تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798768753




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سئو یا تبلیغات گوگل، کدام یک برای کسب و کار شما بهتر است؟


واضح آرشیو وب فارسی::


سئو بهتر است یا تبلیغات گوگل

سئو بهتر است یا تبلیغات گوگل؟

این روزها با بیشتر شدن آگاهی مردم نسبت به درآمدهایی اینترنتی، اکثرا این سوال ذهنوشون را مشغول کرده است که آیا سئو بهتر است یا تبلیغات گوگل (گوگل ادوردز)؟

کدام یک ارزش بیشتری برای سرمایه گذاری دارد و میتوان روی آن حساب کرد و به درآمد بالایی اینترنتی رسید، تبلیغات گوگل یا سئو؟ 

امروز قرار است با مطالعه این مقاله یک تصمیم بزرگ برای کسب و کار خودتان بگیرید و به جواب سوال خود، اینکه آیا تبلیغات گوگل بهتر است یا سئو؟ برسید. ابتدا به توضیح سئو چیست و تبلیفات گوگل ادوردز چیست؟ میپردازیم و سپس به مزایا، معایب و همچنین به مقایسه آنها خواهیم پرداخت.

سئو چیست؟

سئو یعنی بهینه سازی یک سایت برای موتورهای جستجوگر است. هر سایتی برای اینکه بتواند بصورت ارگانیک در نتایج برتر گوگل قرار بگیرد، باید سئو سایت خود را مطابق با قوانین و مقررات گوگل انجام دهد.

سئو به چند بخش: سئو داخلی، سئو خارجی، سئو تکنیکال و سئو محلی تقسیم میشود و هر یک از این بخش ها به چند قسمت و زیر شاخته تقسیم میشوند، که باید بصورت برنامه ریزی شده و طبق اصول بر روی یک سایت انجام شود تا نتیجه مثبتی داشته باشد.

در کل گوگل بیش از 200 فاکتور و هزاران نکته برای رتبه بندی سئو سایت ها در نظر میگیرد و در هر حوزه ای با توجه به میزان رقابت، وب سایتی جایگاه بهتری بدست می آورد که فاکتورهای بیشتری را نسبت به رقبا بصورت اصولی و قانونی انجام داده باشد.


سئو یا تبلیغات گوگل

بگذارید با یک مثال ساده به توضیح سئو بپردازیم

اگر در یک حوزه ای فعالیت میکنید که هنوز رقبای شما به صورت سنتی کار میکنند و به صورت آنلاین از طریق اینترنت درآمدی ندارند، باید بگوییم که شما، کار نسبتا آسانی دارید و با کمی کار کردن بر روی سئو سایت خود میتوانید به نتایج برتر برسید. در این گونه کسب و کارها بدلیل نبود رقابت زیاد میتوان با انجام دادن چندین فاکتور سئو مانند تولید محتوای با کیفیت و سئو داخلی با کمترین هزینه در مدت زمان کمی به نتایج برتر و درآمد خوب رسید.

ولی در حوزه هایی مانند: گردشگری، لوازم خانگی، دیجیتال، آموزش و غیره به دلیل رقابت زیاد، باید ماه ها یا بالای یک سال زمان و هزینه صرف کنید. چرا که شما رقبای بزرگی مانند دی جی کالا و غیره دارید که هزینه و زمان بیشتری گذاشته اند و فاکتورهای بیشتری از سئو را انجام داده اند. در کل هر چقدر رقبای شما بیشتر و سرسخت تر باشند، باید اقدامات بیشتر، زمان و هزینه زیادی بپردازید.

تبلیغات گوگل ادوردز چیست؟

 در روش تبلیغات گوگل ادوردز شما با پرداخت هزینه به گوگل در نتایج برتر دیده میشود و تا زمانی که پول بدهید، در نتایج هستید و هنگامی که موجودی شما تمام شود از نتایج حذف میشود.

وقتی شما تصمیم بگیرید که از تبلیغات گوگل استفاده کنید، دیگر نیازی به سئو و بهینه سازی سایت و انجام تمام فاکتورهای گوگل ندارید. تنها کافیست یک سایت طراحی کنید و چند صفحه بسازید و محتوا در آن قرار دهید و کمتر از 24 ساعت در نتایج برتر گوگل قرار بگیرید.

گوگل ادوردز به این صورت است که شما یک حساب کاربری ایجاد میکند و موجودی خود را شارژ میکنید (مثلا 10 میلیون). سپس کلمات کلیدی مد نظر خود را برای نمایش در نتایج برتر انتخاب میکنید. گوگل کلمات هدف شما را در نتایج نشان میدهد و به ازای هر کلیکی که دریافت میکنید، از حساب شما کم میشود،  به همین دلیل است که به آن تبلیغات کلیکی هم میگویند. (هزینه کلیک با توجه به میزان رقابت و حوزه کسب و کارها متفاوت است)

در نهایت تا زمانی که شما موجودی دارید در نتایج دیده میشوید، ولی هر موقع موجودی شما تمام شود از نتایج خارج میشوید.

مقایسه تبلیغات گوگل با سئو 


مقایسه تبلیغات گوگل با سئو 

اگر بخواهیم به صورت کلی بیان کنیم که تبلیغات گوگل بهتر است یا سئو؟ باید بگوییم که هر کدام از آنها مزایا و معایب خاص خودشان را دارند و این شما هستید که با توجه به برنامه ریزی و استراتژی های کاری خود باید یکی از آنها و یا هر دو را انتخاب کنید. پس ما در ادامه به مقایسه، مزایا، و معایب هر کدام از این روش ها میپردازیم و شما با داشتن آگاهی بیشتر، بهتر میتوانید تصمیم بگیرید که آیا سئو بهتر است یا تبلیغات گوگل؟

1- ورودی سئو برای دراز مدت رایگان و بصرفه تر  است

شاید الان یکم برای شما گیج کننده باشد و بگویید که مگر سئو رایگان هم داریم! همان طور که گفتیم در تبلیغات گوگل ادوردز برای دیده شدن در نتایج برتر باید به ازای هر کلیک به گوگل هزینه پرداخت کنید و با توجه به سختی کلمه کلیدی میزان هزینه شما متفاوت خواهد بود.

اما اگر شما سئو سایت را انجام داده باشید و به صورت ارگانیک به نتایج برتر رسیده باشید، دیگر لازم نیست به ازای هر کلیک هزینه پرداخت کنید و تمام کاربرانی که وارد سایت میشوند رایگان خواهد بود . ولی خب باز هم برای رسیدن به نتایج برتر باید هزینه تولید محتوا و سئو پرداخت کنید تا به این مرحله برسید. ولی بصورت کلی در دراز مدت هزینه سئو در مقایسه با تبلیغات گوگل بسیار ناچیز است. پس نتیجه میگیریم که سئو برای کسب و کارهایی که برنامه ریزی دراز مدت دارند و میخواهند سرمایه گذاری کنند و بعد از چند ماه به درآمد برسند، مناسب است. ولی مشاغلی که میخواهند سریعا به درآمد برسند و وقت چندانی برای سئو سایت خود ندارند تبلیغات گزینه مناسبی است، به شرطی که هزینه تبلیغات را داشته باشند.

2- سئو به زمان بیشتری نیاز دارد.

یکی از مهمترین تفاوت بین سئو و تبلیغات گوگل پس از هزینه بدون شک زمان است. سئو کردن سایت نیاز به زمان دارد و حوصله بیشتری را میطلبد. با توجه به میزان رقابت در هر حوزه و سختی کلمات کلیدی، میتوان گفت زمان به نتیجه رسیدن هر حوزه ای متفاوت خواهد بود. بطور کلی اگر تمام نکات و فاکتورهای گوگل به نحو احسن انجام شود، معمولا سئو اصولی به 6 الی 18 ماه زمان نیاز دارد که به نتایج برتر برسد. ولی اگر بعد از چند ماه کار کردن به رتبه های نخست برسد، جایگاه و ترافیک سایت ثابت خواهد بود و به آسانی جایگاه خود را از دست نمیدهد، که این یکی از مزایای بزرگ سئو محسوب میشود.

در مقابل تبلیغات گوگل به زمان نیاز ندارد و فقط با شارژ کردن حساب و انتخاب کلمات کلیدی هدف میتوانید در عرض چند دقیقه در نتایج برتر گوگل قرار بگیرید.

3- هدف گیری کلمات

در تبلیغات گوگل ادوردز میتوانید کلمات کلیدی خود را مشخص و مورد هدف قرار دهید و برای هر کدام با در نظر گرفتن بودجه مشخصی در نتایج برتر گوگل دیده شوید. اما در سئو اینگونه نیست و برای هر کدام از کلمات کلیدی که مد نظرتان است،  باید بصورت جداگانه برای آنها تلاش و هزینه کنید.

۴- قابلیت بیشتر تبلیغات گوگل در نتایج

بگذارید با یک مثال ساده این موضوع را توضیح دهیم.

وقتی کاربران یک کلمه کلیدی مثلا (خرید گوشی سامسونگ A75) را جستجو میکنند در هر صفحه از نتایج گوگل 10 سایت دیده میشود. 4 نتیجه مربوط به وب سایت هایی است که از تبلیغات گوگل استفاده میکنند و 6 نتیجه مربوط به سایت هایی میشود که به صورت ارگانیک و با سئو به نتایج برتر رسیده اند. در نتایج ارگانیک (سئو شده) عنوان، دیسکریپشن و برخی از کدهای اسکیما نمایش داده میشود، در مقابل در نتایج تبلیغات ادز علاوه بر موارد ذکر شده، شماره تماس، آدرس، لوکیشن، لینک به صفحات داخواه و غیر نمایش داده میشود که خودش به نوعی یکی از مزیت های تبلیغات گوگل است. 

نتیجه گیری:

در این مقاله به توضیح اینکه آیا سئو بهتر است یا تبلیغات گوگل؟ پرداختیم و همچنین مزایا و معایب هر کدام از آنها را بیان کردیم، اگر تا انتها این مقاله را مطالعه کردید و میخواهید به یک جواب قطعی برسید، پیشنهاد شرکت سئو سایت سئو موشک به این که سئو یا تبلیغات گوگل، کدام بهتر است؟ باید بگوییم که اگر میخواهید یک سرمایه گذاری بلند مدت داشته باشید و به درآمد بلند مدت برسید، سئو یکی از بهترین روش های تبلیغاتی است که ماندگاری بالایی دارد و نسبت به هزینه ای که میکنید درآمد بیشتری کسب خواهید کرد.

اما اگر از جمله افرادی هستید که میخواهید سریعتر به نتایج برتر گوگل و درآمد برسید، تبلیغات گوگل ادوردز گزینه مناسبی است. اما توصیه حرفه ای و نهایی سئو موشک به اینگونه افراد این است که در کنار تبلیغات گوگل میتوانید بر روی سئو سایت خود نیز کار کنید و علاوه بر اینکه از طریق تبلیغات درآمد سریع دارید، پس از مدتی بصورت ارگانیک به نتایج برتر گوگل خواهید رسید و میتوانید تبلیغات گوگل را کاهش دهید.

اگر هر گونه سوالی درباره سئو یا تبلیغات گوگل داشتید، میتوانید به سایت seomoshak.com مراجعه کنید، تا از مشاوره رایگان کارشناسان سئو موشک نهایت بهره را ببرید. همچنین اگر به یادگیری سئو علاقه مند هستید، میتوانید از آموزش سئو سایت حرفه ای و رایگان سئو موشک استفاده کنید.

منبع: seomoshak.com






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 192]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن