تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):منتظران ظهور امام مهدى(ع) برترينِ اهل هر زمان‏اند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798261148




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فلسطین موضوعی منطقه ای نیست/ تأثیر امام و انقلاب اسلامی در نیجریه


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: رهبر شیعیان نیجریه عنوان کرد؛
فلسطین موضوعی منطقه ای نیست/ تأثیر امام و انقلاب اسلامی در نیجریه

مراسم تجلیل از شیخ ابراهیم زکزاکی{رهبر شیعیان نیجریه}


شناسهٔ خبر: 2894834 - سه‌شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴
دین و اندیشه > اسلام در جهان

شیخ ابراهیم زکزاکی گفت: موضوع قدس موضوعی محلی و منطقه ای نیست بلکه موضوعی اسلامی و جهانی است. ان شاءالله در مسجد الاقصی نماز برپا می کنیم و حتماً شاهد آزادی قدس و فلسطین خواهیم بود. به گزارش خبرنگار مهر، مراسم بزرگداشت حجت الاسلام زکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه و معاون اتحادیه بین المللی سازمانهای غیردولتی حامی فلسطین و پدر سه شهید، با حضور فعالان حوزه فلسطین عصر دیروز دوشنبه دوم شهریور ماه در محل جمعیت دفاع از ملت فلسطین برگزار شد.در این مراسم که با عنوان «سه شهید ثاقب» و به همت دبیرخانه اتحادیه بین‌المللی سازمان‌های غیردولتی مدافع حقوق ملت فلسطین و با همکاری خبرگزاری قدس (قدسنا) و در سالن اجتماعات شیخ مصطفی رهنمای جمعیت دفاع از ملت فلسطین برگزارشد، حجت الاسلام ابراهیم زکزاکی، دکتر زهرا مصطفوی فرزند حضرت امام خمینی(ره) و دبیر کل اتحادیه بین‌المللی سازمان‌های غیردولتی مدافع حقوق ملت فلسطین، حجت الاسلام و المسلمین محسن قمی معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری، حسین شیخ الاسلام دبیر کل دبیرخانه کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین، حجت الاسلام و المسلمین میثم امرودی، معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تهران، دکتر مجتبی رحماندوست، رئیس فراکسیون فلسطین و مقاومت مجلس و دکتر ناصر سودانی سخنگوی این فراکسیون حضور دارشتند.زکزاکی در این مراسم گفت: استعمار انگلیس در نیجریه ۱۰۰ سال طول کشید و بعد از این مدت استعمارگران اروپایی سرزمین پهناور نیجریه را تجزیه کردند و شیوه ای که در آنجا حاکم کردند، مسیحیت با الگو برداری از فرهنگ غربی بود.رهبر شیعیان نیجریه ادامه داد: مسلمانان در آنجا احساس می کردند چیزی را از دست داده اند و همه آرزویشان این بود به آنچه که از دست داده اند برگردند. چرا که قبل از آنکه استعمارگران حاکم بشوند و مسیحیت را تحمیل کنند، اسلام در آنجا حاکم بود.

وی در ادامه به اهمیت و نقش پیروزی انقلاب اسلامی در ایجاد دگرگونی بین ملتهای مسلمان به ویژه مردم نیجریه اشاره کرد و گفت: وقتی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) به پیروزی رسید، بیشترین مفاهیم انقلاب در نیجریه منتشر می شد، من آن زمان دانشجو بودم و آن زمان مکاتب فکری کمونیستی در بین دانشجویان رواج داشت، اما جالب اینجاست حتی کمونیست ها نسبت به شخصیت ایشان احترام قائل بودند.شیخ زکزاکی ادامه داد: امام (ره) همان شخصیتی بود که توانایی تشکیل حکومت اسلامی را دارا بود و ما در حقیقت شیفته انقلاب اسلامی به رهبری ایشان شدیم.

وی تأکید کرد: ما بدون آنکه به مذهب ایشان توجهی داشته باشیم، خودمان را پیرو ایشان می دانستیم  و من در اولین گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۹۸۰ به عنوان یک دانشجو به ایران آمدم.رهبرشیعیان نیجریه گفت: در بازگشت به نیجریه آنچه که از شخصیت ایشان دریافت کردم را سعی کردم برای دانشجویان بازگو کنم. وقتی مردم متوجه شدند من از ایران بازگشتم صدها تن برای دیدار من آمدند، این نشان دهنده میزان اثر گذاری شخصیت امام(ره) در نیجریه بود. ما در ابتدا در نیجریه انگشت شمار بودیم ولی الان میلیون ها نفر هستیم که پیرو امام(ره) هستیم.

شیخ زکزاکی درخصوص برگزاری مراسم روز جهانی قدس در کشور نیجریه گفت: این مراسم ابتدا در دانشگاهها برگزار می شد. بعد تنها در یک شهر و سپس در شهرهای مختلف و اکنون در ۲۵ شهر نیجریه همزمان روز جهانی قدس گرامی داشته می شود.وی در تشریح مراسم روز قدس سال گذشته در نیجریه که منجر به شهادت سه تن از فرزندانش شد، گفت: این مراسم سی و سومین سال روز جهانی قدس بود. اگر به شیوه حمله به شرکت کنندگان دقت کرده باشید این حملات درست شبیه حملاتی بود که صهیونیستها به صفوف فلسطینی ها می کنند. اگر شیوه حملات تهاجم کنندگان را مقایسه کنید فقط از رنگ پوست سیاه ما متوجه خواهید شد که ما فلسطینی نیستیم. گویی که اسرائیلی ها به ما حمله می کردند.

وی افزود: یک تفاهمنامه امنیتی بین حکومت اسرائیل منعقد شده بود، حتی گلوله ها وسلاح هایی که آنها علیه تظاهرکنندگان استفاده کرده بودند سلاح های اسرائیلی بود. آنها از سلاح و گلوله استفاده می کنند اما سلاح ما علم و خرد و منطق است که پیروان زیادی را به خود جذب کرده است.شیخ زکزاکی در پایان تصریح کرد: موضوع قدس موضوعی محلی و منطقه ای نیست بلکه موضوعی اسلامی و جهانی است. ان شاءالله در مسجد الاقصی نماز برپا می کنیم و حتماً شاهد آزادی قدس و فلسطین خواهیم بود.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن