تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك عالم برتر از هزار عابد و هزار زاهد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804879980




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در نشست «خواب تلخ» در...


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: كارگردان فيلم «خواب تلخ» گفت: يك فيلم مي‌تواند مثل يك كاسه آجيل باشد كه تماشاگر از هر طيف و طبقه‌اي با آن ارتباط برقرار كند. به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، در ادامه نشست‌هاي «كانون فيلم انجمن منتقدان» نشست نقد و بررسي فيلم «خواب تلخ» ساخته «محسن امير يوسفي» ديشب با حضور كيوان كثيريان و مهرزاد دانش روز گذشته پس از نمايش اين فيلم در تالار اجتماعات خانه سينما برگزار شد. بنا بر اين گزارش، در ابتداي اين نشست «محسن اميريوسفي» فضاي «خواب تلخ» را تركيبي از طنز ،جدي و تراژيك خواند و گفت: اگر فيلم لحن طنز نداشت پاگذاشتن در فضاي مرده‌شورخانه را براي ما مشكل مي‌كرد. وي ادامه داد: در اين فيلم طنز سلاح بسيار نيرومندي براي تصوير موضوعي بود كه كمتر كسي به سراغ آن رفته بود. «كيوان كثيريان» كه اجراي اين برنامه را بر عهده داشت، طي اظهاراتي گفت: بحث روايت، عنصر مهمي در اين فيلم است. راوي مرده‌شور است و عنصر ديگري كه به كمك راوي مي‌آيد، تلويزيون است كه تلويزيون در پيشبرد قصه فيلم بسيار موثر است. امير يوسفي نيز در ادامه افزود: استفاده از مديوم تلويزيون به جذابيت كار اضافه كرد و دست ما را براي بهره‌گيري از يكسري المان‌ها باز گذاشت. كارگردان «خواب تلخ» همچنين گفت:فيلمنامه فيلم برمبناي شخصيت نابازيگران فيلم نوشته شده و همه نابازيگران همان شغل‌هاي خودشان را بازي مي‌كردند. وي درباره شخصيت اسفنديار در فيلم گفت: ما زماني كه در حال فيلمبرداري از قبرستان بوديم با اين شخصيت آشنا شديم .او ابتدا به فيلمبرداري فيلم ما اعتراض مي‌كرد ولي بعدا خودش نقش اول را بازي كرد.نوع شخصيت و اعتماد به نفس‌اش خيلي براي ما جالب بود. امير يوسفي افزود: تابويي كه نسبت به مرگ و ابزار مرگ مانند سنگ قبر،مرده شور ،قبرستان و... وجود دارد، در ايران بيشتر از جاهاي ديگر است و همين باعث شده كمتر به موضوع مرگ پرداخته شود. من سعي كردم دراين فيلم نشان دهم كه مرگ بيش از آنكه مقوله‌اي ترسناك باشد مي‌تواند در آن زندگي وجود داشته باشد. در ادامه اين نشست كارگردان «آتشكار» با بيان اين مطلب كه شايد خودخواهي و يا بي‌پولي باعث شد تا تدوين اين فيلم را خودش انجام دهد، افزود: من به هيچ وجه اعتقادي به سينماي كند و ملال‌آور ندارم. يك فيلم مي‌تواند مثل يك كاسه آجيل باشد كه از هر طيف و طبقه‌اي از تماشاگر با آن ارتباط برقرار كنند. اميريوسفي داستان فيلم «خواب تلخ» را داستان تكراري خواند و گفت: اين نوع نگاه و پختگي است كه باعث تفاوت فيلم مي‌شود. شايد من چند سال ديگر داستان «خواب تلخ» را با بازيگران حرفه‌اي بسازم و نوع نگاه و پختگي باعث تفاوت آن با خواب تلخ فعلي شود. وي ادامه داد: من خوشبختانه تجربه دستياري در سينما را نداشته‌ام و پشتوانه و تكيه‌گاه من ساخت فيلم‌هاي كوتاه بوده است. مهرزاد دانش منتقد سينما نيز در اين نشست گفت: لايه اول «خواب تلخ» بيشتر جنبه‌هاي تفنني و تفريحي فيلم را فراهم مي‌كند.اينكه با موقعيت مهيب ،جدي و ترسناك مرگ اينگونه شوخي مي‌شود بارزترين جلوه فيلم است. ما در سينماي جهان و در آثار سينماگراني چون برگمان و وودي آلن نيز چنين تجربياتي را شاهد بوديم. وي ادامه داد: لايه دوم فيلم جدي‌تر است. لايه‌اي كه از فضاي طنز آميز فيلم فاصله مي‌گيرد و به بحث سلطه مي‌پردازد. در اين فيلم شخص اسفنديار سلطه جو است و افراد پيرامونش سلطه‌پذير هستند. او از طريق كانال‌هاي تلويزيون بر مسائل پيراموني و حاشيه‌اي خودش نظارت دارد ولي سپس از طريق همين تلويزيون است كه در زمينه پايان گرفتن سلطه‌اش هشدار مي‌گيرد. مهرزاد دانش نيز در ادامه گفت: «خواب تلخ» در مرز گذر و تعليق حركت مي‌كند. همچنين يك جا مستند است و درجايي فانتزي. وي ادامه داد: تعادل و انسجام يكي از ويژگي‌هاي اصلي فيلم است. البته معتقدم با يك تدوين مجدد مي‌توان فيلم را در سير سريع‌تري انداخت. همچنين بايد گفت كه «خواب تلخ» تجربه شيرين و نويي در سينماي ايران است.




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 271]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن