محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1832802184
خونخواهی از قاتلان و ظالمان در حق امام حسین(ع) توسط حضرت مهدی(عج)
واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی: مسئله انتقام گرفتن از قاتلان و ظالمان در حق امام حسین(ع) توسط حضرت مهدی(عج) و خونخواهی و طلب خون سیدالشهدا و قاتلان آن عزیز ازجمله مباحث مهم در جریان ظهور حضرت مهدی(عج) است.
امام زمان (عج) منتقم خون سید الشهدا (ع)
قیام امام حسین(ع) و حضرت مهدی(عج) دو بحث مرتبط و گره خورده با یکدیگر است که در این باب مطالب بسیاری موجود است، در این میان یکی از اصلی ترین مطالب که متصل کننده این دو عزیز به یکدیگر است، مسئله انتقام گرفتن از قاتلان و ظالمان در حق امام حسین(ع) توسط حضرت مهدی(عج) و خونخواهی و طلب خون سید الشهدا و قاتلان آن عزیز است.
در قرآن آمده است: "و من قتل مظلوماً فقد جعلنا لولیه سلطاناً فلا یسرف فی القتل انه کان منصورا" و آن کس که مظلوم کشته شده، ما به ولی او حکومت دادیم که در کشتن اسراف و زیاده روی نکند، که او از جانب ما منصور و مورد حمایت است.
در ینابیع الموده در تفسیر این آیه مبارکه آمده است که این آیه در باره امام حسین(ع) و حضرت مهدی(عج) نازل شده است. از امام محمدباقر(ع) روایت است که آن حضرت فرمود: حسین(ع) مظلوم کشته شد و ما اولیاء و وارث خون او هستیم و قائم ما خون خواهی حسین(ع) خواهد کرد. پس هرکس که به کشتن آن حضرت راضی بوده است، به قتل می رساند تا آنجا که خواهند گفت: او در کشتار اسراف می کند.
و نقل شده است که آن حضرت فرمود: منظور از "و من قتل مظلوماً" حسین بن علی(ع) است که مظلوم کشته شد .... و سپس فرمود: و اما منظور از اسراف در کشتار، این است که اشخاص دیگری غیر از قاتل اصلی او کشته شود و اما مقصود از "انه کان منصورا" این است که حضرت قائم، که ولی حقیقی حسین(ع) و مردی از دودمان رسول خدا(ص) است، از دنیا نمی رود تا اینکه به پیروزی کامل برسد.
مردی از تفسیر آن آیه شریفه(سوره اسراء آیه 33) از امام صادق(ع) سئوال کرد. حضرت فرمود: "منصور، قائم آل محمد است که ولی خون حسین(ع) است و چون ظهور نماید، اقدام به خون خواهی حسین کند و دشمنان را بکشد و اگر همه اهل زمین را به قتل برساند، اسراف نکرده است و معنای "فلایسرف فی القتل" این است که او هرگز به کاری که اسراف محسوب شود، دست نمی آلاید. سپس فرمود: به خدا سوگند که حضرت قائم، بازماندگان و ذراری کشندگان حضرت حسین(ع) را به واسطه کردار پدران و اجدادشان خواهد کشت.
در کتاب "عیون الاخبار" از عبدالسلام بن صالح هروی روایت کرده است که گفت: به امام رضا(ع) عرض کردم که نظرتان درباره این حدیث که از امام صادق(ع) روایت شده است، چه می باشد؟ حضرت فرمود: "درست است" گفتم: پس معنای این آیه که می فرماید "و لا تزر وازره اخری" ( هیچ کس بار گناه دیگری را به دوش نخواهد کشید) چه می شود؟ فرمود "خداوند در تمام گفتارهایش راست و درست فرموده است، لکن فرزندان قاتلان حسین(ع) کسانی هستند که از کردار پدرانشان راضی هستند و به آن افتخار می کنند و هر کس که از کاری راضی باشد، مثل آن است که آن را انجام داده است و اگر کسی در شرق عالم کشته شود و دیگری در غرب عالم، به این قتل راضی و خشنود باشد، نزد خدای تعالی با قاتل شریک خواهد بود. از این رو حضرت قائم(عج) آنها را به قتل می رساند.یالثارات الحسین شعار یاران مهدی(عج)
یالثارات الحسین شعار یاران مهدی(عج) ندای خونخواهی امام حسین(ع) است. این جمله، شعار یاوران حسین(ع) و شعار فرشتگانی است که کنار قبر او تا ظهور امام زمان(عج) می مانند. نیز شعار حضرت مهدی است؛ هنگامی قیام برای انتقام خون شهدای کربلا. در قیام مختار هم این شعار مطرح بود .زیارت ناحیه مقدسه، خونگریه و سوگنامه نامه حضرت مهدی(عج) در مصائب امام حسین(ع)
زیارت ناحیه مقدسه خونگریه و سوگنامه حضرت مهدی(عج) و مرثیه بلند آن بزرگوار بر مصائب و رنج های جدش اباعبدالله الحسین(ع) در عاشورا است. این زیارت ترسیم و توصیف لحظه های شهادت امام حسین(ع)، غربت و مظلومیت اهل بیت(ع)، معتبرترین، مستندترین و بلندترین روضه ای است که از زبان معصوم منتقم و خونخواه سیدالشهداء به ما رسیده است.
این مرثیه از زبان کسی است که صحنه ها و لحظه های عاشورا، هر روز مقابل نگاه اوست و او از پس پرده های اشک، حنجره ای عطش زده در آزمندی خنجر قساوت و خیمه هائی در آستانه آتش و شیون را نظاره می کند. زیارت ناحیه مقدسه، گزارش عاشورا است گزارشی که در آن دقائق و صحنه های جزئی نیز توصیف شده است.زیارت عاشورا و یاد حضرت مهدی(عج)
زیارت عاشورا که ازسوی امام محمدباقر(ع) به شیعیان و شیفتگان تعلیم داده شده، مضامین والایی دارد و در دو قسمت از آن، از خونخواهی حسین(ع) در رکاب حضرت مهدی(عج) خبر می دهد "ان یرزقنی طلب ثارک مع امام منصور من اهل بیت محمد(ص)" و "ان یرزقنی طلب ثاری امام هدی ظاهر ناطق بالحق منکم" مقصود از امام منصور، حضرت ولی عصر(عج) است.
علت نامگذاری حضرت به منصور این است که ایشان در طلب خون جدشان یاری می شود. امام باقر(ع) در شرح آیه شریفه، "و من قُتل مظلوما" فرمودند: "مهدی(عج) منصور نامیده شد، همان طور که احمد به محمد(ص) و عیسی به مسیح(ع) نام گذاری شده است.
مرحوم محدث نوری حکایت سید رشتی را چنین نقل می کند که حضرت مهدی(عج) به سید دستور خواندن نافله، زیارت جامعه و زیارت عاشورا را می دهد و پس از آن می فرماید: شما چرا نافله نمی خوانید؟ نافله، نافله، نافله! شما چرا عاشورا نمی خوانید؟ عاشورا، عاشورا، عاشورا! شما چرا جامعه نمی خوانید؟ جامعه، جامعه، جامعه!گریه و سرخی آسمان در روز عاشورا و هنگام ظهور حضرت مهدی(ع)
پدیدار شدن سرخی در آسمان و گسترش آن در آفاق آسمان از نشانه های ظهور حضرت مهدی یاد شده است و این از آثار و نشانه های خشم خدا بر زمینیان است که نظیر آن در روز عاشورا پس از شهادت امام حسین(ع) پدیدار شد. ابوالعلاء در این مورد می گوید: بر افق آسمان، دو شاهد از خون مقدس علی(ع) و فرزندش موجود است. در روایتی آمده است: قائم قیام نمی کند، جز هنگامی که چشم دنیا در آورده شود و سرخی آسمان پدید آید که آنها اشک های خونبار حاملان عرش است که برای مردم زمین از چشم آسمان می بارد.
زراره از حضرت صادق(ع) روایت می کند: آن حضرت فرمود: آسمان بر حسین(ع) چهل روز خون گریست و زمین چهل روز گریه کرد تا اینکه سیاه و تاریک شد و خورشید چهل روز گریست و سرخ گشت و فرشتگان چهل روز گریستند و ....
شیخ ابوالقاسم جعفر بن قولویه به استناد از ابی عبدالله(ع) روایت کرده که: هشام بن عبدالملک از خلفای بنی امیه سوی پدر من (امام محمدباقر(ع)) فرستاد و او را به شام برد و از ایشان سئوال کرد که آن شبی که حضرت علی(ع) کشته شد مردمی که در آن شهر نبودند چگونه آگاه شدند بر قتل وی و به چه نشان دانستند؟ ( بلاد دور از کوفه پیش از آنکه چاپار و پیک بتواند خبر رساند) امام محمدباقر(ع) فرمود: چون آن شب که امیرالمومنین حضرت علی(ع) شهید شد هیچ سنگ از زمین برنداشتند مگر زیر آن خون تازه بود و آن شب که حسین بن علی(ع) شهید شد همان علامت پدیدار گشت.
شیخ ابوالقاسم جعفربن قولویه قمی از زهروی روایت کرده است که: چون حسین بن علی(ع) کشته شد سنگی در بیت المقدس نماند مگر زیر آن خون سرخ تازه یافتند.خاک سپاری حضرت مهدی(عج) توسط امام حسین(ع) با هفت تکبیر
امام صادق(ع) می فرمایند: "چون معرفت و ایمان حضرت مهدی(عج) در دل های مردم استقرار یافت مرگ حضرت حجت(عج) فرامی رسد. پس حضرت امام حسین(ع) متولی غسل و کفن و حنوط و دفن ایشان خواهد شد و هرگز غیر از وصی، وصی را تجهیز و آماده خاک سپاری نمی کند."
با هفت تکبیر بر جنازه حضرت علی(ع) نماز خواندند و این عمل پس از ایشان، فقط بر جنازه حضرت مهدی(عج) جایز است امیرالمومنین(ع) بر امام حسن(ع) وصیت کرد که "پس ازکفن و حنوط و بردن تا موضع قبر شریف، بر من نماز کن و هفت تکبیر بگو. بدان که این عمل برای احدی غیر از من، حلال نیست، مگر بر حضرت قائم(عج) که اسم او مهدی و از فرزندان برادر تو ، حسین است."عاشورا روز ظهور حضرت مهدی(عج)
امام باقر(ع) می فرمایند: "گویا قائم را می بینم که روز عاشورا، روز شنبه، بین رکن و مقام ایستاده و جبرائیل پیش روی او ندا می کند."
امام صادق(ع) نیز فرمود: "قائم در شب بیست و سوم ماه رمضان به نامش ندا می شود و در روز عاشورا، روزی که حسین بن علی در آن کشته شد، قیام خواهد کرد."روز عاشورا و یاد کردن حضرت مهدی(عج)
امام باقر(ع) می فرماید: یکدیگر را در روز عاشورا این گونه تعزیت دهید.
خداوند اجر ما و شما را در مصیبت حسین(ع) بزرگ گرداند و ما و شما را، از کسانی قرار دهد که به همراه ولی اش، امام مهدی از آل محمد(ص)، طلب خون آن حضرت کرده، به خون خواهی او برخیزیم.روز عاشورا و عزاداری حضرت مهدی(عج) برای امام حسین(ع)
خود حضرت مهدی(ع) نیز در زنده نگه داشتن یاد عاشورا می کوشد، گواه آن داستان علامه بحرالعلوم است که با آن کهولت سن و موقعیت علمی و اجتماعی، در صف سینه زنان امام حسین(ع) با وضعیتی خاص ظاهر می شود و وقتی از او می پرسند چرا چنین عزاداری می کنید؟ می فرماید: با رسیدن به دسته سوگواران چشمم به امام عصر حضرت مهدی(عج) افتاد و دیدم آن حضرت با سر و پای برهنه در میان انبوه عزاداران، در سوگ پدرش امام حسین(ع) با چشمانی اشک بار به سر و سینه می زند؛ به همین جهت قرار از کفم رفت و چنین به سوگواری پرداختم .نقش زنان در هر دو قیام امام حسین(ع) و حضرت مهدی(عج)
نقش زنان، در هیچ حرکتی از حرکت های اسلامی و شیعی - از صدر اسلام تاکنون - به اهمیت و برجستگی نقش زن در قیام "عاشورا" نبوده است. "عاشورا" تنها صحنه ای است که در آن "زن"، در متن قراردارد و نه حاشیه و نقش زن شیعی در آن، پررنگ و پرحضور است و شاید یکی از رمزهای جاودانگی آن همین باشد. نقش "زینب"، این شیرزن دریا دل کربلا و همسر و دختران امام حسین(ع)- به عنوان پیام آوران واقعه عاشورا، از جایگاه خاصی برخوردار است.
مرحوم حاج شیخ ملاسلطان علی تبریزی - که ازجمله عابدان و زاهدان بود - در عالم رؤیا خدمت امام زمان(ع) رسید و عرض کرد: آیا اینکه فرمودید: "فلاندبنک صباحا و مساء و لابکین لک بدل الدموع دما" صحیح است؟
فرمود: آری، صحیح، عرض کردم: آن کدام مصیبت است که به جای اشک، خون گریه می کردید؟ آیا مصیبت حضرت علی اکبر است؟ حضرت فرمود: اگر علی اکبر هم بود، در این مصیبت خون می گریست . - آیا مصیبت حضرت عباس است؟ - اگر عباس هم بود، در این مصیبت خون می گریست. - آیا مصیبت حضرت سیدالشهدا(ع) است؟ - اگر سیدالشهدا(ع) هم بود، در این مصیبت خون می گریست. - پس کدام مصیبت است؟ فرمودند : مصیبت اسیری زینب به همین خاطر است که فرموده اند: کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود.سازش ناپذیری امام حسین(ع) و حضرت مهدی(عج)
امام حسین(ع) در رد درخواست یزید بر بیعت، با قاطعیت می گوید: "مثلی لایبایع مثله" حضرت مهدی(ع) نیز با هیچ کس سر سازش ندارد. امام باقر و صادق(ع) می فرمایند: "لیس شانه الا السیف، او فقط شمشیر را می شناسد"، "یقتل اعداء الله حتی یرضی الله" دشمنان خدا را می کشد تا خدا راضی گردد.طلب یاری امام حسین(ع) و حضرت مهدی(عج)فریاد استنصار مهدی(ع)، نیز همواره بلند است. آیا کسی هست که مهدی آل محمد را یاری کند؟ آیا کسی هست عشق مرا در دل ها زنده کند؟ و انسان های بریده از مرا، با من پیوند زند؟
می گویند با شنیدن فریاد "هل من ناصر حسینی"، گهواره علی اصغر تکان خورد! آیا با شنیدن "هل من ناصر مهدوی" نیز، دلی هست که بلرزد و با امامش عهد و پیمانی ببندد و به کمک او برخیزد؟ آن هم در این عصر وانفسا؟
او در روز ظهور خود به دیوار کعبه تکیه داده بانگ برمی دارد: "ای مردم! ما از خداوند یاری می جوییم. هرکه می خواهد ما را اجابت کند. . . از شما می خواهم که به حق خدا و به حق رسول خدا و به حق خودم بر شما - که حق قرابت رسول الله(ص) است- ما را کمک کنید و کسانی را که به ما ظلم می کنند، از ما بازدارید که ما را ترسانده و بر ما ظلم کرده اند. از شهر و فرزندانمان جدا کرده، بر ما ستم روا داشتند و شوریدند. اهل باطل حقمان را گرفته، بر ما افترا بستند خدا را درباره ما در نظر آورید! ما را تنها نگذاشته، خوارمان نکنید. یاریمان کنید که خداوند شما را یاری می کند.
علاوه بر موارد مذکور در القاب "ثارالله"، "وتر الموتور" و "طریدالشرید" هر دو شریکند.
با فضیلت ترین اعمال شب ولادت حضرت مهدی(عج) زیارت امام حسین(ع) است
شب قدر که شب امام زمان(عج) است و ملائکه و روح بر او وارد می شوند و تقدیر و مقدرات یک سال را نزد ولی مطلق می آورند یکی از اعمال آن زیارت امام حسین(ع) است.باشگاه خبرنگاران مطالب مرتبط :نام تمامی قاتلان امام حسین (ع) و سرنوشت آنها بعد از حادثه کربلاانواع عزاداری امام حسین(ع) از دید ائمه/ رابطه کربلا با ظهور امام زمانبركات فراوان گریه بر سیدالشهدا علیه السلام10 شباهت عجیب حضرت یحیی(ع) و امام حسین(ع)گریه کننده بر امام حسین علیه السلام قطعاً بهشتی است؟!
شنبه 24 مهر 1395
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]
صفحات پیشنهادی
کدام القاب حضرت مهدی (عج) بر خونخواهی امام حسین (ع) دلالت می کند؟
جمعه های انتظار کدام القاب حضرت مهدی عج بر خونخواهی امام حسین ع دلالت می کند شناسهٔ خبر 3794583 - جمعه ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹ ۰۳ دین و اندیشه > آیین ها و تشکل های مذهبی jwplayer display inline-block; سالار شهیدان به فرزندش امام سجاد فرمود سوگند به خدا خون من از جوشش بزیارت حرم امام حسین و حضرت عباس (ع)، از راه دور
آستان قدس حسینی و شبکه جهانی الکفیل پایگاه اطلاع رسانی حرم حضرت اباالفضلالعباس علیهالسلام اقدام به نامنویسی از افراد جهت زيارت نیابتی نمودهاند این دو پایگاه اینترنتی صفحهای را برای تمامی محبان و مشتاقان زیارت اهل بیت در سراسر جهان که بعد مسافت مانع رسیدن ایشان به کآخرین حرفهای امام حسین با دخترش سکینه
امام حسین تشنه شد و تشنگی اش شدت یافت نزدیک فرات شد تا آب بنوشد مردی از بَنی اَبانِ بنِ دارِم گفت وای بر شما میان او و آب فاصله بیاندازید تا پیروانش به سوی او نیایند آن ها فاصله انداختند امام فرمود خداوندا تشنه اش گردان گریه سکینه بر شهادت پدرامام حسین تشنه شد و تشاولین شهید در راه حرکت امام حسین (ع) به سوی کوفه
اولین شهید نهضت عاشورا در نزدیکی کوفه به شهادت رسید او پیکی از جانب امام حسین ع به سمت کوفیان بود اولین شهید در راه حرکت امام حسین ۱ در برخی از منابع تاریخی آمده پس از آنکه امام حسین ع از مکه خارج شد در نامۀ مسلم به دست آن حضرت رسید که در آن خواستار آمدن امام ع شده و اچرا در طول تاریخ از شخصیت مختار سقفی به عنوان منتقم خون امام حسین (ع) به درستی تجلیل نمی شود؟
چرا از مختار ثقفي كه به خون خواهي امام حسين ـ عليه السلام ـ تمام قاتلين ايشان را كشت به طور شايسته ياد نمي شود مختار ثقفي پرسش چرا از مختار ثقفي كه به خون خواهي امام حسين ـ عليه السلام ـ تمام قاتلين ايشان را كشت به طور شايسته ياد نمي شود پاسخ يكي از مردان نامي تاريخ اسلاماگر دعوت مردم کوفه نبود، آیا امام حسین قیام میکرد؟
پاسخ به سوالات دینی اگر دعوت مردم کوفه نبود آیا امام حسین قیام میکرد شناسهٔ خبر 3785102 - چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰ ۴۲ دین و اندیشه > آیین ها و تشکل های مذهبی jwplayer display inline-block; اگر یزید برای بیعت گرفتن از امام حسین ع فشار نمی آورد باز هم امام سکوت نمیرمضان سال 61 هجری و سیل نامه کوفیان به سمت امام حسین (ع)
در ماه مبارک رمضان سیل نامه های کوفیان به سمت امام حسین ع سرازیر شد کوفیان در صدد دعوت ایشان به کوفه بودند نامههای کوفیاندر دهم تا چهاردهم ماه مبارک رمضان سیل نامه های کوفیان به سمت امام حسین ع سرازیر شد کوفیان در صدد دعوت ایشان به کوفه بودند متن نامه هایی که بزرگان کوفهآخرینشب مراسمعزاداری در حسینیهامامخمینی
مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیهالسلام و یاران باوفای ایشان در حسینیهی امام خمینی رحمهالله در آخرین شب از این برنامه آغاز شد به گزارش ایسنا این مراسم هماکنون با بیان احکام توسط حجتالاسلام فلاحزاده شروع شده و پس از اذان مغرب با اقامه نماز جماعت مغرب و عآیا اشک بر مصائب امام حسین می تواند حق الناس را پاک کند؟
یکی از زیبایی ها و برجستگی های مهم آموزه های اسلامی توجه و اهتمام خاص به موضوع حق الناس است فرهنگ اسلامی برای افراد حقوق مشخصی را تعیین کرده که هیچ کس نمی تواند بدون جهت متعرض آن حقوق شود گریه بر امام حسین علیه السلام یکی از زیبایی ها و برجستگی های مهم آموزه های اسلامی توجهدلایل انحراف خواص در زمان امام حسین(ع) رفاهزدگی و دنیاطلبی بود
ساداتنبوی دلایل انحراف خواص در زمان امام حسین ع رفاهزدگی و دنیاطلبی بود شناسهٔ خبر 3792052 - دوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵ ۴۹ دین و اندیشه > همایش ها و میزگردها jwplayer display inline-block; زهره سادات نبوی گفت پس از درگذشت پیامبر ص یک تغییر بسیار شگرفی در نوع نگاه و نظر-
دین و اندیشه
پربازدیدترینها