محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1829936143
همجنس گرایی چه حکمی در قرآن دارد؟
واضح آرشیو وب فارسی:بیتوته:
این موضوع را میتوان به دو مقصود حمل کرد: یکی منظر «فقهی»، یعنی احکام حلال و حرام و مجازات آن چیست؟ و دیگری منظر نگاه و جایگاه. یعنی مثلاً قرآن به این رفتار چه نگاهی دارد و چه فرموده است؟
بدیهی است که «منظر فقهی» موضوع بحث ما نمیباشد، چرا که اولاً تمامی احکام فقهی در قرآن نیامده است، بلکه فرموده است از حضرت رسول اکرم صلوات الله علیه و آله اخذ کنید، مثل احکام رکعات نماز که اصلیترین عبادت و ستون دین است – و دیگر آن که ما نوعاً فقیه و مجتهد نیستیم که بخواهیم با رجوع به قرآن کریم و حتی احادیث و سایر منابع، استنباط و استخراج و بیان احکام نماییم. لذا برای اطلاع از احکام جزایی همجنسبازی مردان یا زنان، باید به فقه رجوع کرد. این یک حقهی وهابیت است که رایج کردهاند هر حکم فقهی را میپرسند در کدام سوره و آیه آمده است؟ چرا که آنان بدون هیچ حجتی به «حسبنا کتاب الله» و ظاهر آیات بسنده کردهاند و ما به حکم خداوند متعال در آیات بسیار، تابع «اطیعوالله و اطیعوالرسول و اولی الامر منکم» هستیم و تفسیر و تأویل آیات و نیز شرح و بیان احکام را از آنان اخذ میکنیم:
«یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ أَطِیعُواْ اللّهَ وَأَطِیعُواْ الرَّسُولَ وَأُوْلِی الأَمْرِ مِنكُمْ فَإِن تَنَازَعْتُمْ فِی شَیْءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللّهِ وَالرَّسُولِ إِن كُنتُمْ تُۆْمِنُونَ بِاللّهِ وَالْیَوْمِ الآخِرِ ذَلِكَ خَیْرٌ وَأَحْسَنُ تَأْوِیلاً» (النساء، 59)
ترجمه: اى كسانى كه ایمان آوردهاید، خدا را اطاعت كنید و از فرستاده او و صاحبان امرتان (كه جانشینان معصوم پیامبرند) اطاعت نمایید. پس اگر درباره چیزى (از امور دین یا دنیا) نزاع داشتید آن را به خدا و رسولش برگردانید (اختلاف در دین را به وسیله فقیه و اختلاف در دنیا را به واسطه قاضى به كتاب و سنّت بازگردانید) اگر ایمان به خدا و روز واپسین دارید، این (براى شما) بهتر و خوش عاقبتتر است.
اما در خصوص منظر دوم، یعنی نگاه به همجنسگرایی، مذمّت و نکوهش و منع آن، مباحث بسیاری در قرآن کریم وجود دارد که ذیلاً به برخی از آنها اشاره میگردد:
الف – نظام خلقت و آرامش
خلقت علیمانه و حکیمانه و بر اساس نظم است. رعایت این نظم در هر امری، موجب آرامش میگردد و عدم رعایت آن آرامش (تسکین) و بالتبع رشد در هر زمینهای را مختل میسازد. از این رو میفرماید: شما را زوج (زن و مرد) آفریدم و برای شما همسری و عشق، محبت و جاذبه فیمابین را قرار دادم « لِّتَسْكُنُوا إِلَیْهَا» تا با آنها به آرامش دستیابید. پس هر گونه جایگزینی و هنجارشکنی در امور و روابط همسری که «زناشویی، همبستری یا جماع» از اهمّ آن است، سبب میشود که آرامش فردی [جسمی، روانی، روحی، اخلاقی، ایمانی و ...] به هم بریزد و بالتبع آرامش اجتماعی [اخلاقی، امنیتی، اقتصادی، حتی سیاسی و ...] نیز مختل گردد (چنان چه امروزه در امریکا و اروپا شاهد این ناآرامی فردی و اختلال اجتماعی هستیم):
«و َمِنْ آیَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُم مِّنْ أَنفُسِكُمْ أَزْوَاجًا لِّتَسْكُنُوا إِلَیْهَا وَ جَعَلَ بَیْنَكُم مَّوَدَّةً وَرَحْمَةً إِنَّ فِی ذَلِكَ لَآیَاتٍ لِّقَوْمٍ یَتَفَكَّرُونَ» (الرّوم - 22)
ترجمه: و از نشانههاى او این است كه از خودتان (نوع انسان، نه ملک یا جن یا حیوان) همسرانى براى شما آفرید تا در كنارشان آرام گیرید، و میانتان دوستى و مهربانى نهاد. آرى در این [نعمت] براى مردمى كه مىاندیشند نشانههایى است.
هم جنسگرایی، جهالت و اسراف است:
بدیهی است که حرکت در جهت خلاف نظام آفرینش در هر امری و از جمله ارضای غریزه شهوت جنسی، از یک سو «جهالت» است و از سوی دیگر «اسراف».
جهالت است، چون عامل به آن نه تنها راه درست و کامل لذت و ارضای شهوت را نمیداند و به خلافی عمل میکند که حتی حیوان نمیکند، بلکه خلاف طبیعت خود و نظام خلقت حرکت میکند – پس این عمل او، صرفاً از روی شهوت نیست، بلکه در اصل از جهالت است:
«أ َئِنَّكُمْ لَتَأْتُونَ الرِّجَالَ شَهْوَةً مِّن دُونِ النِّسَاء بَلْ أَنتُمْ قَوْمٌ تَجْهَلُونَ» (النّمل، 55)
ترجمه: آیا شما به جاى زنان از روى شهوت با مردها در مى آمیزید [نه] بلكه شما مردمى جهالتپیشهاید.
و اسراف است به خاطر آن که «نعمت جنسیت» و نیز حقوق خود، هم جنسان و جنس متفاوت و هم چنین نعمت سلامت و کمال فردی و اجتماعی را ضایع میکند.
«إِنَّكُمْ لَتَأْتُونَ الرِّجَالَ شَهْوَةً مِّن دُونِ النِّسَاء بَلْ أَنتُمْ قَوْمٌ مُّسْرِفُونَ» (الأعراف، 81)
ترجمه: همانا شما از روى شهوت به جاى زنان با مردان مىآمیزید، (نه تنها در این امر متجاوز از فطرتید) بلكه شما (در هر كارى) گروهى اسرافكارید.
کیفر و استحقاق عذاب
خداوند متعال در قرآن کریم از دو قوم قدرتمند و غنی به نامهای «قوم لوط» و «اصحاب الرّس» یاد میکند. دو قومی که به رغم برخورداری از ثروت و قدرت و آسایش و آرامش در زندگی، از یک سو به بت پرستی و تکذیب نبی خود روی آوردند و از سوی دیگر به عمل شنیع همجنسگرایی پرداختند و هر دو قوم با عذاب الهی به طور کلی نابود شدند. در حالی که در هیچ کجا تصریح نشده است که قومی به خاطر رواج «زنا» به طور کلی نابود شده باشد.
در قوم لوط، همجنسگرایی بین مردان رواج یافت و متقابلاً در قوم «رس»، همجنسگرایی بین زنان رواج یافت. چنان چه از امام صادق علیهالسلام نقل شده است:
«زنانی بر امام صادق وارد شدند و زنی از آنان از همجنس بازی زنان سۆال کرد و امام فرمود حد آن حد زنا است. زنی گفت: در قرآن سخنی از (هم جنس بازی زنان) آمده؟ امام فرمود: آری. اصحاب رس به این فساد گرفتار بودند». بنا بر این اگر خداوند ما را فقط به قرآن ارجاع داده بود، شما حق داشتید بگویید چون در قرآن در مورد مجازات زنای محصن و محصنه و هم جنس بازی کیفری خاص ذکر نشده، پس کیفر زنای محصن و محصنه، همان کیفر زنا است و هم جنس بازی هم کیفر ندارد و حداکثر باید تنبیه شود.» (من لا یحضره الفقیه ، ج 4 ، ص 42 - 43)
(دقت شود در این نقل ضمن بیان رذیلت اصحاب الرّس، تصریح شده که منشأ احکام، فقط آیات قرآن کریم نمیباشد).
«وَلُوطًا إِذْ قَالَ لِقَوْمِهِ إِنَّكُمْ لَتَأْتُونَ الْفَاحِشَةَ مَا سَبَقَكُم بِهَا مِنْ أَحَدٍ مِّنَ الْعَالَمِینَ ... إِنَّا مُنزِلُونَ عَلَى أَهْلِ هَذِهِ الْقَرْیَةِ رِجْزًا مِّنَ السَّمَاءِ بِمَا كَانُوا یَفْسُقُون» (العنکبوت، 28 تا 34)
ترجمه: و [یاد كن] لوط را هنگامى كه به قوم خود گفتشما به كارى زشت مىپردازید كه هیچ یك از مردم زمین در آن [كار] بر شما پیشى نگرفته است ... ما بر مردم این شهر به [سزاى] فسقى كه مىكردند عذابى از آسمان فرو خواهیم فرستاد.
«وَعَادًا وَثَمُودَ وَأَصْحَابَ الرَّسِّ وَقُرُونًا بَیْنَ ذَلِكَ كَثِیرًا» (الفرقان، 38)
ترجمه: و عاد و ثمود و اصحاب رسّ و بسیاری نسلها را كه میان آنها بودند [هلاك كردیم]. منبع:tebyan.net
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: بیتوته]
[مشاهده در: www.beytoote.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]
صفحات پیشنهادی
مبادی ادراکی قرآن بهترین منبع برای تدوین دستگاه فلسفه اسلامی است/ شفا و اسفار به معنای دقیق اسلامی نیستند
دین و اندیشه یک محقق فلسفه و عرفان اسلامی مبادی ادراکی قرآن بهترین منبع برای تدوین دستگاه فلسفه اسلامی است شفا و اسفار به معنای دقیق اسلامی نیستند منوچهر صدوقی سها با بیان اینکه در قرآن سی تا چهل مبدا ادراکی در عرض عقل وجود دارد گفت با توجه به این مسأله و ظرفیت موجود می تومقابله با جنگ نرم نیازمند بهرهمندی فرزندانمان از قرآن است
چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶ ۴۸ معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت اگر میخواهیم فرزندانمان مدافعان خوبی در عرصه جنگ نرم باشند باید آنان را بر سفره قرآن بنشانیم تا از برکات این سفره بهرهمند شوند به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا منطقه گیبرپایی سفره هفت سین قرآنی و فاطمی در بقاع متبرکه شاخص تهران
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵ ۲۶ مسئول کمیته اجرایی طرح آرامش بهاری استان تهران از برپایی سفره هفت سین فاطمی در زمان تحویل سال 1393 در جوار بقاع متبرکه شاخص استان خبر داد به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا حجتالاسلام سیدحسین مطهری مسئول کمیته اجرایی طرح آرامش بهاری ادارهنسخه قرآن و اهل بیت برای افراد عصبانی
نسخه قرآن و اهل بیت برای افراد عصبانی قویترین حربه ی شیطان که با آن می تواند آدمی را به چاه تاریک گمراهی کشانده و نور ایمان را در وجودش خاموش نماید عصبانیّت نابجا است تاكنون برای افرادی كه مدام در زندگی گرفتار خشم و عصبانیت می شوند راه حل های متعددی از سوی پزشكان بیان شده استاز جهاد نكاح تا همجنسگرايي تروريستها در سوريه/ گفتگوي رئيسجمهور با موسس توييتر درباره فيلترينگ
گزيدهاي از اخبار فضاي مجازي در سال 92 از جهاد نكاح تا همجنسگرايي تروريستها در سوريه گفتگوي رئيسجمهور با موسس توييتر درباره فيلترينگ زني كه دولت آمريكا را تعطيل كرد هنيه جامهدار بانوي اول قطر از جهاد نكاح تا همجنسگرايي تروريستها در سوريه گفتگوي رئيسجمهور با موسس توبررسی نسخ و اقسام آن در آیات قرآن
بررسی نسخ و اقسام آن در آیات قرآنمراد از نسخ رفع حکم و تشریع پیشین که در ظاهر اقتضای دوام را دارد بهوسیله حکم بعدی است بهطوری که جمع دو حکم ممکن نباشد هرچند نسخ با تخصیص تقیید و حکم موقت اشتراکاتی دارد از آنها متفاوت است بخش اول چکیده نسخ آیات قرآن از جمله مسائلی است که درعالمنمایان به جای اینکه خود را با قرآن محک بزنند قرآن را با خود محک میزنند
دین و اندیشه دکتر محسن اسماعیلی عالمنمایان به جای اینکه خود را با قرآن محک بزنند قرآن را با خود محک میزنند محسن اسماعیلی در جلسه هفتگی درسهایی از نهجالبلاغه با بیان اینکه عالمنمایان به جای اینکه خود به سمت حق بروند حق را به جانب خود میکشند گفت حق ثابت است ما باید به سمتهدف در پژوهش قرآنی این است که دلها و چشمها را بشوریم و جان و روح را آزاد کنیم
دین و اندیشه سیدحسن خمینی در همایش بانوان قرآنپژوه هدف در پژوهش قرآنی این است که دلها و چشمها را بشوریم و جان و روح را آزاد کنیم حجت الاسلام سیدحسن خمینی صبح امروز در یازدهمین همایش بین المللی بانوان قرآنپژوه با بیان اینکه تفاوت بنیادی پژوهش قرآنی با سایر پژوهشها این است که پژقالیباف: باور جمعی به قرآن بزرگترین ارزش در ایران است
پنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳ ۲۸ شهردار تهران باور جمعی به قرآن را بزرگترین ارزش در جامعه اسلامی ایران ذکر کرد وی افزود هنوز خلاء یک نگاه جامع برای زیست مومنانه مبتنی بر فرهنگ قرآنی در جامعه ما احساس میشود به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا محمدباقر قدر آخرالزمان هیچ کالایی بیارزشتر از قرآن نیست / رونق بازار دروغ گویی نسبت به خدا و پیامبر
در آخرالزمان هیچ کالایی بیارزشتر از قرآن نیست رونق بازار دروغ گویی نسبت به خدا و پیامبر فرهنگ > دین و اندیشه - توصیه های حضرت علی ع در 3 خطبه نهج البلاغه درباره دوری از عالمان کذاب و گمراه نشدن توسط آنان به گزارش خبرآنلاین دکتر محسن اسماعیلی در جلسه «درس&اساس تکفیر، درک اشتباه از قرآن است/ برنامه رهبران تکفیری نابود کردن تفکر غزالی است
اساس تکفیر درک اشتباه از قرآن است برنامه رهبران تکفیری نابود کردن تفکر غزالی است فرهنگ > دین و اندیشه - عصام یحیی عماد گفت رهبران تکفیری قصد دارند ابتدا بزرگان اهل سنت را نابود و مقامشان را نزد دیگران خراب کنند و خود جایگزین آنان شوند سپس نابودی اهل شیعه و بزرگقرآن تنها برای فهم مردم عرب آن زمان نبوده است /بعد از مرگ دراین دنیا در آخرت تاابد می مانیم
دین و اندیشه درس تفسیر آیت الله جوادی آملی قرآن تنها برای فهم مردم عرب آن زمان نبوده است بعد از مرگ دراین دنیا در آخرت تاابد می مانیم حضرت آیت الله جوادی آملی در تفسیر آیاتی از سوره صافات فرمود اينكه گفته ميشود قرآن به زبان همان مردم محلّي آمده چيزي كه آنها ميفهمند گفته و چيبررسی و نقد مقاله زنان و قرآن
بررسی و نقد مقاله زنان و قرآنقرآن گرچه حضور اجتماعی زنان را با رعایت شرایطی مجاز و حتی در مواردی ضروری دانسته اما مهمترین وظیفة وی را مادری و همسری معرفی میکند زیرا مادر رکن اصلی خانواده و خانواده اساسیترین بنای اجتماعی در شکلگیری شخصیت افراد است بخش دوم و پایانی بررسی وبهداشت جنسی درقرآن
بهداشت جنسی درقرآن قرآن برای بهره گیری همسران از یکدیگر زمان اختصاصی قائل است و در این وقت خصوصی زن و مرد می بایستی دیگر افراد خانواده بدون اجازه وارد نشوند به گزارش سرویس دینی جام غریزه جنسی از غرایزی است که خدای متعال درانسان قرار داده است این غریزه عطیه الهی و امری طبیعبدترین و بهترین مردم از دیدگاه قرآن
بدترین و بهترین مردم از دیدگاه قرآن بدترین مردم نزد خدا کافران و مشرکان هستند هر چند در آیات دیگری از قرآن بعضی از انسان ها به دلیل خطاهایی که مرتکب شده و یا می شوند بدترین خلق معرفی شده اند ولی با توجه به همان دو معیار که تمام خوبی ها در ایمان و تمام بدی ها در کفر خلاصه می شونشست تبيين مباني نظري مديريت دانش برگرفته از قرآن حكيم و مكتب اهل بيت(ع) برگزار مي شود
دین و اندیشه نشست تبيين مباني نظري مديريت دانش برگرفته از قرآن حكيم و مكتب اهل بيت ع برگزار مي شود گروه مديريت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه نشست تبيين مباني نظري مديريت دانش برگرفته از قرآن حكيم و مكتب اهل بيت ع را امروز برگزار مي كند به گزارش خبرگزاری مهر هدف از برگزاري اينبیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن تهران از 25 شعبان تا 15 رمضان برگزار می شود
دین و اندیشه بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن تهران از 25 شعبان تا 15 رمضان برگزار می شود در سومین جلسه شورای برنامه ریزی بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تهران مشخص شد که نمایشگاه امسال از روز 25 ماه شعبان تا روز 15 ماه مبارک رمضان برگزار می شود به گزارش خبرگزاری-
دین و اندیشه
پربازدیدترینها