تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه دارى (در حكم) دهانى است كه جز به خير سخن نگويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805122827




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مقاله زمینه اخلاقی قانونگذاری در قرآن


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در کنفرانس اخلاق و قانون ارائه شد؛
مقاله زمینه اخلاقی قانونگذاری در قرآن

قرآن کریم


شناسهٔ خبر: 2877888 - شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸
دین و اندیشه > همایش ها و میزگردها

دکتر احمد یامان مقاله خود را تحت عنوان زمینه اخلاقی قانونگذاری در قرآن در دومین کنفرانس بین المللی فقه و قانون تحت عنوان اخلاق و قانون ارائه کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، چکیده این مقالات به شرح زیر است:انسان اشرف آفریده ها در جهان است. از سویی در ذات او روح الهی و از سوی دیگر در طبیعتش او دشمنی قرار داده شده است. با این ویژگی های متضاد تنها رها نشده است بلکه با پیامبری هدایت شده است.انسان موجودی اجتماعی است و ارزش حقیقی او در جامعه ظاهر می گردد. اگر به قرآن بنگریم می بینیم که ارزش های اخلاقی چون عدل، نیکی، پرهیز دادن از ظلم و توهین در زمان حضور پیامبر در مکه نازل شده اند. ارزش‌های اخلاقی فردی و اجتماعی بنیان قانونگذاری را تشکیل می دهند و قانونی که از ارزشهای اخلاقی چشم پوشی کند، از نظر اجتماعی اجرایی نخواهد بود.اخلاق فرمان خداوند است و انسان قواعد آن را ایجاد نمی کند بلکه تعبدا به آن تن می دهد. حقوق نیز از اخلاقیت قرآن سرچشمه می گیرد. از جمله شروط قطعی اخلاق نیز لزوم پذیرش اوامر دینی با آزادی کامل و از صمیم قلب است. تفاوت میان اخلاق و قانون در این موارد است: قانون در زمینه فعالیت های بیرونی و اخلاق مرتبط با درون است. ضمانت اجرای حقوق در دنیای خارج است و ضمانت اجرای اخلاق در درون انسان قرار دارد. متصدی حقوق در جهان خارج و متصدی اخلاق در درون انسان مسئولیت دارد.بدین سان حقوق ناچار است که قدرت و مشروعیت خویش را از اخلاق گرفته لذا نمی تواند به هیچ گونه اخلاق را از حقوق جدا کرد. در نتیجه یک نظریه می ماند که آن وحدت حقوق و اخلاق است.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن