تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كسى، به هدايتى راهنمايى كند، پاداشى را كه براى پيروان هدايت وجود دارد، براى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798510137




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شرکت بلژیکی(Elia) به تازگی اعلام کرده است که مجوز ساخت و ساز برای جزیره پرنسس الیزابت، اولین و تنها جزیره هوش مصنوعی جهان، را دریافت کرده است.


واضح آرشیو وب فارسی::

ساخت و ساز در اولین جزیره هوش مصنوعی جهان در حال حاضر به تصویب رسیده است. شرکت الیا، یک شرکت بلژیکی، اعلام کرده است که مجوز ساخت و ساز در جزیره پرنسس الیزابت، اولین و تنها جزیره هوش مصنوعی جهان، به دست آمده است. این جزیره واقع در فاصله ۴۵ کیلومتری از ساحل قرار دارد و به سیستم برق خشکی بلژیک متصل شده و از طریق مزارع بادی جدید و اتصالات اضافی از بریتانیا و دانمارک به شبکه برق کشور متصل می‌شود. این جزیره توسط هوش مصنوعی اداره می‌شود و مدیریت امور آن به وسیله این فناوری صورت می‌گیرد. برای توسعه این پروژه، شرکت الیا درخواست مجوز را در ژانویه ۲۰۲۳ ارائه داده بود و در حال حاضر این مجوز به دست آمده است.



تین ون در استراتن، وزیر انرژی بلژیک، اعلام کرده است که بلژیک در توسعه نیروگاه‌های بادی دریایی یا فراساحلی پیشگام و پیشرو است. این کشور اقدام به ایجاد جزیره انرژی جدیدی کرده است که ظرفیت بادی دریایی در دریای شمال بلژیک را چهار برابر افزایش داده و ارتباطات جدیدی با کشورهای اطراف ایجاد کرده است. این جزیره انرژی به عنوان یک قطب انرژی بادی فراساحلی در نظر گرفته می‌شود و به تأمین انرژی پایدار و مقرون به صرفه برای خانواده‌ها و شرکت‌های بلژیکی کمک می‌کند. همچنین، این طرح باعث تبدیل دریای شمال به یک نیروگاه انرژی سبز می‌شود.

شرکت الیا در حال ساخت پایه‌های بتنی این جزیره در مکانی به نام Vlissingen در بندر دریای شمال است. این پروژه با همکاری شرکت‌های ساخت و ساز دریایی بلژیکی مانند DEME و Jan De Nul انجام می‌شود.

الیا در حال حاضر به تکمیل طراحی جزیره ای پرداخته و طراحی‌هایی را توسعه می‌دهد که هوای طبیعت را جهت حفاظت از حیات وحش دریایی و خشکی جزیره در بر گیرد. این طراحی با همکاری متخصصان خارجی توسعه داده شده است تا اقداماتی برای افزایش تنوع زیستی در جزیره و مناطق اطراف آن انجام شود. تین ون در استراتن تأکید کرده است که طرح‌های ساخت و ساز جدید نباید تأثیرات زندگی دریایی را نادیده بگیرند و او شرکت الیا را به خاطر کارهای انجام شده در جهت حفاظت و حتی احیای زیست دریایی تحسین کرده است.

افزایش تولید انرژی در بلژیک

به طور کلی، جزیره پرنسس الیزابت تأثیر زیادی بر تولید انرژی در بلژیک خواهد داشت.

وینسنت ون کوئیکن‌بورن، معاون نخست‌وزیر بلژیک، اعلام کرده است که این کشور قصد دارد به توسعه مناطق فراساحلی در دریای شمال به عنوان مرکز انرژی پیشروی بلژیک ادامه دهد و جزیره پرنسس الیزابت نقش مهمی در این فرآیند داشته باشد.

وی این جزیره را دومین منطقه بادی فراساحلی معرفی کرده و گفته است که اولین توربین‌های بادی در سال ۲۰۲۸ راه‌اندازی می‌شوند و به بسیاری از ساکنان کشور انرژی سبز فراساحلی بیشتری ارائه خواهند داد.

این پروژه همچنین برای اولین بار در دنیا توربین‌های بادی را در مناطق حفاظت شده دریایی نصب می‌کند.

ون کوئیکن‌بورن نیز تعهد شرکت الیا به طراحی فراگیر و دوست‌دار محیط زیست که از محیط زیست دریایی محافظت می‌کند، تحسین کرده و تکمیل این پروژه حدود دو سال زمان خواهد برد و در دوره زمانی از مارس ۲۰۲۴ تا اوت ۲۰۲۶ ادامه خواهد داشت.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 419]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن