تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حكيم نيست آن كس كه مدارا نكند با كسى كه چاره اى جز مدارا كردن با او نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805051365




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گام نخست برای ورود به مدرسه قرآن حیات عقلانی است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: ابوترابی‌فرد در نهمین همایش تکریم چهره‌های قرآنی:
گام نخست برای ورود به مدرسه قرآن حیات عقلانی است

حجت اسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد


شناسهٔ خبر: 2501682 شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۴
دین و اندیشه > قرآن و متون دینی

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی شب گذشته 1 اسفندماه در نهمین همایش تکریم چهر‌ه‌های قرآنی گفت: گام نخست برای ورود به مدرسه قرآن، حیات عقلانی است که مرتبه‌ای از تقوا به شمار می‌آید. به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمحسن ابوترابی‌فرد، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی شب گذشته 1 اسفندماه در نهمین همایش تکریم چهر‌ه‌های قرآنی که در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد با اشاره به آیات نخست سوره بقره ذَلِکَ الْکِتَابُ لاَ رَیْبَ فِیهِ هُدًى لِّلْمُتَّقِینَ گفت: قرآن کتاب هدایت است و رسالت قرآن، هدایت انسان به سمت قله‌هایی است که ثمره آن حیات ابدی است.وی در ادامه سخنان خود به مسئله هدایت اشاره کرد و ابعاد آنرا این گونه توصیف نمود: قرآن، کتاب هدایت انسان‌ها است و گاهی نیز می‌فرماید؛ قرآن کتاب هدایت متقین است.
وی افزود: اینکه قرآن، کتاب هدایت انسان‌ها است به این معنی است که قرآن نقشه راه را برای انسان‌ها تعریف می‌کند و مخاطب آن جامعه انسانی و تمام افراد بشر است و کسانی از هدایت قرآن برای رسیدن به مقصد استفاده می‌کنند که آراسته و باتقوا باشند، در این صورت است که قرآن دست آنها را می‌گیرد و آنها را تا مرتبه کمال پیش می‌برد.وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: خداوند انسان را به گونه‌ای آفریده که قدرت شناخت تقوا را دارد، تقوایی که محور حضور در مدرسه قرآن است و در این میان استفاده از هدایت نفس است که انسان را به هدایت عقل می‌رساند.وی اظهارداشت: انسان براساس نفس انسانی، قدرت شناخت فجور و تقوا دارد و اگر با بهره‌گیری از این قدرت توانست در مسیر تقوا حرکت کند به طور قطع وارد مدرسه قرآن می‌شود؛ پس گام نخست برای ورود به مدرسه قرآن، حیات عقلانی است که مرتبه‌ای از تقوا به شمار می‌آید.وی در ادامه سخنانش گفت: قرآن برای متقین سه ویژگی کلی توصیف کرده است که ارتباط با مبدأ هستی، ارتباط با نفس خویشتن و ارتباط با سایر انسان‌ها از جمله این ویژگی‌هاست. در رابطه با ارتباط انسان با انسان‌های دیگر باید گفت یکی از نشانه‌های ارتباط انسان با انسان‌های دیگر که افراد متقی آن را دارند انفاق است و انفاق یکی از علائم بارز تقواست که همه ما باید سعی کنیم به دیگران انفاق کنیم.نایب رئیس مجلس در ادامه بیانات خود اظهار داشت: متقینی که حضرت علی(ع) آنها را توصیف نموده، کسانی هستند که با استفاده تقوا وارد مدرسه قرآن شده‌اند و به انسان متقی در طراز نهج‌البلاغه رسیده‌اند.وی  به اهمیت قرآن اشاره کرد و افزود: پدر یکی از علمای بزرگ می‌فرمود: من به مقامی رسیدم که هر بار آیه‌ای را تلاوت می‌کردم دریچه‌هایی از معرفت به روی من گشوده می‌شد و اگر تکرار می‌کردم دریچه‌های دیگری بر روی من گشوده می‌شد.وی در ادامه به مسئله نماز پرداخت و گفت: نتیجه ارتباط با خدا با نفس ارتباط دارد، عبودیت نفس هم در برابر خالق هستی در نماز تجلی پیدا می‌کند، پس نماز مصداق بارز عبودیت و بندگی است. وی به موضوع انفاق اشاره نمود و گفت: انسان با تقوا کسی است که به دیگران انفاق می‌کند و از دیگران برای بالا رفتن خود استفاده نمی‌کند، انفاق از هر آنچه به انسان اعطا شده یکی از علائم بارز تقواست.وی  اضافه کرد: روزی به دیدن آیت الله بهجت رفتنم و ایشان جویای حال پدرم شدند و من گفتم که ایشان مبتلا به آب مروارید شده اند ایشان فرمودند: به پدر خود بگو برای همسرش مروارید بخرد تا خداوند او شفا دهد.وی در ادامه خاطره ای از پدرش را بیان کرد و گفت: 13سال داشتم که به اتفاق پدر با چند نفر از دوستان برای زیارت مکه حرکت عازم شدیم. آن زمان مرسوم بود از طریق عراق به زیارت مکه می‌رفتند. در بغداد ماشینی را کرایه کردیم که صبح فردای آن روز به سمت مدینه راه بیفتد. بعد از ظهر به کاظمین برای زیارت رفتیم که مرحوم پدرم یک آشنایی را بنام آقای انصاری دیدند و گفتند: شما هم عازم مکه هستید، ایشان گفتند: نه، پدر گفتند چرا، آقای انصاری گفتند: من هزینه سفر حج را ندارم، پدر در آن لحظه بدون درنگ گفت: آقای انصاری من یک‌بار به مکه رفته‌ام، هزینه این سفر را به شما می‌دهم وسیله آماده است، فردا صبح به همراه دوستان مشرف شوید. صبح آن روز آقای انصاری با دیگر دوستان ما به سمت خانه خدا به راه افتادند و من و ابوی هم بازگشتیم.  









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن