تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه نيّت درست داشته باشد، دل سالم و پاك دارد، زيرا سالم داشتن دل از وسوسه هاى شيط...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803808239




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گسترش اسلام در اندونزی متأثر از انقلاب اسلامی ایران است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


دین و اندیشه معاون وزیر دین اندونزی:
گسترش اسلام در اندونزی متأثر از انقلاب اسلامی ایران است
معاون وزیر دین اندونزی با بیان اینکه گروه های اسلامی در اندونزی از انقلاب اسلامی ایران متأثر شده است، تأکید کرد: مباحث زیادی از جمله حجاب برای زنان، فعال شدن مساجد، فعالیت های اسلامی در دانشگاه های اندونزی، آسیای جنوب شرقی و جهان، از انقلاب اسلامی اثر پذیرفت و این امر نگرانی غرب را به وجود آورد.



به گزارش خبرگزار ی مهر، دکتر مصطفوی قائم مقام معاونت بین الملل دفتر مقام معظم رهبری، حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی موسوی مدیر مرکز اسلامی جاکارتا و حجت الله ابراهیمیان رایزن فرهنگی ایران در اندونزی با پروفسور دکتر نصرالدین عمر معاون وزیر دین اندونزی دیدار و گفتگو کردند.

در اين ديدار، نصرالدین عمر ضمن خوش آمدگویی به هیات ایرانی اظهار داشت: اندونزی و ایران روابط دیرینه ای داشته و دارند و وجود واژه های زبان فارسی در  زبان اندونزیایی دلیل روشن  این ادعا است. ایران و اندونزی دارای تمدن و فرهنگ مشترک اند که در آینده حرف های زیادی برای گفتن خواهند داشت؛ زیرا که تمدن و فرهنگ این دو کشور بزرگ اسلامی مانند سکه دو طرفه است، یک طرف آن ایران و طرف دیگر اندونزی می‌باشد.

معاون وزیر دین اندونزی گفت: یکی از وظایف ما رسیدگی و حل مسایل میان شیعه و سنی است. اینجانب، توصیه هایی به ضرورت نزدیکی این گروه ها ارایه داده ام که در مقابل هم قرار نگیرند؛ چرا که دشمنان سوء استفاده می کنند و حتی از رسانه ها جهت سوء استفاده، پرهیز کنند.

وی ادامه داد: در اندونزی تفاوت های فکری و اعتقادی مشهود است و به نظر می رسد این خوب است و زیبایی خودش را دارد؛ بگذاریم همه باشند و نیازی نیست که همه را یکی کنیم و به یک عقیده و تفکر اعتقاد داشته باشیم.

نصر الدین اظهار نمود: در اندونزی افراد افراطی و معتدل وجود دارد و دو بار با علمای هر دو گروه جلسه داشتم که همیشه بر این امر تأکید نمودم که شیعه و سنی را باید در کنار هم قرار دهیم نه در مقابل هم، چون همه برادر هستند.

مصطفوی، رئیس پیشین سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: اگر رهبران و هادیان، اهداف اصلی خودشان را واقف باشند که همان عبادت است، آن وقت تمام اختلافات حل می شود و بخاطر کمبود اطلاعات و آگاهی نسبت به معنویت و عقلانیت باعث می شود گروههایی همانند تکفیری ها بروز و ظهور کنند. ما هم همین نظر را داریم که افراطی گری با فلسفه اسلام سازگار نیست.

وی ادامه داد:  امام خمینی جمله معروفی دارند که اگر124هزار پیامبر باهم بنشینند، هیچ اختلافی به وجود نخواهد آمد. بنابراین، برای حل این اختلافات باید به آسیب شناسی و سپس ارائه راهکارها و سازماندهی برای رسیدن به اهداف پرداخته شود.

نصرالدین سپس به بحث نقش انقلاب اسلامی ایران اشاره نمود و اظهار داشت: بیداری و گسترش اسلام در اندونزی متأثر از انقلاب اسلامی ایران است. در سال 1984 اسلام با گرایش محلی با ظهور اسلام استدلالی بروز و ظهور پیدا کرد. گروه های اسلامی در اندونزی از این انقلاب متأثر شده است. مباحث زیادی از جمله حجاب برای زنان، فعال شدن مساجد، فعالیت های اسلامی در دانشگاه های اندونزی، آسیای جنوب شرقی و جهان، از انقلاب اسلامی اثر پذیرفت و این امر ، نگرانی غرب را به وجود آورد.

وی افزود: در آینده اندونزی و ایران حرف های زیادی برای گفتن خواهند داشت و این دو حامل پرچم اسلام با چهره جدید هستند؛ ایران با قدرت فناوری که به ویژه در حال حاضر به ریاست آقای روحانی، از رویکرد دیپلماسی عقلانی و منطقی استفاده می کند، و اندونزی از طرفی دیگر با پیشرفت اقتصاد و منابع طبیعی و انسانی، به دو قدرت بزرگ در جهان تبدیل می شوند و در مقابل دشمنان می ایستند. یکماه قبل در دو سمینار بین المللی در روسیه و اردن تحت عنوان آینده اسلام در اندونزی شرکت داشتم و نتیجه این شد که اندونزی می تواند نقش به سزایی در منطقه ایفا کند. فکر می کنم ایران هم می تواند در خاور میانه دارای نقش مهمی ایفا نماید. چون کشورهای دیگر مانند مصر و اردن در حال حاضر به اندازه ایران نرسیده اند. لذا این دو کشور بزرگ اسلامی می توانند یک تمدن نوین اسلامی بسازند.

معاون وزیر دین اندونزی سپس در خصوص  برنامه هسته ای اظهار نمود: در این مورد از ایران حمایت می کنم و امیدوارم اندونزی هم بتواند به این قدرت برسد ؛ زیرا که نفت و گاز در حال تمام شدن است. کشورهای دیگر مانند آمریکا، چین و... از آن بهره برده و می برند، چرا ما و امت اسلامی که جمعیتش به 1,7 میلیارد رسیده است، استفاده نکنیم؟

مصطفوی در این خصوص اظهار نمود: ارتباطات ما برادرانه و عالمانه است و از نظرات شما استفاده کرده و احترام قائل هستیم. باید با کمک هم آینده پژوهشی عالمانه داشته باشیم و راه را مشخص کنیم که این امر ساده نیست. علاوه بر آن باید از ظرفیت هایی مانند قرآن و حج، برای وحدت امت اسلامی بهره ببریم. می توانیم روی این ظرفیت ها همکاری داشته باشیم مثلاً به بحث در فلسفه حج بپردازیم.

وي از معاون وزیر دین و شخصیت برجسته قرآنی و دینی کشور اندونزی مجددا پیرو دعوت سفارت و رایزنی دعوت نمود به ایران اسلامی سفر کنند.

نصرالدین در خصوص دعوت رایزنی فرهنگی ایران برای سفر به ایران اظهار نمود: مایلم به ایران به عنوان یک شاگرد سفر کنم، نه به عنوان مقام سیاسی تا بتوانم آزادانه و بدون هیچ حجابی از اساتید گرامی به خصوص در زمینه قرآن و عرفان بهره ها ببرم.


۱۳۹۳/۲/۱۵ - ۱۲:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن