولي من معتقدم كه اسلام از بدو تولد، سياسي بوده است و حيات پيامبر اكرم(ص) و اتفاقات بعد از رحلت ايشان مويد اين امر است. 
 
وي افزود: من چند سال پيش، كتاب"در مسيرهاي اسلام" را در 346 صفه منتشر و به بازار كتاب ايتاليا عرضه كردم كه در آن به پيچيدگي در وحدت اسلامي، مقايسه سياسي شيعه و سني، تحولات عظيم از قرن 16 تا 18 و بالاخره اسلام به عنوان مانعي براي استعمارگران اشاره كردم.
 
وي ادامه داد: در كتاب اخير خود كه در اواخر سال 2013 تحت عنوان "اسلام سياسي" منتشر شد، تلاش شده تا بحث اسلام سياسي و تفكرات انديشه ورزان ديني اسلامي را در اين حوزه به صورت مستند بازگو كنم. اين انديشه ورزان از كشور هاي مختلف بالاخص ايران است كه در ضمن آن به شاهان صفوي، آيت الله مدرس، سلسله افشاريه و انقلاب اسلامي ايران پرداخته ام. در اين كتاب از حالت تئوري خارج شده و به صورت مستند به موارد اشاره شده است. 
 
داگوستيني گفت: براي تبين انديشه هاي اسلام سياسي و معرفي اسلام به جامعه ايتاليا و همچنين تغذيه افكار عمومي در مورد اسلام سايتي با عنوان www.islamicworld.it راه اندازي كردم. 
 
وي ادامه داد: من احساس مي كنم، بعد از روي كار آمدن دكتر روحاني، ژئوپولوتيك منطقه عوض شده و برخي از كشورهاي منطقه روبروي هم قرار گرفته اند و در اين خصوص مقاله اي هم تحت عنوان"عربستان سعودي در مقابل ايران"به رشته تحرير درآوردم.
 
به گفته داگوستيني، نقطه ضعف بزرگ در دنياي اسلام، اختلاف شيعه و سني است كه بايد كنار گذاشته شود تا بتوانند با مشكلات خارجي مقابله كنند. 
 
وي ابراز اميدواري كرد كه سياستهاي تنش زدایي دكتر روحاني بتواند تحولي مثبت در سياستهاي منطقه اي ايجاد كند كه علائم آن در حال حاضر قابل رويت است.
 
داگوستيني گفت: ايران كشوري با تمدن هزاران ساله؛ انديشه هاي غني و بزرگي دارد كه توسط انديشمندان آن بايد به دنيا معرفي شود كه به نظر مي رسد دكتر روحاني به خوبي در اين راستا گام برمي دارد.
 
وي افزود: انديشه هاي اسلامي و مفاهيم ديني در داخل فرهنگ و تمدن ايراني رشد زيادي يافت و براي همين است كه مفاهيم ديني برخاسته از مراكز ديني ايران مملو از عقلانيت و ايده هاي جهانشمول است كه براي دنيا هم تازگي دارد. 
 
من سخنراني رئيس جمهور ايران در سازمان ملل را در موضوع دنياي بدون خشونت به زبان ايتاليائي ترجمه كرده و در سايت مذكور بارگذاري شده كه مورد علاقه شديد مخاطبين خود قرار گرفت.



۱۳۹۳/۲/۲۰ - ۱۴:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن