تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ساعتى عدالت بهتر از هفتاد سال عبادت است كه شب‏هايش به نماز و روزهايش به روزه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799149662




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قديري ابيانه در گفتگو با فارس:ايران براي استفاده از حق غني‌سازي نيازي به موافقت هيچ كشوري ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: قديري ابيانه در گفتگو با فارس:ايران براي استفاده از حق غني‌سازي نيازي به موافقت هيچ كشوري ندارد
محمد حسن قديري ابيانه تأكيد كرد: غربي‌ها بايد آبرومندانه از مواضع قبلي خود كوتاه بيايند چرا كه اگر اين كار را امروز انجام ندهند بايد در آينده با خفت انجام دهند.


محمد‌حسن قديري ابيانه، كارشناس مسائل سياسي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي فارس، با اشاره به خبرهايي مبني بر توافقات بين ايران و گروه 1+5 براي به رسميت شناخته شدن حق غني‌سازي ايران، گفت: حق غني‌سازي جزء حقوق به رسميت شناخته شده ايران مطابق با معاهدات بين‌المللي است و غربي‌ها نمي‌توانند آن را به رسميت نشناسند. آنها حتي اگر به اين حق ايران اذعان نكنند؛ چيزي از حقوق ايران كاسته نمي‌شود و ايران براي استفاده از حق غني‌سازي نيازي به موافقت كشورهاي ديگر از جمله غربي‌‌ها ندارد.

وي افزود: غربي‌ها بارها خواسته‌اند مانع اين حق شوند اما موفق به تحقق اين امر نشدند و ايران با وجود تمام تحريم‌هاي غير قانوني غربي‌ها پيشرفت چشم گيري داشته و به باشگاه هسته‌اي جهان پيوسته است. امروز ايران برق هسته‌اي توليد مي‌كند و بنا دارد توليد برق هسته‌اي را تا 20هزار مگاوات افزايش دهد و حتي ايران حق دارد نه تنها براي نياز خودش اورانيوم و برق هسته‌اي توليد كند بلكه با نظارت آژانس بين‌المللي اتمي براي اهداف صلح آميز، اورانيوم غني شده به كشورهاي ديگر صادر كند و درآمد مناسبي كسب كند.

اين كارشناس مسائل سياسي، ادامه داد: به نفع غربي‌ها و آمريكا است كه به جاي مقابله با جمهوري اسلامي ايران به واقعيت هسته‌اي شدن ايران اقرار كنند و به همكاري با ايران تن بدهند. ايران نه تنها بمب هسته‌اي را براي خودش نمي‌خواهد بلكه معتقد است كه هيچ كشوري حق داشتن بمب هسته‌اي و تهديد آن را ندارد چرا كه حتي تهديد استفاده از بمب هسته‌اي جنايت عليه بشريت محسوب مي‌شود چيزي كه مرتب اسرائيل، آمريكا و حتي فرانسه كشورها را تهديد به استفاده از آن كردند.

قديري ابيانه، گفت وقتي كه اوباما مي گويد: همه گزينه‌ها روي ميز است، مي‌توان گفت كه يكي از گزينه‌ها حمله هسته‌اي به كشور است و اين مسئله را بايد مقامات آمريكايي حل كنند كه منظورشان از همه گزينه‌ها استفاده از سلاح هسته‌اي است يا خير كه اگر به موضوعي اذعان كنند از نظر رواني و تبليغاتي يك شكست محسوب مي‌شود كه مطمئنا آمريكائي‌ها نه توان مداخله نظامي در ايران دارند نه حمله هسته‌اي. البته بايد بگوييم آنها متوجه شده‌اند كه ايران از جنگ و دفاع از خود در برابر تهاجمات احتمالي وحشتي ندارد.بنابراين به نفع غرب است كه در مذاكرات ژنو3 به حقوق هسته‌اي ايران اذعان كند و آبرومندانه از مواضع قبلي خود كوتاه بيايند چرا كه اگر اين كار را امروز در مذاكرات انجام ندهند بايد در آينده با خفت انجام دهند.

وي با اشاره به تحريم و بلوكه كردن اموال ايران توسط غرب و آمريكا، گفت: بلوكه كردن اموال ايران جرم محسوب مي‌شود و آنها حق ندارند كه اموال ايران را بلوكه كنند چه برسد به اينكه بخواهند در قبال آن امتيازي هم بگيرند. اگر غربي‌ها حاضر به فروش سوخت 20 درصد براي توليد داروها مي‌بودند ايران اصولا نيازي به توليد سوخت 20 درصد نياز پيدا نمي‌كرد اما حق توليد اين سوخت 20 درصد براي ما وجود دارد و كسي نمي‌تواند آن را ناديده بگيرد.

اين كارشناس مسائل بين‌الملل، افزود: غربي‌ها بايد تمام اموال ايران را آزاد كنند و علاوه بر آن بايد به دليل بلوكه كردن اموال ايران و تحريم دارويي و ساير تحريم‌ها كه مغاير مصوبات شوراي امنيت و حقوق بين‌الملل است، خسارت پرداخت كنند و اين خسارات را جبران كنند.

قديري ابيانه، با انتقاد از سنگ‌اندازي‌هاي اخير فرانسه در مذاكرات ميان ايران و 1+5، گفت: متأسفانه فرانسه در سال‌هاي گذشته خصومت خود را با ايران به نمايش گذاشت. از كمك نظامي به صدام در جنگ ايران و عراق گرفته تا صدور خون‌هاي آلوده به ايدز كه آقاي فابيوس در آن دست داشته است، اما آنها همواره در خصومت با ايران شكست خوردند و مواضع اخير فرانسه درباره ايران قبلا توسط تمامي كشورها اتخاذ شده ولي با اين وجود ايران به پيشرفت‌هاي هسته‌اي خود ادامه داد.

وي گفت: مواضع اين چنيني فرانسه تنها حيثيت اين كشور را در جهان به عنوان يك كشور مستقل زير سوال مي‌برد. امروز فرانسه به جايي رسيده است كه به پادوي رژيم صهيونيستي تبديل شده است كه اين دور از شأن ملت و تاريخ فرانسه است كه اين امر نشان دهنده نفوذ رژيم صهيونيستي در اركان حكومت فرانسه است.

كارشناس مسائل بين‌الملل در پايان با تأكيد بر اينكه غربي‌ها دست از خصومت ايران برنخواهند داشت ، گفت: غربي‌هاعادت كرده‌اند تا رفاه خود را با استثمار ملل مسلمان تأمين كنند كه اين مسير با بيداري اسلامي در حال مسدود شدن است.ما نبايد تصور كنيم كه غربي‌ها حتي اگر دست از تحريم بردارند دشمني‌ها به دوستي تبديل شده است. اما ما توان تبديل كردن تهديد به فرصت را داريم و فشارهايي هم كه به ملت ايران مي‌آيد بي تأثير است و ملت ايران تسليم اين فشارها نمي‌شود. ملت از حقوق خودش كوتاه نمي‌آيد و به هيچ وجه تسليم تهديد و فشار غرب نمي‌شود. بهتر است كه غرب از فرصت مذاكرات استفاده كند و با حفظ آبرو از مواضع شكست خورده خود عقب‌نشيني كند.

انتهاي پيام/

شنبه 2 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن