تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بالاترين درجه دانايى، تشخيص اخلاق از يكديگر و آشكار كردن اخلاق پسنديده و سركوب ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798130629




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شب طلایی حسنی و دوستان


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: روزنامه هفت صبح - مرجان فاطمی: برنامه «اکسیر»، شنبه شب با دعوت از سرهنگ علیرضا علیفر و پرستو صالحی، دو چهره جنجالی شبکه های اجتماعی، به رفتارشناسی مخاطبان و بازیگران در این فضا وارد شد.

حساب برنامه «اکسیر» شنبه شب با تمام برنامه های چند وقت اخیرش جدا بود، فرزاد حسنی، برنامه ای کاملا جدید به سبک و سیاق تاکشوهای شبانه روی آنتن برد و به بحثی بسیار مهم در حوزه سلامت وارد شد؛ بحث سلامت روانی و عادات عجیب مردم در شبکه های اجتماعی. او برای بررسی کامل ابعاد ماجرا، از سرهنگ علیرضا علیفر (گزارشگر فوتبال) و پرستو صالحی (بازیگر) دو نفر از چهره های خبرساز شبکه های اجتماعی دعوت کرد و با حضور یک کارشناس ارتباطات و گفتگو با مردم و بازیگران مختلف، همه جوانب ماجرا را شکافت.

برنامه شنبه شب اکسیر، یکی از کامل ترین برنامه ها در زمینه رفتار اجتماعی در شبکه های اجتماعی بود و به سوالات جالبی مثل اینکه «چرا مردم فحش می دهند؟»، «چرا چهره یک فرد مطرح یک مرتبه در شبکه اجتماعی فرو می ریزد؟» یا «جایگاه فالوئرها در زندگی حرفه ای بازیگران کجاست؟» به صورت کاملا کارشناسی جواب داد.
 

شب طلایی حسنی و دوستان



مواجهه فرزاد حسنی با علیفر

سرهنگ علیرضا علیفر، درست در شرایطی به برنامه «اکسیر» دعوت شد که بیشتر مخاطبان از اشتباه او روی آنتن زنده در خصوص طرح ورزشگاه... که به اجرای «دولاب امیر» معروف شد خبر داشتند و کماکان می دانستند در شبکه های اجتماعی چه واکنش هایی پیرامون این گزارشگر وجود داشته. در این شرایط چگونگی ورود فرزاد حسنی به ماجرا کاملا حساس به نظر می رسید.

حسنی از همان ابتدا بدون کمترین حاشیه ای، ماجرا را به سمت دستکاری اطلاعات در ویکی پدیا و ماجرای اشتباه علیفر برد و از او پرسید: «فکر می کنم از شب بازی لهستان و ایرلند شمالی، توجه شبکه های اجتماعی خیلی بیشتر به سمت شما جلب شد؟» بعد هم از او خواست تا نظرش را راجع به فحاشی های مردم عادی در شبکه های اجتماعی نسبت به خودش بگوید.

علیفر توپ را در زمین حسودان انداخت و گفت که خیلی ها به موفقیت او در گزارشگری حسادت می کنند و این فحاشی ها از آنجا آب می خورد. حسنی از اینجا به بعد موضع جالبی گرفت و به جای اینکه با او وارد چالش شود، سوالاتی اساسی نظیر اینکه «چرا کسی به عادل فردوسی پور حسادت نمی کند؟» یا «چرا مردم به این سمت می روند که با شما و خیابانی شوخی بکنند؟ چرا کوچک ترین اشتباهات شما را در فضای مجازی بزرگ می کنند؟» و ... را مطرح کرد؛ سوالاتی که از یک طرف علیفر جواب خاصی برای شان نداشت و از طرف دیگر علامت سوال ها را برای ورود به بحث کارشناسی بعدی بیشتر می کرد.

استفاده از نظرات کارشناس

با ورود کارشناس به بحث، فرزاد حسنی ماجرا را به سمت و سویی برد که نظارت کارشناس بالاتر از بحث های خودش و علیفر قرار بگیرد و مخاطب این مسئله را باور کند. بشیر حسینی استاد علوم ارتباطات دانشگاه صدا و سیما نسبت به اظهارات علیفر درباره اینکه چرا وزارت ارشاد با این واکنش های مخاطبان برخوردی نمی کند، موضع گرفت و گفت سرعت توئیت ها و انتشار کامنت ها آنقدر بالاست که اگر وزارت ارشاد را صد برابر بزرگتر کنیم باز هم فضا قابل کنترل نیست.

اینجا بود که حسنی تصمیم گرفت برای اینکه با علیفر همسو حرکت کند، ماجرای اثرگذاری مستقیم رسانه ها به افکار عمومی را مطرح کند و گفت که با علیفر موافق است که در بحث فحاشی در زمینه اشتباه او، سایت ها جهت دهی کرده اند. جالبی ماجرا اینجا بود که کارشناس این بار با حسنی هم مخالفت کرد و گفت هیچ رسانه ای نمی تواند مستقیما روی فکر مردم نفوذ داشته باشد. پایان بحث کارشناس به اینجا رسید که مردم در شرایط عادی عصبانی هستند و واکنش های شان در شبکه های اجتماعی، متاثر از رفتارشان در خود جامعه است و ...
 

شب طلایی حسنی و دوستان



چرا فالوئرها مهمند؟

با ورود پرستو صالحی به استودیو بحث فالوئرها و اهمیت پدیده طرفداری در شبکه های اجتماعی برای بازیگران و چهره ها مطرح شد. فرزاد حسنی از همان ابتدا اعلام کرد که پرستو صالحی به او توصیه کرده که اصلا در مصاحبه رحمی به او نکند و هر چه می خواهد بپرسد. او هم طوفانی شروع کرد و پرسید چرا آنقدر حضور در فضای اجتماعی برای هنرمندان جدی است؟

پاسخ های صالحی دقیقا همان چیزهایی بود که حسنی در برنامه انتظار مطرح شدنش را داشت. گفت بازیگرانی که در طول سال بیکارند، هیچ جایی دیده نمی شوند و بالاخره باید خودشان را یک جوری نشان دهند. حسنی پرسید: «پس شبکه های اجتماعی در حد من را ببینید عمل می کنند؟» صالحی گفت خیلی از بازیگران در شرایط بیکاری صرفا با حضور در برنامه های مختلف امرار معاش می کنند و برنامه ها هم در صورتی از یک بازیگر دعوت می کنند به برنامه بیاید که تعداد فالوئرهایش زیاد باشد و برای شان تبلیغ کند.

اشاره به ماجرای ماه عسل

حسنی در بخشی از صحبت هایش سراغ ماجرای حضور پرستو صالحی در برنامه «ماه عسل» رفت و پرسید بعد از ماه عسل، فالوئرهایت خیلی زیاد شد؟ صالحی گفت نهایتا 300-200 نفر بیشتر شد. بعد خودش گفت که بعضی ها انتقاد می کنند چرا ماها همه جا هستیم؟ اما در جواب به آنها باید بگویم چون از این راه پول در می آورم، چون مادرم مریض است و ... اینجا بود که حسنی دوباره وسط حرفش پرید و گفت: «خب خب صحبت ها دارد ماه عسلی می شود. اینجا اکسیر است...»

حسنی پرسید: «گاهی وقت ها مخصوصا پست هایی می گذاری که جلب فالوئر می کند؟» صالحی جواب داد موقعی که دارد پست می گذارد، به این مسئله فکر نمی کند و حسنی گفت: «هزار بار گفتی که داری به دیده شدن فکر می کنی، چطور واسه یک پست فکر نمی کنی؟» گفتگوی صریح میان فرزاد حسنی و پرستو صالحی، به یکی از نکات مثبت این برنامه تبدیل شد و اتفاقا جواب های صادقانه صالحی به سوالات بخش مهمی از ابهامات در زمینه اهمیت فالوئرها برای بازیگران را روشن کرد.

خود بازیگران مقصرند

بخش جالب دیگر این برنامه در گزارش هایی از برخی بازیگران اتفاق افتاد. علی دهکردی و عبدالرضا اکبری افرادی بودند که راجع به واکنش های مردم در شبکه های اجتماعی نسبت به چهره ها اظهارنظر کردند. بخش مهمی از اظهارنظرها در این رابطه بود که خود بازیگران و چهره ها مسبب اصلی فحاشی ها هستند. مثلا عبدالرضا اکبری گفت: «بعضی وقت ها بعضی از دوستان پست های عجیبی از سفرشان می گذارند که اصلا لزومی ندارد. انگار خودمان دل مان می خواهد خودمان را مطرح کنیم.»

موفقیت فرزاد حسنی در اجرا

برنامه «اکسیر» شنبه شب، شروع موفقیت آمیزی در زمینه بحث رفتارشناسی در شبکه های اجتماعی بود که اتفاقا به صورت بسیار بطئی، به رفتارشناسی بازیگران و چهره ها در این فضای مجازی هم کنایه می زد. فرزاد حسنی با شناخت کامل نسبت به رفتار اجتماعی این چهره ها گفتگوهایش را شروع کردو در هر دو مورد به نتیجه دلخواهش رسید. مسیری که امیدواریم اکسیر در ادامه روی آن حرکت کند.





۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن