تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1834639106
مناظره با شیخ الازهر و کتاب امام(ره) که به کمک آمد
واضح آرشیو وب فارسی:مهر: یادداشت؛
مناظره با شیخ الازهر و کتاب امام(ره) که به کمک آمد
شناسهٔ خبر: 2565787 - دوشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳
دین و اندیشه > اسلام در جهان
از محمد عماره سوال کردم آیا ازدواج مسلمان با کافر جایز است؟ وی پاسخ منفی داد. فتواهایی را از کتاب امام درباره مجوز ازدواج شیعه با سنی نشان دادم و گفتم هیچ یک از علمای شیعه اهل سنت را کافر نمی دانند. به گزارش خبرگزاری مهر، متن ذیل یادداشت مجتبی امانی، رییس سابق دفتر حافظ منافع ایران در قاهره است که در آن به مناظره با شیخ الازهر اشاره می کند.ابتدا باید به این مقدمه اشاره کنم که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، توجه به اسلام سیاسی در جهان عرب افزایش یافت. بسیاری از رهبران فکری و علمای جهان اهل سنت، سال های سال به دنبال تشکیل حکومت اسلامی و یا به تعبیر دقیق تر «تطبیق شریعت» و یا همان اجرای احکام اسلامی بودند. آنها دیدند شیعه توانست با رهبری علمای خویش، یک حکومت اسلامی در ایران تشکیل دهد و نام آن را نیز جمهوری اسلامی گذاشتند و توانستند در طول سه دهه قدرت بلامنازع منطقه ای شوند. گرچه انقلاب اسلامی ایران و بنیانگذار هوشمند آن، روش تقریبی را در جهان اسلام احیا کرد و در ابتدا نیز مورد استقبال علمای مستقل جهان اسلام قرار گرفت، ولی دشمن تلاش کرد با حمایت سیاسی و تبلیغاتی مدعیان دروغین اسلام و فریب برخی رهبران فکری جهان اسلام، شیعه ستیزی و ایران ستیزی را در جهان اسلام رواج دهد. رژیم صهیونیستی با سلطه ای که بر رسانه ها داشت، این هراسی را تبلیغ می کرد. این حمله همه جانبه، باعث شد برخی از علمای بی بصیرت و درباری اهل سنت نیز فریب بخورند و به جای تمرکز حملات خود بر حکومت های فاسد، دیکتاتور و ضد اسلامی عربی، دشمن اول خود را ایران و تفکر شیعه تصور کرده و در این راستا نیرو و امکانات خود را صرف کنند. انقلاب های عربی، آتش زیر خاکستر اسلام خواهی را شعله ور کرد، اما در عین حال برخی رهبران فکری و سیاسی اهل سنت که در پرتو این اسلام خواهی و موج بیداری اسلامی، خود را در معرض قرار گرفتن در رهبری نظام های سیاسی می دیدند، برخلاف سیره انقلاب اسلامی، کوششی در راه تقریب مذاهب نکردند. آنها به جای آن که انقلاب اسلامی ایران را یار و مددکار خود بدانند، تلاش کردند نمونه حاکمیت سنی را در مقابل الگوی جمهوری اسلامی ایران قرار دهند. طبیعی است عربستان سعودی، صهیونیسم، آمریکا و غرب همگی منافع مشترکی در این راستا داشتند. به این ترتیب دشمن تا حدودی موفق شد که برخی نخبگان انقلاب های عربی را از مسیر صحیح یعنی به اشتراک گذاری منافع جهان اسلام با ایران منحرف کند. متأسفانه اخوان المسلمین نیز در سطوحی فریب خوردند و به سراب تشکیل یک حکومت اسلامی عربی، با عربستان و آمریکا و غرب به داد و ستد سیاسی پرداختند و در نهایت این بی بصیرتی باعث شد که دشمنانشان با یکدیگر متحد شوند و آرزوی دیرینه گروهی پرسابقه مثل اخوان المسلمین را که ده ها سال بدنبال تشکیل حکومتی اسلامی بودند، در چند روز مضمحل و نابود شود. در این دوره چند ده ساله، نظریه ای با هدایت های پنهان صهیونیست ها در درون جهان اسلام شکل گرفت که جهان پس از فروپاشی شوروی سابق را جهانی سه قطبی می داند. این سه قطب، شامل آمریکا، غرب و صهیونیسم از یک سو و اسلام سنی و اسلام شیعی می باشد. برخی رهبران عناصر تکفیری اسامی محور صلیبی، صهیونی، محور سنی و محور شیعی- فارسی را برای این قطب های سه گانه برگزیده اند. رهبران عناصر تکفیری اهل سنت درباره اینکه دشمن اصلی آنها کدام محور است، اختلاف نظر دارند. برخی از آنها خطر شیعه را خطر اصلی و رو به رشد دانسته و حاضرند برای از بین بردن شیعه، با محور صلیبی- صهیونی متحد شوند. آنها شیعه را نه یک مذهب از مذاهب اسلام، بلکه یک دین می دانند که پیروان آن کافر و مستحق مرگ بوده و جان و مال و ناموس آنها مباح است. برخی دیگر چنین اعتقادی ندارند، ولی با بعضی استنادات تاریخی، مدعی خیانت شیعه به اهل سنت در مقاطعی از تاریخ نظیر ساقط کردن سلسله عباسی توسط مغول و نیز همپیمانی صفویان با اروپاییان علیه عثمانی ها اشاره می کنند. البته مغالطه آنها در استناد به این حوادث واضح است. جالب توجه است که این تفکر تاثیر خود را در برخی شیعیان نیز گذاشته و عجیب است که این تفکر همزاد و سنی ستیز، توسط کسانی رواج داده می شود که ارتباطات آنها با غربی ها واضح است. ظاهراً آنها نیز معتقدند که برای از بین بردن اهل سنت، باید با غرب همپیمان شد. برخورداری این افراد از رسانه های متنوع و شبکه های تلویزیونی و تحریک عوام اهل سنت از طریق ناسزا گفتن به شخصیت های مورد احترام اهل سنت، از شیوه های آنان است. گفته های این افراد، مسبب اصلی تحریک عوام اهل سنت برای قتل شیعیان است. بدیهی است دست پنهان سازمان های اطلاعاتی غربی- صهیونیستی در این تحریکات بسیار واضح است. این جریان انحرافی در شیعه و سنی، باعث می شود که درگیری اسلام و صهیونیسم، به درگیری شیعه و سنی تبدیل شود. علمای وهابی عربستان سعودی در ترویج تفکر شیعه ستیزی نقش مهمی داشته اند که تا امروز نیز ادامه دارد. آنها از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به نگارش کتاب های ضد شیعی و حمایت مالی از آنها روی آوردند. یکی از نمونه های سخیف این تفکر را می توان در اظهارات امام جمعه مسجد النبی (ص) در اسفند سال ۱۳۷۵ و در هنگامی که رئیس جمهور پیشین کشورمان، آقای هاشمی رفسنجانی و هیأت همراه در صف نماز جمعه نشسته بود، جستجو کرد. شیخ الهذیفی در مقابل رئیس جمهور وقت ایران می گوید: چگونه شیعه و سنی می توانند با یکدیگر سازش کنند در حالیکه اهل سنت با تمسّک به قرآن و سنت نبوی(ص) دین را زنده نگاه داشته و تکریم کردند و روافض (شیعیان) بطور علنی به اصحاب پیامبر(ص) اهانت کرده و اسلام را نابود کردند. تا زمانیکه شیعیان عقاید خود را ترک نگویند و به اسلام حقیقی نگروند، ما قدمی به سوی آنان بر نخواهیم داشت. خطر شیعیان برای اسلام بیش از یهودیان و مسیحیان است و هرگز نباید به آنان اعتماد کرد. بنابراین مسلمین باید با نهایت احتیاط با آنان برخورد کنند. یکی از کسانی که نظریه جهان سه قطبی را تأیید و از آن دفاع می کرد، محمد عماره اندیشمند مصری و عضو شورای علمای ازهر بود. او نیز همانند بسیاری دیگر از علمای اهل سنت از پیروزی انقلاب اسلامی ایران خشنود بود، اما در طول سال های بعد از آن آگاهانه یا نا آگاهانه، به آهستگی به دامن همان تفکر غلطید که جهان را سه قطبی می داند که وظیفه اهل سنت، ایجاد یک محور مستقل در برابر غرب و شیعه است.
محمد عماره وقتی مرسی به حکومت رسید، از جمله حامیان او بود. به نظرم او نیز مانند برخی دیگر تصور کرده بود که پس از رسیدن اخوان المسلمین به حکومت مصر، وقت آن رسیده که جهان اهل سنت بپا خیزد و شکوه حکومت عباسی را تجدید کند. او که مدیر نشریه رسمی الازهر بود، رویکردی ضد شیعی به این مجله داد. در همین زمان او یک کتاب ضد شیعی به نام الخطوط العریضه نوشته محب الدین الخطیب را که وقیحانه بسیاری از اتهامات را به شیعه و شیعیان نسبت داده بود، همراه نشریه ماهانه ازهر توزیع کرد. همچنین مصاحبه های زیادی را علیه شیعه و اعتقادات آن انجام می داد. تصمیم گرفتم با او ملاقات کنم، شاید موثر باشد. وقت گرفتم و همراه یکی از کارشناسان نمایندگی به دیدار او رفتم. او در سال های ۱۳۷۷ روابطی با علمای ایران داشت، اما بعد از آن ویژگی های ضد شیعه او بروز کرد. ملاقات من با وی سه ساعت طول کشید. موضع سرسختی علیه شیعه و علمای آن داشت. اصل بحث او بر این پایه بود که شیعه در کتاب های حدیث خود، اهل سنت را کافر می داند. مدام به فیش هایی که در این باره تهیه کرده بود استناد می کرد و می گفت در فلان کتاب شما درباره اهل سنت اینگونه نوشته شده است. به وی توضیح دادم که شیعه میراث علمی فراوانی دارد. علمای شیعه تمام احادیثی را که حتی کمترین ظن به صحت آنها وجود داشته، جمع آوری کرده اند و از جمله آن مجموعه کتاب های بحار الانوار است. توضیح دادم که همه این احادیث معتبر نیستند و علمای شیعه بسیاری از آنها را جعلی و مخدوش می دانند. به وی گفتم، من به عنوان یک شیعه حق ندارم بصورت مستقیم از این احادیث فتوا استخراج کنم، بلکه این وظیفه علمای بزرگ ما یعنی مراجع تقلید است که با تحقیق و دقت و اجتهاد، احکام عملی را برای ما معین و فتوا صادر کنند. محمد عماره حرف های من را قبول نمی کرد و می گفت، شما بر اساس احادیثی که من در کتاب هایتان یافته ام اهل سنت را کافر می دانید. وی در برابر پرسش من که شما شیعه را کافر می دانی؟، می گفت علمای شیعه کافرند و عوام شیعه تقصیری ندارند. نمی دانم این اعتقاد قلبی او بود یا اینکه در حضور من نمی خواست بگونه ای سخن بگوید که من را هم به کافر بودن متهم کند.
برای رد هر دو موضوعی که بر آن اصرار می کرد (احادیث مورد استناد وی در کتاب های شیعه و کافر دانستن اهل سنت توسط شیعه)، از هر دری وارد شدم، او به همان احادیث کتاب های شیعه استناد می کرد. در این بین در کتاب های داخل کتابخانه او که در معرض دید ما بود چشمم به کتاب تحریر الوسیله حضرت امام (ره) افتاد. این کتاب چهار جلدی که به زبان عربی توسط آن حضرت نگاشته شده می توانست گفته های من را تایید کند. به وی گفتم اگر اجازه بدهید در همین کتاب تحریر الوسیله که توسط بنیان گزار جمهوری اسلامی نوشته شده و در قفسه کتاب ها وجود دارد، فتواهایی را نشان شما دهم که ادعای شما را تایید نمی کند. محمد عماره سعی می کرد حرف را عوض کند. من نیز با سماجت تمام از او می خواستم که این کتاب ها را به من بدهد تا من ادعای او را جواب دهم. او نیز زیر بار نمی رفت. شاید پنج بار این درخواست را از وی کردم و او اینکار را نکرد. در نهایت از همراهم خواستم که این کتاب ها را به من بدهد. ابتدا از محمد عماره سوال کردم آیا ازدواج مسلمان با کافر جایز است؟ وی پاسخ منفی داد. فتواهایی را از کتاب حضرت امام درباره مجوز ازدواج شیعه با سنی نشان وی دادم. چند مسئله دیگر که دلالت بر این داشت که اهل سنت از نظر حضرت امام کافر نیستند، به وی نشان دادم و گفتم تا آنجا که من اطلاع دارم هیچیک از علمای شیعه اهل سنت را کافر نمی دانند. به محمد عماره گفتم: این برداشت های ناصحیح است که امروزه سیل خون را در عراق و سوریه و ... جاری کرده و تمامی این خون ها بر گردن علمایی است که درباره شیعه و سنی قضاوت های نابجا دارند. احساس کردم محمد عماره خود را به خواب زده و امید نداشتم این سخنان در وی تاثیر جدی داشته باشد. چند ماهی گذشت و محمد مرسی توسط ارتش مصر برکنار شد و حوادث خونینی رخ داد. تقریباً سه هزار نفر از مردم مصر که در تظاهرات خیابانی از مرسی دفاع می کردند، در خیابان های مصر کشته شدند. محمد عماره به صورت آشکار از مرسی دفاع کرد و به همین علت از جمع علمای بلندپایه ازهر کنار گذاشته شد. وی چند نوار تصویری داشت که اقدام ارتش در برکناری مرسی را محکوم کرده بود. چند ماه بعد از برکناری مرسی و دستگیری همه اخوانی ها، مجدداً به دیدار محمد عماره رفتم. صحبتی طولانی با وی داشتم. در ابتدا با توجه به حادثه شهادت شیخ حسن شحاته که به طرز فجیعی توسط گروه های تکفیری به شهادت رسیده بود، گفتم آیا او خود را در این جنایت مقصر نمی بیند؟ او به شدت از این واقعه تبری جست، اما نمی دانم به اشتباهات خود پی برده بود یا نه؟ اما سوالی از من کرد که شاید نشان می داد که در افکار خود متزلزل شده و احساس می کرد باید شیعه و سنی با یکدیگر متحد باشند. وی با ادعای اینکه شیعیان در زمان مغول و عثمانی ها از دشمنان اهل سنت حمایت کرده اند، سوال کرد آیا شیعه این بار نیز می خواهد از دشمنان اسلام و کسانی که حکومت اسلامی را در مصر ساقط کردند، حمایت کند. توضیحات مفصلی به وی درباره موضع کشورمان در برابر حوادث مصر دادم و به نقش جمهوری اسلامی در حمایت از مسلمانان سنی و شیعه در جهان از بوسنی تا لبنان و از افغانستان تا فلسطین اشاره کردم. گفتم متاسفانه دشمن شناسی اسلام گرایان مصری آن قدر ضعیف بود که به محض آنکه قدرتی نیم بند به دست آوردند، به فکر مقابله با فکر شیعی افتادند و ندانستند که دشمنان اسلام با اصل این دین مخالفند.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]
صفحات پیشنهادی
«خطرات و خاطرات»؛ بخش چهل و ششم مناظره با شیخ الازهر و کتاب امام(ره) که به کمک آمد
خطرات و خاطرات بخش چهل و ششممناظره با شیخ الازهر و کتاب امام ره که به کمک آمدشیخ الازهر اصرار داشت که شما اهل سنت را کافر میدانید و هر چه دلیل آوردیم قبول نمیکرد چشمم به کتاب تحریرالوسیله امام ره افتاد که در قفسه کتابهایش بود و تصمیم گرفتم با استفاده از آن به ادعاهای شیخ پکتابهای ضد شیعی الازهر تجدید چاپ می شوند
مؤسس ائتلاف سلفی کتابهای ضد شیعی الازهر تجدید چاپ می شوند ولید اسماعیل مؤسس ائتلاف سلفی موسوم به الصحب و آلالبیت اعلام کرد در نظر داریم کتب ضد شیعی الازهر را به میزان یک میلیون نسخه تجدید چاپ کنیم به گزارش سرویس دینی جام نیوز ولید اسماعیل مؤسس ائتلاف سلفی موسوم به &laqکاهش کمکهای مالی ارشاد در برگزاری نمایشگاه کتاب
ایلنا رییس اتحادیه چاپخانهداران از کاهش کمکهای مالی ارشاد در برگزاری نمایشگاه کتاب خبر داد بهمن پورمند درباره چند و چون مالی نمایشگاه کتاب به خبرنگار ایلنا گفت بودجه مالی ارشاد برای برگزاری نمایشگاه کتاب امسال محدود شده است ۳ اتحادیه چاپخانهداران صحاف و لیتوگراف&zwnjنشست کارگروه رسانههای دیجیتال جشنواره امام رضا(ع) برگزار شد
نشست کارگروه رسانههای دیجیتال جشنواره امام رضا ع برگزار شد شناسهٔ خبر 2565314 - پنجشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸ ۳۳ دین و اندیشه > آیین ها و تشکل های مذهبی نشست کارگروه رسانه های دیجیتال سیزدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا ع با حضور رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسامفهوم امامت در بينش و نگرش قرآنی/ نقش امام جواد(ع) در نظام ولايی
یادداشت مفهوم امامت در بينش و نگرش قرآنی نقش امام جواد ع در نظام ولايی شناسهٔ خبر 2564219 چهارشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱ ۱۶ دین و اندیشه > آیین ها و تشکل های مذهبی امام جواد ع در مدت كوتاه امامت توانست با نظام تفكری اعتزالی و نظام فقهی قياس گرای حنفی كه خلافت سلطنتی را تثبرونمایی از ترجمه جوامع علم موسیقی بوعلی در نمایشگاه کتاب تهران
رونمایی از ترجمه جوامع علم موسیقی بوعلی در نمایشگاه کتاب تهران شناسهٔ خبر 2565338 - پنجشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸ ۴۰ دین و اندیشه > اندیشکده ها از برگردان و شرح جوامع علم موسیقی از کتاب شفای بوعلیسینا در بیست و هشتمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران رونمایی می شود به گزارش خخوشه اي از فضائل امام جواد (ع)
به مناسبت ولادت امام جواد ع خوشه اي از فضائل امام جواد ع امام نهم حضرت جواد ع در دهم رجب 195 هجري قمري در مدينه متولد شد به گزارش سرویس دینی جام نیوز امام نهم حضرت جواد ع در دهم رجب 195 هجري قمري در مدينه متولد شد و آخر ذيقعده سال 220 هجري قمري بر اثر زهري كه به دستورامام جواد(علیه السلام) تجسم صلابت
به مناسبت ولادت امام جواد ع امام جواد علیه السلام تجسم صلابت صنعانى مىگويد روزى در محضر امام رضا علیه السلام بودم فرزندش ابوجعفررا كه خردسال بود آوردند امام فرمود اين مولودى است كه براى شيعيان ما با بركتتر از او زاده نشده است به گزارش سرویس دینی جام نیوز در ميان خااستعفای شیخ الازهر از منصبش تکذیب شد |اخبار ایران و جهان
استعفای شیخ الازهر از منصبش تکذیب شد قائم مقام الازهر مصر اخبار برخی رسانه های خبری درباره استعفای شیخ احمد الطیب شیخ الازهر را تکذیب کرد کد خبر ۴۹۲۵۲۰ تاریخ انتشار ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸ ۲۶ - 18 April 2015 قائم مقام الازهر مصر اخبار برخی رسانه های خبری درباره استعفای شیخ احمد- کمیته امداد امام (ره)برای کمک وامداد رسانی تشکیل شده است
امام جمعه بندرعباس کمیته امداد امام ره برای کمک وامداد رسانی تشکیل شده است بندرعباس- ایرنا - نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت کمیته امداد برای امرار کامل معیشت زندگی افراد تحت پوشش نیست بلکه این نهاد تنها برای کمک و امداد رسانی است به گزارش ایرنا آیت اللهخلاصه کتاب «نشانه های راه» (معالم فی الطریق) + جزوه
خلاصه کتاب نشانه های راه معالم فی الطریق جزوه شناسهٔ خبر 2561824 چهارشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱ ۰۹ دین و اندیشه > اندیشمندان برای فهم سید قطب باید معالم فی الطریق را خواند کتابی که چکیده و عصاره آن چیزی است که سیدقطب به دنبالش بود به گزارش خبرگزاری مهر معروفترین و شانتشار کتاب بر بال اعتکاف با طرح جدید
انتشار کتاب بر بال اعتکاف با طرح جدید شناسهٔ خبر 2561603 سهشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹ ۴۴ دین و اندیشه > اندیشکده ها کتاب بر بال اعتکاف از آثار آیت الله جوادی آملی با همت مرکز بین المللی نشر اسراء و پژوهشگاه معارج با ویرایش و طرح جدید آماده و منتشر شد به گزارش خبرگزاری مهركتاب «حج در انديشه امام خمينی (ره)» در عراق منتشر شد
كتاب حج در انديشه امام خمينی ره در عراق منتشر شد شناسهٔ خبر 2564645 - پنجشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸ ۵۸ دین و اندیشه > اسلام در جهان كتاب ابعاد الحج فی فکر الامام الخمینی ره به همت رايزنی فرهنگی ايران در بغداد چاپ و منتشر شد به گزارش خبرگزاری مهر رايزنی فرهنگی ايرانوقتی خواننده مطرح لبنانی برای امام موسی صدر برنامه اجرا کرد/ چرا مسئله ربودن او پیگیری نمی شود؟
وقتی خواننده مطرح لبنانی برای امام موسی صدر برنامه اجرا کرد چرا مسئله ربودن او پیگیری نمی شود فرهنگ > دین و اندیشه - بزرگان حوزه اندیشه و فرهنگ با حضور در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران از شخصیت امام موسی صدر و کارهای او برای ایجاد وحدت سخن گفتند به گزارش خبرآنلاچرا ولی فقیه نایب امام زمان (عج) هستند؟
چرا ولی فقیه نایب امام زمان عج هستند اینکه گفته می شود ولی فقیه نائب امام زمان هستند مبتنی بر ادله ولایت فقیه در دیدگاه فقهاست منظور نیابت عام است نه نیابت خاص اینکه گفته می شود ولی فقیه امام خمینی یا آیتالله خامنهای نائب امام زمان هستند مبتنی بر ادله ولایت فقیه در دیدانشگاه ها آثار استاد مطهری را نقد کنند/ رونمایی از دو کتاب جدید در 12 اردیبهشت
دانشگاه ها آثار استاد مطهری را نقد کنند رونمایی از دو کتاب جدید در 12 اردیبهشت فرهنگ > دین و اندیشه - خبرگزاری ایرنا نوشت محمد دارایی روز دوشنبه در نشست خبری سی و ششمین سالگرد شهادت استاد مطهری گفت از دانشگاه های دولتی آزاد پیام نور و سایر مراکز علمی می خواهیم تصلوات خاصه امام جواد(علیه السلام)+صوت
صلوات صلوات خاصه امام جواد علیه السلام صوت اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ أَهْلِ بَيْتِهِ وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ الزَّكِيِّ التَّقِيِّ وَ الْبَرِّ الْوَفِيِّ وَ الْمُهَذَّبِ النَّقِيِّ سرویس دینی جام نیوز صلوات خاصه امام جواد علیه السلام دانلو-
دین و اندیشه
پربازدیدترینها