تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798066533




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اهمیت آموزش مهارت دوست یابی در کودکان


واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی: چگونه می توانیم مهارت دوست یابی را در فرزندمان نهادینه کنیم چه راهکارهایی به ما در این زمینه کمک میکند دوستی در میان کودکان بسیار با اهمیت و مهم است یادگیری تعاملات اجتماعی در کودکان توسط والدین انجام میپذیرد پس بهتر است ابتدا والدین در سال های قبل از ورود به پیش دبستانی این مهارت را به فرزندشان آموزش دهند .


آموزش دوست یابی به کودک<br /><br>  دوست یابی کودکچگونه می توانیم مهارت دوست یابی را در فرزندمان نهادینه کنیم چه راهکارهایی به ما در این زمینه کمک میکند دوستی در میان کودکان بسیار با اهمیت و مهم است یادگیری تعاملات اجتماعی در کودکان توسط والدین انجام میپذیرد پس بهتر است ابتدا والدین در سال های قبل از ورود به پیش دبستانی این مهارت را به فرزندشان آموزش دهند .در این مقاله به مساله پیدا کردن دوست در کودکان دبستانی و نوجوانی می‌پردازیم و با اهمیت دوستی در کودکان آشنا می‌شوید.کودک در مقطع ابتدایی
تعاملات اجتماعیکودکان ابتدایی معمولا اجتماعی تر از کودکان پیش دبستانی هستند. زیرا آنها یک مقطع را گذرانده و تا حدی با دوست یابی آشنا شده اند.اما شاید هنوز هم برای شروع دوستی با کسی، راهنمایی هایی لازم داشته باشند. بنابراین به او بگویید که مثلا چگونه می تواند سر صحبت با کسی را باز کند.در اینگونه مواقع، برنامه های تلویزیونی ابزارهای خوبی هستند. مثلا وقتی کنار هم مشغول تماشای تلویزیون هستید، سوال هایی از او بپرسید مثلا اگر به جای شخصیت داستان بود درقبال رفتار دوستش باید چه واکنشی نشان می داد؟بدین وسیله او تعاملات اجتماعی را بهتر درک می کند. 
او تنها نیستاگر کودک تان در دوست یابی بسیار ضعیف بود، به او یادآور شوید که این مشکل تنها خاص او نیست و خیلی از کودکان دیگر هم هستند که مشکل او را دارند.به او بگویید که دوست یابی برای خیلی از مردم سخت است اما با کمک شما و تمرین کردن، سرانجام می تواند به این مشکل غلبه کند.
ادامه دوستیبه او یاد بدهید که دوستی خود را چگونه حفظ کند و باید ارزش دوستی های خود را بداند و  بی دلیل دوستان خود را از دست ندهد.از طرفی هم به او متذکر شوید که دوستی ها دایمی نیستند و ممکن است در مقطعی از زمان به دلایل خاصی، مانند دور شدن از هم، تمام شوند.همچنین او باید بداند که ممکن است برخی مواقع مجبور شود از بعضی از دوستی ها دست بکشد.مثلا وقتی دوستی از حد و حدودها پا فراتر می گذارد و یا کلک می زند و قلدری می کند.او باید به محض مشاهده چنین رفتارهایی از آن به اصطلاح دوست، دوری کند.
کودک در دوران نوجوانیگفتگو با کودکوقتی کودکان به سن نوجوانی می رسند، دیگر آن افکار کودکانه شان را دور ریخته و به دنبال دوست های جدید هستند.اما ممکن است نتوانند دوست مناسبی پیدا کنند و گاهی هم از آنجایی که به دنبال هیجان هستند، به سراغ کسانی بروند که این نیازشان را برطرف کند و با انتخاب نادرست خود، دچار گرفتاری هایی شوند.شما، به عنوان والدین، باید چشم و گوش تان کاملا باز باشد و با او در مورد دوستان و احساساتش صحبت کنید.وقتی فرزندتان بتواند با شما راحت صحبت کند، درک او در انتخاب نوع دوست، بالا رفته و محتاطانه عمل خواهد کرد. 
یادآوری رفتارهای صدمه رسانگاهی اوقات نوجوان تان بدون اینکه متوجه باشد، رفتاری از خود بروز می دهد که موجب رنجش دوستانش می شود و به مرور تنها می شود.با او در این مورد صحبت کنید و اشتباهاتش را به او متذکر شوید.به او بگویید قبل از انجام هر کاری و صحبت در مورد موضوعی خاص، آن را خوب بسنجد و ببیند که اگر جای دوستش بود، چه واکنشی نشان می داد.بدین ترتیب او می آموزد به دیگران صدمه نزده و دوستی هایش را نابود نکند.
اهمیت دوستیبا نوجوان خود در مورد اهمیت انتخاب دوست و اینکه چرا انسان ها باید همیشه دوستانی کنار خود داشته باشند، صحبت کنید.او وقتی به اهمیت این موضوع پی ببرد، در انتخاب دوست دقت کرده و دوست های خوب خودرا بی دلیل از دست نمی دهد.زندگی انلاین


مطالب مرتبط :نوجوانی و مشکلات دوست یابیدوستانِ فرزندان خود را بشناسید !دوستيابي و چگونگي نفوذ بر ديگرانمناظره دوست‌یابی بین والدین و فرزندبرای انتخاب دوست چه ویژگیهایی را مدنظر قرار دهیم ؟



سوختن لباس‌تان را فراموش کنید


فروشگاه اینترنتی مدیسه


لباس مجلسی



الی گشت


زیبایی و تناسب اندام

گونه های برجسته
چجوری بدون تزریق ژل و بوتاکس صورت و گونه خودمون رو برجسته کنیم؟؟

بی ضرر ترین محصولات لاغری
قویترین و بی ضرر ترین محصولات لاغری در 10 سال گذشته

زاندروکس
چجوری می تونم جلوی ریزش موهامو بگیرم؟؟؟

زیبا ترین بینی دنیا
چطور در 45 روز بدون عمل جراحی زیبا ترین بینی دنیا رو داشته باشیم





چهارشنبه 7 مهر 1395





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سبک زندگی
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن