تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه منافق اين است كه بدى اش ناراحتش نمى كند و خوبى اش او را خوشحال نمى سازد. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798770764




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امیدواریم علم رباتیک محصولات مفیدی را برای مردم تولید و زندگی آن ها را آسان تر کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


امیدواریم علم رباتیک محصولات مفیدی را برای مردم تولید و زندگی آن ها را آسان تر کند فناوری اطلاعات > فناوری اطلاعات و ارتباطات - درخشش تیم های ایرانی در مسابقات جهانی ربوکاپ برزیل در سال گذشته نشان دهنده رشد و حرکت رو به جلوی ایران در علم رباتیک است.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از ستاد اطلاع رسانی دهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ ایران 2015، دکتر موسی خانی رییس کمیته ملی ربوکاپ ایران در جمع اصحاب رسانه، با تبیین اهداف عالی و بلند مدت برگزاری مسابقات ربوکاپ آزاد ایران گفت: امیدواریم دست آوردهای این حوزه بتواند به توسعه ی کشور در ایجاد نرم افزار و سخت افزارهای مختلف کمک کند.
دکتر موسی خانی با اشاره به برگزاری دهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ ایران به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و کمیته ملی ربوکاپ ایران، افزود: امسال 730 تیم برای این مسابقات ثبت نام کردند که از این تعداد 345 تیم پذیرفته شدند، 135 تیم در بخش دانش آموزی و 210 تیم نیز در بخش دانشجویی هستند.
رییس کمیته ملی ربوکاپ ایران ادامه داد: 36 تیم از 14 کشور جهان در این مسابقات حضور دارند و با توجه به این که امسال این مسابقات به صورت هم زمان با مسابقات آزاد پرتغال برگزار می شود، با این حال تیم های بسیار خوب و قدرتمندی از اروپا و آمریکا در این مسابقات شرکت کرده اند. هم چنین در هفتمین سمپوزیوم مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران که روز 23 فروردین در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار می شود استادان خوبی از دانشگاه های معتبر آمریکا و چند کشور دیگر حضور خواهند داشت.
وی با اشاره به افزوده شدن لیگ اَت وُرک (ربات صنعتی) در مسابقات امسال، تصریح کرد: تعامل ربات های پرنده و امدادگر را نیز به مسابقات این دوره اضافه کرده ایم تا همکاری این دو ربات در محیط شبیه سازی شده، در شرایط سخت و حوادث طبیعی همچون زلزله بتواند به انسان ها کمک کند.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین از رشد چشم گیر حضور تیم های دانش آموزی در مسابقات امسال خبر داد و گفت: به همین منظور مجبور شدیم یک سالن برای بخش دانش آموزی اضافه کنیم و مسابقات امسال در دو سالن دانشجویی و دو سالن دانش آموزی برگزار خواهد شد.
رییس کمیته ملی ربوکاپ ایران تصریح کرد: امسال بیش از 20 درصد افزایش پذیرش شرکت کننده داشته ایم و سطح کیفی تیم ها نیز بسیار رشد داشته است که نوید بخش آینده ای خوب در این حوزه است.
دکتر موسی خانی با اشاره به حضور معاون علمی و فن آوری رییس جمهور و پروفسور میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سفرای کشورهای شرکت کننده در این مسابقات نیز در مراسم افتتاحیه حضور خواهند داشت.
رییس کمیته ملی ربوکاپ ایران افزود: بازدید از این مسابقات برای عموم آزاد خواهد بود و امسال تنها از مدارس استان های البرز و تهران، 4 هزار تقاضا برای بازدید داشتیم و این مسابقات فرصت خوبی برای آشنایی دانش آموزان با علم رباتیک و ترویج این علم در کشور خواهد بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به حمایت های معنوی و مادی از حوزه ی رباتیک اشاره و تصریح کرد: مجموعه ی دانشگاه آزاد اسلامی و به خصوص واحد قزوین حمایت های خوبی از این بخش دارند و با راه اندازی مراکز تحقیقاتی، سعی در رشد علم رباتیک در کشور دارند، تا جایی که امسال بیش از 50 تیم از دانشگاه آزاد اسلامی در این مسابقات شرکت کرده اند.
دکتر موسی خانی از حمایت بنیاد ملی نخبه گان کشور از مقام آوران مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران خبر داد و گفت: در نشست معاونت های پژوهشی که در اهواز برگزار شد، بنیاد ملی نخبه گان اعلام کرد که این مسابقات را ارزیابی و از مقام آوران آن حمایت خواهد کرد تا پیشتازان این عرصه بتوانند از مزایای این بنیاد بهره مند شوند و این مهم پس از 10 سال برگزاری مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران به دست آمده که دست آورد با ارزشی است.
رییس کمیته ملی ربوکاپ ایران با تقدیر از همکاری و حمایت های معاونت علمی رییس جمهور، معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی و شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران در برگزاری مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران، گفت: سازمان توسعه تجارت ایران، بانک صادرات ایران، استانداری قزوین، بانک پاسارگاد، شهرداری تهران، شرکت واگن سازی، بانک ملت، شهرداری قزوین، شهرداری مشهد، هتل پارسیان آزادی، شرکت دی.جی کالا، بانک ملی ایران، شرکت صنایع الکترونیک ایران (صاایران)، فروشگاه اینترنتی کافه بازار و شرکت رهنما حامیان مالی ما در این مسابقات خواهند بود.
وی افزایش سهمیه ی تیم های شرکت کننده ی ایران در مسابقات جهانی را از دست آوردهای مهم برگزاری مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران برشمرد و افزود: با رایزنی های صورت گرفته تقریبا در همه ی لیگ ها افزایش سهمیه داشته ایم تا جایی که تیم های ایرانی به تنهایی 10 درصد سهمیه ی مسابقات جهانی را به خود اختصاص داده اند.
دکتر موسی خانی ادامه داد: درخشش تیم های ایرانی در مسابقات جهانی ربوکاپ برزیل در سال گذشته نشان دهنده رشد و حرکت رو به جلوی تیم های ایرانی در علم رباتیک است.
رییس کمیته ملی ربوکاپ ایران با اشاره به رشد و گسترش شرکت های دانش بنیان در سطح کشور گفت: در سال های اول برگزاری مسابقات بین المللی ربوکاپ ایران، برخی به عنوان سرگرمی به این مسابقات نگاه می کردند، اما تاسیس و رشد شرکت های دانش بنیان یکی از دست آوردهای مهم برگزاری این مسابقات بوده است، تا جایی که چند شرکت از کنار همین مسابقات و اعضای تیم های رباتیک در زمینه های هوش مصنوعی، بنیان تصویر، کنترل و ... تاسیس شده است و تجهیزات و محصولات مختلفی هم در این زمینه به مرحله ی تولید رسیده است. هم چنین بسیاری از مقام آوران مسابقات بین المللی ربوکاپ ایران، جذب شرکت های دانش بنیان شده اند و به رشد علمی کشور کمک می کنند.
وی هم چنین در بخش دیگری از سخنان خود از تلاش ها و همکاری های دکتر نوبخت معاون رییس جمهور و سخنگوی دولت، دکتر ویسه معاون هماهنگی و نظارت معاون اول رییس جمهوری و دکتر سهراب پور رییس بنیاد نخبه گان ایران در برگزاری هرچه بهتر مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران 2015 قدردانی کرد.
دکتر موسی خانی از اصحاب رسانه به خصوص رسانه ی ملی هم که در ترویج علم رباتیک در کشور نقش زیادی داشته اند قدردانی کرد و گفت: امیدواریم این علم محصولات مفیدی را برای مردم تولید و زندگی آن ها را آسان تر کند.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با اشاره به تولید خودروی کوآدرا در این دانشگاه، در خصوص تولید انبوه آن گفت: با یکی از شرکت های وابسته به ایران خودرو صحبت کردیم و هم اکنون در حال تدوین استانداردهای این خودرو و ثبت آن در وزارت صنایع هستیم و امیدواریم بتوانیم هرچه زودتر نمونه های اولیه ی این محصول را وارد بازار کنیم.
دکتر موسی خانی در پایان سخنانش ضمن تبریک دست آوردهای اخیر دولت تدبیر و امید در عرصه ی دیپلماسی برای تمام مردم ایران سالی همراه با موفقیت در تمام عرصه ها آرزو کرد.
شایان ذکر است؛ دهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران 2015 از 18 تا 21 فروردین ماه سال 94 در دو بخش دانش آموزی و دانشجویی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.   5656

کلید واژه ها: روبات - روباتیک - بازی رایانه‌ای -




پنجشنبه 20 فروردین 1394 - 07:01:00





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن