تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى‏لله‏ عليه ‏و ‏آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798444523




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

"تقدیر از اسباب‌بازی‌های شناختی با اعطای «نشان هوشا»: الزامی برای دریافت این نشان"


واضح آرشیو وب فارسی::

در یک نشست خبری در دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر محمد مهدوی، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، اعلام کرد که «نشان هوشا» در حوزه اسباب‌بازی‌های شناختی به افراد اعطا می‌شود.



او افزود که معاونت علمی ریاست جمهوری اقداماتی را در نظر گرفته است تا حوزه‌های فناوری اولویت‌دار را از طریق توسعه زیرساخت‌ها و تسهیل در ورود به بازارها حمایت کند. این اقدامات به منظور ارتقاء فناوری و توسعه زمینه‌های مرتبط با حوزه‌های اولویتی است که توسط معاونت علمی ریاست جمهوری تعیین شده‌اند.

نشان هوشا، یک افتخار و تقدیر برای افرادی است که در حوزه اسباب‌بازی‌های شناختی به عنوان بستری برای توسعه هوش، تفکر و تمرکز در کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کنند. این اعطای نشان، نشان‌دهنده تلاش‌ها و دستاوردهای برجسته در این حوزه است و برای تشویق و پشتیبانی از فعالیت‌های مرتبط با حوزه شناختی انجام می‌شود.

وی در حوزه‌های اولویت دار معاونت علمی، علوم شناختی را بسیار مهم و حیاتی می‌داند. این حوزه در سال‌های گذشته با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی سندی به نام "راهبرد علوم شناختی" به تأیید رسیده است.

وی اظهار داشته است که تاکنون سه دوره در توسعه علوم شناختی پشت سر گذاشته شده است. در دوره نخست، تمرکز بر توسعه حوزه علم و فناوری با استفاده از سند راهبردی بوده و تلاش‌ها برای شناخت و آموزش نیروی انسانی در این زمینه انجام شده است. در دوره دوم، تمرکز بر روی پژوهش‌های هدفمند و ایجاد زیرساخت‌هایی مانند آزمایشگاه ملی مغز قرار گرفته است.

مهدوی افزود که در دوره سوم، ستاد توسعه علوم شناختی سعی می‌کند با بهره‌گیری از نیروی انسانی موجود در کشور، قابلیت‌ها و توانمندی‌های موجود را به منظور ایجاد تأثیرگذاری در محصولات و خدمات بهره‌وری قرار دهد و استانداردها را توسعه دهد.

دبیر ستاد توسعه علوم شناختی با یادآوری فعالیت‌های رایج در حوزه‌های تربیت نیروی انسانی و تعاملات بین‌المللی، اعلام کرد که به منظور ارائه محصولات و خدمات به بازار، از طریق ارائه حمایت‌های مالی به شرکت‌ها مانند سرمایه‌گذاری اولیه، اقداماتی انجام می‌دهند.

مهدوی بیان کرد که به‌علاوه، نیاز به سازماندهی و استانداردسازی در این حوزه وجود دارد. به همین دلیل، نهاد اعتباربخشی با همکاری دستگاه‌هایی مانند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ستاد علوم شناختی تشکیل شده است. این نهاد محصولات و اسباب‌بازی‌های تولید شده را ارزیابی می‌کند.

دکتر محمد مهدوی، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، تأکید کرد که اسباب‌بازی‌هایی که شرایط لازم را دارند، می‌توانند «نشان هوشا» را دریافت کنند. این نشان، یک استاندارد برای اسباب‌بازی‌های حوزه شناختی است و در سه سطح طلایی، نقره‌ای و برنز به طراحان این اسباب‌بازی اهدا می‌شود.

در حال حاضر، دریافت نشان هوشا برای سازندگان اسباب‌بازی اختیاری است، اما به تدریج این امر برای آن‌ها الزامی خواهد شد، همانطور که دکتر مهدوی توضیح داد.

وی افزود که اعطای این نشان محدود به اسباب‌بازی‌ها نیست بلکه شامل آزمون‌ها نیز می‌شود که به تدریج در فرآیند ارزیابی‌ها مورد استفاده قرار خواهند گرفت.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 281]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن