تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر اراده قوى باشد، هيچ بدنى براى انجام دادن كار، ناتوان نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802956238




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام زمان بيشتر در چه مكان هايي از روي زمين رفت و آمد دارند؟


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
مسجد مقدس جمكران امام زمان بيشتر در چه مكان هايي از روي زمين رفت و آمد دارند؟

پرسمان مهدوي؛
امام زمان بيشتر در چه مكان هايي از روي زمين رفت و آمد دارند؟
گفتم كه روي ماهت از من چرا نهان است گفتا تو خود حجابي، ورنه رخم عيان است.



  به گزارش سرويس ديني جام نيوز، در اين كه امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف در زمان غيبت در چه مكان هايي رفت و آمد دارند بايد گفت:   از برخي روايات و حكايات معتبر چنين استفاده ميشود كه امام زمان ( عليه السّلام ) در عصر غيبت كبري، در مكان خاص و شهر معيني استقرار دايمي ندارد. و به طور ناشناس در بين مردم زندگي و رفت و آمد دارد.     چنان كه صيرفي از امام صادق ( عليه السّلام ) روايت ميكند كه فرمود: صاحب الامر ( عليه السّلام ) از اين جهت با يوسف ( عليه السّلام ) شباهت دارد كه برادران يوسف، با اينكه عاقل و دانا بودند و قبلاً هم با وي معاشرت داشتند، وقتي به محضرش شرفياب شدند، تا خودش را معرفي ننمود، او را نشناختند، و با اينكه بين او و يعقوب ( عليه السّلام ) بيش از هجده روز راه فاصله نبود، يعقوب از وي اطلاعي نداشت. پس چرا اين مردم انكار ميكنند كه خداوند همين عمل را نسبت به حجت خويش حضرت صاحب الامر (‌ عليه السّلام ) نيز انجام دهد؟! آن حضرت هم در بين مردم تردد ميكند و در بازارشان راه برود و بر فرششان قدم بگذارد ولي او را نشناسند، و به همين وضع زندگي كند تا خداوند به او اذن معرفي به مردم را بدهد.»(1)     از جمله شهرهايي كه به طور مسلم به مقدم مبارك امام زمان ( عليه السّلام) مزين شده است مدينه طيبه، مكة معظمه، نجف اشرف، كوفه، كربلا، كاظمين،‌سامرا، مشهد، قم و بغداد است و نيز مقام ها و مكان هايي كه آن حضرت تشريف فرما شدهاند متعدد است مانند مسجد جمكران، مسجد كوفه، مسجد سهله، ولي مكان معين و دايمي نميتوان براي حضرتش بيان كرد.     گفتم كه از تو پرسم نشان كويت گفتا نشان چه پرسي؟‌آن كوي بينشان است پس به طور خلاصه ميتوان گفت كه حضرت (ع) در روي زمين زندگي ميكنند و در محل هاي خاصي هم حضور پيدا كردهاند اما به هيچ وجه نميتوان گفت كه حضرت در كجا هستند و در آينده كجا حضور پيدا خواهند كرد.     ديدار و رويارويي با آن حضرت (ع) به سه صورت ممكن است پيش آيد:     1. ديدار حضرت مهدي ( عليه السّلام ) با عنوان غير واقعي ايشان، به طوري كه كاملاً براي ديدار كننده ناشناس باشد. اين گونه ديدار، به فراواني براي كساني كه در محل زندگي ايشان سكونت دارند و يا افرادي كه با ايشان برخورد مينمايند روي ميدهد.     2. ديدار با حضرت(ع) در عنوان حقيقي ايشان (در عنوان امامت) بدون اينكه اين امر را ملاقات كننده متوجه باشد و پس از پايان گرفتن ديدار متوجه گردد كه چه كسي را ملاقات كرده است. اين نوع ملاقات همان حالتي است كه اكثر ديدارهاي نقل شده را شامل ميگردد.     3. ديدار با حضرت با عنوان حقيقي ايشان، در حالي كه ديدار كننده نيز در اثناي ملاقات متوجه باشد كه ملاقات شونده امام زمان (ع) ميباشد اين نوع ديدار بسيار كم نقل شده زيرا معمولاً مخالف مصلحت است و با غيبت تامه و كامل حضرت مهدي (‌ عليه السّلام ) منافات دارد.(2)     بابر اين هر شيعه پاك سرشتي ميتواند آن حضرت را به صورت اول و دوم ملاقات كند ولي بايد توفيق رفيقش شود، از گناهان و موارد شبهه و مشكوك پرهيز كرده و درون خويش را از الودگي ها پاك كند، و از طرفي به ايمان و يقين و صفات پسنديده، انجام واجبات و مستحبات و ذكر حق تعالي جان خود را آراسته كرده، دررفع نيازمندي هاي مردم و اصلاح جامعه كوشا باشد، تا نور ولايت او در دل، و جمال او در چشمش تابيدن گيرد.     گفتم كه روي ماهت از من چرا نهان است گفتا تو خود حجابي، ورنه رخم عيان است. (3)         پي نوشت‌ها: 1. محمد باقر ‌مجلسي، بحارالانوار، دارالكتب الاسلاميه، تهران، ج 2،‌ص 154. 2. عليرضا رجالي تهراني، صد پرسش و پاسخ پيرامون امام زمان (عج)، انتشارات نبوغ، يازدهم ، 1382،‌ص 152- 151. 3. همان



۳۰/۰۹/۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن