تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798194203




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كانونی برای ديده شدن در دکوراسیون منزل


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
كانونی برای ديده شدن در دکوراسیون منزل




دكوراسيون‌ امروزي هر خانه‌اي بايد حداقل يك نقطه كانوني داشته باشد؛ نقطه‌اي خاص در خانه كه در بدو ورود نگاه‌ها به آن خيره بماند.





مجله منزل - ليدا هادي: ربطی به نوع نگاه و سليقه متفاوت آدم‌ها ندارد؛ اينكه همه به محض ورود به مكاني خاص، نگاه‌شان به يك سمت خيره شود؛ يك شومينه رومي با طراحي ويژه يا قاب عكسي بزرگ وسط ديوار اتاق نشيمن. شايد هم نگاه‌ها به ظرف عتيقه‌اي خاص روي ميز ناهارخوري خيره بماند يا دراپه‌هاي پرده‌هاي پذيرايي.

مطمئن باشيد اين مساله يك اتفاق نيست. هوشمندي صاحبخانه در تاكيد روي وسيله‌اي خاص اين نوع نگاه را به وجود می‌آورد؛ ذكاوت در ايجاد ركني مهم در دكوراسيون داخلي به عنوان نقطه كانوني! وجود نقطه كانوني در دكوراسيون يكي از بايد‌ها در اصول طراحي داخلي است. درواقع هر دكوراسيوني بايد عنصري داشته باشد كه زمان ورود فرد غريبه‌اي به محيط اول از همه نگاهش به آن جذب شود. اين وسط مهم نيست كه شيء جذاب چقدر آنتيك و مجلل باشد؛ مهم اين است كه فقط شرايط خاص براي خيره كردن نگاه‌ها را داشته باشد. با ترفندهاي ايجاد نقطه كانوني در خانه آشنا شويد.


كانوني براي ديده شدن



براي داشتن نقطه كانوني در خانه لازم نيست از همان اول دست به كار شويد. شايد بهتر باشد قبل از اينكه ايده خودتان را خرج كنيد نگاهي به در و ديوار خانه بيندازيد چون بهترين نقطه‌هاي كانوني در خانه‌ها بايد يك جورهايي از دل معماري خاص خانه و جزئيات آن بيرون بيايند؛ مثلا داشتن يك اتاق با معماري ديوارهاي غير متعارف هلالي يا با پخي‌هاي زياد مي‌تواند نقطه كانوني خانه حساب شود.

پس اول به جزئیات معماري خانه توجه كنيد و سراغ يكي از اين نشانه‌ها برويد؛ سقف بلند با المان‌هايي كه آن را متمايز كرده مانند چوب‌هايي كه در طراحي دكوراسيون روستيك استفاده مي‌شود يا حتي آرك‌هاي عجيب و غريب كه هر نگاهي را خيره مي‌كنند، ديوارهاي زاويه‌دار يا سقف‌هايي با گوشه‌هاي خاص، شومينه، پنجره‌هاي بزرگ و بلند با نماي خاص، يك پلكان در خانه، كتابخانه توكار، ديوار با طرح خاص مانند آجرهاي واقعي يا ديوارپوش‌هاي چوبي اصل.




همه خانه‌ها بايد در هر فضايي حداقل يك نقطه كانوني داشته باشند. درواقع نمی‌توان به درستی کارکرد خانه‌هايي كه نقطه كانوني ندارند را حدس زد؛ اينكه اتاق نشيمن كجاست تا غذاخوري و....  طراحان دكوراسيون داخلي نقطه كانوني را درواقع يكي از فاكتورهاي مهم شخصيت دادن به خانه مي‌دانند. آنها براي تعريف نقطه كانوني در خانه از لفظ حداقل استفاده مي‌كنند؛ يعني خانه بايد حداقل يك نقطه كانوني داشته باشد ولي دليل بر اين نمي‌شود كه خانه‌اي دو يا حتي سه نقطه كانوني نداشته باشد. از قضا در طراحي‌هاي امروزي خيلي از خانه‌ها بيشتر از دو، سه نقطه كانوني دارند.


كانوني براي ديده شدن



يك شومينه در گوشه‌ سالن و تلويزيوني كه همه حواس‌ها به آن است يا مبل‌هايي بزرگ با رنگ خاص در وسط خانه و پنجره‌هايي كه با بلندي چهارچوب نماي خاصي به خانه داده‌اند. البته انتخاب اينكه كدام‌يك به عنوان نقطه كانوني اصلي انتخاب شود برعهده خود شماست. اين وسط مي‌توانيد از چند نفر از دوستان‌تان هم كمك بگيريد. چشم شما به ديدن وسايل خانه‌تان عادت دارد اما دوستان‌تان مي‌توانند راحت بگويند كه به محض ورود چه الماني بيشتر به نظرشان آمده. روي همان متمركز شويد و باقي چيدمان خانه را طبق آن جلو ببريد.


 
 بوفه ظروف يا كنسول‌هايي كه در خانه‌هاي امروزي براي سر و سامان دادن به وسايل اضافي استفاده مي‌شود مي‌توانند ابزاري مناسب براي تبديل به نقطه كانوني باشند. اين كمدها كه معمولا در گوشه اتاق‌هاي نشيمن جا مي‌گيرند با بلندي و عرض نسبتا زيادي كه دارند معمولا خيلي زود به چشم مي‌آيند.


كانوني براي ديده شدن



بهترين استفاده از اين بوفه‌ها زماني است كه از ظرف‌هايي با طرح و رنگ‌هاي خاص در آنها استفاده شود. قرار دادن گل‌هاي طبيعي روي بوفه يا كنسول خانه هم مي‌تواند به جلب ‌توجه بيشتر كمك كند حتي گاهي اوقات مي‌توان به روش‌هاي قديمي دست زد و تلويزيون را مانند سال‌هاي دور در اين گنجه‌هاي چوبي قرار داد. اين روش كه تازگي‌ها دوباره باب شده مهم‌ترين مركز توجه خانه مي‌شود.



آينه‌ها در طراحي دكوراسيون داخلي كاربرد زيادي دارند. آنها درست زماني به كار مي‌روند كه خانه‌اي از نظر ابعاد يا روشنايي مشكل داشته باشد اما سواي اين كاربردهاي خاص، آينه‌ها مي‌توانند به عنوان يك نقطه كانوني خاص هم در خانه استفاده شوند به‌خصوص اگر نمايي از بيرون خانه يا روشنايي لوستر را نمايش دهند. قرار دادن يك آينه در ورودي خانه كافي است كه ديگر همه نگاه‌ها به سمت آن خيره شود. پس اگر در خانه براي ساختن يك نقطه كانوني به بن‌بست خورديد دست آخر به آينه‌ها و معجزه شگرف آنها فكر كنيد.


كانوني براي ديده شدن





قرار دادن يك تابلوي نقاشي با رنگ‌هاي خاص روي ديوار اصلي مي‌تواند يك نقطه كانوني متفاوت در خانه درست كند. درواقع تابلوهاي نقاشي هرقدر طرح و رنگ خاص‌تري داشته باشند مي‌توانند بيشتر از باقي اجزاي خانه نظرها را به سمت خودشان جلب كنند. براي همين بيشتر طراحان داخلي به استفاده از رنگ‌هاي درخشان يا متضاد در تابلوهاي نقاشي تاكيد دارند؛ مثلا هارموني سياه و سفيد يا استفاده از تابلويي با طرح طلايي.


كانوني براي ديده شدن



اين وسط گاهي ممكن است بيشتر قاب يك تابلو به چشم بيايد تا طرح و نقشه اصلي آن يا حتي چيدمان خاص تابلوها (مانند نصب گروهي آنها روي ديوار خانه). در هر حال مي‌توانيد بزرگ‌ترين ديوار اتاق را براي نصب تابلوهاي هنري كنار بگذاريد.



براي داشتن يك نقطه كانوني در خانه مي‌توانيد روي ديوارها هم حساب كنيد. فقط كافي است يكي از ديوارهاي خانه را که از قضا بزرگ‌ترين آنها هم هست انتخاب كنيد و با طرح خاصي كه به سليقه‌تان نزديك‌تر است آن را متفاوت از ديگر ديوارها نشان دهيد. اين تفاوت در عين حال بايد با بقيه اجزاي خانه هماهنگي داشته باشد. به عنوان مثال رنگي كه براي كاغذديواري اين قسمت در نظر مي‌گيريد بايد در طيف رنگ باقي لوازم ولي با اغراق بيشتري انتخاب شود يا طرح آن با طرح پرده يا مبل‌ها تداخل نداشته باشد.


كانوني براي ديده شدن



اين روزها طراحان داخلي براي تبديل يك ديوار به نقطه كانوني خانه دست به كار خاصي مي‌زنند. آنها ديوار مدنظر را به رنگي كاملا متضاد با باقي ديوارها درمي‌آورند. استفاده از رنگ متضاد و البته مكمل مي‌تواند در جلب نظر ديگران بسيار موثر باشد. البته ديوارهاي خاص خانه مي‌توانند به غير از رنگ خاص مشخصه‌هاي ديگري هم داشته باشند؛ مثلا ديواري پوشيده از نماي آجري يا كاغذديواري با طرح‌هاي شهر و جنگل و... . اين وسط ساده‌ترين راه براي داشتن يك ديوار خاص بدون هزينه و وقت زياد استفاده ازتابلوهاست.



داشتن يك كاناپه خاص و بزرگ در خانه مي‌تواند گاهي نقطه قوتي براي داشتن يك مركز توجه خاص باشد. كاناپه‌هايي كه به صورت تك با رنگ و شكل‌هاي خاص ساخته مي‌شوند در خانه‌هاي كوچك مهم‌ترين المان براي تبديل شدن به يك نقطه كانوني هستند به‌خصوص اگر در انتخاب رنگ يا مدل آنها اغراق شده باشد.


كانوني براي ديده شدن



پس اگر خانه كوچكي داريد و از نصب تابلوي بزرگ یا تلويزيون‌هاي امروزي در آن صرف‌نظر كرده‌ايد مي‌توانيد روي كاناپه‌تان حساب باز كنيد حتي اگر ساده‌تر از اين باشد كه نگاه‌ها را خيره كند مي‌توانيد با دو، سه كوسن رنگي آن را به محبوب‌ترين شيء خانه تبديل كنيد.



به مدد طراحي‌هاي خاص، دنياي ميزهاي جلوی مبل هم عوض شده و ديگر اصلا هيچ سنخيتي بين مبل‌ها و ميزهايي كه روبه‌روي‌شان قرار مي‌گيرد وجود ندارد. انگار كه ميزها براي خودشان شخصيت مستقلي پيدا كرده‌اند براي همين است كه مي‌توان روي آنها حساب خاصي باز كرد و به عنوان يكي از ابزار دكوراسيون براي ايجاد نقطه كانوني به آنها تكيه كرد. ميزي با طراحي خاص در وسط يك خانه كوچك يا حتي ميزي ساده با چيدماني خاص روي آن – به وسيله خرده‌ريزهاي دكوري – هر نگاهي را خيره مي‌كند.


كانوني براي ديده شدن





مهم‌ترين عنصر در ايجاد نقطه كانوني در خانه‌هاي امروزي تلويزيون‌ها هستند؛ وسايلي كه اين روزها ديگر ربطي به متراژ خانه‌ها ندارند و هر كسي با سليقه خودش يك چنداينچي‌اش را به خانه مي‌آورد. اين وسط به‌طور حتم وقتي تمام تلاش اعضاي خانواده روي داشتن تلويزيوني با ابعاد بزرگ‌تر از نياز باشد به‌طور حتم نقطه كانوني خانه هم همان مي‌شود. البته بهترين روش و مناسب‌ترين راه براي ايجاد يك نقطه كانوني به وسيله تلويزيون نصب آن در ارتفاعي مناسب و انتخاب آن در اندازه‌اي درست است. فاصله تلويزيون تا جايي كه نشسته‌ايد بايد دوبرابر ارتفاع صفحه نمايش تلويزيون باشد.


كانوني براي ديده شدن



براي نمونه بايد براي تماشاي يك تلويزيون ۳۲اينچي، يك متربا آن  فاصله داشته باشيد. در زمان نصب آن هم بايد به ارتفاع درست دقت كنيد. يادتان باشد اگر مي‌خواهيد تلويزيون در رقابت با شومينه در ايجاد نقطه كانوني برنده شود بايد حتما آن را در وسط اتاق نشيمن بگذاريد در غير اين صورت هر جايي كه دل‌تان خواست!







تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سبک زندگی
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن