تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):خدا را بسيار ياد كنيد و هميشه به ياد مرگ باشيد و قرآن زياد بخوانيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798249312




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیام تسلیت وزیر ارشاد، مدیران و نهادهای‌سینمایی برای درگذشت عباس‌کیارستمی


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: پیام تسلیت وزیر ارشاد، مدیران و نهادهای‌سینمایی برای درگذشت عباس‌کیارستمی
خبرگزاری فارس: پیام تسلیت وزیر ارشاد، مدیران و نهادهای‌سینمایی برای درگذشت عباس‌کیارستمی
جمعی از مدیران و نهادهای سینمایی از جمله «علی جنتی»، «حجت الله ایوبی»، «علی مرادخانی»، «علیرضا تابش»، «فرید فرخنده کیش»، «سید مصطفی ابطحی»، «مجید رجبی معمار»، «کانون فیلمنامه‌نویسان»، «کانون کارگردانان»، «رضا میرکریمی»، «محمد حیدری»، «سیدروح الله حسینی» و... درگذشت کیارستمی را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، جمعی از مدیران و نهادهای سینمایی از جمله «حجت الله ایوبی»، «علی مرادخانی»،  «علیرضا تابش»، «فرید فرخنده کیش»، «سید مصطفی ابطحی»، «کانون فیلمنامه‌نویسان»،«مجیدرجبی معمار»، «کانون کارگردانان»، «محمد حیدری»، «سیدروح الله حسینی» درگذشت کیارستمی را تسلیت گفتند. پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  در متن پیام علی جنتی آمده است: درگذشت چهره درخشان سینمای ایران و جهان، عباس کیارستمی را به مردم ایران، سینماگران،جامعه هنری و همه دوستداران هنر متعالی سینمای انسانی و اخلاقی و خانواده آن مرحوم تسلیت می گویم. عباس کیارستمی پیشتاز سینمای هنری و فرهنگی با رویکردی انسان گرا و اخلاق محور است. او با خلق آثاری بدیع،نوگرایانه و زیبا،سینما را تعریف تازه ای بخشید و نام ایران را در محافل هنری جهان بلندآوازه کرد. سینمای عباس کیارستمی راهی تازه پیش پای هنرمندان نوگرا گذاشت و تجربه گرائی را در هنر هفتم جانی تازه بخشید. از خداوند متعال برای آن مرحوم غفران واسعه الهی و برای بازماندگانش صبر و اجر خواهانم. روانش شاد باد.   *پیام تسلیت معاون هنری وزارت ارشاد «انالله و انا الیه راجعون» با کمال تاسف و تاثر جامعه هنری ایران داغ دار یکی از شخصیت های ممتاز و هنرمندان طراز اول خود گردید. عباس کیارستمی هنرمند فرهیخته و گرانمایه کشورمان در پی بیماری و دوره طولانی درمان دار فانی را وداع گفت و جمع کثیر دوستان ، شاگردان و ارادتمندانش را به سوگ نشاند. کارنامه درخشان فعالیت های هنری و نمایه بلند آثار او که جملگی نماد بلوغ ،تفکر و خلاقیت هنری وی به ویژه در کارگردانی سینما و هنرهای تجسمی است برای همیشه نام و یاد او را در تاریخ فرهنگ و هنر این مرز و بوم ثبت و ضبط خواهد نمود. بی گمان مام وطن در پرورش فرزندانی چون کیارستمی برخود می بالد هرچند سالها انتظار و صبر می باید تا دگرباره فرزندی چون او رخ نماید و هم پایه وی آثار و خدمات ماندگار برجای نهد. اینجانب ضمن عرض تسلیت به جامعه هنری کشور و عموم علاقمندان استاد ،از خداوند بزرگ برای روح بلند آن مرحوم آمرزش و آرامش و برای بازماندگان به ویژه خانواده معظم و فرزند برومند ایشان صبر و شکیبایی مسالت دارم.»   *پیام تسلیت فرید فرخنده کیش : انا لله و انا الیه راجعون آرام بخواب افتخار ایران،
"طعم گیلاس" گوارایت استاد،
در بهشت برین "زیر درخت زیتون" آرامش بگیر ای مظهر صلح و دوستی،
خانه را خالی کردی و دیگر نمیدانیم "خانه ی دوست کجاست؟" ولی دوست همیشگی ما خانه تو در قلب ماست و یادت همیشگی،
چه کسی می گوید "زندگی و دیگر هیچ" زندگی سینمای ملی همه اش مدیون توست،
"باد ما را خواهد برد"، همه ی ما را، ولی تو چه زود رفتی،
از این به بعد "مشق شب" ما نوشتن مکرر افسوس است، افسوس، افسوس، ..
"زنگ تفریح" تمام شد، "تجربه" با تو تکرار نشدنی ست، "نان و کوچه" ما تلخ و تاریک است، چه کسی می گوید"دو راه حل برای یک مساله وجود" دارد، یک راه حل بیشتر وجود ندارد، تحمل و پذیرش حقیقت، بزرگمرد خداحافظ، سخت دلتنگت خواهیم شد ولی این مساله یک راه دارد تحمل واقعیت، حقیقت دارد، سینمای ایران دیگر تو را ندارد ولی خاطراتت جاویدان است و یکتا، خدا حافظت در بهشت برین باشد، تو را به او میسپاریم گوهر یکتا. فرید فرخنده کیش
مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران   *پیام تسلیت مدیرعامل بنیاد فارابی علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در پیامی درگذشت عباس کیارستمی را تسلیت گفت. در پیام علیرضا تابش آمده است: شب غم انگیز سینمای ایران باورش سخت است که کیارستمی افتخار سینمای ایران در جهان، دیگر فیلم نمی سازد، گویا ناگزیر به خداحافظی با بخش بزرگی از سینمای ایران شده ایم و با فقدان عباس کیارستمی حس سنگینی به همه ما دست می دهد.
تسلیت به همه دوستداران سینما و هنرمندان ارزشمندی که برای اعتلای نام سینمای نجیب ایران در جهان، تلاش ها کرده اند... روحش شاد.   *پیام تسلیت حجت الله ایوبی  به نام خداوند باران و شکوفه
روز تلخ سینمای جهان سرانجام رسید. سینمای ایران عزادارشد. کیارستمی رفت. اگر چه تلخ است و باور نکردنی. اما باید از امروز سینمای ایران روزگارش را بدون آن چهره دلنشین و آرام و سرشار از لبخند به زندگی سپری کند. کیارستمی رفت اما راهش و نگاهش برای همیشه می ماند. شکوفه هایی که روئیدند در وزش باران اندیشه های کیارستمی می شکفند همچنان در ایران و جهان. کیارستمی یعنی باران، یعنی شکوفه یعنی رویش، یعنی هنربا تجربه های تازه. از بذرهایی که او نشاند در جانها و دلها، می آیند در پی هم بوستانها و گلستانها. او رفت اما گشود پنجره هایی فراوان به زندگی. روزنه هایی به نور و روشنایی. روایت کرد بی هیچ ادعا، شعر و ادب ایرانی. تسلای خاطر همه شما سینماگران و سینما دوستان آن همه شروق است که می بینیم در این غروب دلگیر. آن همه برآمدن که هست دراین فروشدن.
فروشدن چو بدیدی برآمدن بنگر غروب شمس و قمر را چرا زیان باشد
تو را غروب نماید ولی شروق بود لحد چو حبس نماید خلاص جان باشد
کدام دانه فرورفت در زمین که نرست چرا به دانه انسانت این گمان باشد
این غم جانکاه را از همه وجود به مردم ایران بویژه سینماگران گرامی تسلیت می گویم. حجت الله ایوبی   *تسلیت کانون کارگردانان سینمای ایران:

سینماى ایران یکى از افتخار آفرین ترین کارگردانان خود را از دست داد. کانون کارگردانان با نهایت تأسف در گذشت هنرمند جهانى عباس کیارستمى را به خانواده محترم ایشان و دست اندرکاران سینماى ایران تسلیت مى گوید. روحش شاد و یادش براى همیشه گرامى باد.


*تسلیت کانون فیلمنامه نویسان سینمای ایران:

کانون فیلمنامه نویسان سینمای ایران درگذشت هنرمند فقید، عباس کیارستمی ، مرد فراموش نشدنی سینمای ایران را به جامعه بزرگ سینما و خانواده محترمشان تسلیت می گوید. روحش شاد و یادش همواره گرامی باد.
* پیام تسلیت محمد حیدری دبیر جشنواره فیلم فجر  
محمد حیدری دبیر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر با انتشار پیامی درگذشت عباس کیارستمی را تسلیت گفت.
به گزارش ستاد خبری سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر،متن پیام محمد حیدری دبیر جشنواره فیلم فجر بدین شرح است:
خبر کوتاه بود ...
اما شوک کننده
شوکی که تا مدتها از بدن سینمای ایران خارج نمی شود
همانگونه که یاد کیارستمی و آثاری که خلق کرد هرگز از یاد علاقمدان سینمای ایران و جهان پاک نمی شود
امروز فقط ما به عنوان یک هموطن ایرانی داغدار نیستیم بلکه همه سینمای جهان داغدار است
داغدار مردی که باید سالها بگذرد تا آنهم شاید فردی مشابه او در سینما به دنیا آید
درگذشت مرد تکرارنشدنی سینما را به همه سینمادوستان جهان تسلیت می گویم.
*پیام تسلیت مدیر مدرسه ملی سینمای ایران برای عباس سینمای ایران/ با تو خیالمان راحت بود و سرمان بلند   "به جستجوی تو
بر درگاه کوه می گریم،
در آستانه دریا و علف ..."
با تو خیالمان راحت بود و سرمان بلند؛ هر جا که نام هنر بود و حرف ایران بود و عزت و شرف و ایمان. ایمان به عشق و به زندگی. به پریدن‏های بالاتر و بالاتر. 
"... به جستجوی تو
در معبر بادها می گریم،
در چار راه فصول،
در چارچوب شکسته پنجره ای
که آسمان ابرآلوده را
قابی کهنه می گیرد..."
با تو سینمای ایران، سینمای ایران شد: ایستاده بر بامهای جهان. تو بال بودی برای او و او پر برای تو. بی تو تنها می‏شود حالا، تنها شده‏ است سینمای ایران.
"... به انتظار تصویر تو
این دفتر خالی
تا چند
تا چند
ورق خواهد خورد؟..."
قلم امروز که به نام نامی اوست، سوگوار توست. اشک سیاه قلم برای تو بر چهره‏ی کاغذ روان است. راستی چقدر این قلم به نام تو می‏آید! 
"... جریان باد را پذیرفتن،
و عشق را
که خواهر مرگ است
و جاودانگی 
رازش را 
با تو در میان نهاد..."
و تو پرکشیدی، درست لحظه‏ای که برای کبوتر چشمانت آب و دانه تدارک دیده بودیم، در میهنت، در ایرانت، در جانت؛ تا برگردی، شادمان و سرحال. راستی مگر قرار نبود فیلم بسازی، دوباره و همواره؟ 
"... پس به هیات گنجی در آمدی
بایسته و آزانگیز
گنجی از آن دست
که تملک خاک را و دیاران را
از این سان
دلپذیر کرده است..."
اینجا جای توست. سرای توست عباس. دلمان تنگ می‏شود برایت. دلمان تنگ شده همین حالا.
"... نامت سپیده دمی که بر پیشانی آسمان می گذرد
متبرک باد نام تو
و ما همچنان
دوره می کنیم
شب را و روز را
هنوز را". سیدروح الله حسینی
مدیر مدرسه ملی سینمای ایران   *پیام تسلیت مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری
در پیام سید مصطفی ابطحی آمده است:
امروز سینمای ایران و جهان در غم از دست دادن عباس کیارستمی به سوگ نشسته است.
کارگردانی که با طعم گیلاس نخل طلا را برای مردم ایران زمین به ارمغان آورد و با زیر درختان زیتون نبوغ سینمای ایران را به تصویر کشید.
عباس کیارستمی امروز میهمان خانه دوست شده اما یادم او همواره با ما خواهد بود.
اینجانب این مصیبت وارده را به  جامعه سینمای ایران تسلیت گفته و از خداوند منان برای آن هنرمند فرهیخته آمرزش مسالت می کنم.   *پیام تسلیت مدیرعامل خانه هنرمندان ایران متن این پیام مجیدرجبی معمار به شرح زیر است: خبر درگذشت عباس کیارستمی یکی از بزرگان سینمای ایران، که توانست با آثار خود نه تنها در سینمای ایران بلکه در سینمای جهان بدرخشد، غم‌انگیز است. عباس کیارستمی در دوران حیات خود هنرمندانه تصویر زیبایی از سینمای ایران را برای جهانیان به نمایش گذاشت، بی‌شک سینمای ایران مدیون عباس کیارستمی است که اعتباری دگرگونه به آن بخشید. ضایعه درگذشت این هنرمند بزرگ برای جامعه هنری ایران دردناک است. درگذشت این هنرمندان برجسته را به خانواده محترم ایشان و جامعه هنری به ویژه دوستداران سینمای ایران تسلیت عرض می‌نمایم.   *پیام تسلیت رضا میرکریمی رضا میرکریمی برای عباس کیارستمی نوشت:

به نام دوست
سلام استاد عباس کیارستمی،خسته نباشی، خانه ات آباد که سینمای ما را آباد کردی. پرسیدم اگر نباشی دلت برای چه چیز این اینجا تنگ می شود.، گفتی برای تعییر فصل ها، برای پاییز بعد از تابستان، و برای بهار پس از زمستان. حالا دل سینمای جهان در فصل های پی در پی بی تو تنگ می شود و تو آسوده و بی درد و آرام باش ، که رسیدی، و خانه دوست همان جاست.
  *پیام تسلیت مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در متن این پیام آمده است: به نام خالق هنر کیارستمی حکیم سینمای ایران بود؛ هنرمند همیشه خلاق سینمای تجربی که تاثیر وی بر جریان نوجوی هنر هفتم بی‌بدیل بود. کیارستمی برای موفقیت جهانی، هویت ملی و شخصیت خود را رها نکرد و راهبرد زندگی پُر‌افتخارش، اعتلای هنر بود. کیارستمی قلبِ جامعه‌ی خویش بود، با نگاهی انسانی در برابر همه‌ی مردمانی که سوژه یا مخاطب آثار او بودند. کیارستمی در جمع سینماگران «موج نو»ی سینمای ایران و جهان، معلم بزرگی بود که تا واپسین روزهای زندگی با ذهنی پویا در جستجوی هنر خلاقانه بود. سفرِ آخر کیارستمی را به خانواده محترم وی بویژه «بهمن» عزیز و همه‌ی دوستداران این هنرمند بزرگ جهانی تسلیت می‌گویم. روحش آرام و قرین رحمت الهی باد.   *پیام تسلیت کانون طراحان و مدیران تبلیغات سینمای ایران
سینمای ایران و جهان به سوگِ نام آوری از جنسِ ناب تصویر و خیال نشست، عباس کیارستمی اعتبار و اندیشه ی جاری و زلالِ سینمایی بود و هست که آبروی جهانی اش بسیار مدیون اوست، نقاش، طراح گرافیک، عکاس و سینماگری روشنگر و بلند نظر، امروز به سوی ابدیتِ سیالِ نور پرکشید. عنوان بندی های بدیع وی در سال های آغازینِ موج نو، دریچه ای روشن بر افقِ تازه ی سینمای ایران بودند. کانون طراحان و مدیرانِ تبلیغاتِ سینمای ایران این اندوهِ عمیق را به جامعه ی بزرگِ سینمایی کشورمان تسلیت می‌گوید.   *پیام تسلیت سازمان صداوسیما در پی درگذشت عباس کیارستمی کارگردان صاحب نام سینمای ایران، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی فقدان این کارگردان نامی ایرانی را به خانواده وی و جامعه هنری کشور تسلیت گفت. کیارستمی که مدتی بود با سرطان دست و پنجه نرم می‌کرد چندی قبل برای پی گیری روند درمان به فرانسه رفت اما معالجات وی نتیجه نداد و این کارگردان صاحب نام در سن 76 سالگی درگذشت. کیارستمی آثار مطرحی در سینمای ایران و جهان از خود به جای گذاشت که در جشنواره های داخلی و خارجی خوش درخشیده‌اند. طعم گیلاس، خانه دوست کجاست، درخت گلابی و زیر درخت زیتون از جمله آثار این هنرمند فقید است.
*پیام تسلیت رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران  متن پیام تسلیت سیدرضا صالحی امیری، مشاور رئیس‌جمهور بدین شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم
خبر کوتاه، اما تأسف‌آور درگذشت عباس کیارستمی، کارگردان پرافتخار سینمای ایران، موجی از دریغ و افسوس را برای مردم فرهنگ‌مدار و هنردوست ایران بر جای گذاشت.
این کارگردان فرهیخته که با رویکردی اخلاقی آثار منحصر به فردی در عرصه سینمای ایران خلق کرد، جز به «صلح و دوستی» و کاستن از آلام انسان‌ها نمی‌اندیشید و توانست نام و جایگاه ایران را در جهان هنر ارتقا ببخشد.
این ضایعه غم‌انگیز را به عموم هموطنان، به ویژه اصحاب اندیشه و فرهنگ و هنر و نیز جامعه بزرگ سینمایی کشور صمیمانه تسلیت عرض نموده واز خداوند متعال غفران و رحمت واسعه الهی برای آن مرحوم و صبر و شکیبایی بازماندگان محترم را مسألت می‌کنم.   *پیام تسلیت کانون پخش کنندگان سینمای ایران در متن پیام آمده است:
بدینوسیله کانون پخش سینمای ایران درگذشت هنرمند و کارگردان مطرح سینمای ایران "عباس کیارستمی" را به جامعه سینمایی و کلیه ی هنرمندان کشور تسلیت عرض می کند. بدون شک یاد و خاطره ی این همکار ارزشمند و مطرح عالم هنر ایران زمین همیشه زنده خواهد بود.   انتهای پیام/ج

95/04/15 :: 00:58





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن