تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1835356933
امام حسين (ع)؛ نور عالم وجود
واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:
امام حسين (ع)؛ نور عالم وجود در خلقت نور شريف حضرت پيغمبراکرم صلی الله عليه و آله و سلم: بدانکه حکما اختلاف کرده اند در اینکه، اول چیزی که صادر شد از صنع واجب تعالی چه بوده؟ و همچنین متکلّمین و اهل ملل نیز اختلاف نموده اند در آن، و اخبار نیز مختلف است، پس اکثر حکما رفته اند به اینکه اول مخلوقات عقل اول است، و آن جوهری است بسیط، مفارق ماده در ذات و فعل، پس چون واحد است می تواند که از واحد صادر شود و چون در او سه جهت حاصل است: یکی وجود نظر به علّت، دوم وجوب بالغیر، سوم امکان بالذّات، پس به اعتبار وجودش سبب شد از برای وجود عقل دوم و به اعتبار وجوبش از برای وجود نفس فلک اعلی، و به اعتبار امکانش از برای جسم به آن فلک. عقل اوّل راند بر عقل دوم و همچنین به ترتیب ده عقل، و نه فلک موجود شد و چون عقل عاشر از مبدأ دور است، ایجاد عقل دیگر را توسط نتواند نمود، پس واسطه وجود هیولایی عناصر است و کذا القاء صور بر آن هیولی به سبب اعداد حرکات رویه افلاک. و «تالیس ملطی» که یکی از حکما است رفته است به اینکه اول مخلوقات آب است و مذهب « بلیناس حکیم» آن است که اول مخلوقات کلمه ی خداست و بعد از آن فعل و حرکت و حرارت. و غیر از اینها از مذاهب نیز هست ولی آنچه از اخبار صحیحه بسیار مستفاد می شود آن است که اول مخلوقات نور شريف حضرت پیغمبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم است و عقل نیز بر این دلالت دارد، نظر به اشرقيّت آن حضرت واجبیّت او و کثرت اعتنای خدا، به شأن او، و در بعض اخبار است که اول مخلوقات نور آن سرور و نور ائمه هدی علیهم السلام و به هر تقدیر، نتیجه آن است که اول مخلوقات نور امام حسین علیه السلام است و چون همه، نور واحدند، و نور احد می باشند چنانکه جدّش فرمود: حسین منّی و أنا من حسین (حسین از من است و من از او هستم _ بحارالانوار جلد 43، صفحه 271) و در خبر دیگر: أنا من حسین و حسینٌ منّي (من از حسین هستم و حسین از من است _ بحارالانوار جلد 43، صفحه 296) که مقامش در بیان شرافت نور آن جناب بالاتر است از حدیث اول، و چون آن جناب اول مخلوقات است و همه خلق تابع و طفیل وجود آن سرورند، پس عجب نیست که جمیع مخلوقات بر آن جناب گریه کنند از انبیاء، ملائکه، افلاک، انس، جنّ، شیطان، بهشت، جهنّم، جمادات، عناصر، معادن، نباتات، حیوانات، آفتاب و ماه، نه از این عالم تنها، بلکه از جمیع عوالم، که در بعضی اخبار وارد است که: خداوند خلق فرموده است هزار هزار عالم و هزار هزار آدم، و بکای این عوالم نه تنها بعد از قتل آن سرور است، بلکه پیش از تحقق آن بوده، چنانکه در زیارت سوم شعبان از حضرت حجّت غائب عجل الله تعالی فرجه الشریف مأثور است: « بکته السماء و من فیها و الارض و من علیها و لمّا یطاء لابتیها» ( آسمان و زمین و آنچه در آنها است بر آن جناب گریه کردند و حال اینکه هنوز قدم به عرصه دنیا ننهاده بود _ بحارالانوار جلد 98، صفحه 347). و چون آن جناب در اول خلقت مظهر خشوع و خضوع بوده، پس هر خضوع و خشوع انکساری که در عالم است از برای آن سرور است، بلکه می گوییم: آن خنجر و شمشیر و سنان و تیر که بر بدن آن جناب می زدند، ایضاً بر حال او گریه می نمودند، بلکه قاتلین و ناصبین هم به فطرت اصلیه، بر حال آن سرور گریان بودند، هر چند به صفات ظاهره تغییر فطرت اصلیه داده بودند و مخلّد در دوزخ خواهند بود، ولی باز چون غافل می شدند به گریه می افتادند، مانند کفّاری که به قلب تصدیق دارند، ولی به زبان انکار می کنند و حجدوا بها واستیقنتها انفسهم ظلماًَ و علواً ( از روی ستم و سرکشی آن را انکار نمودند، در حالی که در دل به آن یقین داشتند _ سوره النمل آیه 14). مانند زنادقه و دهریّه که چون غافل شوند از عناد و لجاج خود، اقرار به توحید می نمایند، و همچنین دشمنان آن جناب در حال غفلت گریان می شدند، بلکه گاهی عظم مصیبت به حدّی بود که در حال غلبه عداوت، و اشتغال به قتل و جرح و نهب و اسر، گریان می شدند، چنانکه ابن سعد ملعون، در وقتی که امر به قتل آن حضرت نمود گریان شد (تاریخ طبری جلد 5، صفحه 228) و آن ملعونی که سلب نمود گوشوارۀ فاطمه، دختر حضرت را، گریه می نمود (بحارالانوار جلد 45، صفحه 60) و یزید ملعون با آن شقاوت و قساوت چون نظرش بر اساری افتاد بر حالت ایشان رقّت نمود و گفت: قبیح باد پسر مرجانه (ارشاد مفید جلد 2، صفحه 125). خصوصيات امام حسين بعد از خلقت تا زمان ولادتشان: در بیان خصوصیات نور آن سرور بعد از خلقت تا زمان ولادتش، عرض می کنیم: خداوند جلّ جلاله متفرد بود بالذّات و با او هیچ نبود، پس ابتدا خلق نور شریف حضرت پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم و مشتق نمود از نور او، انوار علی و فاطمه و حسن و حسین علیهم السلام را و از برای آن نور شریف محال متعدده و عوالم مختلفه قرار داد. چنانکه از روایات ظاهر می شود که بعضی پیش از خلق عرش و بعضی از آن و قبل از خلق آدم، و بعضی بعد از آن بوده، و عوالم آن، گاهی عالم انوار است و گاهی اشباح نوریّه، و گاهی اظلّه، و گاهی ذرات و گاهی نور بهشتی و گاهی در پیشانی اجداد و جدّات اطهار آن جناب. و محل آن نور گاهی پیش روی عرش و گاهی بالای عرش و گاهی زیر عرش و گاهی در اطراف عرش و گاهی در حجاب های دوازده گانه، و گاهی در دریاهای نور، و گاهی در سرادقات. و از برای اقامت آنها در هر محلّی مدّتی معيّن است، مثلاً زمان وجود ایشان قبل از خلق عرش چهارصد و بیست هزار سال است و مدّت توقف ایشان در اطراف عرش پانزده هزار سال پیش از خلق آدم، و زمان بودن ایشان در زیر عرش دوازده هزار سال پیش از خلق آدم (بحارالانوار جلد 24) و اینجا مقام تفصیل دادن این مطالب نیست. معرفت تفاصیل این اسرار و مطالب را از ما نخواسته اند. آنچه وظیفه ماست تصدیق و تسلیم است بر وجه اجمال، و علم به حقیقت آن نور و مقاماتش و وظیفه اش در آن عوالم، راجع به خود ایشان است و تطبیقات که بعضی از حکماء و صوفیه با عقل خود کرده اند، برهانی درست ندارد و خوض در آن موجب خطر است انتهی. اما مقصود در این مقام بیان خصوصیت نور حضرت امام حسین علیه السلام است از انوار ائمه علیهم السلام در جمیع عوالم مذکوره، پس می گوییم: امتیاز این نور در عالم جمع: اضافه تشریقیه خاصّه است که به نور اول دارد، چنانکه فرموده: « حسین منی و أنا من حسین» و در عالم فرق: امتیاز آن سبب حزن و اندوه است، چنانکه ظاهر می شود از قضیه حضرت آدم که چون انوار خمسه طاهره در انگشتان او اشراق نمود، نور حضرت امام حسین علیه السلام در ابهام قرار داشت و چون نظر حضرت آدم بر ابهامش ( انگشت ابهام)می افتاد مهموم و محزون می شد. (بحارالانوار جلد 11، صفحه 150 و 151) و این اثر تا حال باقی است که هر کس، ضحک بر او غالب شود، چون نظر به انگشت ابهام نماید حزن بر او غالب می شود و از قضیه حضرت ابراهیم علی نبینا و آله و علیه السلام که چون اشباح خمسه را دید، از ملاحظه شبح آن حضرت (امام حسین علیه السلام) محزون گردید (بحارالانوار جلد 36، صفحه 151) مثل اینکه از شنیدن نام شریفش محزون می شد. بلکه چیزی که نسبت به آن داده می شود از اسباب حزن است، مانند میخی که جبرئیل بر کشتی حضرت نوح کوبید به اسم آن حضرت، نوری از آن درخشید و رطوبتی مانند خون از آن ظاهر گردید که موجب حزن حضرت نوح و نوحه او گردید. (بحارالانوار جلد 44، صفحه 230) و ایضاً آن نور شریفه چون به اصلاب طاهره و ارحام مطهّره منتقل می شد از اثر آن، نوری در جبین حامل آن ظاهر می گردید، چون خود از حاملین آن نور نبودند، و در جبین حضرت زهرا سلام الله علیها در حمل حضرت حسن علیه السلام نوری علاوه ظاهر نشد، چون حضرت فاطمه سلام الله علیها خودش نیز از آن نور است، ولی در حمل حضرت امام حسین علیه السلام نور خاصّی در جبین حضرت زهرا سلام الله علیها ظاهر شد، چنانکه حضرت پیغمبر به آن خبر داد و والده ماجده اش فرمود: « که من چون به حسین حامله شدم در شب تار احتیاج به چراغ نداشتم» (بحارالانوار جلد 3، صفحه 273) پس امتیازش آن است که بر نور غالب می شود. و ایضاً بر نور آفتاب نور او غلبه می نمود، چنانکه از بعضی منقول است که حاضر بوده است در حال شهادت آن حضرت، گفت: نور جمال آن حضرت مرا از فکر کشتن او مشغول نمود (بحارالانوار جلد 45، صفحه 57) با آنکه آفتاب در آن وقت بلند بود. و ايضاًَ چیزی حاجب نور شریف نبوده، چنانکه همان شخص گفت: که ندیدم کشته ای آغشته به خاک و خون، نورانی تر از حضرت امام حسین علیه السلام پس خاک و خون حاجب آن نور پاک نبوده است. در خصوصيت محلّ سيدالشهداء بعد از ولادتش: اول مجلس، بعد از تولد دستهای رسول خدا بوده، چنانکه مروی است که حضرت در حجره ایستاده بودند منتظر ولادت آن حضرت، پس چون متولد شد به هیئت سجده، ندا کرد پیغمبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم اسماء را که پسر مرا بیاور، عرض کرد که هنوز او را پاکیزه نکرده ایم، فرمودند: تو او را پاکیزه می کنی!! خدا او را پاک و پاکیزه کرده، پس آورد او را در حالتی که پیچیده شده بود در پارچه ای که از پشم بود، پس گرفت او را به دست خود، و نظر فرمود به او و گریست و فرمود: « دشوار است بر من ای اباعبدالله». و بعد از آن گاهی بر دوش و گردن جبرئیل بود و گاهی بر دوش پیغمبر یا بر سینه و پشت آن سرور و گاهی بر دست او، هنگامی که بلند می فرمود او را که دهانش را ببوسد، گاهی بلند می فرمود او را که نشان اصحاب دهد و سفارش او را نماید و گاهی در حال سجود بر پشت آن حضرت سوار می شد و گاهی بر دست امیرالمومنین علی علیه السلام بود که آن حضرت او را نگاه می داشت تا پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم جمیع اعضای او را می بوسید و آخر محلش در دنیا در سینه پیغمبر خدا بود در حال احتضار و آن سرور او را می بوسید و می فرمود: « یزید را با من چه کار است؟! خدا او را مبارک نکند» (مثیرالاحزان صفحه 12). خصوصيت محل آن حضرت بعد از شهادت: اما خاصّه حال شهادت آن است که: هر پیغمبر یا امامی که شهید می نمودند به کشتن یا به زهر دادن در خانه خود بوده یا در شهر یا در محراب یا در طشت و از برای احدی از ایشان اتفاق نیفتاد که در صحرای قفر بر روی خاک شهید شوند چه قدر بزرگ است مصیبت تو، ای آقا. اما بعد از شهادت: جسم شریفش را به آسمان پنجم بردند و باز بر زمین کربلا برگردانیدند و در آنجا سه روز افتاده بود، و سر مبارکش گاهی بر روی دستها و گاهی بر نیزه ها و گاهی بر درخت آویزان و گاهی بر دهلیز خانه یزید ملعون و گاهی بر دروازۀ شام و گاهی در طبق نزد ابن زیاد و گاهی در طشت نزد یزید لعنة الله علیه و او را شهر به شهر گردانیدند، از کربلا تا شام، و بعضی گفته اند که: از شام تا مصر و از مصر تا مدینه یا از شام به کربلا یا از شام به آسمان. و همچنین سر مبارک حضرت در جاهای دیگر از قبیل اجانه خانه شمر لعنة الله علیه، تنور خولی و دیر راهبان و صندوق پاسبانان بوده است. لا حول و لا قوة الا بالله. در خصوصيت محل آن حضرت در عالم برزخ: در حدیث است که آن حضرت در یمین عرش است و نظر می نماید به محل شهادتش و به سوی زوّارش و ایشان را می شناسد به اسم خودشان و پدرشان و به درجات و مقاماتشان، بهتر از شما عالم است و می بیند گریه کنندگان خود را و طلب مغفرت می نماید از برای ایشان، و از پدران خود سئوال می کند، که ایشان نیز طلب مغفرت نمایند و می گوید: ای گریه کننده اگر بدانی که خداوند از برای تو چه مهیا نموده البته خوشحالی تو بیشتر از جزع خواهد بود. (بحارالانوار جلد 44، صفحه 292) در خصوصيت محل آن حضرت در روز محشر: در خصوصیت محل آن حضرت در روز محشر و موقف اکبر، در روایات بسیار است که آن حضرت را مجلس خاصّی است در زیر سایه ی عرش که با زوّار و گریه کنندگان خود انس گرفته، با هم سخن می گویند و از شداید ایمن هستند و ازواج ایشان از بهشت پیغام می دهند ایشان را که مشتاق هستیم به شما، رضا نمی شوند که بهشت را بر صحبت آن مجلس شریف ترجیح دهند ( بحارالانوار جلد 45، صفحه 207) و موقف مخصوصی در روز محشر دارد که محشر بر پا خواهد شد آن وقتی که بر پا می ایستد سر در بدن ندارد، خون از رگهای او جاری است و فاطمه چون آن هیئت را مشاهده می نماید شهقه می زند که اهل موقف مضطرب می شوند ( ثواب الاعمال صفحه 258). در خصوصيت محل آن حضرت در بهشت: در خصوصیت محل آن سرور در بهشت عرض می نمائیم که آن جایی است مخصوص که حضرت پیغمبر او را به آن خبر داد و فرمود: « از برای تو در بهشت درجاتی است که رسیدن به آنها منوط به شهادت است» (بحارالانوار جلد 44، صفحه 328) و آن حضرت زینت تمام بهشت است پس گویا که او در همه جای بهشت است و همه از برای اوست.منبع: www.shaaer.com
#دین و اندیشه#
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 424]
صفحات پیشنهادی
امام حسين (ع)؛ نور عالم وجود
امام حسين (ع)؛ نور عالم وجود در خلقت نور شريف حضرت پيغمبراکرم صلی الله عليه و آله و سلم: بدانکه حکما اختلاف کرده اند در اینکه، اول چیزی که صادر شد از صنع واجب ...
امام حسين (ع)؛ نور عالم وجود در خلقت نور شريف حضرت پيغمبراکرم صلی الله عليه و آله و سلم: بدانکه حکما اختلاف کرده اند در اینکه، اول چیزی که صادر شد از صنع واجب ...
امام حسين (ع) از نظر برخي از شخصيت هاي جهان
امام حسين (ع) از نظر برخي از شخصيت هاي جهان-امام حسين (ع) از نظر برخي از شخصيت ... از شجاعت بهتر از آنکه امام حسين عليه السلام از لحاظ فداکاري و تهور نشان داد در عالم پيدا ... مي شود، اهميت ندارد و پيروزي امام حسين با وجود اقليتي که داشت باعث شگفتي من است . ..... 2- مجله نور دانش، شماره 3 .3- مجله نور دانش، شماره 3 .4-Pursho Ttamdas ...
امام حسين (ع) از نظر برخي از شخصيت هاي جهان-امام حسين (ع) از نظر برخي از شخصيت ... از شجاعت بهتر از آنکه امام حسين عليه السلام از لحاظ فداکاري و تهور نشان داد در عالم پيدا ... مي شود، اهميت ندارد و پيروزي امام حسين با وجود اقليتي که داشت باعث شگفتي من است . ..... 2- مجله نور دانش، شماره 3 .3- مجله نور دانش، شماره 3 .4-Pursho Ttamdas ...
ارتباط امام مهدى(ع) با امام حسين(ع)
ارتباط امام مهدى(ع) با امام حسين(ع)-ميرصادق سيدنژاد از زمان خلقت آدم ابوالبشر ... منتهى هر كدام متناسب با شرايط زمانى و مكانى خود به نور افشانى مىپردازند. ... وجود هر يك از آنان همانند يك مشعل روشن يا عَلَم سرافراز، مسير صحيح و كامل هدايت را ... و ائمه اطهار(ع) بارها تصريح شده است كه منجى عالم بشريت حضرت مهدى(ع) از نسل امام حسين(ع) است.
ارتباط امام مهدى(ع) با امام حسين(ع)-ميرصادق سيدنژاد از زمان خلقت آدم ابوالبشر ... منتهى هر كدام متناسب با شرايط زمانى و مكانى خود به نور افشانى مىپردازند. ... وجود هر يك از آنان همانند يك مشعل روشن يا عَلَم سرافراز، مسير صحيح و كامل هدايت را ... و ائمه اطهار(ع) بارها تصريح شده است كه منجى عالم بشريت حضرت مهدى(ع) از نسل امام حسين(ع) است.
پيام غدير ضرورت وجود ولايت براي جامعه است
پيام غدير ضرورت وجود ولايت براي جامعه است-حجت الاسلام سيد قاسم يعقوبي روز ... (ع) ، خداوند متعال از دين اسلام راضي شد،گفت:سلوك معنوي انسان، در پرتو نور ... زندگی در نظام ولایت فقیه تمرین زندگی در جامعه مهدوی است صرف یک اعتقاد نظری در عالم . ... بين عيد غدير و ولايت امام علي و حركت امام حسين (ع) به سوي كربلا وجود دارد كه هر دو .
پيام غدير ضرورت وجود ولايت براي جامعه است-حجت الاسلام سيد قاسم يعقوبي روز ... (ع) ، خداوند متعال از دين اسلام راضي شد،گفت:سلوك معنوي انسان، در پرتو نور ... زندگی در نظام ولایت فقیه تمرین زندگی در جامعه مهدوی است صرف یک اعتقاد نظری در عالم . ... بين عيد غدير و ولايت امام علي و حركت امام حسين (ع) به سوي كربلا وجود دارد كه هر دو .
ميلاد دردانه عالم هستي - 2حضرت مهدي(عج) در كلام اهل بيت
ميلاد دردانه عالم هستي - 2حضرت مهدي(عج) در كلام اهل بيت-ميلاد دردانه عالم هستي ... در روايات مختلف از پيامبر اكرم(ص) و اهل بيت، وجود و ظهور امام زمان(عج) مورد تأكيد قرار ... امام حسن مجتبي(ع) : همه خيرها در آن زمان است، زيرا قائم ما قيام مي كند و همه اين حوادث ... عيسي بن مريم آمده و پشت سر او نماز مي گزارد و زمين به نور صاحبش روشن و منور مي شود.
ميلاد دردانه عالم هستي - 2حضرت مهدي(عج) در كلام اهل بيت-ميلاد دردانه عالم هستي ... در روايات مختلف از پيامبر اكرم(ص) و اهل بيت، وجود و ظهور امام زمان(عج) مورد تأكيد قرار ... امام حسن مجتبي(ع) : همه خيرها در آن زمان است، زيرا قائم ما قيام مي كند و همه اين حوادث ... عيسي بن مريم آمده و پشت سر او نماز مي گزارد و زمين به نور صاحبش روشن و منور مي شود.
اثبات وجود نازنین حضرت رقیه (س) (2)
در عالم خواب مادرش حضرت فاطمه ی زهرا سلام الله علیها را دید و عرض کرد مادر جان از حال ما ... و اسیریت به پایان رسید ای نور دیده چند شب دیگر به نزد ما خواهی آمد برآنچه بر شما وارد .... بعد معلوم شد اين دختر با دختران عادى فرق دارد: او دختر امام حسين (ع) است كه ...
در عالم خواب مادرش حضرت فاطمه ی زهرا سلام الله علیها را دید و عرض کرد مادر جان از حال ما ... و اسیریت به پایان رسید ای نور دیده چند شب دیگر به نزد ما خواهی آمد برآنچه بر شما وارد .... بعد معلوم شد اين دختر با دختران عادى فرق دارد: او دختر امام حسين (ع) است كه ...
سهروردي و عالم خيال
سهروردي و عالم خيال نويسنده: غلامرضا حسين پور سهروردي در نظام هستي، علاوه بر عوالم .... همچون نور تاثير ميكند و منفعل ميسازد، اشاره ميكند و شيء با همان اشاره او، وجود مييابد و ... وزير ارشاد: جشنواره بين المللي امام رضا (ع) مردمي تر از هميشه برگزارميشود ...
سهروردي و عالم خيال نويسنده: غلامرضا حسين پور سهروردي در نظام هستي، علاوه بر عوالم .... همچون نور تاثير ميكند و منفعل ميسازد، اشاره ميكند و شيء با همان اشاره او، وجود مييابد و ... وزير ارشاد: جشنواره بين المللي امام رضا (ع) مردمي تر از هميشه برگزارميشود ...
بمناسبت سالروز ميلاد با سعادت يگانه منجي عالم بشريت
۱۵شعبان نيمه شعبان در اذهان شيعيان و محبان اهل بيت (ع) به عنوان روز ميلاد ... همانا اين شب، شبي است كه خداوند به وجود خود سوگند ياد كرده كه در آن درخواستكننده ... نام مشهور مادر حضرت مهدي (عج) نرجس نرگس و نام پدر بزرگوار ايشان امام حسن عسگري (ع) است. ... زمين نويد ميدهند و مريدان كويش با گلواژههاي نور در مدح قدومش ترانه عشق ميسرايند.
۱۵شعبان نيمه شعبان در اذهان شيعيان و محبان اهل بيت (ع) به عنوان روز ميلاد ... همانا اين شب، شبي است كه خداوند به وجود خود سوگند ياد كرده كه در آن درخواستكننده ... نام مشهور مادر حضرت مهدي (عج) نرجس نرگس و نام پدر بزرگوار ايشان امام حسن عسگري (ع) است. ... زمين نويد ميدهند و مريدان كويش با گلواژههاي نور در مدح قدومش ترانه عشق ميسرايند.
بمناسبت سالروز ميلاد با سعادت يگانه منجي عالم بشريت
بمناسبت سالروز ميلاد با سعادت يگانه منجي عالم بشريت-بمناسبت سالروز ميلاد با ... همانا اين شب، شبي است كه خداوند به وجود خود سوگند ياد كرده كه در آن درخواست كننده اي را، ... پنج سال از زندگاني آن حضرت در حيات پدر بزرگوارش امام حسن عسگري (ع) گذشت. ... نويد مي دهند و مريدان كويش با گلواژه هاي نور در مدح قدومش ترانه عشق مي سرايند.
بمناسبت سالروز ميلاد با سعادت يگانه منجي عالم بشريت-بمناسبت سالروز ميلاد با ... همانا اين شب، شبي است كه خداوند به وجود خود سوگند ياد كرده كه در آن درخواست كننده اي را، ... پنج سال از زندگاني آن حضرت در حيات پدر بزرگوارش امام حسن عسگري (ع) گذشت. ... نويد مي دهند و مريدان كويش با گلواژه هاي نور در مدح قدومش ترانه عشق مي سرايند.
فلسفه عزاداري و گريه براي امام حسين (ع)
فلسفه عزاداري و گريه براي امام حسين (ع)-فلسفه عزاداري و گريه براي امام حسين (ع) ... از ديرباز تاكنون، همواره مخالفاني نيز وجود داشته اند كه عزاداري براي امام حسين(عليه .... و خطيبان عالم، به بيان احكام و مباحث شرعي، اخلاقي و اعتقادي بپردازند و عزاداران ..... و 97.18ـ امام خميني، صحيفه نور، مجموعه رهنمودهاي امام خميني(قدس سره)، تهران، تهيه و ...
فلسفه عزاداري و گريه براي امام حسين (ع)-فلسفه عزاداري و گريه براي امام حسين (ع) ... از ديرباز تاكنون، همواره مخالفاني نيز وجود داشته اند كه عزاداري براي امام حسين(عليه .... و خطيبان عالم، به بيان احكام و مباحث شرعي، اخلاقي و اعتقادي بپردازند و عزاداران ..... و 97.18ـ امام خميني، صحيفه نور، مجموعه رهنمودهاي امام خميني(قدس سره)، تهران، تهيه و ...
-
دین و اندیشه
پربازدیدترینها