تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آدم دين‏دار چون مى‏انديشد، آرامش بر جان او حاكم است. چون خضوع مى‏كند متواضع است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798104847




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وقتی غریبه‌ای در میان است


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین:

سینما در سیما وقتی غریبه‌ای در میان است فیلم سینمایی «بندزن، خیاط، سرباز، جاسوس» که هفته گذشته از شبکه اچ‌دی سیما روی آنتن رفت، در ژانر تریلر، جاسوسی و معمایی به کارگردانی توماس آلفردسون محصول سال 2011 میلادی است.
 

به گزارش جام جم آنلاین، داستان فیلم ـ که بر اساس رمانی به همین نام نوشته جان لوکار ساخته شده ـ اوایل دهه 1970 در انگلستان می گذرد. دوران جنگ سرد میان آمریکا و شوروی است و کشورها هر یک می کوشند کوچک ترین تحرک مشکوک سیاسی کشورهای دیگر را تحت نظر بگیرند تا از بروز تشنج دوباره و ایجاد جنگ جهانی سوم جلوگیری کنند. در این میان، مامور بازنشسته سازمان جاسوسی بریتانیا با نام جورج اسمایلی ماموریت می گیرد وجود جاسوس دو جانبه ای را که مخفیانه میان اعضای سری سازمان جاسوسی بریتانیا (با نام فرضی سیرکس) نفوذ کرده است،شناسایی کند و از کارشکنی های بعدی وی جلوگیری به عمل آورد. بندزن، خیاط، ... نشان داده به جزئیات هوشمندانه و دقیق به شدت وفادار است. ترسیم چهره قدیمی شهرها از لندن گرفته تا حتی صحنه های محدود بوداپست و استانبول و نیز طراحی صحنه و لباس فیلم بسیار با دقت صورت گرفته است. فیلم از همان ابتدا و به جز آن ضرباهنگ حادثه ای اولیه که وقایع بعدی فیلم را کلید می زند، به مخاطب نشان می دهد عجله ای برای روایت ندارد و ترجیح می دهد داستانش را به آرامی و سر فرصت پیش ببرد و اجازه دهد شخصیت هایش (که هر کدام می توانند جاسوس مخفی ماجرا باشند) یک به یک معرفی و با ویژگی ها و شخصیت شان آشنا شوند. البته در این میان چند فلاش بک و بازگشت به زمان گذشته هم وجود دارد که در مرور وقایع رخ داده هم به قهرمان اصلی فیلم و هم به مخاطب کمک بیشتری در شناخت این شخصیت ها و درک موقعیت ایجاد شده می کند. هم نویسنده اصلی کتاب و هم نویسنده فیلمنامه به خوبی می دانسته اند چطور این شخصیت های مرموز را چون مهره های شطرنج کنار هم بچینند و مخاطب را به بازی دعوت کنند. هر چند به نظر می رسد این تاکید بر وفاداری به لحن اصلی کتاب در لحظاتی باعث شده مخاطب کمتر جدی سینما نتواند پا به پای این داستان هوشمندانه پیش برود چرا که فیلم بیشتر از این که سعی در بیان سر راست داستان داشته باشد، می کوشد از طریق نشانه ها و سرنخ هایش داستان را روایت کند و به مخاطب خود اجازه فکر کردن و تصمیم گیری بدهد. در این میان هنر کارگردان و تیم تصویربرداری هم به کمک آمده و به لحاظ بصری به این مرموز بودن داستان و سردی فضای حاکم بر روابط افراد و کشورها تاکید بیشتری کرده است. به همین دلیل فیلم در قالب صحنه ها، طیف رنگی سرد و خاکستری دارد و کمتر اثری از رنگ های زنده و گرم در آن دوران پر تعلیق می بینید. اینجاست که با توجه به این سردی و جدی بودن ماجرا، موسیقی متن هنرمندانه آلبرتو ایگلسیاس به کمک آمده است و در بیشتر صحنه ها می کوشد جای خالی درام را میان بازیگرانی که ـ به عمد ـ می کوشند هیچ نشانی از احساسات شخصی در رفتار و چهره شان نداشته باشند، پر کند. صحبت از بازیگران شد و به حق باید بازی های قابل تاملشان را ستود. شاید باید این فیلم را به نوعی تقابل میان دو نسل از بازیگران قدیم و جدید سینمای انگلستان دانست. زهرا غفاری جام جم



 


چهارشنبه 22 مهر 1394 ساعت 02:30





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن