تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804862809




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ای شیخ یا عدالت پیشه کن یا استعفا بده


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


پژوهشگر شیعی مصر؛
ای شیخ یا عدالت پیشه کن یا استعفا بده
بیانیه الازهر در تأیید داعش و در تهدید نیروهای مردمی عراق نیز کاملا فاقد ارزش است.



  به گزارش سرویس دینی جام نیوز، ای شیخ تو را چه به گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران با قدرت‌های امپریالیستی؟! آیا موضع تو برگرفته از این سیاست مصر است که توافق‌ها، منطقه را از وقوع جنگی که دامن‌گیر همه شود، دور می‌سازد؟ یا برگرفته از سیاست‌ کشورهایی است که شیخ آن‌ها را از خودش هم بیشتر دوست دارد؟!
  «احمد راسم النفیس»، نویسنده، پژوهشگر و اسلام‌شناس شیعی مصر در واکنش به اتهامات اخیر «احمد الطیب»، شیخ الازهر به نیروهای مردمی عراق در خصوص جنایت علیه اهل‌تسنن و به آتش‌کشیدن مساجد، در یادداشتی  که آن را بر وب‌سایت خود قرار داده است، این نوع برخورد دوگانه از سوی مرجعی دینی را عجیب و دور از منطق خواند. یادداشت راسم النفیس با نام «شیخ الازهر و پنج بعلاوه یک» از این قرار است:
  نمی‌دانم شیخ الازهر سخنگوی رسمی کجاست؟! او وابسته به وزارت امورخارجه مصر است یا وزارت وابسته به این شیخ مصری؟ آیا الازهر، مؤسسه‌ای آزاد و مستقل است که حق تدبر در امور کشوری و ارسال پیام‌ به مقامات آمریکایی را دارد؟ و یا اینکه شیخ به مدد دوستان خود در ... خط و خطوط سیاست خارجه مصر را هم تعیین می‌کند؟!
  بعد از اینکه بیانیه‌ الازهر را در مورد نیروهای بسیج مردمی عراق که آن‌ها را به آتش‌سوزی مساجد و اعدام شهروندان اهل سنت در استان‌های صلاح‌الدین و الانبار به بهانه مبارزه با داعش متهم کرده بود، دیدم و درخواست وی از مراجع برای پایان دادن به جنایات علیه اهل تسنن را شنیدم؛ دیدار الطیب با سفیر آمریکا در قاهره توجه من را به خودش جلب کرد، الطیب در این دیدار روی خوش آمریکا به برخی قدرت‌های منطقه‌ای را محکوم کرد و در انتقادات ضمنی، ایران را کشوری قدرت‌طلب خواند که موج زیاده‌خواهی‌هایش منجر به افزایش پدیده تروریسم و بی‌ثباتی در منطقه شده است».
  چقدر سیاست "یکی به نعل و یکی به میخ" شیخ الازهر دور از منطق است؛ آنجا که همه را در دو گروه افراطی[نیروهای کمک مردمی عراق] و میانه‌رو قرار می‌دهد و البته دوست آمریکایی او حتما در گروه دوم می‌گنجد!!
  قبول این مسئله که نتانیاهو به کنگره آمریکا برود و بخواهد که جلوی پرونده هسته‌ای ایران و توافق 1+5 را بگیرد، برای ما بسیار آسان است؛ اما واقعا تحمل‌ناپذیر و غیرقابل هضم است که خود شیخ الازهر که ادعای عدم دخالت در سیاست دارد، با لبخندی ملیح و با ادعای اهمیت وحدت و یکپارچگی مسلمانان و همبستگی بین آن‌ها چنین درخواستی را از سفیر آمریکا بکند!
  ای شیخ تو را چه به گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران با قدرت‌های امپریالیستی؟! آیا موضع تو برگرفته از این سیاست مصر است که توافق‌ها، منطقه را از وقوع جنگی که دامن‌گیر همه شود، دور می‌سازد؟ یا برگرفته از سیاست‌ کشورهایی است که شیخ آن‌ها را از خودش هم بیشتر دوست دارد؟!
  آیا شیخ به اعتبار اینکه خطیب است، بهتر نیست به‌جای نامه‌نگاری با سفیر آمریکا، خود شخصاً به کنگره برود و «پایان دادن به سهل‌انگاری نسبت به قدرت‌هایی که خواهان چیره شدن بر منطقه هستند» را بدون اجازه گرفتن از عربستان درخواست کند، اگرچه که جناب سفیر به ایشان وعده اقدام جدی در این خصوص را هم داده‌اند.
  احمد الطیب همچنان در همان سنگری است که آل‌سعود در آن به‌سر می‌برد؛ رژیمی که حمله آمریکا به عراق را به فال نیک گرفت و گمان می‌کرد حمله بعدی به ایران خواهد بود؛ غافل از اینکه خداوند  متعال آرزوهای آنان را به باد داد و آنها را از دین و دنیا بی‌بهره و نا‌امید کرد؛ چنانچه اکنون نیز آن‌ها در حالتی از بیم‌ و هراس مواجه‌شدن با آینده‌ای که بر وفق مرادشان نیست، به‌سر می‌برند.
  شیخ الازهر از ریشه تروریسم و بنیانگذار آن غافل شده و حتی تمام تلاش خود را بکار گرفته که این ادعایش را که «پروژه‌ها و نقشه‌های ایران و هم‌پیمانانش در کشورهای عربی سبب افزایش پدیده تروریسم و بی‌ثباتی در منطقه شده است» با این تعبیر که جنایات تروریست‌های داعش عملی کاملا توجیه شده و دفاعی کاملا مشروع از خود (در مواجهه با ایران و هم‌پیمانانش) است، توجیه کند!!
  اما بیانیه الازهر در تأیید داعش و در تهدید نیروهای مردمی عراق نیز کاملا فاقد ارزش است؛ موضوعات ذکر شده در این بیانیه چیزی جز اخبار و تبلیغات تحریک‌آمیز و فرقه‌ای که رسانه‌های سعودی و قطری[العربیه و الجزیره] به نشر آن پرداخته‌اند، نیست؛ حال آنکه اصلا حمله‌ای در کار نبوده و حتی نیروهای عراقی ده‌ها کیلومتر دورتر از مناطق تحت سیطره داعش بوده‌اند.
  اینکه احمد الطیب در راستای جنایت‌های داعش بیانیه صادر می‌کند البته این اخبار به دلیل اینکه او قبل از اخبار ساعت 9 شب می‌خوابد و اخبار را از دوست خود «محمد عماره» و «عباس شومان»(از علمای الازهر) می‌گیرد، مسئله قابل فهمی است اما معضل لاینحلی که نمی‌توان برای آن جواب و تفسیری پیدا کنیم، این است که مواضع شیخ الازهر همسو با موضع «نتن یا هوووووووو» است.

در تاریخ طبری روایت شده است که عثمان آنگاه که اوضاع بحرانی شد، تمامی مشاوران و دستیاران خود از جمله عمرو عاص را گرد آورد و عمرو، رو به عثمان کرد و گفت: ای امیر شما بر بنی‌امیه حکمرانی کردی، گفتی و گفتند و روی گرداندی و روی گرداندند پس حالا یا عدالت پیشه کن یا استعفا بده.

حالا نیز به تو می‌گویم ای شیخ: «یا عدالت پیشه کن یا استعفا بده».     ایکنا
 



۲۶/۱۲/۱۳۹۳ - ۱۴:۱۲




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن