تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1833562921
بالاترین حالات در پیش خدا اینست که انسان در اثر کار خسته شده باشد
واضح آرشیو وب فارسی:مهر: پای درس اخلاق آیت الله مظاهری؛
بالاترین حالات در پیش خدا اینست که انسان در اثر کار خسته شده باشد
شناسهٔ خبر: 2861140 - شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵
دین و اندیشه > اندیشمندان
آیت الله مظاهری در درس اخلاق اخیر خود گفت: بالاترین حالات در پیش خدا اینست که انسان در اثر کار خسته شده باشد. این خستگی خیلی پیش خدا لذت دارد. به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله حسین مظاهری در درس اخلاق اخیر خود مطالبی بیان کرده که متن آن برای علاقه مندان در پی می آید.قانون ششم که در بحث ما دخالت کامل دارد و در انتخاب ما و اختیار ما سرنوشتساز است، قانون تلاش و کوشش و قانون کار است؛ و اینکه انسان باید در زندگی فعال باشد. به هر اندازه میتواند تلاش و کوشش داشته باشد. هم برای دنیا و هم برای آخرت. دنیایش را فدای آخرت نکند و آخرتش را فدای دنیا نکند و برای هر دو تلاش و کوشش و فعالیت داشته باشد به هر اندازه که میتواند. و این تلاش و کوشش در ناموس طبیعت خیلی تأثیر دارد و من جمله در انسان.انسانی که تنبل باشد، انسانی که پرخواب باشد و پراستراحت باشد از نظر اسلام مبغوضترین افراد پیش خداست. لذا روایتی هست که خیلی ارزنده است. میفرماید: «ابغض الناس عند الله البطالون» [۱] مبغوضترین افراد پیش خدا کسی است که تنبل باشد و عمرش را به بطالت بگذراند. «إِنَّ اللَّهَ تَعَالَى لَيُبْغِضُ الْعَبْدَ النَّوَّامَ» [۲] مبغوضترین افراد پیش خدا کسی است که زیاد به خواب رود. خواب باید باشد، اما به اندازه باشد. کمخوابی مرض است و باید نباشد و پرخوابی هم مرضش بالاتر است و باید نباشد و این روایت میفرماید مبغوضترین افراد پیش خدا کسی است که خیلی بخوابد. «أبغض الناس عند الله الأکول» [۳]، مبغوضترین افراد پیش خدا کسی است که خیلی بخورد. اگر نخورد نمیشود و اگر ضعف عمومی گرفت از همه چیز وامیماند.اگر خیلی بخورد مرض امروز پیدا میشود که در ایران بسیاری از مردم چاق هستند. و این روایت میفرماید مبغوضترین افراد پیش خدا کسی است که خیلی بخورد. اگر بخورد سنگین میشود و چاق میشود و اعضا از کار میافتد و بالاخره آدم چاق نمیتواند به وظیفه عمل کند. این روایات از پیغمبر اکرم «صلّیاللهعلیهوآلهوسلّم» و ائمّه است و عندالله است. مبغوضترین افراد پیش خدا آدمهای تنبل هستند. مبغوضترین افراد پیش خدا آدمهای پرخواب هستند. مبغوضترین افراد پیش خدا آدمهای پرخور هستند. باید پرخور و پرخواب نباشد و در کارهایش جدّی باشد هم برای دنیا و هم برای آخرت. گفتم روایت داریم که حتّی امام صادق «سلاماللهعلیه» میفرمایند: «لیس منا»؛ [۴] شیعه نیست و از ما نیست کسی که دنیایش را فدای آخرت یا آخرتش را فدای دنیا کند. در دنیا باید آدم فعال باشد.وصیتنامۀ امام دوّم «سلاماللهعلیه» وصیتنامۀ عجیبی است و به خود امام دوّم میخورد. در حسّاسترین مواقع یعنی دم مرگ این وصیّت را کرده است. در بین این وصیت آوردند: «وَ اعْمَلْ لِدُنْيَاكَ كَأَنَّكَ تَعِيشُ أَبَداً وَ اعْمَلْ لِآخِرَتِكَ كَأَنَّكَ تَمُوتُ غَداً» [۵]برای دنیا فعال باش، مثل کسی که همیشه میخواهد در دنیا بماند. کوشا و محکم و کارهایت ارزنده و پاینده باشد. برای آخرت هم کوشا باش به اندازهای که امشب شب اوّل قبرت است. اگر کسی بداند امشب شب اوّل قبرش است، چقدر برای آخرتش کوشاست، پس همیشه برای آخرت کوشا باش. برای دنیا خیلی کوشا باش و برای آخرت هم خیلی کوشا باش. دنیا را فدای آخرت نکن و آخرت را فدای دنیا نکن.این حرفها خیلی ارزنده است. روایتی از امام رضا(ع) داریم که به شاگردانشان میفرمایند روایات ما را برای مردم نقل کنید تا شیرینی کلام ما را بچشند و تمایل به ولایت پیدا کنند. [۶] انصافاً انسان روایت بخواند و مطالعه کند و به روایت عمل کند، این روایتها خیلی بالاست. در زیارت جامعۀ کبیره که آقا امام زمان فرمودند: «نِعْمَت الزيارة» [۷] این زیارت خوبیست، در آن زیارت میفرمایند: «كَلَامُكُمْ نُورٌ وَ أَمْرُكُمْ رُشْدٌ وَ وَصِيَّتُكُمُ التَّقْوَى وَ فِعْلُكُمُ الْخَيْر» [۸]آقا این روایات شما نور است. این روایات شما ارشاد است و این روایات شما دنیا و آخرت دارد. همین دو سه روایتی که من راجع به تلاش و کوشش خواندم، ببینید که چقدر پرمعناست.ما باید به هر اندازه میشود کار کنیم و آن هم کار ریشهدار و مفید و اقتصادی و الان اقتصاد ما مریض است و ما بیکار زیاد داریم و مصیبت خیلی بزرگ است.در استان اصفهان بسیار بیکار داریم و این یعنی اقتصاد مریض. در سرتاسر بیش از پانزده میلیون بیکار داریم. قدری بالاتر کسانی که تلاش و کوشش میکنند و درس میخوانند تا دیپلم و لیسانسی بگیرند، برای اینکه در اداره رود و دو سه ساعتی آنجا بنشیند. در این سی و پنج ساله ما باید خودکفا شده باشیم. الان هواپیمای ما که میخواهد حرکت کند یک شبانهروز یا شش ساعت تأخیر دارد و تأخیر برای اینست که نه هواپیما هست و نه قطعات هست. این تحریم اقتصادی پدر همه را درآورده است. قطعات به ما نمیدهند و وقتی به ما قطعات ندهند در همه چیز لنگیم. ما در این سی و پنج ساله باید خودکفا شده باشیم. چه چیز ما از غربیها کمتر است! آیا استعداد و عقل و جُربزۀ ما کمتر است! چرا ما باید در این سی و پنج ساله خودکفا نشده باشیم؟ همۀ ما تقصیر داریم.مثلاً یک خیابان درست میکنند و هزار مغازه در این خیابان درست میکنند، این مغازهها به چه دردی میخورد. ده تا از مغازهها کافی است و در مابقی آقا دم مغازه نشسته و جنسهای مردم را آورده و فردا هم ورشکسته میشود و در مغازه را میبندد. این کار اقتصادی نیست و کار اقتصادی یعنی صنعت. کار اقتصادی یعنی تولید. کار اقتصادی یعنی خودکفایی. این غربیها در صد سال و دویست سال قبل یک مشت وحشی بودند، اما تلاش و کوشش و کار مفید داشتند و الان رساندند به اینجا که اختراع دارند. خیال نکنید آنها استعداد دارند، بلکه استعداد ما بیشتر است. این حرفهای من نیست، بلکه خودشان میگویند و در این باره کتابهایی هم نوشتند. انگلیسیها و امریکائیها کتاب نوشتند که استعداد ما خیلی عالیست و فهم و شعور ما خیلی عالیست و ما اگر بخواهیم اختراع کنیم، مایه و جُربزۀ آن را داریم اما علی کل حال وضعمان به اینجا رسیده که در همه چیز لنگیم.این اقتصاد مقاومتی چیز خوبی است. اولش اینست که باید تولید داشته باشیم. یعنی از نظر حبوبات احتیاج به خارج نداشته باشیم. اما وضع ما رسیده به اینجا که جنسهای چینی و برنج هندوستان، خوراک و پوشاک و مسکن و ازدواج ما شده است. ما از هر نظر بالا هستیم، اما تنبلیم. کارهای اداری و مغازه داری و کارهایی داریم که خیلی صدمه نداشته باشد. اما باید تلاش و کوشش باشد. بالاترین حالات در پیش خدا اینست که انسان در اثر کار خسته شده باشد. این خستگی خیلی پیش خدا لذت دارد.یک خانم به راستی اگر بخواهد کار مفید کند و نه این وضعی که الان داریم و خانم ده بیست سال درس بخواند و بعد هم بالاخره یک اداره پیدا کند و در اداره چه خبرهاست، الان مورد بحث ما نیست. این کار نیست و کار خانم اینست که در اثر بچهداری و شوهرداری و خانهداری خسته شده باشد. بهترین حالات اینست.«جِهَادُ الْمَرْأَةِ حُسْنُ التَّبَعُّلِ» [۹]جهاد خانم اینست که از کار در خانه خسته شده باشد. خانهداری و بچه داری مشکل است و اگر به راستی بخواهد یک بچۀ سالم تحویل جامعه دهد، مشکل است. شوهرداری مشکل است اگر به راستی بخواهد شوهر را نیرو دهد و بخواهد وقتی رفع خستگیهای شوهر میشود رفع غم و غصههای او هم بشود. صبح سرحال و آماده سر کار رود و زرنگی خانم باعث این شده است. شوهرداری مشکل است، اما ثواب جبهه دارد. در اثر شوهرداری ثواب جبهه دارد و در اثر بچّهداری و خانهداری هم ثواب جبهه دارد.علی کل حال این اسلامی که ما پیاده کردیم، اسلام عزیز نیست و از خودمان درآوردیم و درست کردیم. تلاش و کوشش و کار مفید و رفع فقر از جامعه، اقتصاد سالم است. اگر ما تلاش و کوشش داشتیم، اقتصاد سالم داشتیم. در اثر تنبلیها کارمان رسیده به اینجا که اقتصادمان مریض است و لذا ما هم محتاج شدهایم به برنجهای هندوستان یا به جنسهای بد چین. این اقتصاد مقاومتی یعنی خودکفا در همه چیز باشیم و تولید داشته باشیم و اصلاً واردات نداشته باشیم، اما هم در اقتصاد ما و در غیراقتصاد ما میگویند باید صادرات داشته باشید. باید گندم صادر کنید و برنج صادر کنید. مثلاً اگر ما به راستی میوه نخوریم، یعنی به هراندازه که داریم بخوریم و اگر نداشتیم نخوریم.آن وقتها پرتقال بخور و میوه بخور و میوه در جلسه نبود. اما الان بخور و از مصر با آن دشمنیها و نکبتبازیهایش پرتقال وارد کن و در مقابل یک آدم عادی بخورد. همۀ اینها غلط است و با اسلام سازگار نیست. ما اگر پرتقال داریم میخوریم و اگر موز داریم میخوریم و اگر نداریم، نمیخوریم.ما باید ماشین صادر کنیم و اتومبیل نمره اول صادر کنیم، اما در اثر تنبلی و ندانم کاری و در اثر اقتصاد مریض اتومبیلهایی درست میکنیم که اصل آن از غربیهاست و بعد هم آتش میگیرد و اگر صاحبش را نسوزاند خودش میسوزد. این اقتصاد نیست. اصلاً ما ماشین برای چه میخواهیم!من یادم نمیرود اول طلبگی در مسجدسید کوچه شیخها نشسته بودم. مرحوم آقای مفید هم یکی از علمای بزرگ و از مدرسین بزرگ بود و در همان کوچه بودند. آقای مفید به من خیلی علاقه داشتند و من شاگرد ایشان بودم و به ایشان خیلی ارادت و علاقه داشتم. من و آقای مفید میخواستیم صبح به صبح با هم به درس برویم و ساعت هشت باید مدرسه بودیم. ساعت هفت و نیم از خانه بیرون میآمدیم و قدم زنان و حرف زنان و با نشاط به مدرسه صدر میرسیدیم.درسها را میخواندیم و کارهایمان را میکردیم تا نیم ساعت به ظهر. دوباره از بازار قدم زنان میآمدیم. هم راه رفته بودیم و هم احتیاج به ماشین نداشتیم و هم تفریح کرده بودیم و هم سالم بودیم برای اینکه روح سالم در بدن سالم است. آن وقتها تاکسی و غیره نبود و آقای بازاری نیم ساعت قبل از خانه حرکت میکرد و به بازار میرسید و بعد هم نماز ظهر و عصر را در بازار میخواند و مثلاً شب قدمزنان به خانه میآمد. هم راه رفته است و هم احتیاج به کسی نداشته است. اما حال این ماشینهای آخرین سیستم هست و هرکه هرچه بتواند تجمّلگرایی میکند و این تجملگرائیها حرام است.شعر خوبی هست: إِنَّ الشَّبابَ وَ الفَراغَ وَ الجِدَهْ مَفْسَدَةٌ لِلْمَرء أَيّ مَفْسَدَه[۱۰]بیکاری و جوانی و پولداری ناگهان میرساند به آنجا که چه مفاسد اخلاقی هست. الان ما مفاسد اخلاقی زیادی داریم و این در اثر تنبلیها و پرخوریها و تجمّلگرائیهاست. تجملگرائی نباشد آنگاه ببینید چقدر صاف میشود. تجمّلگرائی نباشد و رسیدگی به زیردستان باشد، آنگاه اقتصاد صددرصد درست میشود. تجمّلگرائی نباشد و به جای تجمّلگرائی رسیدگی به فقرا و ضعفا و درماندگان و بیچارهها باشد؛ آنگاه همه خانهدار میشوند و یک بیخانه پیدا نمیشود. همه در رفاه میشوند و یک محتاج پیدا نمیشود. همه شاد میشوند و زندگی منهای غم و غصه میشود و زندگی منهای دلهره و اضطرابخاطر و نگرانی میشود.پس باید اسلام پیاده شود. وقتی به راستی بخواهیم اقتصاد مقاومتی را پیاده کنیم، دولت ما باید مستقل باشد. الان دولت ما دولت نفتی است. اگر نفت بفروشد کارهایی درست میشود و مجبور است که دولت را بگرداند. نفت برای این حرفها نیست، بلکه ذخیره است. امریکائیها خیلی نفت دارند، اما یک بشکه نفت استخراج نمیکنند و نفت را از سعودیها تأمین میکنند. به سعودیها میگویند آیا میخواهید نوکر ما باشید، در روز ده میلیون بشکه نفت مجانی به ما بده تا قبول کنیم که نوکر ما باشی. اما الان زندگی ما روی نفت میگردد. نفت ذخیره است و برای نسل آینده است. در اثر تنبلی کارمان به اینجا رسیده است. مال مردمخوری است. یک دفعه اجحاف و دزدی میکند و یک دفعه نفت آینده را میخورد. مقداری از نفت از ماست و مابقی برای نسل آینده است. خاورمیانه اینگونه جلو رود یعنی قارونهای خلیج فارس و من جمله ما اینطور جلو رویم، چند سال آینده نفت نیست و خشک میشود. آیا الان که دولت نفتی هستیم اینقدر فقیر و بیچاره داریم و اگر این را هم نداشته باشد، چه میشود.اما امریکائیها میگویند برای نسل آینده است و الان یک بشکه نفت استخراج نمیکنند، اما نفت مثل آب از همه جا در امریکا و دنیای غرب سرازیر است. به جای آن هم این ماشینها و تجمّلها و این اوضاع شده است. سابقاً وضع خیلی خوب بود و تلاش و کوشش هم خیلی خوب بود. تلاش و کوشش علمی خیلی خوب بود و تلاش و کوشش اقتصادی خیلی خوب بود و تلاش و کوشش راه رفتن خیلی خوب بود و تلاش و کوشش در خوراک و پوشاک و مسکن و ازدواج به حدّ توسّط خیلی خوب بود. قرآن روی این حرف من خیلی حرف دارد. همه شما میدانید در قرآن این آیۀ شریفه زیاد آمده است: «الَّذينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحات» [۱۱] و کم پیدا میشود که فقط «الَّذينَ آمَنُوا» باشد. معمولاً مفسرین معنا کردند که «الَّذينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحات» یعنی نماز بخوان، یعنی روزه بگیر و خمس بده و زکات بده و به حج برواما یک معنا بالاتر از اینهاست و آن کار شایسته است. کار شایسته گاهی برای آخرت است پس نماز بخوان و گاهی برای دنیاست پس عَمَلگی کن و صنعت کن و کار برای دنیا کن تا احتیاج نداشته باشیم. باید «عَمِلُوا الصَّالِحات» را اینطو معنا کرد. یعنی قرآن سرتاپا میگوید کار و تلاش و کوشش. هم برای دنیا و هم برای آخرت و هر دو عمل صالح است در مقابل رباخوری و رشوهخواری و در مقابل دزدیها و در مقابل استکبار و بلعیدن مملکتها. اینها عمل صالح نیست و بدبختی و دزدی است. اما کار کنید عمل صالح است. کار ثواب جبهه دارد. از هر چیزی بالاتر، کار است و ثواب جبهه دارد: «الْكَادُّ عَلَى عِيَالِهِ كَالْمُجَاهِدِ فِي سَبِيلِ اللَّهِ» [۱۲]هرکسی عرق بریزد برای زن و بچه، ثواب جبهه دارد. هر خانمی عرق بریزد برای اینکه خانه آماده برای افراد صالح و شایسته و برای شوهر و برای اینکه خانه تمیز باشد و بانشاط خانهداری و شوهرداری و بچهداری کند، ثواب جهاد فی سبیل الله دارد. لذا عمل صالح که در قرآن در بیش از دویست جا آمده است ما نباید معنا کنیم و بگوییم عمل صالح یعنی کارهای آخرتی. در ردیف کارهای آخرتی، کارهای دنیاست. فعّال باشیم و وقتی فعّال شدیم با قدرت میشویم و وقتی فعّال شدیم، اقتصادمان از خودمان میشود و استقلالی میشود و وقتی فعال شدیم، احتیاج به غربیها نداریم. اسلام میگوید اگر داری مصرف کن و اگر نداری، هیچ.این جمله خیلی بالاست و اصلاً اقتصاد مقاومتی یعنی همین. هرچه خودت ایجاد میکنی، همان را مصرف کن. گندم تولید میکنی، گندم مصرف کن وگرنه جو مصرف کن یا برنج مصرف کن و اگرنه به هراندازه که میشود. و اما آنچه نداری به دیگران رو بزنی و وارد کنی، این اقتصاد مقاومتی نیست و تو را بدبخت و بیچاره میکند. اقتصاد مقاومتی خیلی ارکان دارد. رکن اولش همین تولید است. رکن دومش استقلال است و اینکه وابسته به کسی نباشیم. رکن سوّمش قانون مواسات است. و بالاخره اقتصاد ما مفید برای زندگی ماست. الان اقتصاد ما اینگونه است که همه را غمدار و غصّهدار و نگران کند.پس باید تلاش و کوشش باشد و این تلاش و کوشش در انتخاب ما برای سعادت تأثیر بالایی دارد. این قانون پنجم که الان شروع کردم از چهار قانونی که گذشت خیلی مهمتر است و اسلام بیشتر به آن اهمیت داده است و ما هم باید خیلی مواظب باشیم. ما دو نسلی هستیم و هم قبل را میدانیم و هم حال را. میدانیم که وضع الان خیلی بد است و قبل خیلی خوب بود و زندگی عالی و بانشاط بود و همه در رفاه بودند در اثر کار و تلاش و کوشش و قناعت. تجمّلگرائی نبود و قناعت به جای آن بود. رسیدگی به دیگران بود و احتیاج نداشتن به صورتی که دیگران ارباب ما نباشند...........................................پانوشتها؛
[۱]. ر. ک: بحار الانوار، ج ۱۳، ص ۳۵۴.[۲]. من لا یحضره الفقیه، ج ۳، ص ۱۶۹.[۳]. ر. ک: مجموعة ورّام(تنبيه الخواطر)، ج ۱، ص ۱۰۰.[۴]. من لا یحضره الفقیه، ج ۳، ص ۱۶۹.[۵]. كفاية الأثر، ص ۲۲۷.[۶]. عیون اخبار الرّضا، ج ۱، ص ۳۰۷.[۷]. بحار الانوار، ج ۱۰۲، ص ۱۱۳.[۸]. من لا یحضره الفقیه، ج ۲، ص ۶۱۶.[۹]. الکافی، ج ۵، ص ۹.[۱۰]. شرحنهجالبلاغة، ج ۳، ص ۳۴۰.[۱۱]. ر. ک: البقره، ۲۵، ۸۲، ۲۷۷؛ آل عمران، ۵۷؛ النساء، ۵۷، ۱۲۲، ص ۱۷۳ و...[۱۲]. الکافی، ج ۵، ص ۸۸.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 190]
صفحات پیشنهادی
خدا به زمانی سوگند می خورد که انسان در آن کار و کوشش می کند/ روز نوزدهم میهمانی
خدا به زمانی سوگند می خورد که انسان در آن کار و کوشش می کند روز نوزدهم میهمانی فرهنگ > دین و اندیشه - سپاس خداى را که مرا به خویش وا گذاشت از این رو اکرامم نمود و به مردم وا نگذاشت تا مرا خوار کنند شرحی مختصر بر دعاى روز نوزدهم ماه مبارک رمضان اللهمّ وفّرْ فیسرانجام بحران کاربرد در علوم انسانی
سرانجام بحران کاربرد در علوم انسانی فرهنگ > دین و اندیشه - دکتر حسام الدین واعظ زاده علوم انسانی مجموعه ای از دانش ها و معلومات و مکشوفات بدست آمده است و برخلاف علوم تجربی و علوم دقیقه و حساب و هندسه و شیمی که با ماده و مادیات در ارتباط است مستقیما وظیفه مطالعه و تحغفلت از یاد خدا موجب از دست دادن سرمایه های درونی انسان
یاد خدا غفلت از یاد خدا موجب از دست دادن سرمایه های درونی انسان عاملی که باعث می شود انسان سرمایه های خود را در راه بندگی خدا استفاده نماید یاد خدا است به گزارش سرویس دینی جام نیوز اگر انسان از سرمایه های درون خود در راه بندگی خداوند استفاده نماید سرمایه های بالاتری به او عطبرگزاری کرسی ترویجی مبانی خداشناختی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت
برگزاری کرسی ترویجی مبانی خداشناختی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت شناسهٔ خبر 2857228 - یکشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۶ ۳۳ دین و اندیشه > اندیشکده ها به همت موسسه آموزش عالی حوزوی حکمت کرسی ترویجی مبانی خداشناختی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت فردا در قم برگزار میشود به گزارش خبرگزاری مهربه کار بردن نام خدا با ضمیر زنانه SHE ! |اخبار ایران و جهان
به کار بردن نام خدا با ضمیر زنانه SHE یک گروه از زنان در کلیسای انگلستان خواستار بکار بردن ضمیر مونث برای خدا شده اند کد خبر ۵۱۵۶۴۰ تاریخ انتشار ۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۳ ۳۰ - 10 July 2015 یک گروه از زنان در کلیسای انگلستان خواستار بکار بردن ضمیر مونث برای خدا شده اند به گزارشامروز تنها عید كسانى است كه روزه آنها در پیشگاه خدا پذیرفته شود
روزی که اجر روزه داران را می دهند امروز تنها عید كسانى است كه روزه آنها در پیشگاه خدا پذیرفته شود شناسهٔ خبر 2858874 - شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۴ - ۰۸ ۲۲ دین و اندیشه > آیین ها و تشکل های مذهبی امروز تنها عید كسانى است كه روزه آنها در پیشگاه خدا پذیرفته شود و عبادتهاى شبانه آنها موکرسی ترویجی مبانی خداشناختی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت برگزار شد
در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی کرسی ترویجی مبانی خداشناختی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت برگزار شد شناسهٔ خبر 2860764 - جمعه ۲۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱ ۲۵ دین و اندیشه > اندیشکده ها کرسی ترویجی مبانی خداشناختی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با سخنرانی قدردان قراملکی قائمی نیا و محمدرضایینشست«تکنوکراسی در کاربردی سازی علوم انسانی» برگزار میشود
با حضور علیرضا منصوری نشست تکنوکراسی در کاربردی سازی علوم انسانی برگزار میشود شناسهٔ خبر 2857987 - دوشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴ ۰۵ دین و اندیشه > اندیشکده ها نشست تکنوکراسی در کاربردی سازی علوم انسانی به همت پژوهشکده علوم انسانی و اجتماعی- کاربردی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعاتسوء پیشینه شرط استخدام در کارخانه!
سوء پیشینه شرط استخدام در کارخانه شناسهٔ خبر 2856480 - شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۹ ۲۹ مجله مهر > دیگر رسانه ها احسان علیخانی در قاب بیست و سوم ماه عسل میزبان کارآفرین نمونهای بود که به کسانی اعتماد میکند که از اعتماد دیگران بیبهرهاند مجله مهر – پریناز فروزان احسان علیخانی درفارس گزارش میدهد رخدادهای جوی برای دومینبار کارشناسان پیشبینی هواشناسی را غافلگیر کرد
فارس گزارش میدهدرخدادهای جوی برای دومینبار کارشناسان پیشبینی هواشناسی را غافلگیر کرددر سال جاری دو بار رخدادهای جوی کارشناسان پیشبینی هواشناسی سیستان و بلوچستان را غافلگیر کرد البته این بار خسارت جانی در پی نداشت و تأسیسات زیربنایی و زمینهای کشاورزی آسیب دیدند به گزارش خبطلسم ممنوعیت بازنشستگی پیش از موعد کارمندان شکست/ ممنوعیت استخدام کارمند جایگزین بازنشستهها
طلسم ممنوعیت بازنشستگی پیش از موعد کارمندان شکست ممنوعیت استخدام کارمند جایگزین بازنشستههادر بخشنامه نوبخت تاکید شده است که دستگاههای اجرایی موظفند در مقاطع 6 ماهه فهرست کارکنانی که از محل مجوز مذکور بازنشسته شدهاند را با قید مشخصات استخدامی به معاونت توسعه مدیریت سازمان مدپرهیز از کارهای بیهوده
معارف پرهیز از کارهای بیهوده گوش فرا دادن به سخنان بیهوده به اندازه ای خطرناک است که تو گویی گوینده آن را می پرستد به گزارش سرویس دینی جام نیوز «وَ إِذا مَرُّوا بِاللَّغْوِ مَرُّوا کراماً 1 هنگامی که با سخن لغو یا کار بیهوده روبه رو شدند بزرگوارانه می گذرند و خود را آفرماندار بهارستان: مسئولان تمام تلاش خود را برای پیشبرد تولید به کار ببندند
فرماندار بهارستان مسئولان تمام تلاش خود را برای پیشبرد تولید به کار ببندندفرماندار بهارستان گفت مسئولان با توجه به ظرفیتهای موجود با شناسایی و رفع معضلات واحدهای تولیدی تمام تلاش خود را برای پیشبرد تولید و توسعه صادرات به کار ببندند به گزارش خبرگزاری فارس از غرب استان تهران بهمسابقات ورزشی کارکنان آموزش و پرورش با شعار پیشگیری از اعتیاد
معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش وپرورش لرستان مسابقات ورزشی کارکنان آموزش و پرورش با شعار پیشگیری از اعتیاد خبرنگار پانا معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش وپرورش لرستان گفت به منظور نشاط شادابی و تحرک جسمانی کارکنان و با شعار پیشگیری از اعتیاد ضامن سلامت عمومی یک دوره مسابقه ورزشیبالاترين سقف رتبه سختي کار را براي محيط بانان گرفتيم
۲۵ تير ۱۳۹۴ ۹ ۴۹ق ظ معاون توسعه مديريت حقوقي و مجلس محيط زيست در گفت و گو با موج بالاترين سقف رتبه سختي کار را براي محيط بانان گرفتيم موج - سيد محمد مجابي با بيان اين که بالاترين سقف سختي کار براي محيط بانان در نظر گرفته شده است اظهار کرد بر اين اساس ميزان سختي کارشان به 3 هکار خداپسندانه دوبازیگر زن ایرانی در ماه رمضان! +تصاویر
کار خیر نفیسه روشن و روناک یونسی کار خداپسندانه دوبازیگر زن ایرانی در ماه رمضان تصاویر به گزارش سرویس کشکول جام نیوز در روزهای پربرکت ماه مبارک رمضان نفیسه روشن و روناک یونسی به دیدار از کودکان بی سرپرست و موسسه های خیریه رفتند برای تماشای تصاویر در سایز اصلی روی هر عبرنامه شبهای قدر نمایشگاه قرآن/ساعت کار نمایشگاه تا ۲۳
یکشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲ ۰۴ برنامه شبهای قدر در بیستوسومین نمایشگاه بینالمللی قرآن از ساعت ۲۳ تا سحر در مسجد خرمشهر باغموزه دفاع مقدس برگزار میشود به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا به مناسبت فرارسیدن شبهای قدر ساعت کار بیست و سومین نمایشگاه بینالمللی قرآن-
دین و اندیشه
پربازدیدترینها