پرچم تشریفات با کیفیت بالا و قیمت ارزان
پرواز از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا
دکتر علی پرند فوق تخصص جراحی پلاستیک
تجهیزات و دستگاه های کلینیک زیبایی
سررسید تبلیغاتی 1404 چگونه میتواند برندینگ کسبوکارتان را تقویت کند؟
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
تعداد کل بازدیدها :
1851613324
ظهور تعفن و آلودگی گناه در قيامت/ يقيی بودن ورود شيعيان به بهشت
واضح آرشیو وب فارسی:مهر:
دین و اندیشه
ظهور تعفن و آلودگی گناه در قيامت/ يقيی بودن ورود شيعيان به بهشت
آیت الله جوادی آملی با اشاره به روایات متعدد از حضرت رسول(ص)، درباره ولایت علی بن ابیطالب(ع) و امامان پس از ایشان، بر خلود منكر امامت در دوزخ تأکید کرد و گفت: اگر كسي مسئله امامت و ولايت براي او حل نشد او بعد از يك مدتي عذاب، نجات پيدا ميكند چون مسلمان است و امثال ذلك؛ اما اگر كسي بود، امروز با اينكه ديد با اينكه شنيد با اينكه برای او به عنوان حجت بالغه ثابت شده است، بعد فردا حرف ديگر زد او البته حساب ديگری دارد.
به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله جوادی آملی در ادامه تفسیر آیات 166 و 167 سوره بقره﴿إِذْ تَبَرَّأَ الَّذِينَ اتُّبِعُوا مِنَ الَّذِينَ اتَّبَعُوْا وَرَأَوُا الْعَذَابَ وَتَقَطَّعَتْ بِهِمُ الأسْبَابُ ٭ وَقَالَ الَّذِينَ اتَّبَعُوا لَوْ أَنَّ لَنَا كَرَّةً فَنَتَبَرَّأَ مِنْهُمْ كَمَا تَبَرَّءُوا مِنَّا كَذلِكَ يُرِيهِمُ اللّهُ أَعْمَالَهُمْ حَسَرَاتٍ عَلَيْهِمْ وَمَا هُمْ بِخَارِجِينَ مِنَ النَّارِ﴾، پس از پاسخ به شبهات خلود كافران در دوزخ، به ادله اجماع اشاره کرد و گفت: ...كتاب و سنت و عقل هم اين معنا را تأييد ميكند كه اگر كسي كفر و نفاق در قلبش رسوخ كرد (بعد از قيام حجت بالغه)، او اهل نجات نيست. وی افزود: چون گناه زمينه تيرگي روح را فراهم ميكند همان طوري كه اطاعت زمينه نورانيت روح را فراهم ميكند و اگر گناه براي روح ملكه نشده باشد قابل زوال است؛ مانند مسلمانهای فاسق كه بعد از مدتي تطهير ميشوند و نجات پيدا ميكنند؛ ولي اگر گناه براي روح ملكه شد و در روح رسوب كرد؛ مانند كافر معاند، منافق عنود و مانند آن، چون روح يك امر مجرد است و اين ملكه كفر و نفاق در روح رسوب كرد ميشود يك امر ثابت، امر ثابت زوالپذير نيست كه از اين گونه از امور به عنوان ابدي بالغير ياد ميكنند. نميشود گفت كه چگونه يك شيء محدود ابداً وجود دارد، چرا؟ چون همه موجودات بهشت محدودند؛ ولي ابدياند. ابديّت بهشت يعني ثبات؛ نه يعني يك موجودِ نامحدود؛ اين موجودات با اينكه محدودند و هر كدام حد خاص خود را دارا هستند، چون ثابتاند زوالپذير نيستند. مرگ و انتقال هم در آن نشئه رخت برميبندد (اگر مرگي هست در دنياست در آخرت مرگي نيست) بنابراين اين موجودات ثابت ميمانند.
هماهنگي صورت نوعيه برزخي انسان با اعمال او صاحب تفسیر تسنیم با بیان اینکه آثار عمل در روح ظهور ميكند، تأکید کرد: ... عدهاي در قيامت به صورت حيوان محشور ميشوند واقعاً حيواناند؛ نه اينكه به شكل حيوان دربيايند، نفس اينها نفس بوزينه است يا نفس اينها نفس خنزير است، آن نفس ناطقه در صراط بوزينهشدن كامل شده است. يعنی گناه در روح اثر ميگذارد و روح را تيره ميكند (اين يك مطلب) و اگر تكرر پيدا كرد ملكه ميشود (اين دو مطلب) و اگر ادامه پيدا كرد اين ملكه به عنوان صورت نوعيه ظهور ميكند؛ يعني آن نفس به منزله ماده ميشود و اين ملكه راسخه به منزله صورت نوعيه و در نتيجه اين شخص در حقيقت يك حيواني خواهد بود (اين سه مطلب) و اينها كه در قيامت به صورت حيوان محشور ميشوند واقعاً حيواناند نه فقط شكلشان حيوان باشد... ظهور تعفن و آلودگي گناه در قيامت/ يقيني بودن ورود شيعيان به بهشت وی در ادامه با تأکید بر روایات وارده مبنی بر اینکه ولايت اهل بيت عصمت و طهارت نور است و ولايت اعدای آنان نار و آتش است، درباره اصل گناه که پليدی به همراه دارد؛ به روایتی از حضرت رسول(ص) اشاره کرد و گفت: ... در جلد هشتم بحارالانوار طبع جديد، صفحه 352 و 353 از رسول خدا(ص) نقل شده است كه فرمود شما شيعيان از گناه بپرهيزيد ـ گرچه شيعه معصيتكار مخلَّد در آتش نخواهد شد؛ ولي بدون تعذيب هم نيست ـ فرمود: «اتقوا الله معاشر الشيعة فإن الجنة لن تفوتكم» از رسول خدا(ص) نقل شد كه "اي شيعيان شما از خدا بپرهيزيد براي اينكه بهشت از شما فوت نميشود و شما سرانجام به بهشت ميرويد «و ان ابطأت بها عنكم قبائح اعمالكم»؛ ممكن است دير برويد ولي يقيناً به بهشت خواهيد رفت و اما تحملكردن عذاب در بين راه كار آساني نيست «فتنافسوا في درجاتها»؛ شما منافسه كنيد ـ منافسه يعني مسابقهدادن، براي رسيدن به يك مطلب نفيس منافسه دارند يعني آن قدر ميدوند كه نفسنفس، آثار اينها ظهور ميكند، اين عمل و دويدن را ميگويند منافسه، ﴿فَلْيَتَنَافَسِ الْمُتَنَافِسُونَ﴾ تشويق به منافسه و مسابقه است در تحصيل درجات بهشت ـ فرمود: «فتنافسوا في درجاتها، قيل: فهل يدخل جهنم احد من محبيك و محبي علي(ع)»؟ به حضرت رسول(ص) عرض كردند آيا هيچ يك از دوستان شما و دوستان اميرالمؤمنين(ع) وارد جهنم ميشوند؟ آیت الله جوادی آملی افزود: حضرت طبق اين نقل فرمود: «من قذر نفسه بمخالفة محمد و علي (عليهم الصلاة و عليهم السلام) و واقع المحرمات و ظلم المؤمنين و المؤمنات و خالف ما رسم له من الشريعات جاء يوم القيامة قذرا طفسا»؛ اگر كسي خود را با گناه آلوده كرد در قيامت آلوده ميآيد ـ گناه قذارت است، طفس است، بوي بد گناه بعداً ظهور ميكند ـ فرمود اگر كسي در اثر مخالفت شريعت و مخالفت رسول خدا و اهل بيت(عليهم الصلاة و عليهم السلام) خود را آلوده كرد در قيامت آلوده درميآيد؛ مثل كسي كه از كنيف بيرون آمده، بدبوست تا كمكم بوي بد او از بين برود، آنگاه رسول خدا و اميرالمؤمنين(سلام الله عليه) به او ميگويند «يا فلان انت قذر طفس»؛ تو آلودهاي «لا تصلح لمرافقة الاخيار» ؛ تو براي رفاقت نيكان شايستگي نداري، نميتواني با حور حسان معانقه كني، با مقربين رفاقت كني و هرگز به آن مقام نميرسي مگر اينكه اين آلودگيهاي تو تطهير بشود، آنگاه گرفتار جهنم ميشود، اين قدر معذَّب ميشود تا اينكه تطهير بشود كه از اين بيان به خوبي استفاده ميشود كه گناه قذارت است. گناه نظير ترك مقررات دنيايي نيست، بالأخره آلودگي دارد؛ همان طوري كه آلودگيهاي ظاهري بدبوست گناه هم واقعاً بدبوست كه اين بوی بد در قيامت ظهور ميكند. صورت نوعيه تبهكار وی تصریح کرد: پس گناه يك تيرگي دارد و اگر ملكه شد، روح را واقعاً بدبو ميكند و اگر اين ملكه خيلي راسخ شد صورت نوعيه ميشود، وقتي صورت نوعيه شد انسان در قيامت با همان صورت نوعيه محشور ميشود، لذا عدهاي به صورت حيوانات درميآيند. و چون آن نفس مجرد است، ثابت است و زوالپذير نيست، هرگز بدن را رها نميكند. اصولاً روح هرگز نميميرد، در دنيا هم كه بود روح نميمرد، مرگ عبارت از مفارقت روح از بدن است وگرنه روح كه نميميرد؛ روح از دنيا به برزخ، از برزخ به قيامت از قيامت، به بهشت يا جهنم منتقل ميشود. روح كه امر مجرد است اصلاً از بين نميرود، بدني عوض ميكند به بدني ديگر. مرگ عبارت از جاندادن نيست كه جان را انسان از بين ببرد، مرگ عبارت از مفارقت روح و بدن است و اين مفارقت در دار دنياست، در آخرت ديگر فراق بين روح و بدن نيست. بنابراين همه موجودات بهشت ثابتاند، هيچ كدام مرگي ندارند و همه موجودات جهنم هم ثابتاند، هيچ كدام مرگي ندارند و چون ثابتاند ديگر بدن را رها نميكنند. این مدرس عالی حوزه در ادامه بر خلود منكر امامت در دوزخ بر اساس روایات متعدد اشاره کرد و گفت: ... اگر كسي مسئله امامت و ولايت براي او حل نشد خب او بعد از يك مدتي عذاب، نجات پيدا ميكند چون مسلمان است و امثال ذلك؛ اما اگر كسي بود، امروز گفت: «بخ بخ» با اينكه ديد با اينكه شنيد با اينكه برای او به عنوان حجت بالغه ثابت شده است، بعد فردا حرف ديگر زد او البته حساب ديگري دارد. اين برخلاف ديگري است كه احتمال ميدهد كه اين حديث به آن معنا باشد يا احتمال ميدهد كه اين حديث را ديگري معارض بداند يا مانند آن و مسئله براي او خوب حل نشده باشد؛ اما كسي كه بعد از قيام حجت بالغه در قبال حجتالله ميگويد من نظرم چيز ديگر است، او حساب ديگري دارد. امامت جزء اصول دين آیت الله جوادی آملی افزود: مرحوم مجلسی ميفرمايد عدهاي فكر ميكردند كه امامت جزء فروع دين است، درحالي كه اجماع فرقه محقّه بر اين است كه اين جزء اصول دين است. اين فرمايشي كه ايشان در جلد هشتم [بحارالانوار] صفحه 368 دارند نشان ميدهد كه اجماع فرقه محقّه بر اين است كه امامت از اصول دين است گرچه ميگوييم اصول دين سهتاست: توحيد، نبوت، معاد و اصول مذهب پنجتاست: توحيد، عدل، نبوت، امامت، معاد؛ ولي عندالتحليل نزد ما مذهب همان دين ماست (ما اسلام را در همين ميدانيم) اينچنين نيست كه ما زايد بر اسلام چيزي بدانيم! اصول مذهب عند الاماميه همان اصول دين است (در حقيقت)، چيز بيگانهای نيست. امكان وقوع خلف وعيد از خدای سبحان وی در ادامه تأکید کرد: ... مسئله ابديّت، دهرالداهرين و ابدالابدين اين يك امري نيست كه با يكي دوتا روايت ثابت شده باشد (با روايات فراواني ثابت شده است)؛ اما همه اينها به عنوان امكان است و به عنوان حفظ ظاهر. اگر خداي سبحان خواست كسي را ببخشد اين استحالهاي ندارد؛ اما اينچنين نيست كه درِ جهنم بسته باشد. اگر خداي سبحان خواست يك نفر را به بركت اينكه فرزند صالحي بعدها در اعقاب او پيدا شده است ببخشد، كسي نميتواند بگويد محال است خدا ببخشد (اينچنين نيست)، چون خلف وعيد است نه خلف وعده؛ اما اين طور نيست كه درِ جهنم بسته باشد.
۱۳۹۳/۱/۲۵ - ۰۸:۰۷
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
آیا گناهانمان در قیامت اتفاق جلوی دیگران فاش میشود؟
آیا گناهانمان در قیامت اتفاق جلوی دیگران فاش میشود معلوم نیست بعد از ظهور چه مدتی طول میکشد تا قیامت برپا شود از این رو وقوع قیامت به طور ناگهانى خواهد بود و انسانها ناگهان با آن روبرو خواهند شد یکی از اوصاف قیامت که در قرآن مجید به آن اشاره شده آشکار شدن اسرار و واقعیتربیت زمینهساز عصر ظهور
تربیت زمینهساز عصر ظهورجریان این سنت و تحقق آن مشیت در جهان مستلزم فراهم آمدن شرایط و اوضاع و احوال مناسب و متناسبی است که فرجام خوشش فرج اسلام و مسلمانان آن هم با ظهور سرورآفرین و بهجتافزای امام زمان عج خواهد بود بخش اول چکیده خداوند اراده فرمود دین مبین خود را بر همۀ ادیااعلام دستور کار مذاکرات ایران و 1+5 در وین / ورود به نگارش متن توافق از اردیبهشت
سیاسی سیاست خارجی عراقچی در آستانه دور بعدی مذاکرات هسته ای در گفتگو با مهر اعلام دستور کار مذاکرات ایران و 1 5 در وین ورود به نگارش متن توافق از اردیبهشت عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان در آستانه دور بعدی مذاکرات ایران و 1 5 در وین گفت امیدواریم در مذاکرات پیش روگروهى در قيامت حيوانهاى مختلفى هستند
گروهى در قيامت حيوانهاى مختلفى هستند كسانى كه دو ميخ از آتش در چشم آنهاست كسانى هستند كه چشم خود را از حرام پر مى كردند به گزارش سرویس دینی جام نیوز از رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم روايت شده وقتى كه معاذ از معنى اين آيه يوم ينفخ فى الصور فتاتون افواجا 1 در روز قيامت كمشروح مناظره صنعت گردشگری در ایران؛ از الگوی گردشگری فرهنگی و غیرقانونی بودن ورود دولت به عرصه قیمتگذاری هتل
مشروح مناظره صنعت گردشگری در ایران از الگوی گردشگری فرهنگی و غیرقانونی بودن ورود دولت به عرصه قیمتگذاری هتلها تا ارایه بن سفر راه حل رونق گردشگریدر مناظره امروز با موضوع صنعت گردشگری در ایران به فرهنگی بودن الگوی گردشگری کشورمان و غیرقانونی بودن ورود دولت به عرصه قیمتگذاری هتلشخصیت والای امامزادگان نشانگر هویت شیعیان است
دین و اندیشه استاندار قم شخصیت والای امامزادگان نشانگر هویت شیعیان است استاندار قم با حضور در گلزار مقدس شیخان و امامزاده ابراهیم ع گفت امامزادگان و شخصیتهای برجسته دینی بخشی از تاریخ هویت و اعتقادات مذهبی شیعیان هستند به گزارش خبرگزاری مهر حجت الاسلام والمسلمین صالحی منشنتایج کار برای خدا و حسن نیت/ بی بی دو عالم و با خبر کردن امیرالمؤمنین از حوادث آینده تا روز قیامت!
دین و اندیشه آیت الله قرهی نتایج کار برای خدا و حسن نیت بی بی دو عالم و با خبر کردن امیرالمؤمنین از حوادث آینده تا روز قیامت آیت الله قرهی گفت اگر پروردگار عالم بداند کسی حسن نیت دارد او را در کنف حمایت عصمتیه خودش قرار میدهد یعنی به او مقام عصمت را مرحمت میکند و کاری میعراقچی در آستانه مذاکرات وین اعلام کرد: اعلام دستور کار مذاکرات ایران و 1+5 در وین / ورود به نگارش متن توافق ا
عراقچی در آستانه مذاکرات وین اعلام کرد اعلام دستور کار مذاکرات ایران و 1 5 در وین ورود به نگارش متن توافق از اردیبهشت عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان در آستانه دور بعدی مذاکرات ایران و 1 5 در وین گفت امیدواریم در مذاکرات پیش رو در کلان بحث ها بتوانیم دیدگاه ها را نزآیا قم مركز شیعیان واقعی آخرالزمان است؟
آیا قم مركز شیعیان واقعی آخرالزمان است امام صادق علیهالسلام فرمودهاند به زودی شهر كوفه از مومنان خالی میشود و علم و دانش از آنجا رخت بر میبندد و چون ماری كه در گوشهای چنبره زده است محدود میگردد و از شهری كه آن را قم مینامند ظهور میكند و آنجا پایگاه علم و فضیلت و معدن دانگيزه دورى از گناه
انگيزه دورى از گناه اگر حتى خداوند بندگانش را از نافرمانى كردن و گناه ورزيدن نترسانيده بود باز هم واجب بود كه انسان مرتكب هيچ گناهى نشود تا به اين وسيله در برابر نعمتهاى او سپاسگزارى كرده باشد به گزارش سرویس دینی جام نیوز اگر حتى خداوند بندگانش را از نافرمانى كردن و گناعراقچی:اعلام دستور کار مذاکرات ایران و 1+5 در وین / ورود به نگارش متن توافق از اردیبهشت
عراقچی اعلام دستور کار مذاکرات ایران و 1 5 در وین ورود به نگارش متن توافق از اردیبهشت عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان در آستانه دور بعدی مذاکرات ایران و 1 5 در وین گفت امیدواریم در مذاکرات پیش رو در کلان بحث ها بتوانیم دیدگاه ها را نزدیک و فاصله ها را کم کنیم تا بتوابزرگترین گناه آسودگیِ خاطر از عذاب و مأیوس شدن از بخشش الهی است
دین و اندیشه بزرگترین گناه آسودگیِ خاطر از عذاب و مأیوس شدن از بخشش الهی است محسن اسماعیلی در جلسه هفتگی درسهایی از نهجالبلاغه آسوده خاطر بودن از عذاب الهی و مایوس شدن از بخشش خداوند را دو گناه کبیره خواند و گفت مومن واقعی و عالم واقعی نه از رحمت خدا شما را مأیوس می کند و نهدستورالعملهای ترک گناه
دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۷ ۳۷ در ابتدای روز با خدای متعال شرط کنیم که گناه نکنیم و در طول روز مراقب اعمال و رفتار خود باشیم و در پایان روز از خویش حساب بکشیم و اگر از عملکرد خویش راضی بودیم خدای را شکر کرده و در صورتی که راضی نبودیم بر خویش سخت بگیریم به گزارش خبرنگار دین و اورود دام به مراتع ییلاقی تا 20 اردیبهشت ممنوع است
ورود دام به مراتع ییلاقی تا 20 اردیبهشت ممنوع است کرمان - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت ورود دام به مراتع ییلاقی این استان تا 20 اردیبهشت ممنوع است به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمان سرهنگ تقی زاده از ااحتمال ورود موج جديد آلودگي هوا
احتمال ورود موج جديد آلودگي هواتاریخ انتشار سه شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۹ ۳۲ مدیرپیشبینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از کاهش کیفیت هوا در استانهای غربی کشور به دلیل ورود گرد و خاک از عراق خبر داد و آخرین وضعیت جوی کشور را تا پایان هفته تشریح کرد مهندس احد وظیفه درانسان با نماز کفاره گناهان خودش را می پردازد
دین و اندیشه پای درس اخلاق آیت الله جاودان انسان با نماز کفاره گناهان خودش را می پردازد آیت الله جاودان گفت به غیر ازگناهی که کفر می آورد و با نماز نمی شود آن را درست کرد سایر گناهان را می شود با نماز جبران کرد به گزارش خبرگزاری مهر سخنرانی آیت الله جاودان در شب دوم فاطمیه دعشایر کرمانشاه تا نیمهی دوم اردیبهشتماه مجاز به ورود دام به مراتع نیستند
جمعه ۲۲ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۱ ۵۲ رئیس ادارهی مرتع منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت دامداران غیرمجاز حق ورود به مراتع استان را ندارند به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا منطقهی کرمانشاه بهزاد حیدری گفت در راستای تحقق اهداف سازمان جنگلها مراتع و آبخیزداری کشور-