تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 13 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درگذشت عالم مصيبتى جبران ‏ناپذير و رخنه ‏اى بسته ناشدنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799289436




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همه مازندرانی های باز مانده از تحصیل تحت پوشش قرار گرفتند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: همه مازندرانی های باز مانده از تحصیل تحت پوشش قرار گرفتند ساری- ایرنا- مدیر کل آموزش و پرورش مازندران گفت: همه باز ماندگان از تحصیل در این استان تحت پوشش قرار گرفتند.


علی قاسمی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا به وظیفه آموزش و پرورش در زمینه امکان تحصیل علم برای همه فرزندان این آب و خاک اشاره کرد و افزود: در همین راستا امسال 249 نفر بازمانده از تحصیل شناسایی شده و به مدرسه راه یافتند.
وی با تاکید بر اینکه بر اساس احکام شرعی و سیاست های آموزش و پرورش هیچ کس نباید از تحصیل باز بماند ، گفت : حتی برای مدارسی که تنها یک دانش آموز دارد، معلم فرستاده ایم.
او کارکرد آموزش پرورش را منطبق سند تحول بنیادین و منویات رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و افزود : در برخی از موارد برای تحصیل یک دانش آموز 200میلیون ریال هزینه خواهیم کرد.
وی مدرسه سازی در مناطق محروم را از رویکردهای مهم اموزش و پرورش دانست و ضمن قدردانی از خیران مدرسه ساز چه در ساخت و ساز مدارس و چه در هوشمند سازی کلاس ها، از این نیکوکاران خواست تا به مناطق محروم نیز توجه ویژه ای داشته باشند.
قاسمی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش یکی از مجموعه های خدمات رسان به مردم در نظام اجرایی کشور است، افزود: ماموریت های بسیار خطیر برعهده داریم که برای انجام آنها نیازمند همکاری و همراهی خیران و خانواده ها هستیم.
وی با اشاره به اینکه تنها کسب مدرک با نمرات عالی ملاک نیست، خاطر نشان کرد: خروجی این نهاد آموزشی باید انسان های متدین، متفکر و مبتکر باشد.
او رضایت جامعه از آموزش و پرورش را بسیار مهم عنوان کرد و یاد آور شد: تامین رضایت مندی آحاد مردم با سلایق گوناگون، تلاش مضاعف مدیران را طلب می کند.
مدیر کل آموزش و پرورش مازندران هدایت تحصیلی را از دغدغه های نظام تعلیم و تربیت دانست و گفت: این امر لزوما باید بر اساس نیاز جامعه باشد.
وی با بیان اینکه خواسته خانواده ها در انتخاب رشته فرزندان اغلب بر اساس نیاز جامعه نیست ، افزود : 45 درصد از هدایت تحصیلی در این اداره کل به سوی هنرستان های فنی و حرفه ای و کار دانش خواهد بود.
او تولید را از رویکرد های آموزش و پرورش مازندران دانست و ادامه داد : هنرجویان هنرستان ها در کنار آموزش، محصولات گوناگون تولید خواهند کرد.
قاسمی همچنین از امضای تفاهم نامه همکاری بین آموزش و پرورش با سازمان صنعت، تجارت و معدن استان خبر داد و افزود: این تفاهم نامه در مازندران نیز با عنایت به ظرفیت های موجود، می توان در زمینه های مختلفی، همکاری دوجانبه ای صورت گیرد و از نتایج آن بهره مند شد.
وی گفت: تفاهم نامه مذکور در زمینه استفاده از علوم و فنون و تربیت افراد ماهر به نسبت احتیاج برای توسعه و پیشرفت اقتصاد کشور و همچنین در راستای سیاست های اشتغال ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب مبنی بر آموزش نیروی انسانی متخصص، ماهر و کارآمد متناسب با نیازهای بازار کار و ارتقای توان کارآفرینی افراد با مسوولیت نظام آموزشی کشور تنظیم و امضا شده است.
قاسمی از همکاری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سپاسگزاری و ابراز امیدواری کرد با حمایت این سازمان بتوانیم به برخی از اهداف خود در رشته های فنی و حرفه ای دست یابیم.
او برگزاری کارگاه های آموزشی و بهره گیری از استادان مجرب برای هنرجویان هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش به منظور آموزش فنون مربوطه و رونق کارآفرینی را از مهمترین مفاد این توافق نامه دانست.
وی از سواد آموزی نیز به عنوان یکی از معاونت های مهم آموزش و پرورش یاد و خاطر نشان کرد: بر اساس ارزیابی های وزارت متبوع، نظام تعلیم تربیت مازندران در این حوزه رتبه نخست کشور را از آن خود کرده است.
او با اشاره به اینکه تنها سه درصد از شهروندان 10تا 49سال مازندران از نعمت سواد بی بهره اند، گفت: تمام تلاش خود را برای تحت پوشش قرار دادن آنان به کار خواهیم گرفت.
قاسمی شمار بی سوادان مازندران را 76 هزار نفر برشمرد و افزود : برای ریشه کنی معضل بی سوادی از استان نیازمند یاری همه دستگاه های اجرایی هستیم.
وی با اعلام اینکه هرنوع کم کاری در این زمینه خسارات جبران ناپذیری به بار می آورد ، از تمامی دستگاه های اجرایی خواست تا جهت ریشه کنی بیسوادی آموزش و پرورش را به نحو شایسته یاری کنند.
مدیر کل آموزش و پرورش با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن 9 هزار و 253 سواد آموز در سال جاری ، دوره های سواد آموزی را شامل سواد آموزی، انتقال و تحکیم عنوان کرد گفت : این تعداد طبق برنامه باید تا پایان سال به 17هزار و 120نفر افزایش یابد.
وی با اشاره به اهمیت فعالیت آموزش دهندگان سوادآموزی ، ماهیت کارشان را به دلیل شرایط سنی شاگردان متفاوت با معلمان ابتدایی دانست و افزود : آنان در برخورد با سوادآموزان باید رعایت مسائل اخلاقی ، شرعی و قانونی را به نحو مناسبی مدنظر داشته باشند.
او مخالفت برخی از خانواده ها برای تحصیل فرزندان را از مشکلات بزرگ در حوزه سواد آموزی دانست و با تاکید به فرهنگسازی، گفت: رسانه ها بیشترین تاثیر را نسبت به سایر دستگاه ها اجرایی در این راستا دارند.
وی از تولید شش فیلم مستند از زندگی چهره های موفق سواد آموزی در صدا و سیمای مرکز مازندران خبر داد و چنین برنامه هایی را در توفیق دستیابی به ریشه کن کردن بی سوادی بسیار موثر دانست.
قاسمی با بیان اینکه بر اساس آمار سال 1385 دستکم 102نفر از سواد آموزان مازندران به آموزش عالی راه یافتند مدرک تحصیلی آنان را از دیپلم تا دکترا عنوان کرد و افزود: 25 تن از آنان معلم و یک نفر نیز استاد و عضو هیات علمی دانشگاه است.
وی با تاکید به مستند سازی عملکرد آموزش و پرورش مازندران افزود: تعیین سیاست های مناسب و تعامل سازنده با حوزه های اداره کل آن را به اهداف خویش نزدیک تر می سازد.
آموزش و پرورش مازندران با هفت معاونت و 42 هزار فرهنگی مسوولیت آموزش 480 هزار دانش آموز را به عهده دارد. ک/3
1888/6097



31/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن