محبوبترینها
سررسید تبلیغاتی 1404 چگونه میتواند برندینگ کسبوکارتان را تقویت کند؟
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1852654225
نزد عارف، رؤيت ظاهرى امام(ع) غايت و مقصود نيست
واضح آرشیو وب فارسی:مهر: به مناسبت میلاد امام زمان(عج)؛
نزد عارف، رؤيت ظاهرى امام(ع) غايت و مقصود نيست
شناسهٔ خبر: 2763862 - چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱
دین و اندیشه > اندیشمندان
اهل توحيد امام زمان (ع) را در همه نقاط على السويه مى بينند و به هر جا نظر مى كنند عكس رخ او را جلوه گر مى يابند و هر وجودى را در اين عالم ظهور حقيقت ولايت مى دانند. به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدمحمدمحسن حسینی طهرانی (فرزند علامه طهرانی) در کتاب اسرار ملکوت در باب رویت ظاهر امام عصر(عجل الله تعالی فرجه) و لزوم معرفت حقیقی آن حضرت می نویسد: عارف در سخنانش مردم را متوجه اين حقيقت مى كند و از ظاهر به سمت باطن و از احساس به سمت واقعيت و از جاذبه هاى مادى به سمت جلوات ربوبى و انوار الهى هدايت مى كند.ديدن ظاهرى امام(ع) در مكتب عارف و اهل توحيد راهى ندارد. او دعوت به باطن و ولايت امام مى كند، و معرفت حقيقى امام(ع) نه شناسنامه اى آن را تبليغ و ترويج مى دهد. اين همه رواياتى كه دلالت بر زيارت ائمه(عليهم السلام) با معرفت و شناخت حقيقى آنان است به چه مقام و موقعيتى هدايت مى كنند و دلالت مى نمايند؟ در اين رواياتى كه ميزان اجر و ثواب بر زيارت ائمه(عليهم السلام) بر ميزان قرب و شناخت آنان مترتب شده است مگر غير از اين است كه ارزش زيارت امام براساس معرفت است؟ آيا بين زيارت امام رضا(ع) كه در يك مرتبه با ثواب يك حج و يك عمره مقبوله برابرى مى كند، و زيارت آن حضرت كه با ثواب هزار حج و عمره مقبوله برابرى مى كند تفاوتى نيست؟ اگر هست در كجاست؟نگاه آلی و استقلالی داشتن نسبت به امام(ع) و آثار مترتب بر آنو لذا نظر اهل توحيد به آثارى همچون مسجد سهله و غيره نظر آلى است نه استقلالى. اهل توحيد امام زمان(ع) را در همه نقاط على السويه مى بينند و به هر جا نظر مى كنند عكس رخ او را جلوه گر مى يابند و هر وجودى را در اين عالم ظهور حقيقت ولايت مى دانند. آنها هميشه با امام مؤانست و مؤالفت و قِران دارند، و مكان خاصى را براى آن حضرت قائل نمى باشند و به دنبال جلوه خاصى از آن حضرت در زمان خاص و يا فضاى خاصى نيستند و اصلًا بدون معيت و اتحاد با آن حضرت يك لحظه از عمر خود را سپرى نمى كنند.آنها نياز به مكان مخصوصى ندارند تا آن حضرت را زيارت كنند. زيارت آنها در مسجد سهله از باب ظهور جلوه خاص آن حضرت است نه براى ديدن او و از باب تيمن و تبرك آثار آن حضرت است و لذا ديگر شب چهارشنبه با ساير شبها و روزها براى آنها تفاوتى ندارد. آنها نيز به زيارت مسجد سهله مى رفتند اما نه براى زيارت امام(ع) بلكه جهت تشرف به مكانى كه عنايت و نظر آن بزرگوار به آنجا معطوف شده است و اگر صد سال به آنجا بروند و حضرت را نبينند باز مى روند و باز كسب فيض مى كنند. آنها آنجا را منزل و مأواى محبوب مى بينند و همچنان كه باطن آنها با آن حضرت معيت دارد، ظاهرشان را نيز متبرك به بركات ظاهرى آن حضرت مى نمايند.داستان تهجد مرحوم حاج سيد احمد كربلائى در مسجد سهلهمرحوم والد، [یعنی علامه طهرانی] قدس الله سره در مقدمه كتاب «توحيد علمى و عينى» در احوالات عارف كامل و نادره دهر، حضرت حاج سيد احمد كربلائى چنين مى نگارند: مرحوم آقاسيدجمال الدين [گلپایگانی] براى حقير نقل كردند كه: در ايام جوانى كه تحصيلات ايشان در اصفهان بوده است استاد و مربى اخلاقى ايشان، مرحوم آخوند كاشى و مرحوم جهانگيرخان قشقائى بوده اند و چون به نجف اشرف مشرف مى شوند استادشان مرحوم آقا سيد جواد بوده است.و مى فرمودند: او مردى سريع و پرمايه و پر محتوى بود و مى گفت: اگر از عالم بالا به من اجازه دهند، در سر چهارراه ها، چهارپايه مى گذارم و بر روى آن مى ايستم و مردم را به توحيد و عرفان خداوندى مى خوانم و ديرى نپائيد كه به رحمت حق پيوست و من به مرحوم آيت الله و مربى اخلاقى، آقاى شيخ على محمد نجف آبادى رجوع كردم و از او دستور مى گرفتم. مدتها از اين موضوع گذشت و من در تحت تعليم و تربيت او بودم؛ تا يك شب كه بر حسب معمول به مسجد سهله آمدم براى عبادت و عادت من اين بود كه به دستور استاد هر وقت شبها به مسجد سهله مى رفتم، اولًا نماز مغرب و عشاء را به جاى مى آوردم و سپس اعمال وارده در مقامات مسجد را انجام مى دادم و پس از آن دستمالى را كه در آن نان و چيزى بود به عنوان غذا باز مى كردم و مقدارى مى خوردم، آنگاه قدرى استراحت نموده و مى خوابيدم و سپس چندين ساعت به اذان صبح مانده برمى خواستم و مشغول نماز و دعا و ذكر و فكر مى شدم و در موقع اذان صبح نماز صبح را مى گزاردم و تا اول طلوع آفتاب به بقيه وظائف و اعمال خود ادامه مى دادم، آنگاه به نجف مراجعت مى نمودم.در آن شب كه نماز مغرب و عشاء و اعمال مسجد را به جاى مى آوردم و تقريباً دو ساعت از شب مى گذشت، همين كه نشستم و دستمال خود را باز كردم تا چيزى بخورم، هنوز مشغول خوردن نشده بودم كه صداى مناجات و ناله اى به گوش من رسيد و غير از من هم در اين مسجد تاريك احدى نبود.اين صدا از ضلع شمالى، وسط ديوار مسجد، درست در مقابل و روبروى مقام مطهر حضرت امام زمان(عجل الله تعالى فرجه) شروع شد، و به طورى جذاب و گيرا و توأم با سوز و گداز و ناله و اشعار عربى و فارسى و مناجاتها و دعاهاى عالية المضامين بود كه به كلى حال ما را و ذهن ما را متوجه خود نمود. من نتوانستم يك لقمه از نان بخورم و دستمال همينطور باز مانده بود و نتوانستم بخوابم و استراحت كنم و نتوانستم به نماز شب و دعا و ذكر و فكر خود بپردازم و همين طور متوجه و منصرف به سوى او بودم.صاحب صدا ساعتى گريه و مناجات داشت و سپس ساكت مى شد. قدرى مى گذشت، دوباره مشغول خواندن و درد دل كردن مى شد. باز آرام مى گرفت و سپس ساعتى مشغول مى شد و آرام مى گرفت و هر بار كه شروع مى كرد به خواندن، چند قدمى جلوتر مى آمد، به طورى كه قريب به اذان صبح كه رسيد در مقابل مقام مطهر امام زمان ارواحنا فداه رسيده بود. در اين حال خطاب به حضرت نموده و پس از گريه طولانى و سوز و ناله شديد و دلخراش اين اشعار را با تخاطب و گفتگوى با آن حضرت خواند: ما بدين در، نه پى حشمت و جاه آمده ايم از بد حادثه اينجا به پناه آمده ايم رهرو منزل عشقيم و ز سر حد عدم تا به اقليم وجود اين همه راه آمده ايم سبزه خط تو ديديم و ز بستان بهشت به طلبكارى اين مهرگياه آمده ايم با چنين گنج كه شد خازن او روح امين به گدائى به در خانه شاه آمده ايم لنگر حلم تو اى كشتى توفيق كجاست كه در اين بحر كرم غرق گناه آمدهايم آبرو مى رود اى ابر خطاشوى ببار كه به ديوان عمل نامه سياه آمده ايم حافظ اين خرقه پشمينه بينداز كه ما از پى قافله با آتش آه آمده ايمو ديگر ساكت شد و هيچ نگفت و در تاريكى چندين ركعت نماز گزارد تا سپيده صبح دميد. آنگاه نماز را به جاى آورده و مشغول به خود در تعقيبات و ذكر و فكر بود تا آفتاب دميد. آن وقت برخاست و از مسجد خارج شد و من تمام آن شب را بيدار بودم و از همه كار و بار خود واماندم و مات و مبهوت وى بودم. چون خواستم از مسجد بيرون شوم، از سرخدمه آنجا كه اطاقش خارج از مسجد و در ضلع شرقى بود پرسيدم: اين شخص كه بود؟! آيا شما او را مى شناسيد؟!گفتند: آرى! اين مردى است به نام سيد احمد كربلائى، بعضى از شبهاى خلوت كه در مسجد كسى نيست مى آيد و حال و وضعش همين طور است كه ديديد.من كه به نجف آمدم و خدمت استاد آقا شيخ على محمد رسيدم مطالب را مو به مو برايشان بيان كردم. ايشان برخاست و گفت: با من بيا! من در خدمت استاد رفتم. استاد در منزل آقا سيد احمد وارد شد و دست مرا در دست او گذارد و گفت: از اين به بعد مربى اخلاقى و استاد عرفانى تو ايشان است، بايد از او دستور بگيرى و از او متابعت بنمائى!توجه به ظاهر امام(ع) نفس را از ادراك سر ولايت باز مى داردآیت الله طهرانی می افزاید: از اين حكايت معلوم است كه اولًا: اساتيد عرفان و توحيد نسبت به حضور در اين امكنه كه تعلق به حضرت بقية الله ارواحنا فداه دارد تا چه حد اهتمام و رغبت داشتند و خود و شاگردان را دعوت به اين امكنه مقدسه مى نمودند.ثانياً: وقت خاصى براى حضور در اين امكنه نمى شناختند و مانند ساير افراد كه شب چهارشنبه را جهت رؤيت آن حضرت قائلاند، نفس حضور در اين فضاى مقدس را مغتنم مىشمردند نه وقت خاص جهت رؤيت ظاهرى را.ثالثاً: مقصود و منظور ايشان از حضور صرفاً تقرب باطنى و انس معنوى و مناجات و خلوت نفس و روح و سر با حقيقت آن حضرت بوده است نه صرف زيارت ظاهرى و صورى و لذا اوقاتى را انتخاب مى كردند كه مسجد خلوت باشد و كسى مزاحم حال و كار و ذكر و فكر آنان نشود.مرحوم والد(رضوان الله عليه) در مدت اقامت در نجف اشرف اغلب شبهاى پنج شنبه را در مسجد سهله به بيتوته اختصاص مى دادند، زيرا شبهاى چهارشنبه شب درسى و تحصيلى بود و رفتن به مسجد سهله موجب تعطيل دروس شب و روز چهارشنبه مى شد. علاوه در شب چهارشنبه ازدحام جمعيت كه براى تشرف ظاهرى خدمت حضرت گرد مى آيند مانع خلوت و جمعيت خاطر و فكر و استفاده بيشتر خواهد شد. مرحوم حداد(رضوان الله عليه) كراراً به مسجد سهله در اوقات مختلف تشرف حاصل مى نمود و كسب فيض مى كرد. استاد ايشان مرحوم قاضى(قدس الله سره) مدتها در مسجد سهله رفت و آمد داشت تا اينكه در آنجا براى ايشان فتح باب حاصل شد و به ادراك حقيقت ولايت حضرت صاحب الأمر نايل آمد.بنابراين سر اينكه اولياى الهى وجهه كلمات و سخنان خود را بسوى ادراك كنه ولايت و حقيقت معرفت امام(ع) قرار داده اند اين است كه: توجه به ظاهر امام و سوق افراد به سمت رؤيت ظاهرى و تشرف صورى و مادى، نفس را از ادراك فيض حقيقت و سر ولايت باز مى دارد و از آنجا كه نفس انسان از جهت آنكه به عالم صور و ظواهر و عالم تخيل و توهم بيش ازجنبه ملكوت و حيثيت عقلانى خود انس و الفت دارد و به واسطه انغمار در كثرات و توهمات و تخيلات فاصله او تا حقيقت عالم وجود و عوالم مافوق صورت و مثال بسيار بعيد است، لذا شوق و رغبت او به سمت و سوى امور صورى و مثالى و خوارق عادات و امور محسوسه چشم پر كن و برخوردار از جاذبه هاى صورى، بسيار بيش از امور ملكوتى و معنوى و عقلانى و نورانى و حقائق بدون صورت و تماماً معنى مى باشد، لذا تمام هم و غم اهل توحيد در بيان ربط و اتصال به مبدأ ولايت بر محور معرفت باطنى و شناخت عوالم قلب و نفس صاحب ولايت است نه بر محور ديدن و رؤيت ظاهر.لذا در مجالس مرحوم حداد و حضرت والد قدس الله سرهما هيچگاه سخن از ديدن ظاهرى امام زمان(ارواحنا فداه) نبوده است و بنده در تمام مدت عمر خود ياد ندارم كه راجع به ديدن آن حضرت سخنى به ميان آورند و شاگردان خود را جهت زيارت آن حضرت تشويق و ترغيب كرده باشند و يا دستورى و ذكرى و برنامه اى براى تشرف خدمت آن حضرت داده باشند.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]
صفحات پیشنهادی
جایگاه امام حسین(ع) نزد پیامبر اعظم(ص) به روایت اهل سنت
معارف جایگاه امام حسین ع نزد پیامبر اعظم ص به روایت اهل سنت پیامبر ص فرمود حسین از من است و من از حسینم هر که او را دوست بدارد خداوند دوستش بدارد به گزارش سرویس دینی جام نیوز امام حسین ع در سوم شعبان سال چهارم هجری عالم امکان را به نور جمال بیمثال خویش منور کردندجایگاه امام حسین(ع) نزد پیامبر اعظم(ص)
جایگاه امام حسین ع نزد پیامبر اعظم ص پیامبر ص امام حسین ع را گرفت پس یک دستش را پشت گردن و با دست دیگر زیر گلوی کودک را گرفت و لب بر لبهای او گذاشت و بوسید و فرمود حسین از من است و من از حسینم هر که او را دوست بدارد خداوند دوستش بدارد امام حسین ع در سوم شعبان سال چهارثواب زيارت امام حسين(ع) در نيمه شعبان
ثواب زيارت امام حسين ع در نيمه شعبان حضرت امام باقر عليه السّلام فرمودند گناهان كسى كه در نيمه شعبان امام حسين عليه السّلام را زيارت كند آمرزيده مى شود و در آن سال گناه و لغزشى برايش نوشته نمى شود تا سال تمام گردد و اگر در سال آينده حضرت را زيارت كرد گناهانش آمرزيده مى گرددتلاش برای بهتر برگزارشدن سیزدهمین جشنواره امام رضا(ع)
شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹ ۳۸ نشست ناظران تخصصی سیزدهمین جشنواره بینالمللی امام رضا ع با حضور جمعی از کارشناسان مربوط برگزار شد به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا در این نشست دبیر سیزدهمین جشنواره بینالمللی امام رضا ع با اشاره به عملکرد جشنواره در سالهایاختتاميه پانزدهمين دوره طرح هزاران ختم قرآن فردا برگزار میشود
اختتاميه پانزدهمين دوره طرح هزاران ختم قرآن فردا برگزار میشود شناسهٔ خبر 2766600 - سهشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱ ۳۵ دین و اندیشه > قرآن و متون دینی مراسم اختتاميه پانزدهمين دوره طرح هزاران ختم قرآن كريم همزمان با جشن ميلاد نور حضرت حجت عج فردا ۱۳ خردادماه مقارن با نيمه شعبپوستر تقارن ارتحال امام راحل(ره) با نیمه شعبان رونمایی شد
در فرهنگسرای معرفت پوستر تقارن ارتحال امام راحل ره با نیمه شعبان رونمایی شد شناسهٔ خبر 2766551 - سهشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱ ۲۱ دین و اندیشه > اندیشکده ها پوستر تقارن ارتحال امام راحل ره با نیمه شعبان توسط مادر چشم به راه شهید محمد خدابخشی در فرهنگسرای معرفت رونمایی شد بهامام موسی صدر بنیانگذار ادبیات مقاومت در لبنان بود
محمدعلی مهتدی امام موسی صدر بنیانگذار ادبیات مقاومت در لبنان بود شناسهٔ خبر 2667265 - شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱ ۲۷ دین و اندیشه > اندیشمندان محمد علی مهتدی با اشاره به نقش کلیدی امام موسی صدر در شکل گیری ادبیات مقاومت در لبنان تصریح کرد امام موسی صدر بنیان گذار ادبیات مقاومت دنمونهای از راهنماییهای امامحسین(ع) برای پاسداری از دین
شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷ ۴۱ یک مدرس تاریخ و تمدنهای اسلامی گفت پاسداری از دین اسلام والاترین هدف سیدالشهدا ع بود که برای رسیدن به آن تلاش میکردند غلامحسین بشکنی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا منطقه خراسان در پاسخ به سوالی در خصوص چرایی نامگذاری روز ولااستقبال گسترده مردم از پانزدهمين دوره طرح هزاران ختم قرآن
۱۱ روز پس از آغاز استقبال گسترده مردم از پانزدهمين دوره طرح هزاران ختم قرآن شناسهٔ خبر 2766524 - سهشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱ ۰۲ دین و اندیشه > قرآن و متون دینی پانزدهمين دوره طرح هزاران ختم قرآن مجيد به نيت سلامتي و تعجيل در ظهور امام زمان عج همانند سالهای گذشته طی نيمه نخستآیا نیمه شعبان، روز ولادت امام زمان(عج) است؟ / پاسخ آقا مجتبی تهرانی
آیا نیمه شعبان روز ولادت امام زمان عج است پاسخ آقا مجتبی تهرانی فرهنگ > دین و اندیشه - روایتی درباره امام زمان عج به شرح مرحوم آیت الله آقا مجتبی تهرانی حدیث رُوِیَ عَنِ الصَّادق علیه السلام قال الْحُجَّةُ قَبْلَ الْخَلْقِ وَ مَعَ الْخَلْقِ وَ بَعْدَ الْخَلْقسیدعلی خمینی: برخی از نزدیکان امام (ره) خواستار همکاری با گروههای مسلح آن زمان بودند اما امام قبول نکردند /را
سیدعلی خمینی برخی از نزدیکان امام ره خواستار همکاری با گروههای مسلح آن زمان بودند اما امام قبول نکردند راهحل بحرانهای منطقه اسلحه نیست نوه امام ره با تاکید بر اینکه راهحل بحرانهای منطقه اسلحه نیست گفت بحرانهای منطقه از طریق مذاکرات برد برد حل میشود هیچگاه اسلحه نمده پله برای شناخت امام زمان (عج)
ده پله برای شناخت امام زمان عج هیچ کس همنشین قرآن نمی شود مگر هنگامی که برمی خیزد به او چیزی افزوده شده و یا چیزی از او کاسته است قرآن برای مومنان شفا و رحمت است و ستمکاران را زیان و خسران می افزاید گوش جان بسپاریم به توصیه های اویس و از زبان او بشنویم که مسیر حرکت به سویبزرگترین وظیفه شبکه تبلیغی برقراری ارتباط مردم باامام زمان(ع) است
مديركل آموزشهای تخصصی سازمان تبليغات بزرگترین وظیفه شبکه تبلیغی برقراری ارتباط مردم باامام زمان ع است شناسهٔ خبر 2766655 - سهشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲ ۲۷ دین و اندیشه > آیین ها و تشکل های مذهبی بزرگترین وظیفه شبکه تبلیغی ایجاد آمادگی برای مردم از لحاظ معنوی و اخلاقی و پیوندبررسی تفسیر اهل سنت از آیۀ ارتداد و ارتباط آن با امام مهدی(عج)
بررسی تفسیر اهل سنت از آیۀ ارتداد و ارتباط آن با امام مهدی عج آیۀ ارتداد مائده 54 در نظر برخی مفسران اهل سنت در مبحث خلافت جایگاهی ویژه دارد و یکی از مستندات اصلی آنان در اثبات خلفاست بخش اول چکیده آیۀ ارتداد مائده 54 در نظر برخی مفسران اهل سنت در مبحث خلافت جایگاهی ویژهنشست ناظران سیزدهمین جشنواره بینالمللی امام رضا(ع) برگزار شد
نشست ناظران سیزدهمین جشنواره بینالمللی امام رضا ع برگزار شد شناسهٔ خبر 2757923 - شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲ ۰۹ دین و اندیشه > همایش ها و میزگردها نشست ناظران تخصصی سیزدهمین جشنواره بینالمللی امام رضا ع با حضور جمعی از کارشناسان مربوط برگزار شد به گزارش خبرگزاری مهر در این نشعلمای اهل سنت که خدمت امام زمان رسیدند |اخبار ایران و جهان
علمای اهل سنت که خدمت امام زمان رسیدند علمای اهل سنت وجود امام مهدی ع را تأیید می کنند حتی بعضی از علمای اهل سنت می گویند که ما خدمت ایشان هم رسیده ایم با استفاده از احادیث متواتر می توان وجود امام ع را اثبات کرد کد خبر ۵۰۵۶۴۶ تاریخ انتشار ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰ ۱۹ - 03 Juneآیا جزو شیعیان مورد نظر امام حسین (ع) هستیم!؟
آیا جزو شیعیان مورد نظر امام حسین ع هستیم بسیاری از قواعد فقهی و احکام خرید و فروش هم به این مساله اشاره دارند مانند غش در معامله که نوعی نیرنگ است احتکار که نوعی دو رویی و نفاق است تدلیس که فریبکاری است کم فروشی که عدم صداقت و حیله گری است و بسیاری دیگر از احکام در روایا-
دین و اندیشه
پربازدیدترینها