واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم:
با گذشت هرسال، هزینهی توسعهی بازیها بیشتر و بیشتر شده که در نتیجه باعث افزایش قیمت بازیها میشود. به گزارش پردیسگیم و به نقل از MCVUK، طبق صحبت های تهیهکنندهی ارشد استودیوی Mercurysteam یعنی "دیو کاکس"(Dave Cox) قیمت بازیها امروزه بیش از حد بالا است. این استودیو بازی Raiders of the Broken Planet که در سبک مبارزهای-شوتر آنلاین میباشد را عرضه کرد. این بازی چهار کمپین داستانی جدا دارد که هرکدام با قیمت 10 دلار قابل بازی هستند و نیازی نیست با ترتیب خاصی انجام شوند. ایشان طی مصاحبهای با MCV گفت: "من فکر میکنم که بازیها بیش از حد گران شدهاند. 60 یورو مبلغ بسیار زیادی برای یک بازی است. من با درآمد خود برای بازیها پول صرف میکنم اما نمیتوانم در طول سال همه چیز را خریداری کنم. درست است که پول بسیاری در بازیها سرمایهگذاری میشود. چیزی مثل Mass Effect Andromeda که 6 سال در دست ساخت بوده و صدها نفر برروی آن کار میکردند. من متوجه این مهم هستم اما در نهایت این مبلغ برای مشتری بسیار زیاد است. این یکی از چیزهایی است که در بازی خودمان یعنی Raiders به آن توجه داشتیم. ما با قیمتی معقولانه پیش رفتیم و خرید بازی را آسانتر کردیم. اکنون بخش مقدمهی بازی بطور رایگان در دسترس است. اگر از بازی خوششان نیامد، هیچ مشکلی ندارد اما اگر از آن لذت بردند میتوانند با 10 دلار کمپین بازی را خریداری کنند." ایشان در ادامه اشاره کرد که به قیمتگذاری کامل بازی در حالی که کمپینهای داستانی بصورت رایگان عرضه شوند نیز فکر کردند اما در نهایت تصمیم بر خلاف آن شد: "آنکار هم میشد انجام داد اما بحث این است که 60 یورو قیمت بسیار زیادی است. حتی اگر قیمتگذاری را برروی 40 یورو انجام میدادیم بازهم پول کمی نبود. با این روشی که پیش گرفتیم قادر هستیم در حالی که به ساخت بازی ادامه میدهیم از بازیکنان درآمد کسب کنیم چون ما به این بازی به عنوان یک سرویس نگاه میکنیم و نه یک محصول نهایی. علیرغم اینکه چهار کمپین داستانی را معرفی کردیم، در حال کار برروی کمپینهای بیشتر نیز هستیم و میخواهیم بازی را همینطور توسعه دهیم تا بجای یک محصول تمام شده، به یک جهان بزرگ تبدیل شود. این مثل این است که بگوییم "بیایید یک عنوان را در بازار عرضه کنیم، اگر مردم برروی آن سرمایهگذاری کردند ما از آن پول برای توسعهی بیشتر بازی استفاده میکنیم."" این بدین معنی نخواهد بود عرضهی نهایی بازی به طور کامل انجام نخواهد شد: " من نمیگویم که قرار نیست اینکار را انجام دهیم. برخی افراد در Gamescom از ما در این مورد سوال کردند. در جواب باید بگویم به این کار نیز فکر کردهایم اما اکنون برروی آن متمرکز نیستیم. ما در حال تمرکز برروی یک عنوان دیجیتالی است چون برای ما با عقل جور در میآید تا بتوانیم به عنوان توسعهدهنده بطور مستقیم با مخاطب ارتباط داشته باشیم. نسخهی فیزیکی و کامل برای دیگر شرکتها است و روش ما اینگونه نیست اما اگر مخاطبان ما اینرا از ما میخواهند پس آنرا انجام میدهیم." Raiders of the Broken Planet جمعه 31 شهریور برای PS4، Xbox One و PC عرضه شد.
1 ساعت پيش
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: پردیس گیم]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]