پرچم تشریفات با کیفیت بالا و قیمت ارزان
پرواز از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا
دکتر علی پرند فوق تخصص جراحی پلاستیک
تجهیزات و دستگاه های کلینیک زیبایی
سررسید تبلیغاتی 1404 چگونه میتواند برندینگ کسبوکارتان را تقویت کند؟
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
تعداد کل بازدیدها :
1850439961
ما قائل به نزدیک شدن مذاهب هستیم نه یکی شدن/ از شیعه شناسی به اندازه فوتبال هم حمایت نمی شود
واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:
ما قائل به نزدیک شدن مذاهب هستیم نه یکی شدن/ از شیعه شناسی به اندازه فوتبال هم حمایت نمی شود فرهنگ > دین و اندیشه - رییس مجمع جهانی شیعهشناسی معتقد بود با راه اندازی دانشگاه شیعه شناسی و تکمیل منشور جهانی تشیع، زمینه مناسبی برای معرفی شیعه در سطح جهان فراهم می شود.
به گزارش خبرآنلاین، حجتالاسلام والمسلمين علی انصاري بویراحمدی از تلاشگران حوزه و دانشگاه به خصوص در زمینه شیعیان و شیعه شناسی بود که روز گذشته به رحمت ایزدی پیوست. انصاری بویراحمدی که از جانبازان شیمیایی جنگ تحمیلی بود، 80 عنوان کتاب با موضوعیت امام علی(ع) و مذهب تشیع تالیف کرده که برخی از آنها به چند زبان ترجمه شده است. وی در گفت و گویی با شفقنا از مشکلات و کمبودهای حوزه شیعه شناسی سخن گفته است. خلاصه سخنان وی را که رئیس مجمع جهانی شیعه شناسی هم بود در ادامه می خوانید. * موضوع «شيعهشناسي» در كشور ايران هم هنوز آنگونه كه شايسته و بايسته است، جا نيفتاده، باید همه دانشگاه های ما رشته و گرايش شيعهشناسي داشته باشند اما متاسفانه از چنين موضوعي بيبهره ایم و لازم است مجامع علمي ما نسبت به موضوع شيعهشناسي حساسيت بيشتري داشته باشند. * در رابطه با شخصیت هایی مثل افلاطون، ارسطو، سقراط و ديگر شخصيتهاي مجامع علمي دنيا صدها بلكه هزاران پاياننامه دكتري در دانشگاه ها وجود دارد اما در رابطه با امام صادق (ع) و امام باقر (ع) نميتوان پاياننامههاي دكتري فراواني به دست آورد و با اینکه در رابطه با روزشمار زندگي برخي از شخصيتهاي معروف دنيا هم پاياننامه وجود دارد اما در رابطه با امامان معصوم و مكتب اهل بيت (ع) چنين دستاوردي نداريم. * جا دارد كه متوليان و مسوولان نسبت به موضوع شيعه با حساسيت بيشتري وارد عمل شوند و كساني كه در راس و كلان سياستگذاري هستند و مديريت و مرحله اجرا را برعهده دارند، اين نياز جامعه را درك كرده و در آيندهاي كه حتي به صورت درازمدت برنامهريزي شده باشد به اين مهم پرداخته شود. * ما هنوز در كشورمان دايرهالمعارف در رابطه با تشيع، مشاهير تشيع، كاشفين و مخترعين، نويسندگان و عالمان و برجستگان شيعي يا يك دانشنامه قوي شيعي نداريم و اینها خلأ محسوب می شود لذا جا دارد كه نسبت به همه ابعاد مكتب تشيع چه در بعد عقيدتي و چه در بعد فقهي و فلسفي در علوم عقلي و نقلي اهتمام بيشتري به كار ببريم و به صورت روشمند و تخصصي اين موضوع را پيگيري كنيم. شايد بتوان ادعا كرد به اندازهاي كه به فوتبال رسيدگي ميشود، به شيعه شناسی نمی شود * متخصصان و استادان برجسته اي در حوزه شیعه شناسی داريم و حتي دانشجويان بسيار مشتاقي كه اگر امكاناتش باشد به شدت و با همه وجودشان حاضرند نسبت به اين مساله اهتمام داشته باشند اما در موضوع حمايتها و امكانات مالي جهت اجرا متاسفانه ضعف بسيار داريم. شايد بتوان ادعا كرد به اندازهاي كه به فوتبال رسيدگي ميشود، براي موضوعي همچون شيعه در برخي جاها پيگيري نمی شود و اگرچه مسوولان دغدغههايي دارند و افراد متدين و متعبدي نسبت به مسایل شيعي بوده و نسبت به آن بسيار حساسند اما چون مشغول كارهاي اجرايي، سياسي و امنيتي هستند كمتر به بحث شيعه ميپردازند. * مكتب تشيع به عنوان تنها مكتب منحصر به فردي است كه ميتوان آن را عين اسلام اصيل دانست، اصول همه اديان الهي تقریبا شبيه هم است اما غیر از اسلام دیگر اديان بحث امامت را نداشتند و تنها مكتبي كه در اسلام بحث امامت را آنگونه كه شايسته است، هدايت ميكند، تشيع است؛ ديني كه همراه امامت و ولايت باشد يك دين كامل بوده و خداوند از آن راضي است. * امروزه در دنيا عاملهاي پيشرفت گاهي شعارگونه و اصولي است و با يك يا دو اصل توانستهاند خود را در دنيا معرفي كرده و پيش ببرند، مثلا آلمانيها با شعار برتري نژاد آريا، رژیم اسرایيل با شعار و تز سرمايهداري، آمريكاييها با شعار و تز آزادي - در عين حالي كه اين آزادي هم واقعا آزادي اصيل و دقيق نيست، چراكه حتي آزادي كه بتواند تمام حقوق صحيح و مشروع انسانها را تامين كند هم ندارند- توانستهاند در دنيا جاي خود را باز كرده و حرفشان را به كرسي بنشانند این در حالیست که در اسلام و مكتب تشيع نه تنها يك يا 10، بلكه صدها اصل وجود دارد كه هر كدام از اين اصول به تنهايي از تمام شعارهايي كه كشورهاي مختلف در دنيا مطرح كرده و باعث پيشرفتشان شده، بالاتر و برتر است. * در مكتب تشيع حدود 400 اصل وجود دارد كه هركدام از اين اصول محوري از محورهاي بزرگ است كه در حقيقت سعادت دنيا و آخرت بشر را ميتواند تامين كند و در مكتب شيعه به آن "اصول چهاردهگانه" ميگويند كه عدالت، آزادي، مساوات، دموكرات و ايدهآل بودن را ميتواند تضمين كرده و تمامي جنبههاي مثبت انساني و شايستهسالاري خدامحورانه را ميتواند در خودش داشته باشد. * يك چنين مكتبي با اين همه عظمت و ارزش امروز وضعيتش در دنيا چگونه است؟ ما معتقديم كه مكتب تشيع آوردهها و برجستگيهاي بسيار زيادي داشته است چرا كه اگر اسلام در دنيا حرفي براي گفتن دارد به آن معنا كه در پیدایش علم جدید و تاثیرگذاری بر دانشمندان اروپایی نقش داشته بر اساس كتابهاي اسلامي امثال ابن سينا و ابن حيان و... بوده که از مكتب تشيع برخاستهاند و تحت تعاليم اهل بيت (ع) رشد و نمود كرده اند. *متاسفانه اين مكتب مترقي و الهي به دليل اينكه 900 سال در تقيه بوده و توسط حكامي همچون اموي و عباسي به استضعاف كشيده شده، حقش پايمان شده است. امامان و بزرگان آن به شهادت رسيدند و اموال و سرمايههايشان به غارت رفت. * امروز دنيا علم محور و صنعت محور شده است اما متاسفانه ما تا حدود زيادي از علوم صنعتي عقب افتاديم، این عقب افتادگی هم به دليل نالايق بودن پادشاهان و استثمار و استعمار شدن است اما در علوم عقلي و نقلي به مراتب پيشرفت داشتيم و دنيا مرهون علوم شيعه است. * در بعد بينالمللي بايد منشوري داشته باشيم كه تمام شيعيان دنيا بتوانند با تمسك به آن، منويات فكري، عقلي، مذهبي و ديني خود را پيش ببرند كه نام آن را "منشور جهاني تشيع" گذاشته ايم يعني در حقيقت در همه موضوعات به ويژه مسایل اعتقادي و مذهبي اين منشور تمام اشتراکات شیعیان را بررسی و تحقيق ميكند و ديدگاه تشيع را در آن تبيين ميكند. * امروزه ديگر مثل گذشته نيست و بايد از جاذبههاي مختلفي كه تاثيرگذاري دارد، استفاده كنيم در همین راستا از سايت ها و پايگاه اينترنتي، بخش تخصصي مقالات، كتابخانه ديجيتال و نرمافزارهاي مورد نياز بهره می بریم. * بايد به سمتي پيش برويم كه دانشگاه بزرگ شيعهشناسي را به عنوان يك چشمانداز خوب داشته باشيم، بايد بتوانيم دايرهالمعارف مورد نياز را تدوين، رشتههاي علمي شيعهشناسي را در مجامع علمي گستردهتر کنیم و مورد حمايت قرار دهيم. همچنين به گسترش مجامع و مراكز شيعهشناسي كمك كرده و در تبيين و تاليف موضوعات مورد نياز شيعه چه در رشتههاي درسي شيعهشناسي و چه در موضوعات مورد نياز جامعه در همه محورها تلاش كنيم، همچنين تاليفات علمي جامع و كاملي داشته باشيم. * در مجمع جهاني شيعه شناسي درصدد هستیم دكترين تشيع را تدوين و به صورت زيبايي ارائه دهيم تا در نهايت بتوانيم به دو كار اساسي و هدف اصليمان كه يكي اثبات حقانيت و دوم معرفي و تبليغ تشيع است، برسيم. اما هنوز طرح دانشگاه شيعه شناسي حمايت نشده و متولي خاصي ندارد، هنوز هيچگونه دانشگاه مستقل شيعهشناسي در داخل و خارج از كشور نداريم كه اين خلأ بزرگي است.
تدوین «منشور جهانی تشیع» با حضور بیش از 100 اسلام شناس * «منشور جهاني تشيع» اعتقادات، آرمانها و ديدگاههاي مكتب تشيع را در هر موضوعي دقيقا ترسيم ميكند؛ مثلا فرض كنيد در باب توحيد ممكن است علما در هر كشوري با يكديگر تفاوت ديدگاه داشته باشند كه با مدنظر قرار دادن و تطابق تمامي اين ديدگاهها نسبت به آيات قرآن، روايات، احاديث پيامبر اسلام (ص) و سيره و سنت اهل بيت (ع)، همچنين كتب تفسيري، روايي و تاريخي دقيق با عنايت به ديدگاه بزرگان شيعه از صدر اسلام تاكنون، توحيد واقعي از ديدگاه مكتب تشيع بیان می شود. * اين منشور طرحي است كه توسط مجمع جهاني شيعهشناسي نوشته شده است و ديدگاه بزرگان علما و مراجع تا حدود زيادي گرفته شده و در دست عملي شدن است. اين منشور توسط بيش از 100 اسلامشناس قوي در دست بررسي و تحقيق است و اين يك كار جمعي بزرگ است كه بعد از تكميل شدنش بزرگان حوزه بايد روي آن نقد و نظر داده و آن را تایيد كنند و بعد از آن در همايش بينالمللي شيعه بزرگان تشيع از سراسر عالم دعوت و آنها هم تایيد و در نهايت با حكم رهبری انقلاب اسلامي نهايتا به عنوان «منشور جهاني تشيع» چاپ و منتشر خواهد شد. * تاسيس دانشگاه بينالمللي شيعهشناسي از راههاي پيشرفت جهان تشيع است. هر مكتبي براي خودش راههاي گسترشي را تعريف كرده و انجام ميدهد مثلا مسيحيها مركزي به نام "واتيكان" دارند كه در آنجا هيچ كاري را به غير از تلاش در گسترش مسيحيت انجام نميدهند يا موسسهاي به نام "احياي تفكر مسيحيت" دارند كه امروزه در 500 زبان و لهجه دنيا مشغول به فعاليت است. اين موسسه بسيار توانمند و قوي است و به انواع و اشكال مختلف مبلغانش را در قالب پزشك، صياد يا به عنوان سفرهاي توريستي، ديپلماتيك، دانشجويي، استاد و جهانگرد و سبكهاي مختلف به سراسر دنيا ميفرستد. * راه اندازی 4 رشته شیعه شناسی در رژیم اسراییل و جذب دانشجو و تهیه پايان نامه هاي متعدد شیعه شناسی از سوی دانشگاه های این رژیم، وظيفه شیعیان را سنگينتر ميكند چرا كه دشمن به خاطر حمايت از شیعه، این رشته ها را ايجاد نميكند بلكه به دليل شناختن نقطه ضعفها و قوتها قصد به دست آوردن راههاي مقابله با مكتب و جوامع شيعي را دارد. * واقعيت اين است كه امروزه در دنيا هيچ روزي نيست كه كنگره، ميزگرد و همايشي درباره بررسي اديان و ملل مختلف برقرار نشود اما متاسفانه اكثر اوقات كرسي شيعه خالي است و كارشناس ندارد كه اين جاي افسوس دارد. ما بايد سعي كنيم حضورمان را در مجامع بينالمللي بيشتر كنيم. * نکته قابل توجه این است که ما قائل به وحدت نیستیم، ما قائل به تقریب هستیم یعنی وقتی کلمه تقریب را از نظر لغوی و اصطلاحی خوب واژه شناسی و آن را جایگزین کلمه وحدت کنیم بهتر است چراکه ما نمی خواهیم یکرنگ و یک سطح باشیم که وحدت داشته باشیم، ما می خواهیم در جهان اسلام به یکدیگر نزدیک باشیم، هم برای منافع مشترک مان و هم به منظور جلوگیری از هجمه دشمنان. * ما نمی خواهیم اثبات کنیم که چه کسی بد یا خوب است، چراکه می خواهیم خوبی ها، زیبایی ها و حقانیت مکتب خودمان را بیان کنیم، امروزه دنیا به دنبال شنیدن خوبی ها و حقانیت ها هستند و واقعا احساس می کنیم جنگ امروز دنیا جنگ تمدن و فرهنگ، رسیدن به اصول و راه نزدیک تر برای رسیدن به اهداف است، لذا در چنین فضایی بهتر این است که ما آن ویژگی ها، اوصاف پسندیده و جنبه های مثبت مکتب مان را معرفی کنیم که اگر چنین بشود همان فرقه معاند ما هم نه تنها بر عنادش افزوده نمی شود، بلکه کم هم می شود. بهترین راهی که می تواند جنبه تقریبی داشته و کمترین تبعات منفی را داشته باشد، همین بیان جنبه اثباتی خوبی ها، ویژگی ها و داشته های مکتب تشیع است. تاريخچهاي از شکل گیری مجمع جهانی شیعه شناسی
* مجمع جهاني شيعهشناسي از سال 1379 كه توسط مقام معظم رهبري به نام سال امام علي (ع) نامگذاري گرديد، فعاليت خود را آغاز كرد. دلیل تشکیل چنین مرکزی نياز و احساس خلأ موجود نسبت به واقعيتهاي مكتب تشيع در سطح مجامع جهاني و بينالمللي بود. اولين كتابخانه تخصصي شيعهشناسي تاسيس شد و سايت اينترنتي شيعهشناسي با 4 زبان راه اندازی شد. كتابخانه ديجيتال هم کارش را آغاز کرده و بخش تخصصي مقالات شيعهشناسي فعال است. شبهات در این مرکز به صورت روشمند و عالمانه پاسخ داده مي شود و درس امامشناسي و شيعهشناسي در حوزه راهاندازي شد.
* در ادامه واحدي به نام مستبصرين به معناي شيعهشدگان راه اندازی شده و امکاناتی برای علاقه مندان به تحقیق درباره مکتب شیعه فراهم شده است. به بيش از 12 هزار شبهه پاسخ داده شده و تلاش می شود کتب مورد نیاز در داخل و خارج کشور برای مراکز شیعیان فراهم شود. همایش های متعدد و تاثیرگذاری در مجمع برگزار شده که دستاوردهای مهم و ارزشمندی به دنبال داشته است. مجمع جهاني شيعهشناسي بيش از 100 هزار عنوان كتاب به كشورهاي بيداري اسلامي ارسال کرده بود. اساسيترين و ارزشمندترين كار مجمع راه اندازی بخش "پژوهش و تحقيقات مجمع جهاني شيعهشناسي" است و بيش از 100 عنوان كتاب علمي، تخصصي و كارشناسانه در رابطه با مباحث مختلف شيعهشناسي منتشر شده است و ارتباط و تعامل با مراكز و موسسات شيعي خارج از كشور از جمله فعالیت های مهم مجمع بوده است. /6262
کلید واژه ها: تقریب مذاهب اسلامی - شیعه - جهان اسلام -
جمعه 12 تیر 1394 - 14:42:38
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
راهی مستقیم برای نزدیک شدن به خدا/ چرا بعضی وقت ها دعاهایمان مستجاب نمی شود؟/پرونده روز سوم میهمانی
راهی مستقیم برای نزدیک شدن به خدا چرا بعضی وقت ها دعاهایمان مستجاب نمی شود پرونده روز سوم میهمانی فرهنگ > دین و اندیشه - خدایا از تو خواهم از وسیع ترین مراتب رحمتت و همه رحمت تو وسیع است پس اجابت کن دعایم را چنانچه وعده فرمودی لطفا منتظر بمانید  ممنوع شدن ازدواج با زنان پیامبر(ص) بنابر مصلحت بوده است
سهشنبه ۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۶ ۴۷ آیتالله سبحانی گفت ممنوعیت ازدواج با زنان پیامبر ص برای حفظ مصالح بوده است تا کسانی از شأن آنان برای رسیدن به خلافت سوءاستفاده نکنند به گزارش خبرنگار خبرگزاری داشجویان ایران ایسنا منطقه قم آیتالله جعفر سبحانی در درس تفسیر خود در مجتمع آموزش عالیآماده باش ارتش صهیونیستی در پی زخمی شدن 4 صهیونیست در نزدیکی نابلس
سهشنبه ۹ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰ ۵۹ در اثر عملیات مقاومتی فلسطینیان در نزدیکی یکی از شهرکهای صهیونیست نشین در جنوب نابلس چهار شهرک نشین صهیونیست زخمی شدند که حال دو تن از آنها وخیم و حال یک نفر دیگر به شدت وخیم گزارش شده است به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا به نقل از شبکه اسکا7 نظامی اسرائیلی در نزدیکی مرز اردن زخمی شدند
القدس العربی 7 نظامی اسرائیلی در نزدیکی مرز اردن زخمی شدند ارتش اسرائیل به آموزش نظامیان خود در منطقه غور اردن ادامه می دهد و این مانور نظامی برای جلوگیری از قاچاق و ارسال سلاح به کرانه باختری رود اردن می باشد به گزارش سرویس بین الملل جام نیوز روزنامه "القدس العربیجهانى شدن و حکومت جهانى مهدى(عج)
جهانى شدن و حکومت جهانى مهدى عج در مدینه فاضله مهدوى همه جا سخن از عدالت و قسط است و مردم شاهد لبریز شدن زمین از عدل و داد خواهند بود بخش سوّم و پایانی مقایسه و نتیجه امروزه پدیده جهانى شدن امرى فراگیر گسترش یابنده پیچیده و داراى آثار و پیامدهاى گوناگون در زندگى بشرمسجد و مدرنیته/ گزیدهای از کتاب «مدرن یا امروزی شدن فرهنگ ایران»
گزارش مسجد و مدرنیته گزیدهای از کتاب مدرن یا امروزی شدن فرهنگ ایران شناسهٔ خبر 2789663 - سهشنبه ۹ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰ ۰۲ دین و اندیشه > آیین ها و تشکل های مذهبی مطالعه مسجد یک ضرورت فوری در تمام جوامع اسلامی است زیرا کارکردها و کاربردهای مسجد امروز تغییر کرده است و این تغییرراز اجابت نشدن دعاى خوبان چیست؟ |اخبار ایران و جهان
راز اجابت نشدن دعاى خوبان چیست استجابت نشدن دعاى خوبان به این جهت است که خداوند نسبت به بندگان صالحش عنایت کامل دارد و این عنایت باعث مى شود که او را از چیزهایى که باعث ضرر اوست حفظ کند کد خبر ۵۱۴۰۲۱ تاریخ انتشار ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۷ ۳۴ - 03 July 2015 استجابت نشدن دعاى خوبان به اطرح تربیت حافظان، موجب فراگیر شدن روح قرآن در جامعه اسلامی است
کاتب طرح تربیت حافظان موجب فراگیر شدن روح قرآن در جامعه اسلامی است شناسهٔ خبر 2790020 - دوشنبه ۸ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲ ۴۰ دین و اندیشه > قرآن و متون دینی نماینده مجلس شورای اسلامی گفت طرح تربیت حافظان که توسط سازمان اوقاف و امور خیریه در حال اجراست یکی از مصداقهای عملی برنامههاقضا شدن نماز صبح و عواقب آن
قضا شدن نماز صبح و عواقب آن از امام صادق ع پرسیدند که چرا کسانی که در آخر زمان زندگی میکنند رزق و روزیشان تنگ است فرمودند به این دلیل که غالبا نمازهایشان قضا است مردی به خدمت امام صادق ع آمد و عرضه داشت من مرتکب گناهی شده ام امام صادق ع فرمود خدا می بخشدآن شخص عرضه داشتروابط اسلامی بین «ترکیب شدن» و «ذوب شدن»
یادداشت روابط اسلامی بین ترکیب شدن و ذوب شدن شناسهٔ خبر 2778123 - یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲ ۱۱ دین و اندیشه > اسلام در جهان ما اگر تشویق به ترکیب شدن می کنیم ترکیبی مدنظر ماست که هر گروهی مسائل شخصی خودش را حفظ کند نه ترکیبی که به ذوب شدن و حل شدن در دیگری بینجامدزندگی یعنی زندهتر شدن/ انتظار آیت الله بهجت از جوان ۱۸ ساله
تنها مسیر برای زندگی بهتر ۸ زندگی یعنی زندهتر شدن انتظار آیت الله بهجت از جوان ۱۸ ساله شناسهٔ خبر 2788284 - شنبه ۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳ ۵۷ دین و اندیشه > آیین ها و تشکل های مذهبی دریافت 23 MB حجت الاسلام پناهیان گفت زندگی یعنی زندهتر شدن یک حیات ابتدایی نباتی به آدم میدهند ودستگاهها و استانهای قرآنی برتر تجلیل شدند/جهاددانشگاهی برتر در فضای مجازی
دوشنبه ۱ تیر ۱۳۹۴ - ۰۹ ۳۶ دستگاهها و استانهای قرآنی برتر کشور با حضور مدیران و مسئولان قرآنی تجلیل شدند به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا همایش تجلیل از دستگاهها و استانهای قرآنی برتر کشور عصر یکشنبه با حضور حجتالاسلام محمدحسن ابوترابیفرد نائب رئیسباز شدن گره تمام سختی ها با عنایت الهی
باز شدن گره تمام سختی ها با عنایت الهی مسبب الاسباب خدای متعال است شاید در ظاهر گرفتاری غم و اندوه به وسیله سبب های مادی برطرف شوند ولی در واقع گره تمام سختی ها با عنایت الهی باز می شود به گزارش سرویس دینی جام نیوز دعای افتتاح دعایی است که محمد بن عثمان عمری از نایبان خاص اماحکم بالغ شدن قبل یا بعد از اذان صبح ماه رمضان
حکم بالغ شدن قبل یا بعد از اذان صبح ماه رمضان حضرت آیتالله العظمی شبیری زنجانی به پرسشی درباره بالغ شدن قبل یا بعد از اذان صبح پاسخ دادند به گزارش سرویس دینی جام نیوز حضرت آیتالله العظمی شبیری زنجانی به پرسشی درباره بالغ شدن قبل یا بعد از اذان صبح پاسخ گفته است متن پرسشنگرانی حضرت آیت الله مکارم شیرازی از حاشیه رانده شدن مفاهیم و معانی قرآن
برنامه های تفسیری در حوزه باید جزو دروس اصلی باشد نگرانی حضرت آیت الله مکارم شیرازی از حاشیه رانده شدن مفاهیم و معانی قرآن حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با ابراز نگرانی از حاشیه قرار گرفتن مفاهیم قرآن کریم گفت جامعه به سمت اصالت بخشیدن به الفاظ قرآن پیش می رود که باید اساتیراز اجابت نشدن دعاى خوبان چیست؟
این پرسش و شبهه ای است که گاهی در ذهن ها رفت و آمد می کند راز اجابت نشدن دعاى خوبان چیست استجابت نشدن دعاى خوبان به این جهت است که خداوند نسبت به بندگان صالحش عنایت کامل دارد و این عنایت باعث مى شود که او را از چیزهایى که باعث ضرر اوست حفظ کند به گزارش سرویس دینی جام نیوز استماجرای دعوت آیتالله خوانساری از شریعتی برای طلبه شدن
در برنامه ضیافت مطرح شد ماجرای دعوت آیتالله خوانساری از شریعتی برای طلبه شدن شناسهٔ خبر 2788276 - شنبه ۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۷ ۱۹ دین و اندیشه > آیین ها و تشکل های مذهبی کاظم احمدی نوه آیتالله سید احمد خوانساری گفت آقا هر جوان و یا شخصی را که می دیدند استعداد دارد به روحانی شدن د-