محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1826443697
اصول اخلاقی در سیره اجتماعی پیامبر(ص) چه بود؟
واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۵
مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی با انتشار مطلبی درباره سبک زندگی اجتماعی پیامبر اکرم(ص)، گفت: شایسته است امّت اسلام از اخلاق اجتماعی آن حضرت پیروی کرده و آن پیامبر رحمت و صاحب خلق عظیم را «اسوه» خود قرار دهند. به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این مطلب آمده است: «اخلاق یکی از گستردهترین و مؤثرترین اسباب ارتباط و تعامل انسان، با جامعه خویش است و آن چه به فرد کمک میکند تا بتواند موفقیت زیادی را دراین زمینه کسب کند، بهرهگیری از الگوی مناسب اخلاقی است. از این منظر، پیامبر اعظم(ص) عالیترین سرمشق اخلاقی برای دنیای بشریت است. چرا که الگو بودن خُلق عظیم نبوی که عامل عمده نفوذ و محبوبیت ایشان در بین امّت و علت اساسی موفقیت ایشان در نشر دین بوده، بارها مورد تمجید کتاب آسمانی قرار گرفته است و خداوند او را به داشتن خلق عظیم ستوده است.. إِنَّکَ لَعَلی خُلُق عَظِیم(1)قطعاً تو را خلق و خویی والاست. از این رو، پرداختن به سیره عملی و روشهای اخلاقی پیامبر اکرم(ص)، که جنبه اسوه دارد، از اهمیت ویژهای برخوردار است. در چگونگی اخلاق اجتماعی رسول گرامی اسلام، محورهای متعددی در گفتار و رفتار پیامبر اکرم (ص) وجود دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره میکنیم. شایسته است امّت اسلام از اخلاق اجتماعی آن حضرت پیروی نموده، و آن پیامبر رحمت و صاحب خلق عظیم را «اسوه» خود قرار دهند. 1. امانت داری: همه ادیان مقدس الهی، خصوصاً اسلام در تقویت این صفت نیک توصیههای فراوان کردهاند. قرآن مجید میفرماید: « اِنَّ اللَّهَ یَأْمُرُکُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَماناتِ إِلی أَهْلِها؛ (2) همانا خداوند به شما فرمان میدهد که امانتها را به اهل آن بدهید..» امانت داری در سیره اجتماعی رسول خدا این مهم در سیره زندگی رسول خدا (ص) قبل از بعثت و بعد آن مشهود بود به گونهای که ایشان، قبل و بعد از بعثت به «محمّد امین» معروف بود و مردم اشیای گران بهای خود را نزد آن حضرت به امانت میسپردند. حتی در شب هجرت (لیلة المبیت) که رسول خدا (ص) مخفیانه از مکه خارج شد، امانتهای مردم را که اغلب از کفار بودند، نزد «امّ ایمن» نهاد و به امیرمؤمنان علیه السلام فرمود که در موقع مناسب به صاحبانش برگرداند. امیر مؤمنان علیه السلام فرمود: سوگند میخورم که لحظهای قبل از وفات پیامبر(ص)، سه بار از او شنیدم که فرمود: « یا اباالحسن اد الامانه الی البر و الفاجر فیما قل و جل حتی فی الخیط و المخیط؛ ای علی! امانت را به نیکوکار و بد کار پس بده، کم باشد یا زیاد، حتّی نخ و سوزن..» (3) توجه به این روایات و امثال آن که در کلمات معصومین به وفور دیده میشود، حاکی از اهمیت بسیار زیاد امانت داری است که قوام و بقای روابط اجتماعی بر پایه اعتماد عمومی از جمله آثار آن است. 2. وفای به عهد در آموزههای دینی وفای به عهد و پیمان یکی از نشانههای دینداری و علامت ایمان، شناخته شده است (4) وفای به عهد به اندازهای اهمیت دارد که قرآن کریم یکی از ویژگیهای نماز گزاران را وفای به عهد ذکر کرده، (5) بلکه یکی از ویژگیهای تقوا و صداقت و ایمان راستین را وفای به عهد شمرده است (6) خداوند برای ورود به بهشت شرط هایی گذاشته است، از جمله فرموده: وَ أَوْفُوا بِعَهْدِی أُوفِ بِعَهْدِکُم (7) به عهد و پیمانی که با من بستهاید وفادار باشید تا من نیز به پیمان خود نسبت به شما وفا کنم. پایبندی رسول خدا(ص) به عهد و پیمان پیامبر(ص) که پیامآور وحی و فرمان الهی بود، خود الگو و آینه تمام نمای عمل به دستورات و فرامین خداوند است؛ از این رو ایشان (ص) سخت پایبند، به عهد و پیمان بودند و به آن توصیه و سفارش میفرمودند و از بد قولی و پیمان شکنی به شدت منع میکردند. از عمار یاسر روایت شده که میگوید: «من گوسفندهای خاندانم را در بیابان میچراندم، محمد(ص) نیز گوسفندان مردم مکه را میچرانید، به محمد(ص) گفتم: آیا میخواهی گوسفندان را به بیابان فخ ببریم که آن را علفزار خوبی یافتم؟ فرمود: آری حاضرم. فردای آن روز گوسفندان خود را به بیابان فخ روانه ساختیم، دیدم محمد(ص)از من پیشی گرفته؛ ولی جلو گوسفندان ایستاده آنها را از چریدن در آن علفزار رد میکند. گفتم: چرا آنها را باز میداری؟ فرمود: من با تو وعده کردم که گوسفندان را با هم به این چراگاه بیاوریم، از این رو نپسندیدم که قبل از تو گوسفندانم را وارد این علفزار کنم..» (8) امام صادق(ع) فرمود: «رسول خدا(ص) با مردی قرار گذاشت که در کنار صخره معینی در انتظار او بماند، تا او بر گردد. امام(ع) فرمود: حرارت شدید آفتاب باعث رنج پیامبر(ص) در کنار آن صخره شده بود، یاران پیامبر به او گفتند: چه اتفاقی میافتد؛ اگر به سایه بروی؟ پیامبر خدا فرمود: میعادگاه ما در همین نقطه است، من اینجا منتظر خواهم ماند و اگر نیامد، خلف وعده از او سرزده است».. (9) پیامبر(ص) پیمانهای زیادی با افراد و قبایل و طوایف گوناگون میبست که بعضی از آنها بسیار مهم و دارای تاثیرات بزرگی بودند؛ از جمله دو پیمان «عقبه» که شالوده حکومت اسلامی را تشکیل دادند و بعدها تاثیری بزرگ بر جای نهادند.. این پیمانها که به روابط مسلمانان با مردم مدینه مربوط میشد، سرانجام به هجرت مسلمانان و تدوین قانون اساسی انجامید. (10) رسول خدا(ص)از همه مردمان در پایبندی به عهد و پیمان و وفاداری جدیتر و برتر بود و هرگز خلاف قرار و پیمان و آنچه لازمه وفاداری است، عملی نکرد.. امام علی(ع) در توصیف آن حضرت(ص) فرمود: « کان اوفی الناس بذمه..»(رسول خدا(ص) از همه مردم نسبت به آنچه (پیمان بسته و) تعهد کرده بود، با وفادارتر بود.. (11) سیره مدیریتی پیامبر(ص)بر پایبندی به عهد و پیمان استوار بود و آن حضرت(ص)هرگز خلاف آن نکرد، چنانکه در « عمرة القضا» طبق پیمانی که بسته بود، عمل کرد و قدمی از آن تجاوز ننمود..(12) 3. صداقت و راستگویی: یکی دیگر از اصول اخلاقی رسول خدا در اجتماع، صداقت و راستگویی بود. این اصل به اندازهای اهمیت دارد که بسیاری از فضائل اخلاقی جز به رعایت آن محقق نمیشود. مثلا انسان دروغگو نمیتواند به وعدهای که داده، عمل کند؛ زیرا از لوازم پایبندی به عهد و پیمان، راستگویی است. صداقت و راستگویی رسول خدا(ص) صداقت و راستگویی رسول خدا(ص)چیزی نبود که از انظار مردم مخفی بماند همگان میدانستند که آن حضرت(ص) جز راست نمیگوید، حتی دشمنان سرسخت وی نیز بدین امر اعتراف داشتند؛ در روایتی آمده که ابوجهل به پیامبر(ص)گفت: «ما شخص تو را تکذیب نمیکنیم، بلکه آنچه را که آوردهای تکذیب میکنیم..» (13) همچنین نقل شده، «روزی ابوجهل با پیامبر(ص)ملاقات کرد، در این دیدار، او با حضرت مصافحه کرد، شخصی به او اعتراض کرد که چرا با پیامبر(ص)مصافحه کردی؟ گفت: به خدا سوگند میدانم که او راستگو و پیامبر خداست؛ ولی ما چه زمانی تابع عبدمناف بودیم؟» (14) در برخی منابع روایت شده که ابوسفیان نیز علیرغم میلش در جواب هرقل امپراتور روم که از او پرسیده بود آیا پیش از آن که محمد(ص)ادعای پیامبری کند، نزد شما به دروغگویی متهم بود یا نه، رسول خدا(ص)را به راستی و درستی ستوده بود.. (15) به گفته ابنعباس کفار مکه خوب میدانستند که رسول خدا(ص)هرگز دروغ نمیگوید؛ او را امین مینامیدند؛ اما باز انکارش میکردند.. (16) 4. مساوات و مواسات یکی از اصولی که پیامبر اعظم(ص) در روابط اجتماعی خود به آن پایبند بود و در حق دوست و دشمن، مسلمان و کافر آن را رعایت میکرد، عدالت و حق مداری بود.. اساساً یکی از اهداف مهم نبی مکرّم اسلام همانند پیامبران سلف، برقراری عدالت در تمام سطوح جامعه و متوازن ساختن سازمان اجتماعی بود. پیامبر اکرم(ص) برای تحقق عدالت اجتماعی، کارهایی انجام داد که مبارزه با قشربندیهای موهوم اجتماعی از مهمترین آنها بود. ایشان با طبقه بندی اشراف و غیر اشراف، که عمدتاً از مادیات همانند ثروت، قدرت سرچشمه گرفته بود مخالفت کرد و برابری و مساوات انسانها را به عنوان شعار خود مطرح کرد و فرمود: «انّ الناس من عهد آدم الی یومنا هذا مثل اسنان المشط» (17) از زمان آدم تاکنون، همه انسانها مثل دندانههای شانه با هم برابرند. آن گاه نیز که حضرت قدرت سیاسی را در حجاز به دست گرفت و قبایل مهم به اسلام گرویدند، همان منطق روزهای نخست بعثت را تکرار کرد. امام باقر(ع)میفرماید: پیامبر(ص) در روز فتح مکّه، اعلام نمود: «ایّها الناس! انّ اللّه اذهب عنکم نخوة الجاهلیة و تفاخرها بابائها، انّکم منِ آدم(علیه السلام)و آدم من طین.. الا انّ خیر عباداللّه عبد اتقاه» (18) ای مردم! خداوند خودبزرگ بینی و افتخار کردن جاهلی به پدران را از بین برد.. آگاه باشید! همه شما از آدم(ع)هستید و آدم از خاک.. بدانید! برترین بندگان خدا بندهای است که تقوا پیشه کند. در همین زمینه، درخواست برخی از مشرکان صاحب نفوذی که اسلام آوردن خود را به فاصله گرفتن آن حضرت از مسلمانان فقیر مشروط میکردند، رد کرد و کلام خدای متعال را پیروی نمود که در قرآن کریم چنین فرمان داد: «وَلاَ تَطْرُدِ الَّذِینَ یَدْعُونَ رَبَّهُم بِالْغَدَاةِ وَالْعَشِیِّ یُرِیدُونَ وَجْهَهُ مَا عَلَیْکَ مِنْ حِسَابِهِم مِن شَیْء وَ مَا مِنْ حِسَابِکَ عَلَیْهِم مِن شَیْء فَتَطْرُدَهُمْ فَتَکُونَ مِنَ الظَّالِمِینَ» (19) و کسانی را که صبح و شام خدا میخوانند و جز ذات پاک او نظری ندارند، از خود دور مکن.. نه چیزی از حساب آنها بر توست و نه چیزی از حساب تو بر آنها، که اگر آنها را طرد کنی از ستمگران گردی. 5.عفو و گذشت: یکی از خصلتهای ارزشمند اجتماعی، عفو و گذشت است. برخورد نرم و مهرآمیز در روابط اجتماعی، بسیار اثرگذار و کارآمد و زداینده بسیاری از کینهها و آرامکننده طوفان مخالفتهاست. خدای متعال میفرماید: "وَ جَزَ ََّؤُاْ سَیِّئَةٍ سَیِّئَةٌ مِّثْلُهَا فَمَنْ عَفَا وَ أَصْلَحَ فَأَجْرُهُو عَلَی اللَّهِ إِنَّهُ لاَ یُحِبُّ الظَّلِمِین؛ (20) کیفر بدی مجازاتی همانند آن است، هر کس عفو و اصلاح کند، اجر و پاداش او با خدا است، خداوند ظالمان را دوست ندارد.." در سیره اجتماعی پیامبر اکرم(ص)نیز، مهربانی و سازش با مردم ویژگی برجسته آن حضرت و شایسته پیروی است: "وَ أَمَّا الَّتِی مِنْ رَسُولِ اللّهِ صلی الله علیه و آله فَهُوَ أَنْ یدارِی النّاسَ وَ یعامِلَهُمْ بِالْأَخْلاقِ الْحَنِیفِیةِ؛ (21) روشی که باید از پیامبر اکرم(ص)آموخت، سازش با مردم و رفتار کردن با آنان با اخلاق اسلامی و شایسته است". مقدم داشتن عفو و گذشت بر انتقام جویی پیامبر اسلام(ص)به عنوان پیام آور وحی الهی و رهبر و مقتدای خلق عالم، افزون بر بیان، در عمل نیز مظهر رحمانیت و رحیمیت و اهل گذشت بودهاند.. وقتی پیامبر اکرم(ص)در مکه برای دعوت مردم به خداپرستی ظهور کرد، با عکس العمل شدید مواجه گشت؛ و قریش از هیچ گونه آزار و شکنجه و افترائات و اهانت دریغ نورزیدند و او را فردی کذاب، ساحر، مجنون و...... معرفی میکردند و وقتی این اعمال سخیف را به اوج میرساندند، عکس العمل پیامبر(ص)این بود که: «اللهم اغفرلقومی بانهم لایعلمون» (22) بارالها قوم مرا مورد رحمت و مغفرت خویش قرار ده، زیرا اینان حقیقت را نمیدانند. وقتی مکه فتح شد مسلمانها پایکوبی میکردند و شعار میدادند امروز تلافی میکنیم.. حضرت فرمود نه درست است که مردم مکه خیلی مرا شکنجه دادند اما امروز که مکه را فتح کردیم امروز روز رحمت است روز انتقام نیست.. مردم مکه گفتند: یا رسول الله! میخواهی با ما چه کنی؟ ما یک عمری تو را شکنجه کردیم.. الآن در مکه پیروز شدی، فتح مکه است میخواهی چه کنی؟ (23) ...... گفت: برادرم یوسف چه کرد؟ مگر همه را نبخشید؟ برادرم، برادرهایش را بخشید، من کل شما را یکجا میبخشم. ** برای مطالعه بیشتر به کتب سیره رسول خدا از جمله منابع ذیل مراجعه فرمائید: شیخ عباس قمی، کحل البصر، ترجمه محمد محمدی اشتهاردی علامه سید محمد حسین طباطبایی، سنن النبی(صلی الله علیه وآله)، ترجمه عباس عزیزی مرتضی مطهری، سیری در سیره نبوی(صلی الله علیه وآله) حامد منتظری مقدّم، صلح های پیامبر(صلی الله علیه وآله) مصطفی دلشاد تهرانی، سیره نبوی(صلی الله علیه وآله) پی نوشتها: 1.. قلم (50) آیه 4 .. 2.. نساء (4) آیه 58 .. 3.. علامه مجلسی، بحار الأنوار، مؤسسة الوفاء بیروت - لبنان، 1404 هجری قمری، ج74، ص 274. 4.. حسن بن شعبه بحرانی، تحف العقول، ترجمه احمد جنتی، مؤسسه امیر کبیر، ص 329.. 5.. معارج (70)، آیه 32.. 6.. بقره (2)، آیه 177.. 7.. بقره (2) آیه 40.. 8.. شیخ عباس قمی، کحل البصر، ترجمه محمد محمدی اشتهاردی، انتشارات ناصر، چاپ اول، ص 179.. 9.. علامه طباطبایی، سید محمد حسین، سنن النبی،(ص)، عباس عزیزی، انتشارات صلاة، چاپ دهم، 1385، ص 105.. 10.. حمید الله، محمد، نامه ها و پیمان های سیاسی حضرت محمد (ص) و اسناد صدر اسلام، ترجمه دکتر سید محمّد حسینی، تهران، سروش، چاپ دوم، 1377، ص 75.. 11.. دلشاد تهرانی، مصطفی، سیره نبوی(ص)، تهران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان چاپ و انتشارات، چاپ اول، 1373، ج 3، ص 447.. 12.. همان،3، ص 448، ماجرای عمرة القضاء، را در کتاب های تاریخی و همچنین در ص 448 کتاب مذکور بنگرید .. 13.. حاتم، ابن ابی¬عبدالرحمن بن محمد(ابن ابی¬حاتم)؛ تفسیر القرآن العظیم، عربستان، مکتبة نزار مصطفی الباز، 1419، ج4، ص1282 و زمخشری، جارالله؛ الکشاف عن حقائق غوامض التنزیل، بیروت، دار الکتاب العربی، چاپ اول، 1418، ج2، ص18 و سیوطی، جلال الدین؛ الدر المنثور، قم، کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی، 1404، ج3، ص9-10.. 14.. سیوطی، جلال الدین؛ الدر المنثور، قم، کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی، 1404، ج3، ص9-10 و حاتم، ابن ابی-عبدالرحمن بن محمد(ابن ابی¬حاتم)؛ تفسیر القرآن العظیم، عربستان، مکتبة نزار مصطفی الباز، 1419، ج4، ص 1283.. 15.. بیهقی، ابوبکر؛ دلائل النبوه و معرفة احوال صاحب الشریعه، بیروت، دارالکتب العلمیه، چاپ اول، 1405، ج4، ص385 و طبری، محمد بن جریر؛ تاریخ الامم و الملوک(تاریخ الطبری)، بیروت، دارالتراث، چاپ دوم، 1387، ج2، ص647.. 16.. زمخشری، جارالله؛ الکشاف عن حقائق غوامض التنزیل، بیروت، دار الکتاب العربی، چاپ اول، 1418، ج2، ص18 و قرطبی، محمد بن احمد؛ الجامع لأحکام القرآن، تهران، انتشارات ناصر خسرو، 1364ش، ج6، ص416.. 17.. شیخ مفید، الاختصاص، قم، جامعه مدرسین، 1404، ص 341 / ؛ محمّدباقر مجلسی، ج 22، ص 348.. 18.. ثقة الاسلام کلینی، الکافی، دار الکتب الإسلامیة تهران، 1365 هجری شمسی، ج 8، ص 231.. 19.. انعام (4) آیه 52 .. 20.. شوری (42) آیه 40.. 21.. علامه مجلسی، ج75، ص 291.. 22.. همان، ج95، ص 167.. 23.. ثقة الاسلام کلینی، الکافی، ج4، ص 225.. انتهای پیام
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]
صفحات پیشنهادی
قاریان عامل به قرآن، مسئولان حکومت پیامبر اسلام(ص) بودند - اخبار ایران و جهان |
قره شیخلو در اردوی استعدادهای درخشان تلاوت قاریان عامل به قرآن مسئولان حکومت پیامبر اسلام ص بودند شناسهٔ خبر 2492980 سهشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲ ۲۴ دین و اندیشه > قرآن و متون دینی رئیس سازمان دارالقرآن در توصیههایی به استعدادهای درخشان قرائت قرآن ضمن تبیین شاخصههای قاری قریادداشت امام موسی صدر درباره پیامبر(ص)
یاداشت یادداشت امام موسی صدر درباره پیامبر ص سیره محمدی صلی الله علیه وآله و سلم دومین رکن مکتب اسلام است و در مرتبه بعد از قرآن کریم و دانشهای نهفته در آن قرار میگیرد این سیره باید در سطحهای گوناگون به قشرهای گوناگون مردم در هر کجا ارائه شود به گزارش سرویس دینی جاامام موسی صدر: نهضت ایران، ندای راستین حرکت پیامبران را تداعی می کند
امام موسی صدر نهضت ایران ندای راستین حرکت پیامبران را تداعی می کند فرهنگ > دین و اندیشه - امام موسی صدر درباره انقلاب مردمی ایران می گوید حق آن است که بگویم خاستگاه این حرکت و ایمان و آرمان آن همان اهداف بیکران انسانی و اخلاقی و انقلابی است موجی که امروز ایراوزیر ارتباطات در جلسه فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت: دغدغه ما ایجاد دولت الکترونیک در کشور است/ گلهمندی نم
وزیر ارتباطات در جلسه فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت دغدغه ما ایجاد دولت الکترونیک در کشور است گلهمندی نمایندگان از فعالیتهای شبکههای اجتماعی مجازی در کشورسخنگوی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس گفت وزیر ارتباطات در فراکسیون رهروان ولایت عنوان کرد که مهمترین دغدغه مااز جرم انگاری انکار هولوکاست تا توهین به پیامبراسلام در فرانسه
دروغی به نام آزادی بیان از جرم انگاری انکار هولوکاست تا توهین به پیامبراسلام در فرانسه افرادی همچون روژه گارودی و روبر فوریسون به خاطر این مسئله در این کشور به زندان افتادند و متحمل پرداخت جزای نقدی شدند به گزارش سرویس بین الملل جام نیوز طبق اسناد "ویکی پدیا" انکار همدیرکل تامین اجتماعی استان هرمزگان؛ حمایت از حقوق مخاطبان جزو اصول بنیادین تأمین اجتماعی هرمزگان است
مدیرکل تامین اجتماعی استان هرمزگان حمایت از حقوق مخاطبان جزو اصول بنیادین تأمین اجتماعی هرمزگان استمدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان نیروی انسانی را از سرمایههای اصلی این سازمان عنوان و بر ضرورت فراهم شدن شرایط مناسب برای رفاه و آسایش این عنصر کلیدی در موفقیت سازمان تأکید کرد به گزارجعت پیامبر در آخر الزمان
رجعت پیامبر در آخر الزمان ای پیغمبر غصه نخور ما تو را دوباره به مکه برمی گردانیم چنان که همین طور هم شد و پیغمبر دوباره به مکه برگشت یکی از دلایل موجود در باره اصل رجعت که از مسلمات اعتقادات شیعه است آیات قرآن کریم می باشد روایات فراوانی این آیات را به رجعت تأویل یا تفسیر کردهزمینههای فرهنگی فروپاشی اخلاقی در حوزه عمومی - اخبار ایران و جهان |
یادداشت زمینههای فرهنگی فروپاشی اخلاقی در حوزه عمومی شناسهٔ خبر 2478455 شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱ ۰۱ دین و اندیشه > سایر عضو پژوهشگاه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم بیان کرد یکی از نکاتی که امروزه درفضای زندگی اجتماعی و اقتصادی ایرانیان به یک امر اپیدمیک تبدیل شده تمایلاز افتتاح بیمارستان تأمین اجتماعی پیامبر اعظم(ص) -میلاد2 تا سفر وزیر کار به اصفهان
وزارت کار در هفتهای که گذشت از افتتاح بیمارستان تأمین اجتماعی پیامبر اعظم ص -میلاد2 تا سفر وزیر کار به اصفهان افتتاح بیمارستان تأمین اجتماعی پیامبر اعظم ص -میلاد2 و کلنگ زنی ها و بهره برداری های در جریان سفر وزیر کار به اصفهان از جمله مهمترین اخبار وزارت تعاون کار و رفاه اجتتأکيد آیتالله نوری لزوم احيا سيره اهلبيت |اخبار ایران و جهان
تأکيد آیتالله نوری لزوم احيا سيره اهلبيت آیت اله نوری همدانی بر احیاء سیره اهل بیت تاکید کرد کد خبر ۴۷۳۹۹۸ تاریخ انتشار ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲ ۵۳ - 08 February 2015 آیت الله نوری همدانی بر احیاء سیره اهل بیت تاکید کرد به گزارش واحد مرکزی خبر وی امروز در مراسم رونمایی از موسوعهفارس گزارش میدهد اهتمام برای معرفی سیره پاک پیامبر در نمایشگاه کتاب هند/ ناشران اجازه فروش کتاب دارند
فارس گزارش میدهداهتمام برای معرفی سیره پاک پیامبر در نمایشگاه کتاب هند ناشران اجازه فروش کتاب دارندنمایشگاه کتاب هند چند روزی است که فعالیت خود را آغاز کرده از نکات مهم در این نمایشگاه فعالیت ناشرین و افراد متفرقه در قالب احزاب و قومیتها برای معرفی سیره پاک پیامبر اسلام است بمعاون اجتماعی نیروی انتظامی: ناجا بر اصول خود پافشاری می کند/صیانت و پاسداری فرهنگی از جامعه وظیفه ذاتی ناجاست
معاون اجتماعی نیروی انتظامی ناجا بر اصول خود پافشاری می کند صیانت و پاسداری فرهنگی از جامعه وظیفه ذاتی ناجاستمعاون اجتماعی نیروی انتظامی گفت نیروی انتظامی بر سر اصول خود پافشاری میکند و صیانت و پاسداری فرهنگی از جامعه را وظیفه ذاتی خود میداند به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاریانتشار ۲۰عنوان كتاب درباره پيامبر اكرم(ص)از سوی سازمان حج و زیارت - اخبار ایران و جهان |
انتشار ۲۰عنوان كتاب درباره پيامبر اكرم ص از سوی سازمان حج و زیارت شناسهٔ خبر 2492377 دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵ ۲۵ دین و اندیشه > اندیشکده ها حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج درطول فعالیت ۲۳ ساله خود بیش از ۸۰۰ عنوان كتاب و ۱۴۵ جلد نشریه درحوزههای حج زیارت وهابیتشناسی و پاسخهزاران روایت موهن و دروغین علیه پیامبر اکرم (ص) وجود دارد
علی جمعه مفتی سابق مصر هزاران روایت موهن و دروغین علیه پیامبر اکرم ص وجود دارد متاسفانه مسلمانان در طول سال های اخیر در اغلب اوقات در برخورد با اهانت سکوت کرده و نتوانسته اند از اسلام به نحو احسن دفاع نمایند به گزارش سرویس دینی جام نیوز دکتر « علی جمعه»تالار پیامبر اعظم(ص) در موزه آستان مقدس قم افتتاح می شود
پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲ ۰۶ مدیر مراکز فرهنگی و هنری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها از افتتاح تالار ویژه پیامبر اعظم ص در موزه آستان مقدس خبر داد به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا منطقه قم حجت الاسلام محمدی گفت در راستای تکریم از مقام پیامبر مهر و عطوفت22 بهمن بستری برای پاسخگویی به اهانت صورتگرفته به پیامبر(ص) است
سهشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶ ۰۳ مدیر حوزههای علمیه استان گیلان گفت 22 بهمن امسال بستری برای پاسخگویی به اهانت صورت گرفته به پیامبر ص محسوب میگردد تا انزجار خود را به این حرکت بی شرمانه و ناعادلانه اعلام کنند حجتالاسلام لاکانی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ایبرگزاری جشنواره فیلم کوتاه محمد(ص) پیامبرصلح/ جایزه ۲۰ هزار دلاری
حشمتی در نشست خبری عنوان کرد برگزاری جشنواره فیلم کوتاه محمد ص پیامبرصلح جایزه ۲۰ هزار دلاری شناسهٔ خبر 2499331 سهشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱ ۰۹ دین و اندیشه > همایش ها و میزگردها حشمتی گفت بهترین شیوه ای که می تواند با توطئه دشمنان در توهین به پیامبر رحمت ص مقابله کند توجه-
دین و اندیشه
پربازدیدترینها