محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1829945008
تقریب در برابر تکفیر/ با نگاهی به ابزارهای رسانهای تکفیر
واضح آرشیو وب فارسی:مهر: تقریب در برابر تکفیر (۱)
تقریب در برابر تکفیر/ با نگاهی به ابزارهای رسانهای تکفیر
شناسهٔ خبر: 2510090 پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۶
دین و اندیشه > آیین ها و تشکل های مذهبی
تقریب یک منظومه است که مشخصاً تقریب ایدئولوژیک یک بخش آن است و بیشک تقریب اقتصادی، سیاسی و فرهنگی نیز در این راستا میتواند آن بخش مشهور را یاری رساند. به گزارش خبرگزاری مهر، تقریب یک منظومه است که مشخصاً تقریب ایدئولوژیک یک بخش آن است و بیشک تقریب اقتصادی، سیاسی و فرهنگی نیز در این راستا میتواند آن بخش مشهور را یاری رساند. همه اعضای جامعه که نقشی در حوزه اجتماع دارند، میتوانند در این راستا عهدهدار مسئولیت باشند؛ یک فعال اقتصادی، یک سیاستمدار، یک فعال فرهنگی و هنری و مانند آنها، همگان میتوانند همراهان اصلی اندیشه تقریب باشند. اگر تعبیر «کونوا دعاة الناس بغیر السنتکم» را دقت کنیم به این نتیجه میرسیم که اتفاقاً ترویج اندیشه و ایدئولوژی تقریب که وابسته به محمل فکر و زبان است، درگرو ترویج عمل تقریب در ساختار فرهنگ، اقتصاد و سیاست است. این سه بخش حوزه عملی (فرهنگ، اقتصاد و سیاست) است که برای اثرگذاری بر گرایشهای مخاطبین ضروری میباشد و در ادامه فرصت اثرگذاری بر حوزه اندیشه و ایدئولوژی را فراهم میکند چرا که اصطلاحاً حوزه گرایشی مخاطب برای پذیرش حقیقت تقریب آماده شده است.زمانی دو کلمه «مجازی» (virtualis) و «فضیلتمند» (virtuous) خیلی سخت از یکدیگر تفکیک میشدند، دلیل آن نیز به پیشینهای در قرون کلاسیک بازمیگشت که ذات قدرت را در مافوق طبیعت میدانست؛ وجودی ماورائی و الهی، خیر و فضیلت را میبخشد اما در معنای جدید، مفهوم «مجازی» نوعی بیطرفی ارزشی به خود گرفت و تکنیک و فن را برای توضیح خود برگزید، اما امروز در حیطه گستردهای، شاهد آن هستیم که این دو کلمه در مصادیق دوباره به هم نزدیک شدهاند و جنگی بر سر گزارههای ارزشی از مدعیان فضیلتی شکلگرفته است که یکدیگر را به نقض خیر متهم میکنند؛ یکطرف، لیبرالیسم و شاخههایش و یکطرف نیز اسلام و قرائتهایش.هماوردی این دو قابل پیشبینی است اما نکته غیرقابل چشمپوشی، هیولای فرانکشتاین دست ساخته غرب است که به زور، نماینده جهان اسلام معرفی شده و امروز پاشنه آشیل دنیای اسلام میباشد؛ هیولایی به اسم اسلامگرایی که از تکههای اندیشههای تحجر در جهان اسلام، قوت گرفته است. افراطگرایی اسلامی، هرچند به دست مهندسین دیوانه و جاهطلب و مستکبر غربی ساخته شد اما از تکههای مردگان همین سرزمین قوامیافته است، قطعاتی از نیروهای انسانی که از خاستگاههایی فکری برخاستند و سید حسن نصرالله در سخنرانی ایام محرمش خواست که شناساییشده و با آنها مقابله بشود. رهبر معظم انقلاب نیز در سخنان خود در جمع شرکتکنندگان در «کنگره جهانى جریانهای افراطى و تکفیرى از دیدگاه علماى اسلام» بر حرکت علمی علما برای مقابله با اندیشههای مضل و منحرف رهبران آنها تأکید کردند.ابزارهای مجازی تکفیریهااما قبل از بیان راهکارهای دفع ضروری این وصله نچسب به جهان اسلام تحت عنوان جعلی «اسلام جهادی»، باید چگونگی بهکارگیری ابزارهای رسانهای مجازی این گروه و نوع برخورد غربیها با آنها را بهاجمال بررسی کرد. نمونهای خوب از بهکارگیری ابزار رسانهای برای بسط پیشرویها و موفقیتهای ساحت نظامی، همراه با ترساندن دشمن را میتوان در فیلم Triumph des Willens دید؛ فیلمی که نازیها در 1935 تولید کردند تا بدون بمباران و بهکارگیری اسلحه، تنها بهعنوان یک سلاح روانی برای از بین بردن اراده مقاومت نیروهای دشمن استفاده کنند.این فیلم، ترسی را برای «فرانک کاپرا» هالیوودی در 1941 به ارمغان آورده بود که چگونه میتواند با آن مقابله کند؟! راهحل کاپرا، برگرداندن سلاح روانی نازیها علیه خود آنها بود، کاپرا هفت فیلم ساخت تا با تکههایی از فیلمهای پروپاگاندای نازیها، با همان ریتم نشان دهد که چرا باید با نازیها مقابله کرد!او میخواست نشان دهد که چطور فیلمهای نازیها، نظم غریب آنها، وجهه استکباری هیتلر، خندههای مستانه سربازان و آلمانیهای «های های» کشان برای هیتلر، ابزار ضروری جنگ با آنها میشود و چطور سربازان آمریکایی باید عظمت جنگ خود را با نازیها درک کنند. امروز نیز همین راهحل آمریکایی در قبال اسلامگرایان دنبال میشود، غربیها میخواهند از قطعات محصولات رسانهای افراطگرایان مسلمان، نهتنها برای سرکوب آنها که برای به کنار راندن اسلام استفاده کنند.البته نمیتوان نادیده گرفت که غرب در این راه خیلی هم موفق نبوده است، اگر غربیها از تکههای فیلمهای افراطگرایان، مشروعیت حضور خود در منطقه را به دست میآورند، قبل از آنها این افراطگرایان بودهاند که با ابزار رسانهای غربیها، توانایی به راه انداختن جنگ روانی علیه آنها را ازیکطرف و مجاهدین مدافع عراق و سوریه را از طرف دیگر به دست آوردند.گروه اخیر افراطگرایان تکفیری که به شدیدترین اقدامات غیرانسانی دست میزنند، بهطور مکرر در یوتیوب، توییتر، اینستاگرام و تامبیر (مثلاً برچسب catsofjihad # در اینترنت و کمپینهای متعدد هشتگ در شبکههای مجازی)، فیلمها و تصاویر گسترده آماتوری که روزانه از جانب اعضا و هواداران منتشر میشود را توزیع میکنند.این محصولات بهسرعت در گستره جهانی منتشر میشود چراکه خیلی از نهادهای خبری، تشنه اخباری هستند که خودشان نمیتوانند بهطور مستقیم به آنها دست یابند و خبر تهیه کنند؛ تروریستهای تکفیری با این توانایی رسانهای، در مناطق درگیری بیشترین فشار روانی و ترس و اضطراب را به نیروهای مقابل خود وارد میکنند و مردم منطقه درگیری را نیز به انفعال میکشانند.از طرف دیگر داعش بهعنوان قویترین نیروی افراطگرای منطقه در حوزه رسانه نشان داده تلاشی گسترده برای رقابت با کانالهای خبری غربی و فیلمهای هالیوود دارد، نمونه آن را میتوان در «مرکز رسانهای الحیات» دید؛ مجموعهای که باهدف مخاطبین جوان غیر عرب به راه افتاده است و در این مسیر ضمن کنترل روایت از جنگ و خارج کردن آن از تبلیغات یکطرفه غربیها، خواست خود را در اثرگذاری بر ذهن و قلب مخاطب خود دنبال میکنند.کیفیت محصولات این مرکز به استانداردهای رسانههای معروف نزدیک است، برنامههایی عمدتاً با سه زبان آلمانی، انگلیسی و فرانسوی در ساختارهای مختلف، از توئیتهای متعدد و متنوع تا فیلمهای بلند، محصولات صوتی و حتی مجله اینترنتی انگلیسیزبان «دابق» را تولید میکنند.بنابراین صحنه عرضاندام افراطگرایان در دنیای مجازی بدین شکل است که نمیتوان آن را بیتأثیر دانست، به تعبیر رهبری این مسئله توانست شور و حماسهى جوانان مسلمان را در سراسر دنیاى اسلام منحرف کند و تعدادی از این جوانان بىخبر و جاهل را به سمت سربریدن مسلمان و قتلعام زن و بچه و کودک بکشاند!بایستههای استفاده از فضای مجازی در تقریب مذاهب اما راه تقابل با این افکار و سرمایههای اجتماعی دنباله آن چیست و فرصتهای حضور مؤثر در فضای مجازی برای ما کدام است؟ ابتدا چند مقدمه ضروری همراه باسیاستهای بایسته آن برای حضور مؤثر در فضای مجازی بیان میشود و در نوشتاری دیگر ابزارهای ممکن برای تحقق حضور مؤثر در فضای مجازی مطرح میگردد.نقش مجموعههای مردمنهاداتاقهای فکر و نهادهای مردمنهاد در کشورهای غربی غالباً بهطور مستقیم به دولت وابسته نبوده و با نهادهای کلان ملی و غیردولتی یا شبهدولتی خود مثل شرکتهای بزرگ اقتصادی و مجموعههای کلان فرهنگی در ارتباطاند، در این راستا حضور گسترده و توانمند مجموعههای بزرگ و توانمند داخلی که برخلاف نمونههای خارجی، انگیزه الهی داشته و رویکرد تقابل با افراطگری را نیز اتخاذ کردهاند و درعینحال توان لازم برای حمایتهای گسترده از اتاقهای فکر و نهادهای مدنی عرصه تقریب رادارند، میتواند کارگشا باشد.ورود نهادهای حکومتی به عرصه تقریب، ممنوع!بیشک آنچه بهعنوان افراطگرایی تکفیری، دامنه اجتماعی خود را به رخ کشیده است، تنها از طریق نیروهای اجتماعی تقریب گرا امکان عقب نشاندن دارد، بر این اساس حضور مجموعههای مردمنهاد برای شکستن بردار عمل افراطگرایی ضرورت داشته و ورود محافل حکومتی به این عرصه، در قاطبه امور نهتنها مفید نیست، بلکه شائبه سوء انگیزههای سیاسی را به همراه خود دارد، ضمن آنکه تجربه چندین ساله این نهادها، نقشه ناکارآمدی آنها را در این عرصه تکمیل کرده است.هوشیاری حوزه علمیهنهادهای مذهبی در ایران و در رأس آنها، حوزه علمیه باید از هرگونه تعلق شاخههای ارتباطاتی مجازی تفرقهانداز به بدنه خود مبرا باشد، هیچچیز چون این دم خروس، قسم حضرت عباس وحدتگرایی را خنثی نمیکند! شبکههای تلویزیونی تفرقهانداز و محرک اقلیت گرایی، سایتهای متعدد آلوده به پیامهای اقلیت گرایانه، افراد مؤثر رسانهای که بهعنوان بازوان رسانهای شیعه! مطرحشدهاند و حضور جدالبرانگیزشان، جز تحریک بهافراط گرایی ثمر نداشته است باید کنار گذاشته شوند.صدا و سیما و دوری از برداشتهای محافظهکارانهبزرگترین نهاد آموزشی در کشور و دانشگاه عمومی اثرگذاری چون صداوسیما و دیگر متکفلان حوزه تربیت عمومی و ترویج فرهنگ، نباید محمل برداشتهای محافظهکارانه برای حفظ سنن تاریخی ارتباطات شیعه و سنی باشند که ثمر آن بیتوجهی این دو جریان به حال یکدیگر باشد.امروز، شیعه و سنی بیش از گذشته و بیش از هر زمان دیگر با یکدیگر در ارتباط بوده و نیازمند همیاری و همزیستی هستند. جهان اسلام، هویت متقابل قدرتمندی به اسم دنیای استکبار داشته که برای حفظ خود، باید متحد باشد، هر ایرانی (چه شیعه و چه سنی) میتواند و باید منادی توانمند وحدت در جهان باشد. رهبری معظم به تقابل با بینش تکفیر و رهبران آن اشاره کردند، بایسته تحقق آن این است که تقریب گرایان، بیشتر و پیشتر بینش تقریب گرایی را درک کنند و به آن دست یازند.تشکیل جبهه جهانی مستضعفین به جای هلال شیعیمنازع جهان اسلام، دنیای استکبار است، پس باید همنوایی (با حفظ سلسلهمراتب آن) با همه غیر مستکبرین بسط یابد؛ این خواسته اصلی جمهوری اسلامی و رهبران آن بوده و رویکرد متداول و مشتهر به شیعهسازی و مدلهای خارجی آن چون هلال شیعی، رویکردی خلاف خواست انقلاب اسلامی است. کلیدواژه انقلاب اسلامی و حرکت حضرت امام، «تشکیل جبهه جهانی مستضعفین» بوده است.تجلیل از قهرمانان تقریب و جهادمهیا نمودن شرایط برای تجلیل از قهرمانان «تقریب و جهاد» ضرورتی مهم است که بیتوجهی به آن، زمینه را برای افراط و تفریط آماده میکند. همچنان که اسلام تحجر و تجمد، اسلام ناب نیست، اسلام تساهل و تفریط نیز اسلام ناب محمدی نیست و یکی از علل موفقیت گروههای تکفیری، پررنگ نمودن هویت «حمیت دینی» است، هویتی که ردش تا پای جان کشانده شده و این حمیت، امروز گمشده خیلی از جوانان در سطح جهان است. تأکیدهای منفعلانه برخوانش تفریطی از اسلام ذیل عناوینی چون اسلام رحمانی، همچنان نمیتواند نیروی انسانی آماده تقابل با جریان استکبار را به سمت خود جذب کند.اهل بیت(ع) محور وحدتقطعاً اهلبیت(ع)، خود پیشتازان تقریب بودهاند و نشان دادن این معنا بر همه مطلعان از این حقیقت فرض است؛ اهل بیت(ع) را در انحصار شیعه قرار دادن، ظلمی است نابخشودنی. فرصت حضور همگان را از هر مذهب و نژادی در دامن این پاکان الهی فراهم کنیم و این در حالی است که بزرگان از مذاهب و ادیان دیگر نیز برای شیعیان محترم هستند، بگذاریم رجوع به این پاکان الهی در هر مذهب و دینی، محمل تجمیع قوا و وحدت نفوس انسانها در تقابل با جبهه شیاطین باشد.تقریب با رفتار نه صرفا ایدئولوژیتقریب یک منظومه است که مشخصاً تقریب ایدئولوژیک یک بخش آن است و بیشک تقریب اقتصادی، سیاسی و فرهنگی نیز در این راستا میتواند آن بخش مشهور را یاری رساند. همه اعضای جامعه که نقشی در حوزه اجتماع دارند، میتوانند در این راستا عهدهدار مسئولیت باشند؛ یک فعال اقتصادی، یک سیاستمدار، یک فعال فرهنگی و هنری و مانند آنها، همگان میتوانند همراهان اصلی اندیشه تقریب باشند. اگر تعبیر «کونوا دعاة الناس بغیر السنتکم» را دقت کنیم به این نتیجه میرسیم که اتفاقاً ترویج اندیشه و ایدئولوژی تقریب که وابسته به محمل فکر و زبان است، درگرو ترویج عمل تقریب در ساختار فرهنگ، اقتصاد و سیاست است. این سه بخش حوزه عملی (فرهنگ، اقتصاد و سیاست) است که برای اثرگذاری بر گرایشهای مخاطبین ضروری میباشد و در ادامه فرصت اثرگذاری بر حوزه اندیشه و ایدئولوژی را فراهم میکند چرا که اصطلاحاً حوزه گرایشی مخاطب برای پذیرش حقیقت تقریب آماده شده است.**نویسنده احمد شریعتمداری
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]
صفحات پیشنهادی
گریزان از شهر/درباره ریشههای کلامی گروههای تکفیری
دکتر ابراهیم فیاض گریزان از شهر درباره ریشههای کلامی گروههای تکفیری شناسهٔ خبر 2502522 یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸ ۳۵ دین و اندیشه > اندیشمندان آنچه در مرکز نگاه گروههای تکفیری وجود دارد نفی کل اسماء و نشانههاست در واقع اینها شرط مواجهه با حق را نفی همه نشانههای دینیتکفیر آیتالله بهجت در شبکه لندنی «فدک» +فیلم
تشیع انگلیسی تکفیر آیتالله بهجت در شبکه لندنی فدک فیلم این شبکه که از هر حربهای برای تفرقه افکنی میان مذاهب اسلامی بهره میبرد از ترویجدهندگان اصلی هفته موسوم به برائت است به گزارش سرویس دینی جام نیوز تلویزیون ماهوارهای "فدک" که با مدیریتدشمن با ایجاد داعش و تکفیریها به جنگ با مسلمانان برخاسته است
شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶ ۱۹ آیتالله نوریهمدانی گفت دشمنان با تشکیل داعش تکفیریها و سلفیها به جنگ با ما برخاستهاند بیداری و هوشیاری مسلمانان در این زمینه بسیار مهم و لازم است به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا منطقه قم این مرجع تقلید در دیدار مدیران و کارکنان کمیتهافزایش هجمه تکفیری علیه شیعیان مغرب
هجوم های تکفیری افزایش هجمه تکفیری علیه شیعیان مغرب اولین موسسه رسمی شیعیان مغرب فعالیت های خود رابا عنوان الخط الرسالی آغاز کردند به گزارش سرویس دینی جام نیوز بعد از افتتاح اولین موسسه مطالعات شیعی در کشور مغرب برخی از شیوخ افراطی مغربی اقدام به تکفیر شیعیانمبلغ تكفيري بحريني در ليبي
پس از اشغال شهر سِرت مبلغ تكفيري بحريني در ليبي رادیو سرت لیبی که به دست داعش افتاده است عصر شنبه سخنرانیهایی را با صدای ترکی البنعلی پخش کرد به گزارش سرويس ديني جام نيوز افسر سابق وزارت کشور بحرین که اکنون به عنوان یک تروریست و مبلغ داعشی شناخته می شود طی ر- رییس جامعه المصطفی: تئوری تکفیر در مقابل گفتمان تقریب قرار گرفته است
رییس جامعه المصطفی تئوری تکفیر در مقابل گفتمان تقریب قرار گرفته است قم - ایرنا - رییس جامعه المصطفی العالمیه گفت امروز تئوری تکفیر در مقابل گفتمان تقریب قرار گرفته و دارای دو ریشه بومی وسیاسی است و این تفکر هم ریشه در عناد استکبار با اسلام دارد به گزارش ایرنا از مرکز خبر حوزهمدیر انتشارات موسسه تحقیقاتی و پژوهشی دارالهدی لاحیاءالتراث خبر داد عرضه 2 هزار عنوان کتاب با موضوعات ضد تکفیر
مدیر انتشارات موسسه تحقیقاتی و پژوهشی دارالهدی لاحیاءالتراث خبر دادعرضه 2 هزار عنوان کتاب با موضوعات ضد تکفیر در نمایشگاه کتاب قممدیر انتشارات موسسه تحقیقاتی و پژوهشی دارالهدی لاحیاءالتراث گفت 2 هزار عنوان کتاب رد شبهات وهابیت و ضد تکفیر در نمایشگاه کتاب قم عرضه میشود به گزارشآیتالله نوریهمدانی: قدرت ایران مانع فعالیت گروههای تکفیری است
آیتالله نوریهمدانی قدرت ایران مانع فعالیت گروههای تکفیری استیکی از مراجع تقلید با اشاره به اینکه گروههای تکفیری برای نابودی ایران تلاش میکنند گفت قدرت ایران اجازه هیچ فعالیت و دخالتی را به دشمنان و گروههای تکفیری نمیدهد به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیتالله حسین ن- ارتش لبنان حمله تروریست های تکفیری به بلندی های راس بعلبک را ناکام ساخت
ارتش لبنان حمله تروریست های تکفیری به بلندی های راس بعلبک را ناکام ساخت بیروت – ایرنا – نیروهای ارتش لبنان حمله گروه های تروریستی تکفیری به پایگاه الحمراء در بلندی های شهرک راس بعلبک در شمال شرق لبنان و نزدیک مرزهای سوریه را ناکام ساخت به گزارش ایرنا گروه های تروریستی تفکیری ازسفیر ایران در آکادمی علوم مجارستان هیچ رابطهای بین اقدامات ضد انسانی تروریستهای تکفیری و گروههای افراطی با
سفیر ایران در آکادمی علوم مجارستانهیچ رابطهای بین اقدامات ضد انسانی تروریستهای تکفیری و گروههای افراطی با اسلام نیستسفیر کشورمان در مجارستان با بیان اینکه اسلام دین برنامه زندگی و هدایت انسانهاست گفت هیچ رابطهای با آنچه اقدامات ضد انسانی تروریستهای تکفیری و گروههای افراطنشست تخصصی نگاهی عقلانی به آیات خلود برگزار میشود
امروز نشست تخصصی نگاهی عقلانی به آیات خلود برگزار میشود شناسهٔ خبر 2505450 سهشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲ ۴۲ دین و اندیشه > اندیشکده ها به همت گروه مطالعات قرآن و حدیث پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی نشست تخصصی نگاهی عقلانی به آیات خلود ۵ اسفندماه برگزار می شود به گزارش خبرگزاردفع حمله داعش در شمال شرق سامراء/ تداوم کمک آمریکا به تکفیریها
اخبار امنیتی عراق دفع حمله داعش در شمال شرق سامراء تداوم کمک آمریکا به تکفیریها شناسهٔ خبر 2502327 شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶ ۵۱ بین الملل > خاورمیانه و آفریقای شمالی منابع عراقی از دفع حمله تکفیری ها در شمال سامراء و فرود بالگرد آمریکایی حامل کمک برای داعش خبر دادند به گزارشبرگزاری سمينار «تأثیر میراث مشترک فرهنگی در اندیشههای تقریبی»
برگزاری سمينار تأثیر میراث مشترک فرهنگی در اندیشههای تقریبی شناسهٔ خبر 2504793 دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴ ۴۶ دین و اندیشه > اسلام در جهان سمينار تأثیر میراث مشترک فرهنگی در اندیشههای تقریبی به همت خانه فرهنگ ايران در محل تالار قصر آريا هرات افغانستان برگزار شد به گزارش خ«فتنه تکفیر» امشب از شبکه افق
فتنه تکفیر امشب از شبکه افقروایت پشت پرده اقدامات گروههای تروریستی تکفیری در منطقه در مستند فتنه تکفیر امشب از شبکه افق پخش میشود به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس روایت پشت پرده اقدامات گروههای تروریستی تکفیری در منطقه در مستند فتنه تکفیر امشب شنبه از شبحمله انتحاری تکفيريها با يک خودروی بمبگذاری شده در ورودی منطقه زينبيه شهر دمشق
حمله انتحاری تکفيريها با يک خودروی بمبگذاری شده در ورودی منطقه زينبيه شهر دمشق در شب ولادت حضرت زینب کبری س تروریستهای تکفیری که از حملات ایذایی به حرم مطهر عقیله بنی هاشم س بازمانده اند خودرو بمبگذاری شده خود را در ورودی منطقه زینبیه س منفجر کردند به گزارش سرويس بآیتالله جنتی: تکفیر قطعا مساله سیاسی است نه مذهبی
آیتالله جنتی تکفیر قطعا مساله سیاسی است نه مذهبی دبیر شورای نگهبان گفت مساله تکفیر مساله روز ماست که قطعا مساله دینی و مذهبی نیست بلکه 100 درصد سیاسی است که در اینجا باید این جریان را بازشناسی کنیم آفتاب به گزارش مرکز خبر حوزه آیت الله احمد جنتی روز پنجشنبه در آیین اختتامیمدیرکل تشکلهای دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی: برای خشکاندن جریان تکفیری باید صهیونیسم خشکانده شود
مدیرکل تشکلهای دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی برای خشکاندن جریان تکفیری باید صهیونیسم خشکانده شودمدیرکل تشکلهای دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه برای خشکاندن جریان تکفیری باید صهیونیسم خشکانده شود گفت هر چه قدر دینشناسی جامعه را همراهی کن-
دین و اندیشه
پربازدیدترینها