تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798124990




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روح یا حقیقت انسان


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: روح یا حقیقت انسان
کبوتر
حقیقت انسان و اصل او، به عبارتی دیگر، حقیقت اصلی روح انسانی و صورت اصلی آن، مظهر و مجلای وجه الله و جلوه گاه اسماء و صفات حقّ است. حقیقت روح انسانی و اصل او، "روح خدا" است که اقرب مخلوقات به مبدأ متعال است و همان است که در آیهء "و نفخت فیه من روحی" به آن اشاره شده است.در سورهء ص، آیهء 72 می فرماید:"فاذا سویّته ونفخت فیه من روحی" یعنی "وقتی که خلقت بدنی انسان را تسویه نمودم و در آن از روح خودم دمیدم..."تعبیری که در این آیه و در آیات دیگر، مشابه آن به کار برده شده، تعبیر به خصوصی است. یعنی تعبیر "و نفخت فیه من روحی" که با کلمهء "من" به معنی (از) آورده است، حکایت ها و اشارت ها دارد. از طرفی آوردن کلمهء "من" در جملهء "من روحی" حکایت از این امر می کند که آنچه در بدن انسانی دمیده شده است، از روح خداست و نه روح خدا، زیرا که "من روحی" آورده و نه "روحی" (دقت شود) و این مخصوص همین آیه نیست و در آیات دیگر مشابه آن نیز این چنین تعبیری آورده است. به بیان روشن تر، تعبیر "و نفخت فیه من روحی" غیر از تعبیر "و نفخت فیه روحی" می باشد. از طرف دیگر، آوردن همین کلمهء "من" در جمله "من روحی" حکایت از این واقعیّت دارد که آنچه که در بدن انسانی دمیده شده است، از یک حقیقت برتر و بالاتری می باشد که به حضرت حقّ منسوب بوده و نزدیک ترین مخلوق به اوست و آن "روح خدا" است.برگزیده از کتاب مقالات استاد محمد شجاعی جلد اول مبانی نظری تزکیه (چه بوده ایم، چه گشته ایم، چه می توانیم باشیم)جهت خرید کتاب مقالات استاد محمد شجاعی (3 جلد) کلیک نمایید.جهت خرید کتب اسلامی کلیک نمایید.جهت خرید کتب حکمت وعرفان کلیک نمایید.جهت خرید اشتراک کتاب کلیک کنید.جهت خرید نرم افزار های تبیان کلیک نمایید.جهت خرید نرم افزارهای چندرسانه ای کلیک نمایید. 





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 272]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن