تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان زيرك، دوستش حق است و دشمنش باطل.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798222821




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نوشیدنی ضد زوال عقل


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: نوشیدنی ضد زوال عقل
چای سیاه، چای سبز و چای سفید همگی دارای مقادیر چشمگیر از ترکیبات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی به نام کاتچین ها هستند، که آنها را به انتخابی خوب برای بهره‌مندی از مغزی سالم تبدیل می کنند.
چای یکی از محبوب‌ترین و پر مصرف‌ترین نوشیدنی های جهان است. این نوشیدنی حاوی ترکیبات طبیعی است که با سلامت مغز پیوند خورده اند. پژوهش های بیشتری نشان داده اند که نوشیدن چای به کاهش احتمال ابتلا به زوال عقل، بیماری پارکینسون، بیماری آلزایمر، سکته مغزی و دیگر بیماری های مغزی کمک می کند.
با این نوشیدنی خطر زوال عقل را به نصف کاهش دهید
به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "اکسپرس"، پژوهشی که به تازگی در نشریه American Journal of Public Health منتشر شد، نشان داد که نوشیدن چای می تواند خطر زوال عقل را تا بیش از 50 درصد کاهش دهد. چای سیاه، چای سبز و چای سفید همگی دارای مقادیر چشمگیر از ترکیبات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی به نام کاتچین ها هستند، که آنها را به انتخابی خوب برای بهره‌مندی از مغزی سالم تبدیل می کنند. این مواد شیمیایی گیاهی نشان داده اند که می توانند محافظان توانمندی برای مغز باشند. در مطالعه ای دیگر که در نشریه پزشکی Psychopharmacology منتشر شد، دانشمندان دریافتند افرادی که هر روز چای سبز می نوشیدند، بهبود شناخت و حافظه خود را تجربه کردند. دانشمندان بر این باورند که این پژوهش چشم اندازی امیدوارکننده برای افراد سالم و همچنین درمان اختلالات شناختی در بیماری های روانپزشکی مانند زوال عقل ارائه می کند. افزون بر این، مطالعه ای دیگر نشان داده است که چای سبز از آنتی اکسیدان هایی قوی سود می برد که در مبارزه با رادیکال های آزاد 20 برابر قوی‌تر از ویتامین E عمل می کنند. رادیکال های آزاد با سلول های سالم در بدن واکنش نشان داده و موجب آسیب سلولی می شوند، از این رو، کاهش تعداد آنها به کاهش آسیب سلول های مغز کمک می کند. همچنین، چای سبز خطر لخته شدن خون و انسداد مرتبط با سکته مغزی را کاهش می دهد. اما تنها اثر آنتی اکسیدانی نیست که به کاهش خطر سکته مغزی کمک می کند. چای سبز از تجمع کلسترول در شریان ها پیشگیری کرده و به پیشگیری از بیماری قلبی عروقی کمک می کند. یک ماده مغذی گیاهی ویژه به نام EGCG که در چای سیاه، سبز، و سفید یافت می شود، به پیشگیری از تجمع چربی در شریان ها کمک می کند، که هم برای سلامت قلب و هم سلامت مغز مهم است. چای سیاه به طور معمول حاوی EGCG کمتری نسبت به چای سفید یا چای سبز است. برای به حداکثر رساندن فواید مغزی نوشیدن چای برخی ملاحظات را باید مد نظر داشته باشید: چای سبز و چای سفید دارای بالاترین میزان EGCG هستند، که آنها را به انتخاب هایی عالی تبدیل می کند، اما نباید چای سیاه را نادیده گرفت، زیرا اگرچه دارای ECGC کمتری نسبت این دو بوده، اما از مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها همانند چای سبز و چای سفید سود می برد. اجازه دهید چای حداقل به مدت پنج دقیقه پیش از نوشیدن دم بکشد تا مقدار مواد شیمیایی گیاهی طبیعی آن به حداکثر برسد. از مصرف شکر یا شیر به همراه چای پرهیز کنید، زیرا این دو ماده با التهاب پیوند خورده اند، که می تواند فواید نوشیدن چای را خنثی سازد. شیر بادام یا شیر برنج و شیرین کننده های گیاهی طبیعی، مانند استویا، گزینه های بهتری محسوب می شوند. اگر علاقه ای به نوشیدن چای سبز ندارید، می توانید نمونه های چای سرد یا شیرین شده با استویا آن را انتخاب کرده و با افزودن اندکی آب لیمو تازه یک نوشیدنی چای سبز شگفت انگیز تهیه کنید، که حتی می تواند نظر افرادی که از این نوشیدنی متنفر هستند را نیز تغییر دهد.







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن