تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798147494




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا باید کار جدیدی تولید کنیم؟!


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۵۲




arash khamooshi (1 of 26)-3.jpg

زهره بهروزی‌نیا درباره وضعیت فعلی نمایش عروسکی گفت: هنرمند تئاتر عروسکی وقتی اجرایی ندارد و کاری که سال گذشته در جشنواره به اجرا درآورده هنوز فرصت اجرای عمومی پیدا نکرده، چرا باید کار جدیدی تولید کند؟! این کارگردان تئاتر عروسکی بزرگسالان در گفت‌وگویی با خبرنگار تئاتر ایسنا با بیان این مطلب ادامه داد: بلاتکلیفی بین خیلی از کارگردانان عروسکی وجود دارد که برای جشنواره عروسکی کار تولید می‌کنند اما فقط با یکی دو اجرا بلاتکلیف می‌مانند. کارگردان نمایش عروسکی «درفش کاویانی» مطرح کرد: تفاوتی‌هایی بین اجرای نمایش‌های انسانی (که از وجود بازیگر بهره می‌برند) با نمایش‌های عروسکی وجود دارد، از جمله اینکه نمایشی که بازیگر دارد نسبت به تئاتر عروسکی قابلیت بیشتری برای جذب مخاطب و فروش بلیت دارد بنابراین من به عنوان یک کارگردان این حوزه نمی‌توانم برای اجرا سالن خصوصی بگیرم، چون ممکن است آنقدر مخاطب نداشته باشم که بتوانم هزینه سالن را پرداخت کنم. وی ادامه داد: نمایشی که بازیگر دارد و از بازیگران مشهور برای جذب مخاطب بیشتر استفاده می‌کند، این امکان را دارد که در سالن‌های خصوصی اجرا داشته باشد چون توان پرداخت هزینه آن را دارد؛ اما من که توان این کار را ندارم، مجبورم دنبال سالن‌های دولتی باشم. سالن‌های دولتی هم که جایی برای اجرای تئاتر عروسکی بزرگسال ندارند بنابراین باید کفش آهنی بپوشیم و برویم و بیاییم تا بالاخره بتوانیم اجرا داشته باشیم. اگر هم اجرا نداشته باشیم نمایش‌هایی که از سال گذشته تولید شده است، کهنه می‌شود و از بین می‌رود. بهروزی‌نیا با اشاره به اینکه این مشکلات مدت‌هاست وجود دارد اما با گذشت سال‌ها تغییری در این وضع به وجود نیامده گفت: جایی مثل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان هم که به اجرای تئاتر عروسکی کودک می‌پردازد، امروزه به عنوان محلی برای اجرای اینگونه نمایش‌ها معرفی و شناخته شده و کسی که تئاتر عروسکی بزرگسال می‌سازد، نمی‌تواند آنجا اجرا داشته باشد؛ چرا که مخاطب آن سالن، کودک و نوجوان است و این احتمال هست که تئاتر بزرگسال با تئاتر کودک اشتباه گرفته شود و مخاطب را سردرگم کند. او ادامه داد: حتی در اجراهای جشنواره‌ای با وجود اینکه اعلام می‌شود که نمایش برای بزرگسالان است باز می‌بینیم که مادرها دست بچه‌ها را می‌گیرند و به سالن نمایش می‌آیند! چون تعریفی از تئاتر عروسکی ندارند و فقط با نگاه به اسم «عروسک»، نمایش را انتخاب می‌کنند. این کارگردان تئاتر عروسکی اظهار کرد: این معضل به خاطر عدم شناختی است که از تئاتر عروسکی بزرگسال در ایران حتی در بین هنرمندان تئاتر وجود دارد. عدم شناختی که درنهایت به ضرر هنرمندان این عرصه است چون نه در رده‌ی تئاتر انسانی می‌گنجند و نه در رده کودک و نوجوان و کاملاً بلاتکلیف هستند. بهروزی‌نیا درباره‌ی حمایت از این گونه‌ی نمایشی نیز گفت: حمایت دولتی از این هنر وجود ندارد و ما هم آدم‌های با نفوذ با روابط ویژه نیستیم و تنها هنرمندانی معمولی هستیم که قدرت چانه‌زنی و مطالبه هم نداریم و فقط می‌توانیم منتظر بمانیم و ببینیم که به ما فرصت اجرا می‌دهند یا نه. او که سال گذشته نمایش «کنار ستاره‌ها برمی‌گردم» را در جشنواره‌ی دوسالانه تئاتر عروسکی به روی صحنه برده معتقد است: سردرگمی و افسردگی بین خیلی از کارگردانان نمایش عروسکی هست چرا که پس از اجراهای جشنواره فرصت اجرا عمومی پیدا نمی‌کنند و تمام زحمات آنها برای طراحی و ساخت عروسک و تمرین و پروسه آماده‌سازی که در حدود چهار تا پنج ماه زمان می‌برد، بدون نتیجه می‌ماند. زهره بهروزی‌نیا گفت: در هیچ جای دنیا این‌طور نیست که بین نمایش عروسکی و نمایش انسانی تفکیک قائل شوند و مرز این هنرهای نمایشی در دنیا بسیار کم رنگ شده است و با توجه به قابلیت‌های بالای تئاتر عروسکی، این شرایط بی‌انصافی در حق هنرمندان این حوزه است. این کارگردان نمایش عروسکی بزرگسال درباره‌ی فعالیت‌های فعلی خود نیز گفت: دوست دارم کار جدید تولید کنم اما کاری که سال گذشته تولید کرده بودم هنوز بدون اجرا مانده و فقط چهار اجرا در روزهای اول جشنواره‌ی سال گذشته داشته است، بعد از جشنواره برای اجرای عمومی آن اقدام کردم و تاکنون به نتیجه نرسیده‌ام. از سویی اجرا در سالن‌های فعلی مثل سالن خانه هنرمندان هم که ظرفیت و امکانات محدودی دارد و ممکن است با دو سه اجرا در روز فعالیت کند ممکن نیست، چون امکان جابجایی سریع دکور و نور برای بعضی از کارهای عروسکی وجود ندارد البته این تنها بخشی از مشکلات کار ماست. انتهای پیام
کد خبرنگار:







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن